[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 19:57

In de ochtend misschien, in de middag komt mijn nieuwe stofzuiger en die komt op mijn oude adres.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 15:57

Ik ben net nog even geweest, heb één muur geschuurd en stofvrij gemaakt. Morgen es kijken of ik die kan voorstrijken en dan zien of ik nog dingetjes moet schuren of dichten.

Ik had de gemeente gemaild met de vraag of ik containers kon krijgen. En die stonden vandaag al mooi in de tuin. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 15:46

Damn, ik ben kapot. Ik ben maar alleen en doe dus veel zelf. (niet dat ik dat kan maar goed ik doe maar wat) Alles kost mij heel veel energie omdat ik natuurlijk spierkracht mis. (auto immuunziektes) Trap op, trap af, op de knieën en weer opstaan.

Als er nog mensen willen helpen zijn ze heel welkom. :') Ik vraag mij af of ik het wel af krijg voordat de vloer gelegd gaat worden. :\

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:53

Ik ben even verhuismoe. Onlangs 2 huizen naar 1 huis gedaan, grotendeels alleen omdat mijn vriend in het buitenland zat. Van midden in centrum Arnhem grotendeels naar parkeergarage lopen en naar nieuwe woning en van Ede naar Arnhem. Naar een woning op 4 hoog zonder lift. Volgend jaar oktober de hele bubs naar Duitsland en dan ben ik er wel echt even helemaal klaar mee denk ik. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 16:06

Jammer maar heel begrijpelijk.
Als dit af is doe ik het de komende 30 jaar niet meer.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:20

Begrijpelijk dat je moe bent, verhuizen is niet niks he. Zorg goed voor jezelf, regelmatig even pauze met drankje of snack om weer op te laden, enzovoorts.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:50

Ik begrijp je gevoel helemaal. Februari/maart waren wij met onze nieuwbouwwoning bezig. Moet nog bijkomen haha. En dan hebben we nog best wat hulp gehad en ook wat zaken laten doen. Ik kan ook geen Ikea kast of meubel meer zien. :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 16:53

Buurvrouw heeft de muren al behangen en laminaat zag ik ze vandaag ook leggen. Dat schiet tenminste echt op.

Ik heb beneden alle gaten gedicht en geschuurd. Morgen alles met een doekje afnemen en dan kan de primer erop. Boven zijn alle gaten gedicht waar ik bij kon. Moet nog wel schuren.

Het is gewoon veel voor 1 persoon en eerlijk, het is ook saai en niet zo leuk in je uppie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:07

:(:) even een grote knuffel. Ik wilde dat ik kon komen helpen, worstel zelf al met klussen in eigen huis en een ook niet ok lijf. Als ik niet in frankrijk klus ben ik in nl in spaarstand om energie op te doen.

Kun je een trager tempo aanhouden en jezelf een of twee dagen in de week een niks doe dag geven? Dat heeft mij behoed voor flinke overbelasting. Met die verplichte geen klus dagen red ik het net soort van. :)

Je gaat nu echt zo snel steeds wel. *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 17:12

Ik heb het gevoel alsof ik helemaal niet snel ga. :\ Ik ben er ook niet de hele dag. Ga rond 11.00 erheen en tussen 4 en 5 terug. Die gaten dichten kost zoveel tijd en gaat zo langzaam. Gelukkig is dat zo goed als klaar. Alleen een stuk bij de trap waar ik gewoon niet bij kan. Even kijken of we dat creatief kunnen oplossen.

Kreeg wel weer 2 lieve kaartjes vandaag. En mijn nieuwe kastje is ook al bezorgd. Hij moet nog wel in elkaar maar de krabpaal zit ook nog in de doos. :') Dat doe ik allemaal als de vloer er ligt.

Maar ik heb het gevoel alsof het nooit af gaat komen. -O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:14

Goed voorbereiden duurt lang, je ziet er in het begin niks aan vordering in, maar voor het eindresultaat is het essentieel. Lijstje maken en strepen, dan zie je in elk geval op papier resultaten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 17:16

Ik heb één muur in de primer gezet. Ben zo benieuwd hoe die eruit ziet als ik de gewone verf erop doe maar ik wacht netjes tot alles in de primer staat. :') Als de verf op de muren zit dan gaat het al ergens op lijken maar voor nu zie ik idd geen vordering.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:21

Qua schilderen etc. heb je niets aan mij. Dat heb ik echt nog nooit gedaan, geen idee hoe het moet. Maar kastjes etc. in elkaar zetten, dat lukt mij wel. Dus mocht je daar eens hulp bij nodig hebben, laat maar weten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 17:24

Ik heb heb nog wat meubels die in elkaar moeten ja haha! Maar dat gebeurd pas 18 en 19 aug.

