[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meile

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:33

Veranderingen moet je niet aan mij vragen, die zie ik nooit :')
Heerlijke tuin krijg je zo!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 08:49

De twee speciekuipen zijn inmiddels grootdeels weggewerkt met blokken :P . Een stuk beter zo. De tussenruimte is opgevuld en beplant met nu tijdelijke planten. Ik wil daar uiteindelijk eet kruiden inzetten.

Deze moddervoeten dus, gistermiddag deze weggehaald. Maar er staan alweer nieuwe door het hele huis. -O-

Afbeelding

Uitzicht paar weken geleden :+ en ja de bananen voelen zich thuis. Die groeien :oo
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:08

Mooi stekkie wordt het hoor <3 en tsja je kan de dweil wel standaard in de hoek van je kamer zetten met dit weer :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 15:12

Het zand is besteld en wordt ergens deze week hopelijk geleverd. Wit zand dat niet plakt. Dat zou moeten helpen ook. Hoop ik :+ dweil alleen is niet genoeg. De vloer houdt vuil ook grondig vast en iedere voetstap moet geschrobt worden. -O- Het grootste nadeel van de te klein geleverde korrel. De bedoelde korrelgrootte was makkelijker schoon te maken. Maar ja deze ligt er nu eenmaal in. :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:08

Tsja dat is lastig kennissen hadden ook zo'n vloer was makkelijk met de rolstoel ofzo. Maar wat een vuil blijft daarin zitten :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 16:13

Een korrelmaat groter was wel fijner geweest, die heb ik gehad en was beter schoon te houden. De vloer is vloeistof dichtgezet, maar de vorige was makkelijker schoon te houden. Deze houdt echt alles vast. Maar ja er was ook de bedoeling grotere korrel. Maar er was een verkeerde geleverd en gezien de krappe tijd die ik had was er geen tijd meer om te wachten op de nieuwe grotere korrel kwa bestellen. Vloer was al behandeld en dan had ik 5 weken niks kunnen doen in huis -O-

Maar ja voor rolstoel fijne vloer. Perfect antislip ook als hij nat is *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 15:34

:+ Oeps. Ik moest toch naar plaats verder op. en of andere rare reden is de koppeling met oude apotheek fout gegaan,

En op terugweg bij een plantenzaak langs, ik was op zoek naar een specifiek grasje voor de voortuin. Die moest ik op oude adres achter laten, dit is helaas de lichtgroene variant in plaats van de donnkergroene maar hee ik heb hem. Ik ben alleen met vier planten thuis gekomen. :')

Dat grasje was een kneusje en er stonden meer kneusjes planten. Doet hij een heel mooi aanbod om de plantjes nog een kans te geven. Ah toe maar. Ze staan al in de grond, drie van de vier gaan wel de vierde wordt wat spannend. Maar als die het haalt ben ik heel blij.

Ipv een grasje is nog mee, een felroze best grote pioenroos. Ziet er nu slapjes uit maar die gaat het wel redden ga ik vanuit. Een felroze vlinderstruik. Een grote al. Een maat waar ik normaal voorbij loop omdat ze me veel te duur zijn. Kleintjes groeien ook. :))

En waar ik al eerder naar had zitten kijken, ik mis mijn hortensias maar ja dat zijn vooral schaduwplanten. Je hebt wel een soort die wel van zon en zuid houdt maar die eeh zijn nogal prijzig. :oo Dus mooie plant maar niet voor mij. Staat er een heel sneu op ministam met slappe uitgebloeide bloemen en slappe bijna dode bladeren. Maar als basis nog wel goed. Terug gesnoeid nu en geplant en duimen dat hij het gaat redden. :=

Maar ja dan moet je dus even kijken waar te planten. Nu beviel de plek van mijn palmpje het niet. :n Stond niet goed daar, te krap weggestopt. Die is naar voren gegaan, het grasje dat daar bedoeld was is ook voor maar aan de zijkant. Kan zijn dat ik het grasspul daar ga omzetten naar worteldoek en gravel. Gravel is al netjes aan het verstevigen. Was even hakken om een gat te maken,

