Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Dacht dat reumapatienten juist baat hadden bij winterzwemmen.
JoT schreef:Hij staat bij ons, vandaag opgezet en hij nu aan het vollopen![]()
Nu alleen nog kijken hoe de filterpomp ook alweer aangesloten moest worden, we weten niet meer welke slang aan welk punt gekoppeld moet wordenDit jaar maar een foto maken.
We hebben dit jaar trouwens voor die balletjes gekozen ipv zand. Voor de mensen die dat ook gebruiken, wassen jullie die balletjes inderdaad om de 4 weken, zoals de handleiding zegt?
elnienjo schreef:Dacht dat reumapatienten juist baat hadden bij winterzwemmen.
superpony schreef:elnienjo schreef:Dacht dat reumapatienten juist baat hadden bij winterzwemmen.
Ik heb nu 3 reumatologen gehad in alle jaren en die raden het echt allemaal af om iets in de kou te doen. Als ik naar een reuma zwem gebeuren wil is dat ook altijd in verwarmd water.
Als ik stijf ben doe ik oefeningen onder een warme douche en kom daar ook beter onder vandaan.
Ik was ook echt slecht afgelopen tijd en nu het weer iets rustiger wordt, merk ik dat echt gelijk.
En ja, mijn man denkt ook weleens bij opgezette gewrichten dat ik moet koelen, maar dat is juist niet aangeraden.
In de winter heb ik niet zoveel last, maar kan je er ook goed op kleden.
Maar daarnaast moeten mensen vooral doen wat ze fijn vinden.
Je merkt dat mensen kou en warmte heel anders ervaren. Maar verwarming voor zwembaden wordt volgens mij wel steeds populairder. Ook omdat meer mensen een zwembad hebben en er langer van willen genieten.
IMJ schreef:Ik wil het niet beter weten hoor. Maar ik ken toevallig 2 mensen met rheuma die veel baat hebben bij de Wim Hof methode.
Heb je je er wel eens in verdiept?
https://youtu.be/m7YtQywTr3s
Dit is 1 van de mensen die ik ken.
elnienjo schreef:Bij de dokters van morgen was ook een keer een item over de gezondheidsvoordelen van kou en daar ging ook een reumapatient juist winterzwemmen omdat het haar hielp.
Roosje01 schreef:Ik baal onwijs staat me zwembad er helemaal klaar voor heerlijk weer buiten. Lig ik op bed met coronagister positief getest.
Roosje01 schreef:Hoe krijg ik mijn chloor gehalte goed? Ik deed er gister na het vullen 2 tabletjes in de drijver. Maar vandaag test het chloor gehalte nog veel te laag de ph enzo test wel goed. Heb er nu weer 2 tabletjes in gedaan. Maar wil er ook niet teveel in gooien.
Maartje1990 schreef:Roosje01 schreef:Hoe krijg ik mijn chloor gehalte goed? Ik deed er gister na het vullen 2 tabletjes in de drijver. Maar vandaag test het chloor gehalte nog veel te laag de ph enzo test wel goed. Heb er nu weer 2 tabletjes in gedaan. Maar wil er ook niet teveel in gooien.
Heb je wel chloorshock gebruikt?
Hier gisteren opgezet, maar lekt een beetje bij dd solar mat dus vandaag even naar kijken.