[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:58

Brego zijn mandje <3

Leuke update weer!!

sporten

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:17

Wat super mooi allemaal en heerlijk om zo mee te lezen en te zien

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:57

Heerlijk kleurrijk topic heb je zo! Ik lees het met een dikke glimlach.

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:48

Hebben jullie de mand/kist voor Brego zelf gemaakt eigenlijk? Superleuk :j

Hahhahaa, dat koppie van Flits :') Geweldig!

Mooie fotos, wat wonen jullie daar heerlijk. Het is dat ik zelf ook heerlijk woon, anders zou ik spontaan jaloers op je worden :D

Ik lees altijd met veel plezier mee, het is zo'n leuk topic.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:13

Mooie foto's weer :D Het plezier spat er vanaf.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 20:24

superpony schreef:
Leuke foto's weer!!

Brego zijn kop, hahaha Lijkt wel of hij elke dag zijn gaar rechtop fohnt. Hij krijgt wel een volwassener koppie, maar de rest is nog baby :)

Als ik een leuke foto neem, ligt er ook nog altijd mest, ggrrrrr.

Maar ehhh........jullie hebben een pick up. Daar had je wel gordijn rails mee kunnen halen :) Of past die daar niet op de p plaats, hahaha

Als wij hier wat bestraten maken we het zand los en dan slaat mijn man de tegels er wel in. Onze tuin en onder de overkapping liggen al 8jr super strak zo. Maar lopen geen paarden op natuurlijk.

Enige is waar de paarden staan is het bestraten ooit niet heel goed gedaan en blijft het water langs 1 kant staan en dat is wel vervelend. Wij maken dan een geul ernaast en kan het wel weglopen, maar bij een echt flinke bui is het wel een zooi. Ze hadden wat moeten laten aflopen.

Heerlijk als je ook al wat kan doen aan sfeer enzo. Dan maak je het tussendoor ok echt thuis. Anders krijg je zo een ik leef in een bouw gevoel elke dag.

Hahaha ja Brego z'n haar is echt hilarisch op het moment :')
Pick-up hadden we toen nog niet haha, update is weer even terug in de tijd :P
Tot nu toe ligt het bij Jay ook echt supernetjes :D
Jaa, dat is wel heel fijn.. we wilden per se de slaapkamer en de woonkamer alvast klaar om tot rust te komen :D En dat is gelukt :+:

SensaHorses schreef:
Wat hebben jullie elke keer weer veel gedaan! +:)+
Gezellige plaatjes weer. :) Leuk om te volgen!
Hoe groot is de bak? (Of had je dat al een keer gezegd? :o ) Hij lijkt enorm vind ik. :D

Dankjewel! :D Geen idee of ik dat al had gezegd, in principe is het 20x40m., maar heb hier en daar wat erbij gesnoept :P , want dat is wat we vergunningsvrij mogen aanleggen :P Zal door de groothoek wat groter lijken, al moet ik zeggen dat ik het een heel fijn formaat bak vind :D

Mirranda schreef:
Brego zijn mandje <3

Ja leuk hè! <3 Heeft m'n vriend zelf gemaakt :D Uiteraard weer met onderdelen van Smeedijzeren Beslag :P <3

sporten schreef:
Wat super mooi allemaal en heerlijk om zo mee te lezen en te zien

Dankjewel! :D

PeelSlowly schreef:
Heerlijk kleurrijk topic heb je zo! Ik lees het met een dikke glimlach.

Wat leuk om te horen :D Thanks!

rocymax schreef:
Hebben jullie de mand/kist voor Brego zelf gemaakt eigenlijk? Superleuk :j

Hahhahaa, dat koppie van Flits :') Geweldig!

Mooie fotos, wat wonen jullie daar heerlijk. Het is dat ik zelf ook heerlijk woon, anders zou ik spontaan jaloers op je worden :D

Ik lees altijd met veel plezier mee, het is zo'n leuk topic.

