[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:05

Wij laten het laminaat in de woonkamer van ons nieuwe huis voorlopig liggen. Ziet er nog keurig uit! Wel vervangen we de plinten. Die zitten tegen de muur geplakt en wij hebben ze liever plat op het laminaat. In de keuken ligt nu vinyl met een houtmotiefje, we hebben nog niet bedacht wat we daarmee doen en de plavuizen in de hal blijven voorlopig ook even zoals ze zijn. Beneden hoeven we dus eigenlijk alleen maar te schilderen in de keuken en woonkamer. Oh, en centrale verwarming aanleggen. Belangrijk detail. :Y)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:31

Wij moeten de vloer in de gang egaliseren omdat we de vloer doorleggen van hal naar woonkamer.
Als we woensdag de sleutel hebben gaan we eerst de badkamer eruit slopen zodat de loodgieter die week daarop de leidingen om kan leggen en in kan frezen (schrijf je dat zo :+ ?). De badkamer moet als eerste klaar, omdat degene die de tegels samen met mijn vader komt zetten maar tot half juli kan, dus daarvoor moet het klaar zijn :P
Ik ga me vooral bezig houden met behang trekken, vloerbedekking verwijderen en schuren. :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:39

Wij ook hoor. Boven moet echt alles eruit en geïsoleerd. Wordt nog een enorme klus.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:53

Wat moeten jullie ook Imre? :) (Snap niet waar dat 'Wij ook hoor' op terugslaat.. :o )

Ach als we er voor de kerst in zitten dan vind ik het prima :D
We hebben gewoon een bouwval gekocht en daar destijds bewust een keuze voor gemaakt.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:18

Daar maak je idd een bewuste keuze voor toch? Mijn vriend werkt in de bouw, maar hebben bewust geen bouwval gekocht maar een woning uit 1998... moet wel het een en ander gebeuren maar geen gekke dingen! Wij willen er ook met kerst zitten, hoop dat t lukt!

Heb er wel super veel zin in allemaal, jullie meubels allemaal al uitgezocht? Nog input voor een accessoires kleur??

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:21

Texas, dan hebben jullie dus ong 1,5 maand om alles te doen? Je zult wel een handige vriend hebben! :D

Mijn oom heeft een eigen aannemersbedrijf, dus kan via hem wel mensen regelen als we hulp nodig hebben en we kunnen via zijn bedrijf veel spullen bestellen voor inkoopsprijs(moeten bijv nieuwe binnendeuren en deurkozijnen).

Wij hebben de keuken al uitgezocht en is al besteld.
Meubels voor beneden ook al, badkamer hebben we ook alles al besteld.
Voor de wc beneden hebben we alleen de tegels en het fonteintje nog nodig, wc is al wel besteld.
De deuren etc moeten we nog kopen, kleurtje (verf) voor op de muren nog, (ral 9010 hebben wel al :j ) en voor de slaapkamer hebben we ook al wel veel! :D

Accesoires kleur, ligt eraan hoe je interieur wordt denk ik ;) !

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:31

Als je niet echt hoeft te verbouwen is 1,5 maand toch wel prima te doen :j

Ik wil nu ook echt geen bouwval meer :n Mijn vriend wel...... dat is nogal een discussiepunt waar we niet echt uit komen :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:00

Kerst?! := Wij willen binnen een maand over. := Dan hebben we geïsoleerd, zit er CV in en hebben we beneden alles af. Verbouwen (dakkapel, dubbel glas boven) komt later. En voor de echte grote verbouwingen moeten we nog even sparen en goed kijken wat we willen. Da's een meerjarenplan. We zitten erover te denken om de schuur (aangrenzend aan het huis) om te bouwen tot badkamer, of de benedenverdieping nog 2,5 meter uit te bouwen, maar daar hebben we momenteel nog geen concrete plannen voor.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:05

Imre, als je weinig hoeft te doen haal je dat misschien wel in een maand.
Wij moeten alles doen in ons huis, dus vind een halfjaar verbouwen dan ook wel logisch :) .

