[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 10:43

Deze foto is inderdaad niet zo duidelijk, even oudere foto erbij gepakt van toen ik net de spullen eruit had.

Rechtsachter waar die slang ligt zit dus een waterpunt.
En links ziten nog wat stroomleidingen etc.
Afbeelding

Ikke, dat is wel een idee! Kan me alleen voorstellen dat die hekken nog wel redelijk prijzig zijn? Maar ga er eens naar kijken! Op basis van de ruimte die ik naast de matten nog over heb (er ligt 1 in de lengte en dan twee in de breedte) is de gang ongeveer 3 meter.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:51

DubbelFun

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:10

Maar 1,35 kan een paard makkelijker overheen komen en ongein gaan uithalen met de spullen die er staan.

Een optie is ook nog om een goedkope/oude stalvoorkant met schuifdeur op de kop te tikken en die er in te zetten.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:27

?
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 03-07-22 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:12

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:15

Ik ben al een tijdje aan het volgen! Wat leuk voor jullie zeg! Een droom die uitkomt! Geniet!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:33

Op marktplaats staat het vol met hekken waarmee je een honden kennel kunt maken, is dat niks? Neem je een deel met een deurtje erin, klaar.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:14

Ik heb daar mijn noodstallen van gemaakt van de hekken van Cavalo. de paarden staan normaal altijd buiten maar ik heb een merrie met ronde ijzers en met vorst en sneeuw plakt alles onder de ijzers en dan kan ik ze binnen zetten, of bij heel erg veel regen.

Afbeelding

Hekken zijn ideaal en heel makkelijk te plaatsen

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 19:20

Goed hoog is in dit geval juist wel veilig denk ik inderdaad. En het staat toch maar een klein stukje van de muur af, dus ook niet zo erg qua 'onvriendelijk ogen'.

@zacharyhill; ziet er netjes uit!

Stevige hondenkennel is wellicht ook nog wel een optie ja, alleen moet je er dan ook nog weer iets tegenaan zetten i.v.p. de verticale spijlen waar precies net eng een hoef tussendoor kan.

Iets met houten planken tussen de trailes door is dan weer net wat te gekunsteld met teveel dingen die verkeerd kunnen gaan vrees ik.

Iedereen in elk geval enorm bedankt voor het meedenken!! Echt heel fijn.

Vanochtend wat kleine dingetjes rond de stal geregeld (wat isolatoren ingedraaid zodat ik met die spiralen nu makkelijk pad van stal naar de wei kan aan klikken voor binnen en buiten zetten voor nu). Ook nog twee oude kleine paaltjes verwijderd die semi in de weg stonden. En wat verzamelde rotzooi die ik was beginnen te verzamelen onder de carpoort gegroepeerd verplaatst naar onze inmiddels ontstane "afvalverzamelterrein" (het stukje 'niemandsland' voor het duivenhok wat sowieso al een grote zooi was :D ). Zo was er mooi ruimte voor de levering hooi die begin vd middag kwam *\o/*
Afbeelding

En in de middag hebben we samen nog een stuk schapengaas verwijderd en nog wat verder de begroeiing rond de wei teruggesnoeid :D Ongeveer een kwart van de omloop is nu vrij van schapengaas :D
Afbeelding

We willen proberen of we zondag het laatste stuk van de 'winterwei' (de hoog gelegen helft) af kunnen ronden qua schapengaas verwijderen. De andere helft gaan we voorlopig toch niet gebruiken dus zou ook van het voorjaar kunnen.

Daarna nog een deel van de palen vervangen/palen bijplaatsen. En nog een zooi krammen verwijderen en oude (lint)isolatoren weghalen.

Maar morgen eerst in huis bezig om de laatste spullen een (tijdelijke) plek te geven en op te ruimen en schoon te maken aangezien we einde van de middag mini houswarming hebben familie.