Haha ja dus :D Flitsie is leuk <3 Net een hond haha, volgt je overal en luistert als je 'm roept :P
Hahaha :') Leuk :D Dankjewel :+:

Coconut schreef:
Mooie foto's weer :D Het plezier spat er vanaf.

:D Leuk dat dat zo goed te zien is <3 Thanks :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 14:45

Weer even tijd om een dagje verder te gaan :D Zaterdag 7 september.. jeetje, ik moet er echt een beetje de vaart in gaan houden :')

Begon al met een drukke Brego die wilde spelen, terwijl wij nog even rustig wilden ontbijten.. ga jezelf buiten maar vermaken... met je hyena :')

Afbeelding

Uiteraard was ie er ook weer bij tijdens ons ochtend rondje voeren :P

Afbeelding

Hooi op, dus bij de overburen een nieuwe baal halen. We hebben een briljant karretje gevonden wat de vorige bewoners hebben achter gelaten.. en na wat 'sterkste-man' training krijg vriendlief daar wel een hooibaal op, om 'm vervolgens gewoon de straat over te sleuren :P en de schuur in, waar nu (nog) geen shovel in past :P

Afbeelding

In de ochtend kwam er een collega van mijn vriend met zijn metaaldetector de weides controleren. Laatst heeft Splash ergens liggen rollen en hij had echt een hele lelijke jaap op z'n rug.. toen mijn vriend dit op z'n werk vertelde, wist deze collega te zeggen dat hier in de omgeving een hele geschiedenis lag.. wat ik nu uiteraard alweer vergeten ben... :') geschiedenis is niet mijn sterkste punt := en wilde hij ons land wel controleren op metaal.. Brego zat er natuurlijk weer met z'n neus bovenop en moest de gegraven gaatjes nog even extra controleren _O-

Afbeelding

Door verhalen hadden we ons al helemaal rijk gerekend.. ik zag al helemaal voor me hoe ie een pot goud zou vinden _O- Of dingen die we aan een museum uit moesten gaan lenen en waar we flink geld voor zouden vangen :') Maar niets is minder waar... onze buit:

Afbeelding

Wat stiekem ook erg leuk is! :D 2 muntjes en een loden balletje, wat een nut had, maar wat ik ook weer vergeten ben _O- Hij is in ieder geval loodzwaar :D :D Pun intended :')

In de tussentijd ben ik de miniwei gaan uitmesten en ontdoen van dooie plantjes, was geen gezicht meer :n Maar het begon te regenen, dus zijn we maar gaan schuilen met z'n allen :')

Afbeelding

Bijna allemaal dan..... gentleman dat Kevin is, laat ie z'n vrouwtje buiten staan :')

Afbeelding

Vriendje is verder gegaan met het betegelen van Jay z'n paddock..

Afbeelding

Afbeelding

Onder toeziend oog van alle dierenvriendjes :')

Afbeelding

Afbeelding

Intussen was de miniwei leeg en heb ik me bij hen gevoegd :P Snap ze wel.. vind het ook wel een leuk uitzicht :')

Afbeelding

Voor vriendlief iets minder motiverend _O-

Afbeelding

Zelfs de mini's worden aangestoken :') Je moet even je best doen, maar links ligt Kaatje en rechts ligt Kevin helemaal plat :=

Afbeelding

Jay inspecteert het nog even, vlak voor oplevering :')

Afbeelding

En klaar!! Jay = blij :D

Afbeelding

Wij ontspanning verdient en dus even lekker een klein rondje met z'n tweetjes :D <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maïs staat al mooi hoog, geeft altijd zo'n fijn besloten gevoel om daar dan langs te rijden :+: En 's avonds ook wel spannend :=

Afbeelding

Helaas in de avond een klein ongelukje gebeurd... tijdens het voeren zijn Splash en vooral Tamme steeds aan het k*tten, dus ga ik er bij staan. Nu was ik moe, dus ben lekker bij Splash op de grond gaan zitten..... Hij wil z'n emmer nog wel 's omgooien met als resultaat dat ie al z'n brokjes tussen het zand vandaan eet én Tamme wil z'n bak nog wel 's afpakken.. dus heb ik 2 functies: bak vasthouden en Tamme weghouden.. no problem! ~~}> Brego kwam er nu ook nog bij zitten, supergezellig allemaal :D

