Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:39

Groot gelijk scheelt weer!

Vanaf volgende week weer sparen voor het boodschappen pakket bij de plus en als jou winkel meedoet met online sparen krijg je 10 zegels gratis

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:11

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:36

Ik heb een goede week achter de rug. Vandaag de laatste paar boodschappen gehaald en van de €50,- heb ik nog €1,35 over :D

We aten;

-Linzensoep met luxe broodjes
-Preisoep met kaastosti
-Broodje vegan hamburger vol groente en een paar patatjes
-Aardappelbolletjes met doperwten en vleesvervanger
-Gepofte aardappelen vol met groente en een sausje
-Volkoren wraps vol groente en vegan kipshoarma
-Bloemkool met aardappelen, kerriesaus en vleesvervanger

Daarnaast ook een en ander aangevuld van de voorraad en fruit gehaald want dat word hier veel gegeten. De linzensoep kwam uit de vriezer en van de preisoep gaat de helft weer de vriezer in.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:07

Echt knap debgizmo !

Ik heb net anderhalf uur over mn boodschappenlijstje gedaan. :') Ben echt inspiratieloos wat betreft avondeten. En de aanbiedingen werken ook niet echt mee. :+

Maar boodschappenlijstje is klaar en dit weekend en volgende week gaan we eten:
Weekend:
Stokbroodje gezond
Uitsmijter.
Kan nog wat anders worden.
Doordeweeks:
Pizza (i.v.m zwemmen waardoor ik pas om half 6 thuis ben.)
Wraps
Gebakken aardappeltjes met boontjes, salade en speklapjes
Macaronitaart
Frietjes

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:28

Goed bezig Debgizmo.

Ik heb de laatste tijd ook steeds minder avondeten-inpiratie := De aardappeltjes en pasta en risotto en groentewok begin ik inmiddels wat zat te worden := Misschien vandaag nog maar eens burrito's maken, die heb ik al lang niet gehad. En de kruiden meng ik altijd zelf.. vlees vervang ik door bonen en paddestoelen.. Dus ze zijn ook nog vrij goedkoop.

Deze week had ik een leuke boodschappen-ervaring.. Ik had heel veel flessen opgespaard, en hoefde nog maar €0,24 te betalen aan de kassa, voor twee volle tassen eten :))

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:33

Dat vind ik dus zo lekker aan die maaltijd boxen. Je eet altijd iets nieuws.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:39

Ik ben de laatste tijd echt helemaal fan van de shoarmakruiden. Zodra ik geen inspiratie heb, gooi ik de shoarmakruiden ergens door en ik heb toch weer lekker eten :P. Zelfde met pesto.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:41

mrieeek schreef:
Ik ben de laatste tijd echt helemaal fan van de shoarmakruiden. Zodra ik geen inspiratie heb, gooi ik de shoarmakruiden ergens door en ik heb toch weer lekker eten :P. Zelfde met pesto.

Wat zit er in die kruiden. Een hoop E621 zeker :P

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:56

Abercrombie schreef:

Ze zijn alleen vaak geen bezuiniging op je boodschappen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:40

Hier 80 euro kwijt voor de weekboodschappen. Wel inclusief een hoop voorraad voor de diepvries.

Vandaag: Hete bliksem met spek (2 maaltijden gaan de diepvries in)
Zaterdag: hartige pannenkoeken
Zondag: friet met frikandel en kroket
Maandag: pasta (4 porties voor de diepvries)
Dinsdag: bloemkool met aardappels en karbonade
Woensdag: boontjes met aardappels en biefstuk
Donderdag: boerenkoolstamp met spek en worst (2 porties gaan de diepvries in en een deel worst wordt broodbeleg)

Boerenkool en de appels voor de hete bliksem waren in de aanbieding.
Verder wat johma salades voor op brood, deze waren ook in de aanbieding. Bak vleessalade, pot jam, 2 broden, doos eieren, zak pinda's en een blik hondenvoer.
Al met al veel geld maar bijna voor een dubbele week aan maaltijden.
En wij eten dus wel iedere dag vlees.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:50

Vandaag voor het eerst 45 euro kwijt :wow: nou was er heel veel op door mijn krappe vorige maand dus moest veel aanvullen en heb een aantal gerechten kocht waar ik drie x van kan eten en dus lekker in kan vriezen. De komende weken blijf ik hopelijk gewoon weer rond de 15,00 :D

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:08

Abercrombie schreef:
mrieeek schreef:

Nope en gelukkig bestaan er ook zoutloze kruidenmixen :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:17

Abercrombie schreef:
mrieeek schreef:

E621 hoeft niet ongezond te zijn, dit zit ook in tomaten en banaan onder andere.

