Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:33

Hier staat die ook! Zal nog even een foto maken.
Vanavond eerst ff een gatje plakken, volgend jaar komt er een nieuwe. Want te veel gaten en lekkage

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:21

Hoe krijg ik mijn chloor gehalte goed? Ik deed er gister na het vullen 2 tabletjes in de drijver. Maar vandaag test het chloor gehalte nog veel te laag de ph enzo test wel goed. Heb er nu weer 2 tabletjes in gedaan. Maar wil er ook niet teveel in gooien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:30

Ik las laatst dat je chloor vooral ruikt als er viezigheid in het water zit. Hoeveel chloor erin moet ligt ook aan hoeveel liter water je in je bad hebt denk ik?

Wij hadden 2 weken geleden de jacuzzi al aangezet, maar het was steeds niet echt lekker weer. En ja, je kan er dan wel in, maar het was niet een lekkere zomerse avond dat je nog even gaat bubbelen.
Denk dat dit jaar het zwembad dan niet uit de verpakking komt als het nu half Juni is en het nog zo tegenvalt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:35

Mijn Intex staat gewoon het hele jaar en ik zwem ook in de winter onverwarmd. Het is al diverse keren dit jaar rond de 20 graden geweest dankzij het hele goede voorjaar. Ook nu is het 21 graden,van t weekend zal het ongetwijfeld nog warmer worden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:50

Tja, dat vind niet iedereen fijn. Ik kan er echt niet in en voor reuma is het zelfs echt heel slecht om in zulk koud water te gaan.

Heb de jacuzzi op 35gr staan.

Zwemmen in aangepast bad deden we in 32 graden. Dat was lekker en goed te doen. Daarna in een kouder bad, iets van 28/30 en voelde je echt al het verschil.

Ik hoef niet ver te lopen, maar er stond wel veel wind bij ons, dus was nog niet echt heel lekker. Ondanks de beschutting er omheen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:12

Ik heb gewoon gestest met van die zwembad teststrips. Maar die van het chloor vakje kleurde helemaal niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:12

Dacht dat reumapatienten juist baat hadden bij winterzwemmen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:42

elnienjo schreef:

Mijn moeder heeft reuma en gaat vaak naar de sauna. Een keer kwam ze per ongeluk onder een ijskoude douche terecht, ze had zoveel pijn dat ze kruipend uit de ruimte kwam, haar gezicht was vertrokken van de pijn. Geen idee hoe anderen koude ervaren, maar voor mijn moeder is de kou funest met haar reuma. Hoe warmer, hoe beter ze zich voelt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:11

Dat zal de overgang van heel warm naar heel koud zijn, de voordelen van winterzwemmen vind ik juist terug op pagina's over reuma.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:25

JoT schreef:
Hij staat bij ons, vandaag opgezet en hij nu aan het vollopen *\o/*

Nu alleen nog kijken hoe de filterpomp ook alweer aangesloten moest worden, we weten niet meer welke slang aan welk punt gekoppeld moet worden :o Dit jaar maar een foto maken.

We hebben dit jaar trouwens voor die balletjes gekozen ipv zand. Voor de mensen die dat ook gebruiken, wassen jullie die balletjes inderdaad om de 4 weken, zoals de handleiding zegt?

Ik heb nu 2 jaar die balletjes in gebruik en heb ze gewoon na het zwemseizoen uitgespoeld en gewassen. Echt heel vies waren ze niet.
Moet wel zeggen dat wij geen kinderen hebben dus wellicht dat ze dan wel eerder tussentijds eens uitgespoeld moeten worden.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:47

Ik vind die balletjes ook ideaal. Heb ze vorig jaar misschien 1 of 2 keer tussendoor gewassen. En dan voornamelijk vanwege die flubbertjes uit een berkenboom verderop.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 00:46

elnienjo schreef:

Ik heb nu 3 reumatologen gehad in alle jaren en die raden het echt allemaal af om iets in de kou te doen. Als ik naar een reuma zwem gebeuren wil is dat ook altijd in verwarmd water.
Als ik stijf ben doe ik oefeningen onder een warme douche en kom daar ook beter onder vandaan.

Ik was ook echt slecht afgelopen tijd en nu het weer iets rustiger wordt, merk ik dat echt gelijk.

En ja, mijn man denkt ook weleens bij opgezette gewrichten dat ik moet koelen, maar dat is juist niet aangeraden.
In de winter heb ik niet zoveel last, maar kan je er ook goed op kleden.

Maar daarnaast moeten mensen vooral doen wat ze fijn vinden.

Je merkt dat mensen kou en warmte heel anders ervaren. Maar verwarming voor zwembaden wordt volgens mij wel steeds populairder. Ook omdat meer mensen een zwembad hebben en er langer van willen genieten.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:35

tones schreef:
Ik vind die balletjes ook ideaal. Heb ze vorig jaar misschien 1 of 2 keer tussendoor gewassen. En dan voornamelijk vanwege die flubbertjes uit een berkenboom verderop.

Ok, da's fijn om te weten. Wij maken het bad best vaak schoon met een netje, dus dat moet goedkomen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:59

superpony schreef:
elnienjo schreef:

Ik heb nu 3 reumatologen gehad in alle jaren en die raden het echt allemaal af om iets in de kou te doen. Als ik naar een reuma zwem gebeuren wil is dat ook altijd in verwarmd water.
Als ik stijf ben doe ik oefeningen onder een warme douche en kom daar ook beter onder vandaan.