Afbeelding

Nadat ie z'n eigen bak op had, kwam Tamme er ook nog 'gezellig' bij staan :+: Brego ging op een gegeven moment weer verder scharrelen en liep daarmee richting Splash z'n voerbak... en dit pikte Tamme niet... die dacht: ik niet, jij niet!! Dus hij wilde Brego aanvallen!!! :oo In z'n vlucht heb ik een poging gedaan om Brego weg te trekken en stak ik dus m'n been uit om m'n evenwicht te behouden.... tja, en daar ging Tamme op staan.... AU!! Hij stond op m'n enkel/scheenbeen en zette er nog ff lekker flink op af ook om naar Brego te vliegen. Die ie godzijdank niet te pakken heeft gekregen :\ Heb ooit eerder mogen zien wat een hengst met z'n tanden kan doen, en dat wil je niet.. al helemaal niet op zo'n kleine pup... :(:) Maar mijn voet was aardig klaar... lelijke wond op m'n scheen, enkel vreselijk dik en blauw.. gelijk gekoeld en pootje omhoog en zo aardig de zwelling kunnen beperken gelukkig..

Later in de week nog maar even naar de huisarts gegaan, op aandringen van m'n collega's :') En die stuurde me voor de zekerheid toch maar door naar het ziekenhuis om even foto's te laten maken, en gelukkig: niets gebroken!!! *\o/* :D Maar dus m'n pezen/banden/spieren aardig gekneusd en wond is naar, goed in de gaten houden.. Nu, 2.5 week later, kan ik eindelijk zeggen dat ik weer een beetje normaal kan lopen en is m'n wond ein-de-lijk dicht! Dus op naar genezing! :D En, hoe goed je je paard ook kent, het blijft een paard.. en in dit geval ook duidelijk toch echt hengst... dus: altijd opletten... ^) pijnlijke herinneringsles :')

Dus... daar lag ik.. op de bank.... en we waren nog zo van plan om vanavond onze mooie gordijnen op te hangen... -O- Hebben we ze eindelijk binnen, worden we morgenochtend nog wakker van de ochtendzon :') Dus is vriendlief het maar alleen gaan proberen, en na het horen van een hoop gestommel boven kwam hij naar beneden om te zeggen dat ze hangen... en ik ben er zo blij mee!! :D Ze hangen supermooi en de kleur is echt fantastisch!! :+: Zo getwijfeld tussen grijs of gewoon donkerblauw, maar erg blij dat we lekker donkerblauw hebben genomen <3 Lekkere vage foto, maar tot meer was ik niet in staat :') En ook zo blij met ons nieuwe dekbed :D :P

Afbeelding

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:37

Leuk verslag weer :)

Gelukkig geen blijvende schade voor je pootje.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:47

Straatje bij Jay ziet er netjes uit.

Leuke foto's en gordijnen maken het ook echt een kamer meteen. Wil denk ik ook weer gordijnen. Nu rolgordijnen gehad 8jr.

Wel voorzichtig doen natuurlijk. Er staat een filmpje op fb van een muildier die een wilde/grote katachtige aanvalt. ( weet niet meer wat het was )
Rustig aan maar en hopelijk heeft Brego ook wat geleerd :)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:28

Oef, dat klinkt heftig zeg! Wel weer een leuk stukje met mooie fotos!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:10

Veel beterschap!
Heb je nu veel tijd dan om nieuwe, uitgebreide updates te maken? O:)

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:23

Jaaaaa kom maar door met die updates!! Ehhh, ik bedoel, veel beterschap...!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:52

Jeetje! Heel veel beterschap voor je pootje. :(:)
Wel weer leuke update verder :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:40

