Goed bezig! En ik zie blauwe lucht! Fijn dat het afbreken nu echt begonnen is. Dat betekent dat het opbouwen ook weer snel kan beginnen, en dat biedt perspectief. Succes!
Oh god die latjes als plafond. Die komen wij straks ook weer tegen ja. Wat een zooi is dat. Het schiet al op TS! Het opnieuw opbouwen is straks het leukste
Ik leef (en lees) met je mee TS. Ik zit een paar maanden achter je aan. Ik ben nu woonruimte en een sloper aan het regelen. Mooi project maar wat een geregel.
webster543
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-23 20:25
Zo, dag 1 zit er op!!
Wat een lange dag zeg!
Vanaf dat de grondwerker terug was, was het weer hetzelfde. Er was helaas veel rommel in de plafonds, waardoor wij telkens manueel tussen het puin moesten zoeken naar hout. De rommel ook weer apart weg leggen, enkel steenpuin blijft liggen. Echt een rotklusje hoor. Bevriezen tijdens het kijken, zweten als je bezig bent. En opletten, want je staat letterlijk op het puin te balanceren.
Morgen verder doen, een deel afval moet nog weg, oud ijzer weg en dan het steenpuin. Hopelijk morgen tegen de middag klaar.
Voor nu ben ik geradbraakt!! Mijn rug is zo pijnlijk, net als alle andere onderdelen van mijn lichaam
Dit moet nog afgesproken worden Nadien nog al het steenpuin opgeruimd worden
Heel veel succes met deze fase! Grote stappen al gemaakt, zo voor het zicht. Ik lees al even mee, en ik ben benieuwd naar het eindresultaat, de stip op de horizon
Mijn vriend doet dit, net zoals zijn ouders. In mijn regio zitten in een straal van 15km al 3 van zulke terreinen/clubs, en doorheen heel Vlaanderen zijn er genoeg te vinden. Kans is groot dat mijn vriend al bij Webster om de hoek is geweest om te gaan schieten. Mij komen de torens niet bekend voor, dus ik zal er toen (nog) niet bij geweest zijn.
Oh wat een project. Hopelijk blijft het ook bij jullie droog deze dagen. Liever kou dan nattigheid lijkt mij.
Weet je al wanneer de bouw van het nieuwe paleisje gaat beginnen?
Sanet
Geplaatst: 18-01-23 19:43
Ik heb echt hele andere ideeen bij een staande wip
Exitium
Geplaatst: 18-01-23 19:55
Sanet schreef:
Ik heb echt hele andere ideeen bij een staande wip
?
webster543
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 21:07
staande wip
Feestje, einde van dag 2
Deze morgen om 8u verder gedaan met waar we waren gestopt. Breken, sorteren, scheppen. Eens er voornamelijk puin over bleef, ging het vlot. Zitten nu aan 7 vrachtwagens puin, enkel morgen nog eentje voor de kelder en dan is alles weg! Wanneer ik net bij de buurvrouw ben om op te warmen, komt Osman de Turk weer aangelopen en duikt zo snel hij kan in de container met afval Gelukkig heeft de grondwerker hem er snel uitgejaagd, die blijft anders de hele tijd rondhangen. Ook nog wat water moeten pompen, voor dat het gat dicht gemaakt werd. De elektricien is ook hier geweest. Hij gaat proberen tegen het weekeinde een kabel rechtstreeks aan de caravan te sluiten, zodat ik veilig ben met mijn verwarming. Ik mag hem niet harder dan stand 2 zetten, anders smelten de kabels weer. Vorige nacht was mijn neus toch behoorlijk koud tijdens het slapen Het gaat vanaf vrijdag een pak kouder worden, dus ik denk dat ik van vrijdag tot en met dinsdag bij de buurvrouw ga logeren.
Momenteel heb ik wel gezelschap om warm te blijven
Hoe krijg je een berg ijzer klein
Praline is bang van het lawaai en schuilt onder het deken op de bank bij de buurvrouw
Zo dun was de buitenmuur aan de slagregen kant.
Pompen… ken er ondertussen alles van
Zeer slim
Nog een krant van zeeeeer lang geleden gevonden.
Het zicht op de avond
Plannen zijn als volgt. Morgen nog de kelder weg en gelijk maken. Dan een put graven om te zien hoe diep het grondwater staat. Overleggen met de aannemer, die komt ook al direct uitmeten. Vermoedelijk maandag ochtend uitgraven en direct beton gieten. Als dat niet zou gaan, is het pompen en dat willen ze vermijden wegens de kostprijs en de tijd.