Ok, goedkope suggesties wat raambekleding betreft voor de dakramen in de slaapkamer en zolder? Bij Fakro zelf ben ik rond de €1000 kwijt en dat is alleen nog maar voor boven. :+ Dat gaan we niet doen dus.

Misschien zelf iets fabriceren met gordijntjes op een rails? Maar ik kan dat niet. :')

Ramen beneden moet ook iets voor. Damn, alles is zo duur. :\

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:28

Wat voor ramen zijn dat? Zijn dat gewone ramen in een rechtopstaande muur, of juist kantelramen of in een schuine muur?

Hema en LeenBakker hebben ook gordijnenafdelingen, wellicht kun je daar eens kijken? Die maken ze ook naar wens en op maat voor je. Zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan die van Fakro.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 17:30

Kantelramen in een schuin dak. :+

Twee boven elkaar. 8)7 En dan ook in de andere slaapkamer. En de zolder heeft ze ook maar dan één aan elke kant.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:33

Als je echt elke dag dat schema hebt snap ik dat je moe bent. Dat zijn echt lange dagen met veel werk.

Wat betreft die raambedekking, ik weet niet of je de ouderwetsche vitrage kent met tunneltjes. Je kunt van die (soms niet echt heel mooie) draden kopen die je kunt spannen boven en onder je kozijn. Ikea heeft duurdere maar ik zag de goedkope soort waslijn materiaal en ik ken ze ook van elastiek voor bv tenten.

Je hebt gordijnen, vitrage maar een simpel stukje stof waar je boven en onder een tunneltje maakt in de stof. Die rijg je over de draad en klaar.

https://www.zelfgordijnenmaken.nl/c-182 ... raaldraad/
Zoiets dus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 17:36

Zoiets lijkt mij het goedkoopst ja. Maar ik ben echt zo niet creatief op dat gebied. :') Wij hadden vroeger thuis ook van die schuif gordijntjes voor het schuine dakraam.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:38

Bellatrix schreef:
Kantelramen in een schuin dak. :+

Twee boven elkaar. 8)7 En dan ook in de andere slaapkamer. En de zolder heeft ze ook maar dan één aan elke kant.
[ [url=m/hYRi07.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je het merk (ja toch)?
Google uitknijpen op passend rolgordijn, monteren, klaar. Dat is wat duurder, ja, maar dat zit er dus echt in een uur in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:39

Ik ken ze van voortenten vooral. :P niet mooi wel goedkoop en effectief. En een tunneltje maken is zo gedaan. Desnoods koop je een kant en klaar gordijn met van die lussen. Die doe je boven. Onder een tunnel maken met desnoods strijkband (of zelfplakkend klittenband) als je niet met een paar steekjes een tunnel kunt of wilt maken.

Een andere optie is misschien Een rolgordijn ophangen waarvan de onderkant uitgerold achter zo n draadje gestoken wordt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:41

Mijn raambekleding komt bij de kwantum vandaar, veel keus en regelmatig aanbiedingen, ze kunnen het ook voor je maken en die kosten vallen heel erg mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 17:41

Ja het merk is Fakro, maar als ik de maatcode op díe site intyp kost het mij ruim 200 euro per raam.

karuna, ik zal mijn vriendin es vragen, zij is wel handig met de naaimachine. Maar helaas nog op vakantie.

Kwantum zat ik ook naar te kijken maar ik denk dat ik dit wil voor beneden: https://www.amazon.nl/dp/B016Y8MY82/ref ... a06c87fcf0

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:43

Met strijkband hoef je niet te naaien zelfs :D
Had je nog verhuisdozen nodig? Ik heb er een stapeltje leeg inmiddels. Al liggen die nog in frankrijk. Die kan ik de volgende keer mee terug nemen als je ze kunt gebruiken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 17:44

Nee, dozen genoeg maar bedankt!

Ik heb geen strijkijzer. :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:45

Dat kan ook natuurlijk geen strijkijzer. :+ Je kent ook niemand met een strijkijzer waar je even aan de gang kunt. Of die heel lief even wat voor je kunnen strijken?

Dan blijven de dozen nog even waar ze zijn tot ik alles leeg heb.