[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:09

De truc van kit is juist dat het elastisch is (als je de juiste soort kiest :D ). Dus van werken van het hout heb je geen last, de kit 'werkt' mee :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:12

Het is meer een praktische afdichting (als je dat zou willen). Maar oogt nog niet af.
Voor het oog zou ik het dan alsnog willen afwerken.

Maar goed, ts. Aan jou de keus :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:20

Kun je niet het kozijn inkorten? Gaat heel gemakkelijk met een multitool en dan schuif je het laminaat er onder.

Vind ik persoonlijk een veel nettere oplossing.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:29

FatCat schreef:
Kun je niet het kozijn inkorten? Gaat heel gemakkelijk met een multitool en dan schuif je het laminaat er onder.

Vind ik persoonlijk een veel nettere oplossing.

Ik heb er een plaatje bij gevonden in deze link (stukje naar beneden scrollen)

https://www.klusidee.nl/Forum/vloerover ... 62655.html

Dat is super netjes afgewerkt.

Maar voor ts te laat, de vloer ligt immers al.
En kun je zomaar een stukje kozijn weghalen zonder dat het nadelige consequenties heeft?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:42

Ik weet niet hoe ver ze reeds heeft gelegd - maar je kan altijd even terug uit elkaar halen tot the deurframe.

Vaak is dat zo gepiept.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:26

Mijn tip: staar je niet blind op "de kleur van het laminaat" wat de kit betreft.
Wij hadden iets wat op de kleur van het laminaat leek en dat zag er niet uit. Uit eindelijk is het grijs gekit, het zelfde als de kit kleur van de plavuizen van beneden. Dat was veel mooier.

Als je een foto wil zien van hoe het bij ons zit, let me know. Dan stuue ik het even door!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 11:41

Mri schreef:
Mijn tip: staar je niet blind op "de kleur van het laminaat" wat de kit betreft.
Wij hadden iets wat op de kleur van het laminaat leek en dat zag er niet uit. Uit eindelijk is het grijs gekit, het zelfde als de kit kleur van de plavuizen van beneden. Dat was veel mooier.

Als je een foto wil zien van hoe het bij ons zit, let me know. Dan stuue ik het even door!

Heel graag! :D

Ik denk als je de kit echt netjes doet het zeker wel mooi afgewerkt kan zijn :j

Gisteren is de elektricien geweest en heeft alle stopcontacten/schakelaars aangesloten. Wat een verschil! Ziet er een stuk frisser uit dan dat het was :+ En alles natuurlijk lager verplaatst en niet meer op ooghoogte.

Kon dus niet verder met het laminaat want de stroom was eraf. Vanavond laminaat dan echt afmaken. Morgen avond de bovenverdieping helemaal stofzuigen en dweilen, en de kledingkast in elkaar gaan zetten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:24

DubbelDun schreef:
De truc van kit is juist dat het elastisch is (als je de juiste soort kiest :D ). Dus van werken van het hout heb je geen last, de kit 'werkt' mee :)

Mijn ervaring is dat dat dus tegen valt :D

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:18

Is echt heel afhankelijk van de kit. Sommige barsten al als je er naar kijkt.

Kijk even naar Ottoseal. Ze hebben ook een kleuren kaart. Ik heb er ook 1 liggen dus als je in de buurt woont (kaatsheuvel) mag je hem altijd even lenen.