Achter op de palm plek is de grote vlinderstruik gekomen. De pioen op plek van een hosta die ook verplaatst moest worden. En de hortensia staat op plek van de marjoraan die ook verkast is. Kortom grote plantenschuif circus. _O- Maar nu staat het beter verdeeld. Achter in de middenborder steeds om en om hoog laag bloeiend niet bloeiend. Met voor en achter Bordervulling bloeiend en groen omgewisseld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:09

Het begint alweer echt op een complete nette tuin te lijken zo! +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 18:32

Ja zowaar. Zal wennen zijn als het dadelijk alleen onderhoud is. -O- :') :+ voor schoffelen 20 minuten. Achter een half uur per week he

Voor die grasstrookjes moet ik kijken of die zo blijven of ook gravelig worden. Laag is dicht genoeg. En achter moet nog eea. En de bloembollen moeten er nog in. Ik kan niet wachten hoe het eruit ziet als de plantjes groter zijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:34

Jemig je hebt er wel een paar kneusjes tussen zitten := maar met jou zorg en een beetje liefde moet het vast goed komen, kan niet wachten tot het voorjaar :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 12:44

Vooral de hortensia is wat erg zielig :(:) de vlinderstruik heeft een geknakte tak. Daar zaten vanmorgen al bijen en vlinders op de twee bloemen. De pienroos is uitgebloeid en had vooral dorst. Het grasje voor ziet ervooral rafelig uit ook door zonnebrand. Wasiets fout gegaan met de schaduw begreep ik en aantal planten zijn vol verbrand en verdroogt toen. En ach voor de prijs van een van de planten heb ik er nu vier meegekregen. :j en mocht de hortensia het niet redden staat er eea in pot bij te trekken van langdurige droogte bij oude huis die dat gat kunnen opvullen.

Als ik zie hoe sommige planten eruit zagen in de hitte na het planten. Uiteindelijk hebben achter twee plantjes het niet overleefd en een voor twijfelt nog wat. Zelfs een paar die echt dood leken zijn met de koelte afgelopen tijd weer opgekomen. *\o/*

En voorjaar duurt nog lang. Als goed is bloeien eerst de bloembollen. Wat eenjarig spul zal dan gaten hebben gemaakt. En dan kan ik inschatten of ik voorjaar zomer of najaarsbloeiers nodig heb. Het idee is de borders vaste planten en de bakken of het overwinterspul of eenjarigen. :j alshet koud wordt wat verkast naar binnen boven of demuurkas, de kamer heb ik ervoor. Wat wordt ingepakt (de bananen, olijven, stamrozen en een plant voor)

Kleine verschuiving vanmorgen. Parasol omgezet naar de definitieve plek. Iets ander uitzicht nu. Dat alles,et achtergrond geluid van krekels en wat vogeltjes. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:32

Je bent er maar druk mee, ik zou willen dat ik een lekkere tuin had en zo bezig kon zijn <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 15:49

Ik moet iets doen om de dag door te komen, ben een echt buitenmens. En ben zo blij dat ik iets met tuin heb gevonden, <3 ik zou nu diepongelukkig worden op een balkon van 2 bij 3. Dat rommelen in de grond werkt ook rustgevend. En ik ben zo blij dat ik het fysiek ook weer kan. :j

In de winter ga ik pogingen doen binnen te moestuinieren. :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:51

Tsja ik woon dus in een appartement 5 hoog met een klein balkon := maar daarentegen heb ik wel weer mijn paarden in eigen beheer en kan ik daar lekker rommelen :D maar ben wel jaloers op je tuin hoor.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:25

Mer1980 schreef:
Tsja ik woon dus in een appartement 5 hoog met een klein balkon := maar daarentegen heb ik wel weer mijn paarden in eigen beheer en kan ik daar lekker rommelen :D maar ben wel jaloers op je tuin hoor.