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:09

Jij woont nog thuis, toch? Dat scheelt ook. Ik wil niet een half jaar dubbele lasten betalen. :n Kan zijn dat wij er 6 weken van maken, in plaats van een maand, maar veel langer wordt het niet. Dan maar een tijdje kamperen in de woonkamer, dat vind ik niet zo'n drama. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:10

Thuis wonen scheelt enorm :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:11

Ja klopt, mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis :j . Daarom willen we er pas in als het goed afgewerkt is. Ervaringen van anderen leren ons, dat als je er al in gaat wonen dat je het dan minder goed afwerkt.. :+

6 weken is nog niet zo heel lang, dat van die dubbele lasten snap ik wel. Heb je nu een huurhuis?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:13

Nu een huurhuis, inderdaad. :j Waar we nu 4,5 jaar wonen en totaal uitgegroeid zijn. := We gaan van een appartement (op de begane grond met tuin en schuur) met heel weinig kastruimte naar een huisje met een garage, schuur, zolder, een kelderkast én een paar grote inbouwkasten! :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:47

Wij zijn er de zelfde dag meteen ingegaan :P. Hup, bed in de auto bij het bezoekje aan de notaris en klaar :D.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:48

Destino: Alleen de muren, vloeren, verfwerk en badkamer zijn de grote dingen die gedaan moeten worden. Ik hoop dat we het redden en anders wordt het later.

Wij wonen ook nog thuis...

Imre: Respect, ik zou het echt niet kunnen! Wij willen in de toekomst misschien ook uitbouwen, maar dat zien we wel over een paar jaar...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:51

Komt vast wel goed! Een badkamer kan opzich wel veel werk zijn, als je alleen het weekend en de avonden hebt om te klussen..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:58

veerledec schreef:
Wij zijn er de zelfde dag meteen ingegaan :P. Hup, bed in de auto bij het bezoekje aan de notaris en klaar :D.

Geweldig +:)+ .

Zo ging dat bij ons ook ongeveer met het eerste huis, ook helemaal verbouwd, trouwens.
Nu ging dit echt niet (kind, strenge winter zonder verwarming :') ), nu ook nog lang niet "klaar", maar ik vind het prima zo.
Ons huis was supersnel verkocht, huisdieren konden niet overal mee op een chalet en bij ouders/schoonouders te lang is ook geen optie.
Zoiets als wij nu hebben kun je bijna niet eerst helemaal af hebben of je moet wel een heel grote zak met centen hebben ;) .

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:01

Mij zou het helemaal niets lijken om in een huis te wonen wat nog verbouwd moet worden.. :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:09

Ik heb het heel lang gedaan....... en daarom wil ik geen bouwval meer :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:11

En om dat te voorkomen blijven wij thuis wonen tot het af is :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:13

Destino schreef:

:+
Maar met je volgende huis zit je dan weer :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:15

Dit wordt de 15e keer in mijn leven dat ik verhuis. Verhuizen vind ik echt koekie! Daar zit ik totaal niet mee. Trommel een paar vrienden op, verfje erover, zorgen dat de grootste ruimte klaar is, spullen erin en van daar uit afmaken. Hoppa. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:23

Ja, maar verhuizen of verbouwen is nogal verschil.

Ik ben verhuisd in laatste weekend van augustus en kon het laatste weekend van december voor het eerst douchen en medio februari het jaar erna was de keuken klaar en in juni werd pas vloer gelegd. Dan is het echt geen koekie meer ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:33

Nee, da's minder prettig. :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:40

manzano schreef:
Destino schreef:

:+
Maar met je volgende huis zit je dan weer :+

Haha voorlopig blijven we in dit huis wel een tijd wonen! Er is ook een mogelijkheid tot uitbouwen :) .

Imre, 15 keer verhuizen! Jeetje dat is veel..

In een huis waar je niet kunt koken/douchen zou ik sowieso niet willen wonen hoor :=
Hoe heb je dat in vredesnaam gedaan, zo lang???