Pattex heeft ook een kit in 77 kleuren. Hier staan de kleuren kaarten some in de bouwmarkten van.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:13

Wij hebben er kit zitten van schönox, restje van de tegelzetter gebruikt. Hiermee is onze plavuizen vloer ook gekit langs de randen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:16

Wij hebben kit rond de kozijnen en het ziet er juist heel luxe en netjes uit! Veel beter dan die lage plintjes. Verder hebben we hoge witte plinten. Als je een foto wil zien, maak ik er een.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 15:54

Ik zou graag een foto willen zien! :D

Heb vandaag alle muren gemeten voor de plinten. Ik snap niet hoe de aannemer erbij kwam dat ik 2,5cm plint moet nemen in de woonkamer. Het breedste wat we hebben gemeten is 1,8cm. Voor niks zo druk gemaakt dus :=

Gisteren 3 aanhangers vol met verbouwings rotzooi naar de milieustraat gebracht wat allemaal in de tuin lag. We willen de voortuin zo snel mogelijk laten doen, dus die aan het fatsoeneren. Hele stammen hebben we er met de hand uitgehaald.
Vandaag kwamen we alleen dit tegen... Lijkt wel een boom die ondergronds aan het groeien is :+ Zelfs de kettingzaag krijgt hem niet door. Iemand een idee wat voor iets dit is?
We kwamen een gele buis tegen met ik denk elektriciteit erin dus daar moeten we ook voor uitkijken, we weten niet hoe ver die loopt. Dus we gaan hem op het punt waar we nu zijn proberen af te kappen en dan hopen dat het niet weer gaat groeien :+

Iemand enig idee waarvan dit geweest kan zijn?
Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:02

Dat lijkt een flinke boomwortel :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:08

Welke grote boom staat er in de buurt ??

Gele buis kán een gasbuis zijn ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 16:08

We hebben 2 bomen in de buurt weg gehaald waar deze stronk ongeveer naartoe lijkt te lopen. Een appelboom en een dennenboom.
Maar dit lijkt wel een ondergrondse boomstam joh, heeft niks meer van een wortel weg :')

Denk je dat dit een kans heeft nog opnieuw te gaan groeien? De appelboom hebben we met de kettingzaag tot aan de grond gelijk gemaakt, volgend jaar gaat de stronk enal de grond uit. Maar dit is ongeveer zo’n 10 meter vanaf het beginpunt van deze ‘wortel’. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:11

Dit is te dik voor een appelboom en een dennenboom heeft een penwortel. Meestal gaan die recht naar beneden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:13

Misschien heeft er ooit een groter exemplaar daar gestaan :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:15

Dan zou je zaailingen/uitlopers moeten zien of de wortel zou al deels verrot moeten zijn.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:19

DubbelDun schreef:
Dit is te dik voor een appelboom.

Zeg dat niet te hard. Heb 3 jaar terug een appelboom verloren in een storm. Ding stond al jaren op omvallen maar viel maar niet. Uiteindelijk bleek de hoofdwortel toch verrot te zijn en is deze afgebroken (onder de grond dus) en toen bij de eerste storm is hij omgevallen. Maar dit was een flinke boom van ruim 3,5 meter groot en 5 meter breed. Als het niet groter/breder was...

Maar die wortel was dus dikker dan de stam, om exact te zijn 2x zo dik. Maar dat was de wortel direct aan de stam gelegen. Dus of dat nu het geval is durf ik niet te zeggen.

Vrees dat het verder uitgraven wordt of spiritus erin en laten branden om het echt dood te krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:16

Ik ben dan benieuwd hoe dik de wortel is dan aan onze appelboom zit, die staat nl ook behoorlijk scheef :)

@TS: desnoods een bomenonderhoudsbedrijf inhuren, die hebben er de juiste spullen voor.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:50

Afbeelding
Afbeelding

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:06

Ik vind dat persoonlijk echt niet mooi gedaan en kan me voorstellen dat je dat echt niet hebben wilt. Blijft altijd lastig om dat strak te krijgen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:10

Oef ik vind dat persoonlijk dus niet mooi en spijtig dat er niet even wat extra tijd werd genomen om de frame in te korten.

Vind het dan weer wel beter dan die plakplintejes!

Maar goed, zolang TS er maar blij mee is. :j

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:15

Jullie bedoelen mijn foto's? :=

Wat is dan een alternatief volgens jullie? Wat bedoel je met het frame inkorten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:28

Ik gok de staanders van de deurframe :)