Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:18

Daar kun je wel iets leuks van maken :)
De binnenkant opnieuw bekleden met een fris kleurtje. De buitenkant lijkt me leuk om de laden naar beneden toe donkerder van dezelfde kleur te maken.
De wielen goed vastzetten. c.q. eerst een andere bodemplaat onder zetten zodat je meer houvastpunten hebt.
Overigens moet je er wel op letten dat de wielen 'naar binnen' staan als hij op zijn plek staat, want zo (naar buiten) breek je er nog je nek over.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:03

Thanks for the tips.
Over de kleur zijn we nog niet uit. Zwart maakt het wel stoer. We hebben een enorme grijze boekenkast, en een witte servieskast dus qua kleur wil ik niet ineens afwijken. De binnenkant ga ik ontdoen van het mooie blommekesplakspul. Ik wilde de handgreepjes wel vervangen door van die leren om het geheel nog stoerder te maken maar mijn man vindt deze zo leuk. Dus die blijven. Het wordt in ieder geval flink schuren want echt mooi geschilderd is hij niet. Ik ga nog wel neuzen naar andere stoere wielen. Dit zijn van die goedkope zwenkwielen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:15

Met grijs kun je natuurlijk ook vele variaties in kleur maken. Iets kleinere wielen zou idd beter staan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:31

Zoiets vind ik wel leuk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:42

Die zijn wel stoer ja :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:24

Ik heb een ikea ingo tafel, deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/14630009/

Het is een onbehandelde grenen tafel. Nou is het blad niet mooi meer en wil ik het gaan schilderen. Ik wil het wit schilderen, maar niet dekkend. Dat je dus de nerf van het hout er nog doorheen ziet. Weet iemand hier hoe je dat doet? Ik dacht zelf aan beits, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel de juiste manier is.
Ik ben nog niet zo handig met dit soort dingen :o Maar heb wel vaak m'n vader geholpen met houtwerk schuren en lakken dus ik denk dat dat me wel moet lukken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:29

Je kan dan kiezen voor whitewash. Je vindt heel veel tips and tricks wel op internet hiervoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:32

Ik weet niet of je een oneffen blad mooi vindt... maar als je op mijn berichten selecteert heb ik een filmpje geplaatst over het verouderen van hout. Beits er over en je hebt een compleet andere tafel...

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:54

Ik heb het filmpje gekeken en dat is wel heel gaaf! En ziet er niet heel moeilijk uit. Ik denk dat ik dat ga proberen, bedankt voor de tip! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:57

You're welcome!

Ik ga het binnenkort met een plank proberen. Zeer benieuwd!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:38

Hoi, ik lees hier vaak mee om ideeën voor ons huis op te doen. Super fijn topic daarvoor!
Nu heb ik een vraagje, heeft iemand ervaring met Pale Sky van Flexa op de muur? Ik vind 'm in de folder/op internet namelijk redelijk mint groen, echter kleur hij best grijs-babyblauw op. Wat uiteraard niet de bedoeling is :+
Afbeelding
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:42

Breek me de bek niet open. Ik heb niet jouw kleur, maar één muur heb ik nu al drie keer overgeschilderd en de kleur is nog niet zoals ik het wilde. Het komt steeds totaal niet overeen met de voorbeeldplaatjes op internet. Het is dat ik een week griep achter de rug heb en het ik me momenteel nergens druk om kan maken, totaal geen energie voor, anders was ik waarschijnlijk nóg een keer gaan verven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:45

Beeldschermen geven eigenlijk nooit de juiste kleur weer. Ik heb deze week weer wat spelen met de kleurenkiezers van Flexa en Histor en er klopt geen jota van. Ik laat een kleine hoeveelheid mengen bij de bouwmarkt en kijk dan wat het op de muur doet, voor ik hem helemaal ga schilderen. Bij Flexa kan je trouwens die kleurentesters bestellen!

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:59

Flexa en kleuren zijn hopeloos... Mijn kozijnen zijn allemaal frozen blauw opgedroogd terwijl het grijs/bruin had moeten zijn. Is gemengd met geel en zwart, heel bijzonder dus.
Afbeelding

Voor de echte kleur eerst kleurtesters proberen en minimaal twee dagen wachten om te zien hoe de kleur doorontwikkeld, dat was het flexa advies.

