Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:36

k_m schreef:
Ik heb bij klanten van mij eens gehad dat het zo lekker rook, dat ik het gevraagd heb. Ze gebruikten blokjes pure amber, beetje in de stofzuigerzak en dan rook heel het huis ernaar.

Zo een blokje heb ik nu ook liggen, wij verhuizen volgende week en dan ga ik het zeker proberen! Ik vond het echt een frisse aangename geur. Ik ben zelf behoorlijk hoog sensitief en hou niet van chemische / overheersende geuren, maar dit vond ik echt aangenaam! Je kan deze gewoon als blokjes kopen als je googeld op amber blokje.

Ik denk dat ik vorige week dezelfde blokjes heb gekocht. Ruiken tot nu toe heerlijk <3

Die blue wonder doekjes zijn fijn, maar vind ze in de supermarkt te prijzig in verhouding met eigen merk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:39

Fitzroy schreef:
PSvanLot schreef:
Huis is hier weer klaar. Was hangt buiten. Nu de auto van binnen poetsen. Zo geen zin in.

Maar ik ga de ramen van binnen met mijn wonderdoek van de Action doen. Dat maakt veel goed ;)

Maar de 6 weken vakantie zitten er op en het is toch wel lekker als alles morgen weer fris aan het nieuwe school/werkjaar begint.

Ik vind jouw instelling zo knap _/-\o_

Mijn vakantie is net begonnen maar ik lig toch lekker in mijn hangmat in de zon. Geen haar die eraan denkt met dit weer schoon te maken :+

Wel lees ik braaf mee voor alle tips als ik geen vakantie meer heb.

Ik heb zes weken vrij gehad dus nu kan t wel haha. Heb vanmiddag een feestje bij een beach house dus heb nog heerlijk zon tegoed ;)

Maar de auto is van binnen klaar. Cross maar meteen langs de wasstraat. Ist helemaa klaar.

Geniet van je hangmat! Daar liggen de kinderen ook in haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:40

PSvanLot schreef:
[ [url=m/SHGkdh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze ruikt heel behoorlijk van de Action. Geen nepgeur en niet te sterk.

Schrikken hè, het behang op mijn toilet… beetje uit de band gesprongen en totaal niet passend bij de stijl van de rest van het huis. Muren en deur is zwart, tegels op de vloer en achter pot heel donker antraciet en 2 wanden met dit… vogelbehang haha. Vind het op de foto helemaal afschuwelijk.. gelukkig kan het er af en weer wat anders. Van het voorjaar verbouwen en dan mooi wat anders.

[ [url=m/7Nh40J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FZk6jn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het fantastisch <3.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:58

Deze van de action is ook lekker voor op het toilet. Een gewoon frisse geur. Het zit in een smal doosje.
Afbeelding
Het papiertje onder de houder is ons geheime wapen tegen kalkstrepen. Alles geprobeerd incl. Cola en hg toiletrenovatiespul en niks hielp. Ik wilde zelfs al nieuwe toiletpotten, terwijl deze pas vijf jaar oud zijn. Wat is het: zeer fijn schuurpapier! Als de zwarte strepen weer terugkomen wrijven we heel licht met het schuurpapiertje in pot en alles weg! Uiteraard met beleid toepassen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 16:15

Ik heb een tijdje terug een lelijke oude toiletpot in een pand dat een paar jaar niet gebruikt was, blinkend schoon gekregen na een tip van mijn tante:
Antikalk (w5 wc-reiniger citrus van Lidl) in de pot spuiten, dan velletjes wc-papier in de natte pot plakken en nog een keer antikalk spuiten. Dat 24 uur laten intrekken. Daarmee was bijna de hele pot weer schoon; alleen waar het water uit de stortbak komt waren nog wat strepen te zien.
De behandeling met wc-papier en antikalk op die plek herhaald en toen drie dagen in laten trekken (tussendoor nog een keer het wc-papier goed natgemaakt met antikalk (dus het rook behoorlijk naar citrus wc-reiniger :+ ) maar daarna was die oude toiletpot weer als nieuw!

