Kamerplanten asiel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:55

Een mieren terrarium? Een terrarium met planten en daar stop je dan een volkje mieren in? Ik ben heel benieuwd naar foto’s :j

Hoe kom je erbij om mieren te houden?

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:20

Kan ik bij iemand een stekje van de stippen-begonia ruilen/overnemen?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:30

Ik heb misschien stekje voor je Luxorvalkje, als ze mijn vakantie overleefd hebben tenminste :')

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:55

Whaaaa ik doe iets niet goed!!!

Ik heb op school een kindje in moeders schoot staan en hij is in een weekend totaal slap gaan hangen. Wie weet raad?

swartbeessie

Berichten: 2153
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:48

Water geven, liefst in een bak met gaatkrs, gewoon laten 'pootje baden'. Dan trekt het wel bij. Het zijn best dorstige plantjes.

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:49

Dan zal het inderdaad aan te weinig water hebben gelegen! Heb hem inderdaad al in bad gedaan.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:32

Hier een stille meelezer die zich eindelijk kan melden ^^
Eindelijk weer naar mn eigen huisje en plantjes zijn weer mee terug gegaan. 1 had het bij mn pa niet zo leuk. Werd steeds geel. Hopelijk heeft hij het hier meer naar zn zin (voorheen deed hij het bij mij wel erg goed.

Plant in questie. Blijft 1 van mn favo planten! Nu hopen dat hij het weer goed gaat doen.
Afbeelding
Deze groeit in de breedte ipv lengte xD maar houdt het al lang vol.
Afbeelding
Sinds kort een koffieplantje erbij.
Afbeelding
Klimopje. Ga ik vast vaak bij moeten snoeien. Maar vond het een leuk idee zo.
Afbeelding
En kon deze niet laten staan. Schijnt een stingray plant te zijn. Benieuwd hoelang die het volhoud.
Afbeelding

Ondanks dat ik echt van planten hou ben ik erg goed in ze dood te laten gaan... ondanks water te geven xD al doen ze het opzich in dit huis vrij goed.

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:40

Leuke planten! Die onderste is een alocasia stingray. Dat lange hangplantje kun je aan de kant onderkant afknippen en erbij steken. Groeit die vanzelf wel door! Dan krijg je hem wat voller :D

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:54

Die onderste heb ik ook zien staan, maar ik vond hem ergens maar eng := heeft volgens mij ookredelijk wat water nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:00

swartbeessie schreef:
Water geven, liefst in een bak met gaatkrs, gewoon laten 'pootje baden'. Dan trekt het wel bij. Het zijn best dorstige plantjes.


Het helpt al. Ik kijk er nu 3 uur later weer naar en nu is hij al een stuk opgeknapt!

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:01

Kanji91, wat een toffe plant de bovenste!

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:09

Ik zoek een beetje advies over een van mijn plantjes. Ik heb een rode anthurium maar hij verliest zijn kleur. Alle bladeren en bloemen zijn mooi stevig en glanzen, maar de bloemen zijn groen. Ik dacht te weinig licht, dus heb hem twee maanden geleden naar beneden gehaald waar hij nu in een hele lichte ruimte staat. Maar helaas... Hij maakt wel nieuwe blaadjes trouwens en is een week of vier geleden overgezet naar een grotere pot.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:03

Dankjullie! Ook voor de tip =)
Die stingray is indd best apart. Maar was opzoek naar wat anders en dat is dus goed gelukt :') Vraag is alleen hoelang die blijft leven. Vooral als hij echt zoveel water nodig heeft.. hehe
Gatenplant blijft ook bij mij Favo! Hij heeft even een klap gehad maar zal vast wel weer goed komen ^^

Sokje_6
Berichten: 3931
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:09

Gave dingen komen er voorbij!

Mijn kruidje-rmn heeft nog meer bloemachtige dingen :D Inmiddels zitten er een stuk of 6 in.

Afbeelding

Meliaforever

Berichten: 12043
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:17

Wat een leuke planten heb je gehaald Kanji.

Leuke schattige pluimpjes komen eraan Sokje.

Weet iemand wat ik hiermee moet? Hij kreeg bijna geen water en ziet eruit alsof het verzopen is. Het sterft af aan de bovenkant. :=Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:21

Gaf je water van bovenaf? Volgens mij doen deze het beter met water vanaf een schoteltje.