Oh en de paarden gaan nog steeds echt fantastisch samen! Alsof ze al jaren samen staan <3

Vi loopt nog steeds heel wat af, maar ze wordt per dag rustiger. Voordeel ervan is dat ze een beetje de vetjes eraf loopt :+ Ze was echt moddervet geworden op de Paddock Paradise waar ze stond met onbeperkt (arm) hooi. Nu krijgen ze een beperkte hoeveelheid hooi en onbeperkt stro om te kunnen knabbelen.
Afbeelding

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:58

Wij hebben gewoon 2 stroomdraadjes (zonder stroom :D ) en dat werkt prima en is goedkoop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:03

Wat fijn dat ze elkaar al zo staan te krauwelen. Dat zie ik hier na jaren nog maar zelden.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:15

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 21:15

marije1109 schreef:
Wij hebben gewoon 2 stroomdraadjes (zonder stroom :D ) en dat werkt prima en is goedkoop.

Met Vi zou dat nog wel aandurven, maar zonder stroom erop gok ik dat Dailey binnen no time tussen de draden staat :+ .

DubbelDun schreef:
Wat fijn dat ze elkaar al zo staan te krauwelen. Dat zie ik hier na jaren nog maar zelden.

Ja echt super fijn! Ze passen echt goed bij elkaar!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:51

Oh wat een leuke foto van die 2 samen, dat is toch een droom ontmoeting zo <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:30

Super fijn dat het zo goed gaat samen.

Veel rotzooi nog, maar die paarden genieten gewoon al, dus komt helemaal goed.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 00:08

En dat gewoon eind december... Lekker zonder jas op de wei bezig... Nog ongeveer 3 palen, en dan staan alle palen voor de buitenrand van de winterweide. Groot deel van de oude palen kan gelukkig voorlopig nog even mee.
Afbeelding

Deze moest er wel echt uit. Maar doordat de onderkant zo vergaan is, ging dat vrij makkelijk
Afbeelding

Wil morgen de laatste palen plaatsen en een begin maken met alle oude krammen en isolatoren verwijderen waar nodig. Verder moet er nog het nodige snoeiwerk gedaan worden, nog minimaal 2 palen verwijderd en nog een meter of 70 oud gaas en staaldraad verwijderd worden. En dan nog weer nieuwe isolatoren en cord plaatsen natuurlijk. Het zal allemaal wel niet in 1 dag lukken, maar gelukkig staan de paarden er nu ook wel even prima bij op de paddock.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:12

Dat viooltje... heerlijk :)
Die palen zijn idd echt wel aan vervanging toe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:33

Je treft het wel hoor met het weer, zo kan je stukje bij beetje misschien wel gewoon min of meer de boel af krijgen rond de wei nu de grond nog steeds niet bevroren is, dan kan je je in het voorjaar flink op de bebouwing storten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:13

pmarena schreef:
Je treft het wel hoor met het weer, zo kan je stukje bij beetje misschien wel gewoon min of meer de boel af krijgen rond de wei nu de grond nog steeds niet bevroren is, dan kan je je in het voorjaar flink op de bebouwing storten :)

Sssstttt. Je weet hoop ik nog hoe het in het begin van dit jaar was met die fijne noordooster >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:34

Wij hopen nog op sneeuw O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:53

Blijven hopen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:24

Hopen sneeuw :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:49

Mooie foto hoor met dat viooltje <3 leuk!

Ik zit momenteel in oostenrijk en heb net 20 cm verse sneeuw van mijn auto mogen vegen pfff :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 15:08

pmarena schreef:

Ja echt enorme mazzel! En als de palen in elk geval maar staan... Cord en isolatoren plaatsen kan ook nog wel met vorst :D En als alle gaas eraf niet meer lukt voor er vorst komt (dan krijgen we dat ook niet meer uit de grond getrokken natuurlijk) kan ik ook nog eerst de helft van de winterwei afzetten.

Volgende week komt mijn moeder helpen met verven binnen (woonkamer weer wat verder). En wil de gordijnen graag vervangen. Maar ja, met dit weer ga ik toch eerst buiten verder :D

Er moet nog maar 1 paal bij, maar daarvoor moet er eerst nog meer gaas verwijderd worden. Verder ongeveer 75% van de oude isolatoren verwijderd, twee oude palen verwijderd die in de loop stonden en een start gemaakt met het plaatsen van de nieuwe isolatoren. Nu even pauze gehouden en met de honden gelopen en zo weer verder :D

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:31

Advertentie op marktplaats zetten voor gratis gaas en dat ze het dan zelf moeten verwijderen met eventueel hulp van jullie :D . Misschien komt er wel iemand en heb je er zelf minder werk aan.