Lego

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:47

Was nog in twijfel met de bookshop en de kerst Lego maar besloten eerst deze te gaan doen, heel benieuwd!

EedihcrO

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:14

Weet iemand hoe groot het Harry Potter kasteel is? Er zitten geen normale poppetjes bij dachten we te zien. Maar we kunnen hem nu met een leuke korting bestellen, dus ben toch wel benieuwd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:24

Er zitten 4 normaal formaat minifigs bij van de leiders van de 4 afdelingen. De rest zijn nog kleiner.

Onze dochter heeft gisteren alles nog even bekeken dus hij staat achterstevoren.
Afbeelding
Hij is ongeveer 60cm hoog, 45 cm diep en 80cm breed.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:36

Ik vind m best flink, maar idd is de schaal wel kleiner.
Misschien kun je hier de schaal mee inschatten ook :P
Afbeelding

Ik had deze vanochtend in mijn schoen gekregen:
Afbeelding
Nu heb ik er twee, maar dat vind ik bij die helemaal niet erg, is juist leuk :D

En bij mijn Volkswagen bus die ik nog moet bouwen, kreeg ik dit 3 in 1 Halloween setje, vind m tegelijkertijd heel apart en heel leuk :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:40

Die zijn leuk!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:34

Eerste post in dit topic. Ik heb vroeger nooit lego gehad. Nu voor de kinderen inmiddels een leuke startende verzameling en ik vind het geweldig! Ik ben al jaren aan het bedenken dat ik ook wat voor mezelf wil alleen WAT dan? Ik ben eruit!

Lego Home Alone 21330

Mijn favoriete jeugdfilm en gelijk geweldige kerstdeco. Ik heb een led lampjes set al besteld op aliexpress, nou de set zelf nog kopen maar die is DUUR, rond de 300 euro. Op marktplaats vis ik steeds achter het net en ik zag dat hij vorig jaar bij bol.com 250 euro was. Nieuw in doos heb ik er wel 250 euro voor over maar dat heb ik nog niet kunnen vinden, en ook niks in de buurt zodat er nog verzendkosten of dure brandstofkosten bij komt....

Iemand tips? Kans dat er met black friday leuke aanbieding komt?

En ik zag dat er voor nog meer lego sets verlichting sets te koop zijn, nog meer mensen die dat hebben?

Afbeelding

Afbeelding

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:47

corinep schreef:
Eerste post in dit topic. Ik heb vroeger nooit lego gehad. Nu voor de kinderen inmiddels een leuke startende verzameling en ik vind het geweldig! Ik ben al jaren aan het bedenken dat ik ook wat voor mezelf wil alleen WAT dan? Ik ben eruit!

Lego Home Alone 21330

Mijn favoriete jeugdfilm en gelijk geweldige kerstdeco. Ik heb een led lampjes set al besteld op aliexpress, nou de set zelf nog kopen maar die is DUUR, rond de 300 euro. Op marktplaats vis ik steeds achter het net en ik zag dat hij vorig jaar bij bol.com 250 euro was. Nieuw in doos heb ik er wel 250 euro voor over maar dat heb ik nog niet kunnen vinden, en ook niks in de buurt zodat er nog verzendkosten of dure brandstofkosten bij komt....

Iemand tips? Kans dat er met black friday leuke aanbieding komt?

En ik zag dat er voor nog meer lego sets verlichting sets te koop zijn, nog meer mensen die dat hebben?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik verwacht dat deze niet in prijs zal gaan zakken, deze is juist sinds een korte tijd van €250,- naar €300,- gestegen als verkoopprijs. Misschien dat je er via de Lego dubbele punten of iets extra’s bij krijgt, maar geen korting vrees ik :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:25

Wij hebben de verlichtingsset voor Hogwards. Was vrij makkelijk te installeren met een duidelijke beschrijving. Heb zitten zoeken naar een foto, maar ik denk dat alleen mijn man die heeft. Zal eens vragen als hij thuis is.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:36

Dank voor de snelle reacties. Hij is zo mooi <3 . En geen idee of hij rond black friday nog goedkoper gaat zijn.

En toch wel aanzienlijk aan de maat. Het kan zijn dat we hem net per ongeluk besteld hebben O:) . Denk dat we binnenkort ruzie hebben thuis wie hem als eerste mag bouwen :+

Die nieuwe setjes zijn ook leuk renskefrea. Grappig.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:08

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:29

Ik kijk niet gelijk op de link, neuhuh :D

Naar lampjes voor lego wil ik ook gaan kijken alleen vind ik sommige bijna duurder dan de daadwerkelijke lego sets.

Hier is de medieval blacksmith binnen gekomen net, aankomende week voor gaan zitten. Hebben jullie ook dat je altijd even wacht met het open maken en in elkaar zetten van nieuwe lego sets of ben ik de enige? :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:36

Ik kreeg net een ingeving en heb hem op Vinted gekocht voor 253 inclusief verzenden en kopersbescherming. Nieuw in verzegelde doos. Maar eigenlijk gratis want had het geld nog in mijn Vinted portomonee :D. Wel even een weekje geduld hebben.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 20:39

corinep schreef:
Ik kreeg net een ingeving en heb hem op Vinted gekocht voor 253 inclusief verzenden en kopersbescherming. Nieuw in verzegelde doos. Maar eigenlijk gratis want had het geld nog in mijn Vinted portomonee :D. Wel even een weekje geduld hebben.