Of hij nog te redden valt weet ik niet. Eventueel met de goede strengen een nieuwe starten? Ze zijn makkelijk te stekken.

Edit. En dan echt weinig water geven. Hier krijgen ze elke drie tot vijf weken misschien een slokje. En daar doen ze het goed mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-18 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:26

Moet idd van onder water krijgen. De goeie strEngen er even tussenuit uithalen en in nieuwe aarde stoppen

swartbeessie

Berichten: 2153
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:29

vec schreef:
swartbeessie schreef:
Water geven, liefst in een bak met gaatkrs, gewoon laten 'pootje baden'. Dan trekt het wel bij. Het zijn best dorstige plantjes.


Het helpt al. Ik kijk er nu 3 uur later weer naar en nu is hij al een stuk opgeknapt!


Ah fijn!

Meliaforever

Berichten: 12043
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:52

Oké ga ik even opnieuw stekken als er nog wat te stekken valt en dan van onder water geven. :=

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:23

Ik zoek nog plantjes regio Gooi. Iemand nog wat over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:25

Judith_ schreef:
Ik zoek een beetje advies over een van mijn plantjes. Ik heb een rode anthurium maar hij verliest zijn kleur. Alle bladeren en bloemen zijn mooi stevig en glanzen, maar de bloemen zijn groen. Ik dacht te weinig licht, dus heb hem twee maanden geleden naar beneden gehaald waar hij nu in een hele lichte ruimte staat. Maar helaas... Hij maakt wel nieuwe blaadjes trouwens en is een week of vier geleden overgezet naar een grotere pot.

Hoe vaak krijgt die water ?
Verpotten is ook vaak even een klap

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:51

Hij bleef al groen voor het verpotten. Al zeker een maand of viee zonder kleur, toen verpot en dat is nu een paar weken terug. Dus dan zal het verpotten niet de oorzaak zijn toch?

Hij krijgt ongeveer twee keer per week een scheutje water. Blaadjes voelen ook stevig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:38

Planten- | Stekjesruil NL op fb ruilen ze veel met elkaar aan stekjes en tips!

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:24

verootjoo schreef:
Een mieren terrarium? Een terrarium met planten en daar stop je dan een volkje mieren in? Ik ben heel benieuwd naar foto’s :j

Hoe kom je erbij om mieren te houden?


Hier het omgebouwde aquarium met planten.
Afbeelding

Van bovenaf gezien.
Afbeelding

En de twee grote potten. Er zit nog te veel vocht in om ze daadwerkelijk af te sluiten.
Afbeelding

De planten in het aquarium zijn vooral verschillende Fittonia's. Ene klimop(hedera).
Een plak mos. En een plantje waar ik de naam niet van weet. Dat mini boompje zeg maar.

In de grote pot is een mooie vetplant en in de andere een mini cactus.


verootjoo: Hoe ik erop gekomen ben is voor mij makkelijk. Ik heb al jaren insecten gehad. Maar omdat ik ook echt een natuurliefhebber ben wilde ik een aquarium met planten hebben. Waarom dan niet mier vriendelijk maken zodat ze niet eruit kunnen komen.

En ik heb al twee soorten mieren zitten in mooie mierenboerderijen. Maar dat Aqurium/terrarium zou wel erg mooi zijn als alles goed gaat.

Ik volg ook op Youtube al jaren AntsCanada. Die heeft alles veel mooier en groter.
Hij legt ook uit dat de mens naast bijen ook niet zonder mieren kan. Dat zijn de twee belangrijkste insecten voor de mens eigenlijk.

Sokje_6
Berichten: 3931
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:45

Gaaf!

Mijn Dracaena Massangeana (Gijsbert :D ) is eindelijk aan het herstellen van de bijna-verdrinkingsdood een half jaar terug. Heb hem toen ook meteen verpot maar hij heeft er nogal een klap van gehad. Nu komen er eindelijk weer nieuwe groeikernen in. Ben benieuwd of hij nog extra gaat uitschieten langs de stammen. De achterste stam heeft het ergst te lijden gehad en die heeft nu geen blad meer. :+ Foutje bedankt. De voorste stam doet het dus wel goed.