Beterschap! Wat een pech :=

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:21

Leuke update weer om te lezen! Behalve dan van je ongelukje! Klinkt pijnlijk!
En schrikken, je kent je paarden en vertrouwd ze, maar soms, als het instinct het overneemt, niet grappig... -O-
Beterschap ermee!
Netjes aangestraat bij Jay, daar gaan hij en jullie vast veel plezier van hebben.
Ik zag deze week net zo'n pup bij ons op de hondenclub. Ik dacht; "Ah een Brego!" :)) :D ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:00

Oh jemig zeg dat is naar zo'n wond en kneuzing, poehhhhh fijn dat je nu weer een beetje normaal kan lopen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 21:41

Hahaha leuke reacties weer :D :P

superpony schreef:
Rustig aan maar en hopelijk heeft Brego ook wat geleerd :)

Nee dus :7 :')

SensaHorses schreef:
Ik zag deze week net zo'n pup bij ons op de hondenclub. Ik dacht; "Ah een Brego!" :)) :D ;)

Hahaha ahh wat leuk <3 :+:

Ben wel geschrokken hoor van Tamme z'n actie. Tis precies wat jij zegt SensaHorses: je kent ze en vertrouwt ze, maar dan doen ze toch ineens iets wat je totáál niet aan zag komen, omdat inderdaad het instinct overneemt... Merk dat ik wat vaker opzij spring op momenten dat ik anders druk met m'n armen had gezwaaid om m'n mannetje te staan :') Komt wel weer terug, maar nu ben ik even heel voorzichtig.. misschien ook wel omdat m'n voet gewoon nog best wel pijn doet. Lopen enzo gaat prima, maar als die hond er op gaat staan ofzo (wat ie echt váák doet, f*cking lomp beest _O- ), doet het toch wel flink pijn... ;( Het blijft dus toch nog wel aardig beurs... Wond zit nu een mooie korst op, maar alles er omheen is nog gevoelloos := komt vast wel goed hahaha

De dag erna de pijn verbeten, want ik had een cadeautje van Kevin gehad voor ons 1-jarig jubileum :D

Afbeelding

En ik heb getwijfeld om wel/niet te gaan, maar de volgende clinic zat al vol en ik had er eigenlijk gewoon héél veel zin in! Dus 's ochtends gelijk m'n laarzen aangedaan, konden m'n voeten dik worden wat ze wilden.. die laarzen had ik in ieder geval alvast aan :P En met de trailer op pad, helaas nog met mijn oude autootje, want de pick-up was nog niet klaar.. maar die rijdt ook zalig :+:

Vriendlief opzadelen, terwijl ik nog even naar de wc strompel :') Toch wel fijn dat ie dat allemaal ook zo goed kan <3

Afbeelding

Afbeelding

En erop! Beetje warm rijden.. voetje voelen... au, maar doorgaan :')

Afbeelding

Wachten tot de koeien binnen zouden komen. Jay is als we buitenrijden als de DOOD voor koeien, dus was erg benieuwd hoe dit zou gaan.. als je z'n bloedlijnen echter bekijkt is hij echt gefokt voor het werken met koeien... dus was érg benieuwd! :):)

Afbeelding

En wat deed ie 't goed!!! Wendy van Osch was helemaal enthousiast; "die is cowy 8-) "

Afbeelding

Een stuk meer ontspannen, wachten tot het weer onze beurt is.. wat is het leuuheuukkk!! :):)

Afbeelding

Toen mochten we alleen aan de gang; de kudde in, koe eruit vissen, naar de andere kant van de bak drijven en daar proberen te houden. Nouuu, wat een baas! Hij ging de kudde in met een attitude, niet normaal 8-) Oren in z'n nek, kop laag, soms proberen in de lekkere biefstukjes te bijten.. ja die koeien luisterden wel naar 'm :')

Afbeelding

Hij vond het alleen nog wat raar om er dan keihard achteraan te rennen en 'm de pas af te snijden als de koe er vandoor probeerde te gaan :')