Ohh, zo handig dat Vinted. Hier komt morgen The child binnen, was een mooie aanbieding bij Bol.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:34

Wat een idee om daar te kijken. Ik heb mijn portemonnee ook aardig vol.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 00:36

beert schreef:
https://www.bricktastic.nl/lego-black-f ... achtingen/

Hier staat wat er bij Lego verwacht wordt rondom Black Friday.

Ik hoorde als tip op tv , dat Black Friday eigenlijk niet waard is om iets te kopen. Vaak verhogen ze de prijs nu iets en laten het op Black Friday ( of maand is het tegenwoordig) zakken naar de oorspronkelijke prijs.

Vooral na Black Friday gaan de prijzen vaak juist omlaag dus je kunt beter wachten totdat de gekte voorbij is.

Kruidvat daarin tegen heeft wel vaak leuke Lego acties. Vaak wel online. In de winkel is het aanbod vaak minimaal.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:11

Dat is ook zeker zo. Al is het bij lego wel goed bij te houden of het een goede aanbieding is. Ik kijk altijd op brickwatch, zie https://www.brickwatch.net/nl-NL/

En Bricktastic volg ik via facebook. Zie https://www.bricktastic.nl/

Dan weet ik ook of iets een goede aanbieding is. Via Brickwatch kun je ook een alert krijgen als een bepaalde set in de aanbieding is. Ze lopen soms iets achter, maar toch de moeite waard als je geduld hebt :-)

Black Friday hou ik de lego ook in de gaten, maar de meeste sets vind ik niet zo interessant. Ik koop vaak City voor de jongens en voor mezelf vind ik gebouwen geweldig.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:25

Ik heb vanalles. En eerlijk, ik vind de modulars het leukste om te bouwen. Maar die zijn super duur.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:43

Hier ook, modulars en specials, helaas komen die nooit in de aanbieding. -O-

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 20:30

Ohh, die Eiffeltoren is fantastisch. Zag dat die op de 25e uit komt.

Vandaag deze beginnen gekomen:

Afbeelding

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:13

Misschien een leuk idee voor hier.
Zat 26/zon 27 november een legobeurs in Steenwijk. Kop van overijsel.
In De Meenthe, staat info op de site. Zit tegenover het station van Steenwijk.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:25

Lego doet ook mee aan black friday

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:21

Het kasteel van HP gaat naar mijn schoonvader. Die wilde hem ook heel graag. Dus ooit wordt dat een stukje van onze erfenis. En nadat hij hem gebouwd heeft, komt hij deze kant op en mogen wij hem ook bouwen.

Wij hebben wel net de sanctum sactorum gekocht, want die is nu goedkoopste ooit bij Bol. Dus hopelijk heel snel zelf toch ook bouwen <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:37

Luxorvalkje schreef:
Lego doet ook mee aan black friday

Ja trap er niet in ik doe net een bevinding waarbij ze dus inderdaad de prijs opgooien

Bestelling van maart dit jaar gaat om bovenste product
Afbeelding

Prijs nu van het product

Afbeelding

Ik kijk wel via andere verkooppunten , ik verwacht nog wel dat ze nu als Black friday de prijs terug gaan zetten naar wat het in maart koste en zo lijkt het alsof er korting is heel jammer.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:26

Houd je er rekening mee dat lego is de afgelopen maanden zowiezo duurder geworden is?
Dus ook na black friday/cyber monday oid zullen de prijzen bij lego zelf niet echt naar beneden gaan…

Waar “baby yoda” eerst bij lancering op een adviesprijs zat van 79,95 is die nu 89,99…. En dat is ie al een paar maanden :$

Echt voordeel op lego haal je ook bij andere verkopers, bol.com/amazon etc de lego site/store zelf hanteert altijd de adviesprijs en heeft zelden echt goede aanbiedingen.

Enige waardoor ik bij lego zelf bestel zijn exclusieve sets die niet ergens anders te koop zijn als bij lego zelf

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:06

Ja klopt wat dieseltje09 zegt.
Lego heeft ergens in de zomervakantie een groot aantal adviesprijzen aangepast.
Dat harry potter kasteel was tot augustus 399,99 adviesprijs. Dat is nu €469,99
Het spookhuis was 250 en die is naar 300 gegaan, de ecto van 200 naar 240.

Dus lego is ook echt duurder geworden.
Dat zie je ook aan de aanbiedingen. Baal nog steeds dat ik geen geld had voor het HP kasteel. Die was heel lang 309 / 319 euro, nu 369 in de aanbieding bij andere verkopers.

Van sets die ik graag wil weet ik de standaard winkelprijs wel.
En lego is nu net een van de winkels die niet de prijzen ophoogt vlak voor de feestmaanden.