Leuk om te lezen dat je ook een bestandje bijhoudt. Dat vind ik ook motiverend!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pantykous schreef:Ik heb het nog eens doorgerekend maar als ik in 5 jaar klaar wil zijn moet ik 1100 in de maand aflossen. Dat ga ik niet doen 5 jaar langmaar heb wel bewondering voor jullie!
denice schreef:Pantykous schreef:Ik heb het nog eens doorgerekend maar als ik in 5 jaar klaar wil zijn moet ik 1100 in de maand aflossen. Dat ga ik niet doen 5 jaar langmaar heb wel bewondering voor jullie!
Snap ik, als je het alleen moet ophoesten en met zo'n flink bedrag dan is het misschien sowieso voordeliger alleen je normale aflossingen te doen?
Relaxed schreef:Ik ga ook flink aan de slag met mijn studieschuld, heb de maandelijkse aflossing al omhoog gezet van 150 naar 200. Vorige maand een schenking van mijn ouders gekregen en de helft daarvan gebruikt om af te lossen. Vorige week een extraatje verdiend die ik meteen naar DUO ga overmaken. Ben ook begonnen met beleggen en wil hiermee ook wat meer gaan aflossen (als dat lukt)
denice schreef:Relaxed schreef:Ik ga ook flink aan de slag met mijn studieschuld, heb de maandelijkse aflossing al omhoog gezet van 150 naar 200. Vorige maand een schenking van mijn ouders gekregen en de helft daarvan gebruikt om af te lossen. Vorige week een extraatje verdiend die ik meteen naar DUO ga overmaken. Ben ook begonnen met beleggen en wil hiermee ook wat meer gaan aflossen (als dat lukt)
Leuk te horen! Goed bezig. Is je schuld te overzien?
denice schreef:Ik zit precies op hetzelfde punt,en kwam van hetzelfde bedrag! Grappig.
14 is te overzien, heb je een idee wanneer je er vanaf wilt zijn?
Relaxed schreef:denice schreef:Ik zit precies op hetzelfde punt,en kwam van hetzelfde bedrag! Grappig.
Wel goed om een echt doel te stellen he. Dan zou 3 jaar wel moeten lukken, volgens mij blijven mijn ouders schenken, dus als ik nog 3x die schenking gebruik en zelf op 200/mnd blijf dan ben ik er eigenlijk al
Ik heb ook nu doordat het bedrag wat harder omlaag is gegaan dat het ineens ook de moeite waard lijkt om er mijn best voor te doen, heb jij dat ook? Bij die 25K dacht ik echt nog pfff, kom er nooit vanaf
Relaxed schreef:denice schreef:Ik zit precies op hetzelfde punt,en kwam van hetzelfde bedrag! Grappig.
Wel goed om een echt doel te stellen he. Dan zou 3 jaar wel moeten lukken, volgens mij blijven mijn ouders schenken, dus als ik nog 3x die schenking gebruik en zelf op 200/mnd blijf dan ben ik er eigenlijk al
Ik heb ook nu doordat het bedrag wat harder omlaag is gegaan dat het ineens ook de moeite waard lijkt om er mijn best voor te doen, heb jij dat ook? Bij die 25K dacht ik echt nog pfff, kom er nooit vanaf
Jodie_ schreef:Ik ben begonnen met €33.000 studieschuld en ben vanaf het moment dat ik een baan had na mijn studie (4 jaar geleden) zo’n €300-350 per maand gaan aflossen. Een paar maanden terug had ik nog €18.000 over en ondanks dat ik tegen 0% rente afbetaal en we al een koophuis hebben waarbij de studieschuld geen probleem was op de uiteindelijke koopsom vind ik het gewoon een rotgevoel dat er nog iets boven je hoofd hangt als het ware. Daarom besloten iets meer dan een jaar heel zuinig te leven (ik was nogal een diehard online shopper :’) ) en ik betaal nu €1000 per maand af. Nog €15.000 te gaan en dan ben ik er voor m’n 30e vanaf en voelt het daarna alsof ik heel veel geld over heb in de maand gok ik! Ik houd nu naast het geld dat ik op onze gezamenlijke rekening zet en m’n persoonlijke vaste lasten zo’n €200 over in de maand.
Jodie_ schreef:Jodie_ schreef:Ik ben begonnen met €33.000 studieschuld en ben vanaf het moment dat ik een baan had na mijn studie (4 jaar geleden) zo’n €300-350 per maand gaan aflossen. Een paar maanden terug had ik nog €18.000 over en ondanks dat ik tegen 0% rente afbetaal en we al een koophuis hebben waarbij de studieschuld geen probleem was op de uiteindelijke koopsom vind ik het gewoon een rotgevoel dat er nog iets boven je hoofd hangt als het ware. Daarom besloten iets meer dan een jaar heel zuinig te leven (ik was nogal een diehard online shopper :’) ) en ik betaal nu €1000 per maand af. Nog €15.000 te gaan en dan ben ik er voor m’n 30e vanaf en voelt het daarna alsof ik heel veel geld over heb in de maand gok ik! Ik houd nu naast het geld dat ik op onze gezamenlijke rekening zet en m’n persoonlijke vaste lasten zo’n €200 over in de maand.
Even mezelf quoten met een update. Ik heb niet echt meegepraat hier verder maar wel meegelezen, en ik merk echt dat het zo motiveert om het afbetalen er doorheen te rammenhet bedrag slinkt maandelijks zo aanzienlijk, en met wat meevallers op werk die ik ook volledig in de afbetaling heb gestoken ben ik van eind september €17.900 naar inmiddels €10.000 gegaan. Nooit gedacht dat het zo hard kon gaan!
Nu het bedrag ineens te overzien lijkt (en Corona voor mij persoonlijk maakt dat ik weinig geld uitgeef en ik sowieso even een tijdje heel zuinig leef om maximaal te kunnen afbetalen) voel ik echt al een stuk last van mijn schouders en merk ik dat ik steeds meer wil afbetalen. Alles wat ik nu over heb aan het einde van de maand gaat er nog heen en elk extraatje ook. Ik denk dat ik van €1000 afbetalen naar €1250 ga en dan ben ik als het goed is rond augustus dit jaar klaar.
Het is best even pittig om zoveel af te betalen en ik moet er echt een hoop voor laten, maar ik wil maar even meegeven dat het gevoel dat ik ervan krijg om die schuld zo te zien slinken en te weten dat ik er over een paar maanden vanaf ben en dan voor m’n gevoel ineens zoveel geld over heb in de maand echt heerlijk is!