Ik moet wel zeggen dat de demin drift kleur exact zo opgedroogd is als het voorbeeld.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:13

Ik meng altijd mijn eigen kleuren. Dan is het altijd precies zoals ik wil

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:24

Jeetje dat lijkt er echt totaal niet op Ldj.. :+
Ik heb van flexa twee kleurentesters meegenomen, was iets van 2 euro p.s.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:37

Tip voor een volgende keer:
bij sommige winkels hebben ze van die voorgeschilderde A4 vellen die je voor ong €1,- borg mee kunt nemen.
Dan zie je de echte kleur ipv die op de staal en hoe het zou moeten worden in jouw huis met de lichtinval en het kunstlicht wat allemaal vaak verschilt vd winkels. :)
Bij terugbrengen vd vellen krijg je je borg weer terug.
Zit je ook niet te klooien met kleurtesten, kleurenwaaiers etcetc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:42

Ik heb Flexa laten mengen in eigen merk Bauhaus, ging om de Oldtimer Rally, maar die kleur is echt perfect geworden. Heb wel zo'n gladde verf. Satijn? Daardoor heb ik wel de indruk dat de kleur meer kan verschillen afhankelijk van het weer/licht.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:44

Hoe een kleur uitpakt hangt ook een beetje af van je lichtinval en welk seizoen. Lichtinval vanuit Oost is kouder dan vanuit west en zal dat groene een blauwe gloed geven, en nu met dit grjze weer is het ook wat blauwer.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:01

Die kleurentesters van flexa kun je ook bestellen via de website. Alle beschikbare kleuren en je kunt ook zoeken op hoofdkleur. Dus dan krijg je alle groentinten bv te zien en kun je makkelijker kiezen welke je wat lijkt.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:09

Thanks allemaal!testen is inderdaad wel handig, we gaan nu eerst even testen op een stuk gipsplaat met twee lagen van deze of eerst een witte onderlaag en dan deze.
Ingaa, dat lijkt er inderdaad ook totaal niet op -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:30

Op gipsplaat zou ik niet testen... geeft geen eerlijk beeld want alles trekt in.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:11

Ik heb zelf testers van Flexa gehaald en daarnaast canvas doeken bij de action. Op die doeken heb ik vervolgens 2 lagen verf aangebracht. En die heb ik vervolgens weer meegenomen naar mijn appartement om te zien hoe de kleur in welke ruimte een beetje valt ivm lichtinval. En ook dan zal de kleur eenmaal op de muur vast iets anders zijn, maar dan heb je iig een beetje een idee hoe de kleur valt en hoe het er uit ziet in welk licht.
Maar zelfs per ondergrond kan de kleur heel erg wisselend zijn. Mijn schoonouders hebben early dew op de muur. In de keuken is het zo op het beton gegaan waardoor je hier en daar wat kleurverschil ziet en het ook meer een betonlook houdt. In de praktijkruimte zit het op vliesbehang waardoor de kleur egaal is en daardoor toch heel anders oogt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:55

Oeh Mala, waar komen jouw bank en die kast vandaan?

Ik zoek nl ook in die stijl meubels voor mijn nieuwbouwappartement (ze moeten nog gaan bouwen...)/

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:14

_Ekenna schreef:
Mooi Mala! Ik ben fan van je bank en de muur er achter <3
Welke kleur wit heb jij op je muren en je plafond?

Dank je :)
Eh plafond weet ik niet, is huur dus door de woningstichting gedaan. Mijn witte muur is ook behang.
In dit patroon.
Afbeelding

Tiggs schreef:
Oeh Mala, waar komen jouw bank en die kast vandaan?

Ik zoek nl ook in die stijl meubels voor mijn nieuwbouwappartement (ze moeten nog gaan bouwen...)/

De kast bij de karwei! Was in de aanbieding voor €100.-
Mijn bank bij profijt meubel in Utrecht.