De huurbaas (waarvan we het pand een maand gratis mochten gebruiken) was blij verrast met mijn schoonmaakactie :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:47

Iemand nog de ultieme tip voor het schoonmaken van een gasstel?

Ik vind koken enzo echt heerlijk maar het schoonmaken van dat gasstel vind ik toch wel zo'n k*t klus..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:59

Pitten in het sop en gasstel schoonmaken of een inductiekookplaat nemen :~

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:02

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:

Schrikken hè, het behang op mijn toilet… beetje uit de band gesprongen en totaal niet passend bij de stijl van de rest van het huis. Muren en deur is zwart, tegels op de vloer en achter pot heel donker antraciet en 2 wanden met dit… vogelbehang haha. Vind het op de foto helemaal afschuwelijk.. gelukkig kan het er af en weer wat anders. Van het voorjaar verbouwen en dan mooi wat anders.

Ik vind het fantastisch <3.

Thanks San, zo reageert eigenlijk iedereen die het ziet haha.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:11

Froukje schreef:
Iemand nog de ultieme tip voor het schoonmaken van een gasstel?

Ik vind koken enzo echt heerlijk maar het schoonmaken van dat gasstel vind ik toch wel zo'n k*t klus..

Insprayen met paarse cillit bang en de pitten in heet water en met een Brillo sponsje schoonmaken: doe huishoudhandschoenen aan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:13

Ik vind het bloemetjesbehang op het toilet ook suuupervet! _/-\o_
En zeker voor op het toilet mag het van mij altijd wel een tikkeltje kitsch.

Ik ben nu helemaal fan van de Bright schimmelverwijderaar van Kruidvat.
Wekelijks spuit ik de douchecabine hiermee in en na een tijdje (of 's avonds als ik het weer eens vergeet) spoel ik het weer af en de badkamer ruikt dan zo lekker schoon. We hebben een Airwick freshmatic staan dus het ruikt dan alsof je tussen de bloemen in het zwembad staat. :)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:18

PSvanLot schreef:

Ooh, super tof behang! <3

lieke2

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:01

Had er toevallig iemand izi-doeken in een (te) grote hoeveelheid besteld? :o en die er evt 1 of een paar van de hand zou willen doen? Ik heb die van de action geprobeerd maar daar blijf ik stofjes of zoiets zien :+ . Izi is intussen uitverkocht (zou dat door dit topic kunnen komen? := )

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:04

Iemand goeie tips om kattenzeik lucht uit een plastic loopauto te krijgen?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:16

corinep schreef:
Iemand goeie tips om kattenzeik lucht uit een plastic loopauto te krijgen?

Afbeelding

Ik weet niet of t ook op plastic mag maar dit werkte voor ons heel goed!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:39

chanicha schreef:
Is hetzelfde als dat je er autowas opsmeert toch!

Denk ik wel idd, zelfde effect. Maar het werkte goed waterafstotend dus ik vond het prima!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:45

Ik smeer wel kaarsvet op de glijders van een lade als die stroef gaat maar nog nooit gehoord dat het op voegen gesmeerd wordt maar als het werkt is het alleen maar fijn!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:06

Weet ook niet of ik het bij een nieuwe badkamer zou doen hoor :')
Die van ons is al oud en gaat er binnenkort uit.

Ik heb m'n bamboe raamdoeken binnen dezelfde als iemand hier had gepost, geweldig handig zeg. Wij hebben veel raampjes in de deuren binnen en die zijn nu zo schoon!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:36

Iemand ervaring met deze steel stofzuiger?

https://www.vandenborre.be/steelstofzui ... TvEALw_wcB

Ik zie de bomen door het bos niet meer, ik dacht ik neem een Dyson maar wat een prijzen! Deze lijkt me stiller, gaat 50 minuten mee,.. Ik heb last van oorsuizen dus ik zou graag echt geen hele luide stofzuiger hebben,.. Wil wel echt een steel stofzuiger.