Afbeelding

Afbeelding

Al met al heeft ie 't echt supergoed gedaan en was iedereen heel erg over hem te spreken, wat mij dan weer deed groeien van trots en de pijn in m'n voet deed vergeten... tot ik afstapte :') Maar wat heb ik heerlijk gereden :+: <3 Niet slim, maar zó blij dat ik het heb gedaan :D

Deze lieve schat was ook zo braaf.. zeker toen ie eenmaal z'n kauwstaafje had, hadden we er geen kind meer aan :')

Afbeelding

Eenmaal thuis waren we nog van alles van plan, maar ben ik, nadat ik Jay weer in z'n paddockje had gedropt, afgetaaid naar de bank :P Vriendje heeft alles gevoerd, incl. mij :') Verdere avond maar met pootje omhoog gezeten :=

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:25

Oooooh wat een supertoffe ervaring Natasja! Die vriend van jou weet wel wat leuk is! <3

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:01

Wat een gaaf cadeau van je vriend! <3 En fijn dat hij iedereen voert. :))
Gelukkig kon je genieten ondanks de pijn en vond Jay het ook leuk!
Nog maar even een poosje rustig aan met de voet dus. :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:02

Wauw dat is echt heel erg gaaf!!!! Ik snap dat je dat hebt gedaan ondanks je voet! Super leuk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 13:37

Renee1991 schreef:
Oooooh wat een supertoffe ervaring Natasja! Die vriend van jou weet wel wat leuk is! <3

Jaa hij weet heel goed wat de paarden en ik leuk vinden :D Daarbij cijfert hij zichzelf nog wel 's weg.. :(:) Dus leuke ideeën om hem te verrassen zijn welkom! Wel in pb, want hij leest soms stiekem mee :')

SensaHorses schreef:
Wat een gaaf cadeau van je vriend! <3 En fijn dat hij iedereen voert. :))
Gelukkig kon je genieten ondanks de pijn en vond Jay het ook leuk!
Nog maar even een poosje rustig aan met de voet dus. :(:)

Haha ja dat is zeker fijn :P :D Dankjewel! En inderdaad, nog even uitkijken wel!

Mer1980 schreef:
Wauw dat is echt heel erg gaaf!!!! Ik snap dat je dat hebt gedaan ondanks je voet! Super leuk!

Jaa, erg blij dat ik het toch gewoon gedaan heb :D Thanks!!

Ben helemaal vergeten dat er ook een filmpje van is:

Kan zeker nog gefinetuned worden, maar voor een eerste keer waren we erg tevreden en kwamen we vooral met een big smile de bak uit :D

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:38

Wat een gave foto's!

Wellicht toch handig om even na je pootje te laten kijken of er niks beschadigd is en anders wellicht in laten tapen, geeft een hoop rust.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 13:42

Toverbal schreef:
Wat een gave foto's!

Wellicht toch handig om even na je pootje te laten kijken of er niks beschadigd is en anders wellicht in laten tapen, geeft een hoop rust.

Heb ik al gedaan inderdaad :D Updates zijn natuurlijk, lekker onhandig, terug in de tijd :P Op m'n werk hielden ze er ook niet over op, dus toch maar even langs de huisarts en die verwees me voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor een foto, maar niets gebroken! :D Dus m'n banden/pezen/spieren zijn gewoon erg ontzet en het is aardig gekneusd.. dus wel voorzichtig blijven doen inderdaad. Mocht van de dokter ook nog niet sporten, maar.. zoals hij zelf zei.. paardrijden is geen sport, dus dat kan gewoon! Voor deze keer was ik het met hem eens :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:45

_O-

Als die woorden maar in je voordeel zijn dan kan het ineens wel hahaha.

Die Jay toch, held! Fantastisch om jullie zo te zien genieten.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:48

xXutopiaXx schreef:
Mocht van de dokter ook nog niet sporten, maar.. zoals hij zelf zei.. paardrijden is geen sport, dus dat kan gewoon! Voor deze keer was ik het met hem eens :=

:') :')