Hier iets meer uitgegeven in het weekbudget omdat de luiers er sneller doorheen gingen dan verwacht. Dit compenseer ik met volgende week.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:17

joyce_eddy schreef:

vanavond gelijk even silan gehaald :)
Gister voor 4 dagen boodschappen gedaan bij AH voor 32,- oa 2x broodsalades, lupack, 2x danone, chips, 2x diepvriesfruit voor de blender, 2x wasmiddel robijn enz. Had voor 17,03 korting op mn bonus,dat tikt lekker aan.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:04

DebGizmo schreef:
Abercrombie schreef:

Ze zijn alleen vaak geen bezuiniging op je boodschappen :')

Klopt. Al moet ik wel zeggen dat ik nu heel veel "bespaar" op van die potjes kruiden die je alleen maar groot kan kopen en vervolgens bijna vol weg kan gooien. Want daar gaat ook best veel geld in zitten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 04:36

Ik ben in Sri Lanka, daar kan je heel goedkoop uit eten. :))

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:11

Maak ons maar jaloers :')
Is het eten daar lekker? :)

Wij hebben vorige week 25 euro budget kunnen sparen! ^^
Gaat in t potje voor onze nieuwe kledingkast.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 10:15

Hele lekkere sandwiches tussen de middag en avond buffet. :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 10:45

Als ik de 50 euro per week volhou, een keer tank en de kinderen een keer mee neem naar een binnenspeeltuin als ze een vrije dag hebben, hoop ik rond de 350 euro over te houden aan het eind van de maand. Het geld wat ik vorige periode in moest leveren aan het eigen risico :')

AB toch mooi meegenomen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:32

Ik heb als het goed is komende week mazzel.
heb nog een paar maaltijden over van deze week en bijna alles voor soep op voorraad (op kruidenbuiltjes en stokbrood na) en in de vriezer liggen nog rostirondjes, cordon bleus en frikandellen, als ik die aanvul met groente/salade heb ik ook weer 2 maaltijden.
Dus ik hoef maar voor 1 dag een volledige maaltijd aan eten te halen en aangezien ik ook nog veel ontbijt/lunchspul heb zal ik mss €20,- kwijt zijn voor de hele week en dus €30,- over houden. :D

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:40

Ik zal ook maar eens weer actief hiermee aan de slag gaan. Schrok me een hoedje, wij (2 volwassenen en een baby) hebben 350 euro per maand en dat gaat altijd met gemak op. Wel inclusief wasmiddel, luiers/flesvoeding etc, maar het moet ook met minder lukken. Katten vallen erbuiten (50 euro per maand)

Dus nu toch maar eens een beetje normaal boodschappen gaan doen.

Vandaag voor 12,94 boodschappen gedaan, voor 3 dagen (waardoor ik dacht: waaaaar zijn we mee bezig).
Vandaag: Rijst met snijbonen (hamlappen in saus, snijbonen met spekjes en rijst)
Zondag: Rijst met broccoli (zelfde als hierboven, maar dan broccoli ipv snijbonen)
Maandag: Broodje shoarma

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:38

Mandyy schreef:

Hoef je niet zo ver voor te gaan hoor. In Tsjechie kan dat ook. Beetje via zoover enzo zoeken waar je voordelig en goed terecht kunt. Vorig jaar met vakantie daar geweest. Met ons gezin (ouders met 3 kids van 9, 11 en 13) voor 50 euro uit eten. Groot glas drinken, hoofdgerecht en toetje. En dan niet een mini hoofdgerecht ofzo, nee een flinke lap vlees van uitmuntende kwaliteit. Daar weten ze tenminste hoe vlees klaargemaakt moet worden. Maar ook bijv. een goede pizzeria voor weinig geld. Veel goeds voor weinig.

Overigens weet ik niet of de optimel/eurosparen actie hier bekend is, daar blijken ook vaak geld terug acties te lopen, buiten de eropuitactie om. Zojuist bijv. gratis drinkyoghurt aardbei/kers, drinkyoghurt framboos en kwark aardbei gehaald. Is bij elkaar maar ca. 4 euro maar toch. Altijd leuk.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:20

frankiej schreef:
Mandyy schreef:

Hoef je niet zo ver voor te gaan hoor. In Tsjechie kan dat ook. Beetje via zoover enzo zoeken waar je voordelig en goed terecht kunt. Vorig jaar met vakantie daar geweest. Met ons gezin (ouders met 3 kids van 9, 11 en 13) voor 50 euro uit eten. Groot glas drinken, hoofdgerecht en toetje. En dan niet een mini hoofdgerecht ofzo, nee een flinke lap vlees van uitmuntende kwaliteit. Daar weten ze tenminste hoe vlees klaargemaakt moet worden. Maar ook bijv. een goede pizzeria voor weinig geld. Veel goeds voor weinig.

Overigens weet ik niet of de optimel/eurosparen actie hier bekend is, daar blijken ook vaak geld terug acties te lopen, buiten de eropuitactie om. Zojuist bijv. gratis drinkyoghurt aardbei/kers, drinkyoghurt framboos en kwark aardbei gehaald. Is bij elkaar maar ca. 4 euro maar toch. Altijd leuk.

Moet je alleen niet naar Praag gaan.. iedereen had het over het goedkope eten in Tsjechië maar dat viel me daar zwaar tegen, ook in de minder toeristische delen!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:34

Praag vond ik ook relatief duur, maar met z'n 4e uit eten met 2x een halve liter drinken ging toch wel voor €60. Maar als je op het platteland zit is het echt veel goedkoper!
Krakau was wel echt goedkoop in de stad. Daar konden we voor €30-40 echt goed eten, in de stad!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:41

Alleen is Krakau in Polen en niet in Tsjechië ;)

Maar mochten jullie ooit op vakantie willen gaan naar Polen en ook nog op IJslanders willen rijden raad ik www.punktur.nl aan.
Echt goedkoop vakantie vieren met paarden, een goed bed, sanitair en 3 heerlijke maaltijden per dag. :)

Uiteraard hoef je niet te rijden als je dat niet wilt en in een ( eigen) tent slapen kan ook, dan is de vakantie nog goedkoper.

In de omgeving is genoeg te zien en het bedrijf zit in het mooiste gebied van Polen.