En tips om bamboe jaloezieën efficient en snel te kuisen zijn ook welkom!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:19

_San87_ schreef:
Ik heb wel nog een dingetje. Hoe houd ik mijn witte wasgoed wit, en dan met name de hoeslakens :...

Uiteindelijk wordt het smoezelig, vooral op de plek waar geslapen wordt (zweten e.d..). Ik moet nu bijna ieder half jaar nieuwe lakens kopen, wil ik t fris hebben.

Ik was het witte goed met een wasmiddel voor witte was en een scheut azijn op 60 graden. De lakens zijn 100% katoen.

Iemand? Help ;(.

Dit heb ik ook. Echt helemaal gelig wordt het. Maar dit krijg ik ook bij de oksels van witte shirts |(

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:24

Ik was mijn beddengoed altijd op 90 graden met waspoeder en vanish, nooit last van gele vlekken! (Wit beddengoed)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:31

Josien_ schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb wel nog een dingetje. Hoe houd ik mijn witte wasgoed wit, en dan met name de hoeslakens :...

Uiteindelijk wordt het smoezelig, vooral op de plek waar geslapen wordt (zweten e.d..). Ik moet nu bijna ieder half jaar nieuwe lakens kopen, wil ik t fris hebben.

Ik was het witte goed met een wasmiddel voor witte was en een scheut azijn op 60 graden. De lakens zijn 100% katoen.

Iemand? Help ;(.

Dit heb ik ook. Echt helemaal gelig wordt het. Maar dit krijg ik ook bij de oksels van witte shirts |(

Ik heb laatst een scheut(je) bleek bij de witte was gedaan, in het wasmiddel bakje. Mijn wit was alleen wel meer vergrijsd dan vergeeld...
Maar dat werkte als een trein en heb daarna het wasmiddelbakje even uitgespoeld en daarna een lege 95 graden was gedraaid. Die draai ik sowieso om de maand ofzo en daar was ik aan toe, dus op die manier even gepland.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:49

Van HG is er speciaal wasmiddel voor sportartikelen, dat wil wel wat tegen vlekken.

Ook bij de Action hebben ze fijn poeder. Zal er straks eens foto van maken.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:46

k_m schreef:
Iemand ervaring met deze steel stofzuiger?

https://www.vandenborre.be/steelstofzui ... TvEALw_wcB

Ik zie de bomen door het bos niet meer, ik dacht ik neem een Dyson maar wat een prijzen! Deze lijkt me stiller, gaat 50 minuten mee,.. Ik heb last van oorsuizen dus ik zou graag echt geen hele luide stofzuiger hebben,.. Wil wel echt een steel stofzuiger.

En tips om bamboe jaloezieën efficient en snel te kuisen zijn ook welkom!

Ik heb vorige week de Dyson gekocht en me vooraf goed laten informeren bij Krefel en Mediamarkt. Zoals ik begreep moet je naar het vermogen kijken en dat vermogen ligt ook bij de goedkopere Dyson's hoger dan bij de andere steelstofzuigers. En ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel verschil bemerk tussen onze oude stofzuiger en de Dyson.

Wij hadden wel het geluk dat we de factuur in de zaak konden stoppen anders had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan vanwege de prijs. Maar nu ben ik om, echt een fijne stofzuiger :)

Bij de Mediamarkt in Turnhout konden we er ook diverse uitproberen, mijn man heeft de winkel even uitgebreid gezogen en uiteindelijk voor de V11 gekozen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:49

Oh dankjewel! Ik rij nu toevallig naar de Vandenborre en mediamarkt ook in Turnhout dan kan ik het verschil zien!

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:07

Ik ben vandaag bij de Vomar geweest. Witte reus wcgel en wc blokken zijn in de aanbieding.

Ik heb lekker ingeslagen

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb een soort van Scrubdaddy gekocht :')

Afbeelding

En door iemand van hier heb ik nu zo'n gek Amberblokje gekocht.

Ik heb die izi doeken in voorraad, maar ik denk dat het beter is om gewoon even te wachten tot er weer nieuwe voorraad is in de webshop om dan gewoon daar een proefpakketje te bestellen. Ik ben niet zo goed in op tijd versturen