Ik was ook echt slecht afgelopen tijd en nu het weer iets rustiger wordt, merk ik dat echt gelijk.

En ja, mijn man denkt ook weleens bij opgezette gewrichten dat ik moet koelen, maar dat is juist niet aangeraden.
In de winter heb ik niet zoveel last, maar kan je er ook goed op kleden.

Maar daarnaast moeten mensen vooral doen wat ze fijn vinden.

Je merkt dat mensen kou en warmte heel anders ervaren. Maar verwarming voor zwembaden wordt volgens mij wel steeds populairder. Ook omdat meer mensen een zwembad hebben en er langer van willen genieten.

Ik wil het niet beter weten hoor. Maar ik ken toevallig 2 mensen met rheuma die veel baat hebben bij de Wim Hof methode.
Heb je je er wel eens in verdiept?

https://youtu.be/m7YtQywTr3s
Dit is 1 van de mensen die ik ken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:26

Bij de dokters van morgen was ook een keer een item over de gezondheidsvoordelen van kou en daar ging ook een reumapatient juist winterzwemmen omdat het haar hielp.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:19

Ik baal onwijs staat me zwembad er helemaal klaar voor heerlijk weer buiten. Lig ik op bed met corona -O- gister positief getest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:31

IMJ schreef:
Ik wil het niet beter weten hoor. Maar ik ken toevallig 2 mensen met rheuma die veel baat hebben bij de Wim Hof methode.
Heb je je er wel eens in verdiept?

https://youtu.be/m7YtQywTr3s
Dit is 1 van de mensen die ik ken.

Nee, zal het bekijken. Wel al vaker wat gehoord over de ijsbaden en het effect.

elnienjo schreef:
Bij de dokters van morgen was ook een keer een item over de gezondheidsvoordelen van kou en daar ging ook een reumapatient juist winterzwemmen omdat het haar hielp.

Dat iemand iets fijn vindt, wil natuurlijk niet zeggen dat het ook goed is of echt helpt.

Reuma is een verzamelnaam voor vele soorten en het kan echt schelen welke vorm je hebt.

Nu in 3 ziekenhuizen en bij 3 artsen geweest die het allen afraden. Ook ken ik meerdere mensen die al naar een warmer land zijn gegaan en daar ook beter functioneren bijvoorbeeld.

En zoals gezegd; als ik hier ga zwemmen bij een clubje voor mensen met reuma, is dat in een verwarmd bad juist.

En wat ik eerder ook aangaf; op een slechte dag doe ik mijn oefeningen onder een warme douche en helpt dat enorm. Wel kort, maar scheelt wel.

ir warmte is ook iets wat als zeer positief wordt ervaren bij reumapatienten.

Vorig jaar werd ons zwembad amper warmer dan 12 graden. Hebben hem wel een aantal keren verwarmd en was al blij met 20graden.

Roosje01 schreef:
Ik baal onwijs staat me zwembad er helemaal klaar voor heerlijk weer buiten. Lig ik op bed met corona -O- gister positief getest.

ow waardeloos. Veel mensen met corona zeg. Het wordt wel heel warm aankomende dagen zeggen ze. Als je alleen bent, mag je toch wel in je eigen zwembad??

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:05

Nou momenteel voel ik mij niet erg fit dus dat word hem niet. Dit is pas de eerste keer dat ik het heb dacht eerst nog dat ik immuun was ofzo := . Zijn al zoveel uitbraken op me werk geweest.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:45

Wij hebben sinds gister ook het zwembad staan. We wilden onze 160x260 cm weer opzetten, maar die bleek toch echt aan het eind van zijn latijn. Nu dus een ronde van 305 cm staan. Het kostte een kleine tuinverbouwing, maar hij is er klaar voor!

Overigens hebben wij ook bolletjes in de pomp zitten sinds vorig jaar. We zijn er ontzettend tevreden over en vinden het beter werken dan de filter. Af en toe kijk ik even hoe vies ze zijn en spoel ik ze even uit, maar niet standaard elke 4 weken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 05:52

Roosje01 schreef:
Hoe krijg ik mijn chloor gehalte goed? Ik deed er gister na het vullen 2 tabletjes in de drijver. Maar vandaag test het chloor gehalte nog veel te laag de ph enzo test wel goed. Heb er nu weer 2 tabletjes in gedaan. Maar wil er ook niet teveel in gooien.

Heb je wel chloorshock gebruikt?

Hier gisteren opgezet, maar lekt een beetje bij dd solar mat dus vandaag even naar kijken.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:14

Voordeel van die balletjes vind ik wel dat de pomp nu verplaatsbaar is. Vorig jaar met zand erin weegde dat ding lood.

Bij ons heeft de zon er goed op gestaan sinds dinsdag en ik moet zeggen dat de temperatuur gisteren niet verkeerd was. Het water moet ook niet warm zijn, dan koel je niet af. Wat ik dus wel enigszins wil.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:16

Mijn zwembad is zonder verwarming nu zelfs 's ochtends al 20 graden, dus vanmiddag met het zonnetje erop zal dat zeker al 22 zijn denk ik.
Persoonlijk heb ik het het liefst onder de 26 graden als het heet is, boven de 28 graden wordt het echt te klef.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:37

Maartje1990 schreef:
Roosje01 schreef:

Heb je wel chloorshock gebruikt?

Hier gisteren opgezet, maar lekt een beetje bij dd solar mat dus vandaag even naar kijken.

Gewoon van die tabletjes voor in zon drijver.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:24

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:50

Snel werkende tabletten zijn het. Dankjewel voor de link