Waarom doe je dan niet een klein hoekje leuk/gezellig maken waar de paarden niet bij kunnen komen. ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:10

Ik probeer mijn kippenweide een beetje op te leuken en wil uiteindelijk op stal wel een paar mooie bloembakken neerzetten :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 12:36

Ah kijk je hebt wel een plekje waar je kan rommelen. Dat scheelt. Gewoon een stukje afzetten en daar gaan prutsen. Bankje erbij en daar genieten.
Ik heb geen paarden en een balkon is ook meteen voor de honden niet fijn, zeker nu ze ouder worden en vaker moeten plassen. Vannacht 2 keer. Heb de deur gelaten maar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:11

je zou bijna een hondenluik maken in je tuin deur :D weet niet hoe het zit met criminaliteit maar is wel makkelijk ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 13:20

Mwa voor die relatief korte periode dat ze nog volhouden is het dat niet waard, heb ik eerder wel gehad bij vorige honden. Ik gooi nu de deur wel open

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 15:05

Zo Vandaag geslaagd met decoratie materiaal voor de tuin. Gv heeft met toestemming dumpsterdive gedaan. Mooi stuk scheepstouw, net en een reddingsboei. Dat mag even luchten tijdje bij hem en dan kan mijn strand in wording afgemaakt worden.

Al overdenkend hoe het eruit gaat zien met zand en aan zee bedachten we het is dan net een onbewoond eiland met palmbomen. :)) De brievenbus aan wal voor de post. En ja wat hoort daar bij. Juist ik mis alleen nog een boei, dolboord,stootwilg oid peddel had ik al :D misschien nog een keer een surfplank of zo

Het net kan in twee stukken. Een smalle voor de overkapping om zeil weg te werken en de rest achter tegen de schutting aan achter de grootste banaan. Hebben klimplanten ook meer houvast

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:04

Je zou er, om het af te maken een volleybal met bloederige hand afdruk bij kunnen leggen. Wilson, het maatje van Tom Hanks in ‘Castaway’. Gelijk gespreksstof voor het volgende buurt moment :+

Wat grappig dat je vriend die spullen tegenkwam, komt straks goed van pas!
Fijn dat deze tuin zoveel minder onderhoud nodig heeft, hoef je er alleen nog maar van te genieten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 12:45

Hihi daar had ik ook aangedacht maar volleybal en honden geen goed plan. Zal wel raar zijn dadelijk weinig werk aan de tuin. Ben zo gewend aan jaren aanrommelen. :j Scheelt dat het nog niet klaar is. :P

Maar vanmorgen aan netpeuteren gedaan, wat een zooi aan draden zat daar in vast. Moet er niet aan denken dat dat ook in zee ronddrijft. -O- Maar nagenoeg alles is er uit. Goddank geen visonderdelen tegen gekomen. Het lijkt het bovenste stuk net :j

Boei en peddel liggen thuis. Net en touw mag hier rustig even uitgeuren al ruik ik nagenoeg niets

Nog een tip gekregen hoe ik een strandpaal kan maken.

Afbeelding

Afbeelding

Eerst nu kleine hond oppeppen. Zo heb je twee oudere maar redelijk ok honden op artrose na en zo lijkt het alsof je in een weekend beide honden kwijtraakt. |( Artrose van herder opeens heel erg en kleine dame evenwicht aangetast door geriatrisch vestibulair syndroom. Zij knapt goddank goed op, witte herder loopt weer zijn zelfde hinkloopje maar acceptabel ipv stokkreupel op twee poten,

De dumpsterdive was bij een vissershaven :P gevraagd hebben jullie wat, kijk maar in de container daar. :))

Voor interieur mensen een schat aan materiaal overigens. :D Geheel gratis kost alleen een duik in de container.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:33

Da’s interdad mooi materiaal voor creatievelingen. Goeie tip :).
Jammer dat de oudjes het op het moment minder goed doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:06

Oh jeetje wat sneu van de honden, ik hoop dat ze beiden snel weer opknappen.

Wel mooi materiaal ik ben erg benieuwd wat je ermee gaat doen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 17:05

Niet de beste fotos ivm grijzig weer buiten. Maar *\o/* :D harken doe ik morgen wel weer. Zoet bezig geweest. De rest van de zakken komen erbij als het wat is aangestampt en de andere kant krijgt na de bloembollen een laagje geel over zwart zodat het ook minder moddervoeten geeft. Er zijn nu 42 zakken verwerkt %) . 8 op reserve.

De grasjes zijn speciaal bedoeld voor in los zand. Helmgras stekjes gekregen een paar. <3

Reddingsboei
Afbeelding

peddel
Afbeelding

En mijn ministrandje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding