Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Snap je gevoel, je huis gedwongen verkopen wil niemand, maar ik denk dat je dat wat te zwaar ziet. Je schetst denk ik een hypotetische situatie. Niet ondenkbaar maar…is dat ooit gebeurd? Banken verdienen meer met de rente die je maandelijks betaald. En als de hypotheekverstrekker zijn geld terug wil; dan sluit je je hypotheek over bij een andere bank. Onderpand is als het goed is meer waard. Je mag sowieso maar max de helft aflossingsvrij afsluiten.En meestal kan je hem dan wel oversluiten maar dat is een hypotheekverstrekker niet verplicht. Als ze hun geld terug willen dan kunnen ze dit eisen. En dan moet je je huis verkopen om het te kunnen terugbetalen.
Achterom schreef:Dan los je het toch gewoon tussentijds af?
listiglistje schreef:Ik wil het liefst aflossingsvrij.
Voor wie moet ik aflossen?
Als ik dood ga, dan is er genoeg over en de bank heeft zijn geld terug.
Ik heb nu ook aflossingsvrij...volgens mij mag je de vorm hypotheek meenemen.
Menino schreef:Hoef er niet geheimzinnig over te zijn. We hadden ongeveer 25K op de bankrekening staan, maar daar red je het dus niet mee als starter omdat er zoveel wordt overboden in deze prijsklasse dat je het niet meer kan mee financierenEn je bent natuurlijk al 10K kwijt aan diensten en administratie. *
idinn schreef:We hebben zowaar weer wat langs zien komen, wat we wilde bezichtigen. Bleek een pareltje, de extra informatie die we toen kregen: uitgebreide ouderdomsclausule, wat je ziet is wat je krijgt, verkoper heeft er niet in gewoond, er zit asbest in maar waar precies konden ze niet vertellen (gokje: overal).
Bij interesse: bieden vanaf 4 ton, zonder voorwaarde bouwtechnische keuring, zonder voorwaarde verkoop eigen woning. Financieringsvoorbehoud mag wel, maar liever niet (oftewel: niet).
Mijn vriend heeft hartelijk bedankt om een bezichtiging in te plannen na deze extra stroom informatie. En zei tegen mij: laten we gewoon 3 ton bieden zonder bezichtiging met de opmerking "En zelfs dat is het in deze markt niet waard"
idinn schreef:We hebben zowaar weer wat langs zien komen, wat we wilde bezichtigen. Bleek een pareltje, de extra informatie die we toen kregen: uitgebreide ouderdomsclausule, wat je ziet is wat je krijgt, verkoper heeft er niet in gewoond, er zit asbest in maar waar precies konden ze niet vertellen (gokje: overal).
Bij interesse: bieden vanaf 4 ton, zonder voorwaarde bouwtechnische keuring, zonder voorwaarde verkoop eigen woning. Financieringsvoorbehoud mag wel, maar liever niet (oftewel: niet).
Mijn vriend heeft hartelijk bedankt om een bezichtiging in te plannen na deze extra stroom informatie. En zei tegen mij: laten we gewoon 3 ton bieden zonder bezichtiging met de opmerking "En zelfs dat is het in deze markt niet waard"