windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:04

Ook 7.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:05

Ik snap niet dat het bij mij al vrij vroeg is geïnstalleerd en bij jullie allemaal zo lang duurt. En ik heb het niet geresveerd. Het kon gelijk op 29 juli.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 06-08-15 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:09

Hmm raar dan?
Mijn vader heeft op zijn computer Home Premium staan en mijn moeder op haar laptop ook hun hebben beide een melding dat ze naar 10 kunnen gaan, ik heb op mijn laptop Professional erop staan en ik heb geen ene melding zelfs al klik ik op het onderhoudscentrum en daarna op Windows Update :+, even mijn vader gevraagd die op zijn andere laptop ook professional heeft staan en die heeft ook niks.

Hoe kan dit :')

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:27

Delicia schreef:
Hmm raar dan?
Mijn vader heeft op zijn computer Home Premium staan en mijn moeder op haar laptop ook hun hebben beide een melding dat ze naar 10 kunnen gaan, ik heb op mijn laptop Professional erop staan en ik heb geen ene melding zelfs al klik ik op het onderhoudscentrum en daarna op Windows Update :+, even mijn vader gevraagd die op zijn andere laptop ook professional heeft staan en die heeft ook niks.

Hoe kan dit :')

Even handmatig binnen halen, zie een van mijn vorige posts voor linkje naar de Microsoft website.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:50

Hee die ga ik ook eens opzoeken dan, wel voor laptop het pop-up (zeg maar) venstertje gekregen voor update, maar niet voor tablet :)

Alleen wil ik niet dat die tablet ook ineens een coma-stand krijgt :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:39

ik heb hem. gelijk een dikke fout erin...
op een of andere manier is mijn toetsenbord verkeerd gegaan...
de blauwe toetsen zijn dominant geworden maar de sneltoetsen kan ik niet meer gebruiken.
dit typt zo poedersuiker. iemand met ditzelfde probleem? ik heb een medion akoya...

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:48

Mijn 77% van voor het eten was alleen nog het binnenhalen :') nu is hij echt downloaden, 14%, gaat best snel :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:07

Wauw, ik weet het niet hoor maar sinds die laatste Service 1 update gaat alles een beetje snappier! :D
(Cumulative Update KB3081424 for Windows 10 August 5th ) maar kijk wel uit want het gaat niet altijd goed met die reuzepatch!

http://www.tenforums.com/windows-10-new ... t-5th.html

Bij mij is het in ieder geval goed gegaan... OEF!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 01:12

Marjoow schreef:
ik heb hem. gelijk een dikke fout erin...
op een of andere manier is mijn toetsenbord verkeerd gegaan...
de blauwe toetsen zijn dominant geworden maar de sneltoetsen kan ik niet meer gebruiken.
dit typt zo poedersuiker. iemand met ditzelfde probleem? ik heb een medion akoya...

Hotkeys even installeren vanaf de Medion website.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:04

Wat is die mooi! Installeren is goed gelukt *\o/*

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:12

Ik ben eruit waarom de windows 7 pc van m'n vader maar geen uitnodiging kreeg.... Na het installeren van 72 achterstallige updates ( :+ ) kreeg m'n vader vanochtend spontaan z'n uitnodiging om te reserveren....

Zelf straks maar eens even de SR1 downloaden op de laptop, en dan eens kijken hoever ik mijn eigen pc kan krijgen met windows 10 :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:18

Ik heb de enterprise versie nu draaien en eerlijk... ik ben niet onder de indruk. Ik vond Windows 8 al dramatisch en dit is op dat punt wel een verbetering maar mijn laptop draait trager dan met 7 erop. Ik ga het een weekje testen en anders gaat er weer Windows 7 op. En dat terwijl ik echt geen slechte laptop heb core i7 met een beste hoeveelheid geheugen, goede videokaart enz.

Het feit dat ik op een bekabeld netwerk zit maar mijn Wifi met geen mogelijkheid uitgeschakeld krijg is ooit zoiets.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:31

Mijn vader heeft het ook op zijn kantoor (zit in de schuur)

Zijn pc is normaal verbonden met kabel omdat draadloos (wifi :+ ) te ver is.

Nu heeft hij windows 10 gedownload maar krijgt geen verbinding meer. Gaat hier om een LAN verbinding. Hij zegt dat de ethernet kabel niet is aangesloten of dat er iets anders is, maar hij zit gewoon goed aangesloten :)

Iemand een idee?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:41

Dat had ik net ook. Na vier keer opnieuw opstarten doet hij het nu eindelijk. Ik zit bekabeld omdat wij teveel mensen om ons heen hebben die Wifi signalen uitzenden en er dus continu storing opzit. En ja, we hebben het kanaal al meerdere malen veranderd. ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 17:05

Tazzey schreef:
Ik heb de enterprise versie nu draaien en eerlijk... ik ben niet onder de indruk. Ik vond Windows 8 al dramatisch en dit is op dat punt wel een verbetering maar mijn laptop draait trager dan met 7 erop. Ik ga het een weekje testen en anders gaat er weer Windows 7 op. En dat terwijl ik echt geen slechte laptop heb core i7 met een beste hoeveelheid geheugen, goede videokaart enz.

Het feit dat ik op een bekabeld netwerk zit maar mijn Wifi met geen mogelijkheid uitgeschakeld krijg is ooit zoiets.

Wifi kun je via netwerkinstellingen veranderen net zoals in windows 7.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:21

Tazzey schreef:

Dat kan je normaal gezien in je BIOS aanpassen, ik heb dit ook gehad met mijn laptop :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:24

Ik weet hoe WiFi uitgeschakeld wordt, echter werkt dat niet. Anders was het geen probleem. Ik heb geen zin om het via de bios uit te schakelen, het moet gewoon werken.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:46

Ik heb een Asus laptop en de touchpad werkt behalve het scrollen met 2 vingers. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:53

Dat kun je via het configuratiescherm aanpassen. Toevallig vanmiddag gezien toen ik mijn touchpad aan het uitschakelen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:46

kan iemand mij helpen? ik heb een laptop met 21 GB harde schijf ruimte in totaal. nu heb ik nog 7,46 GB vrij, te weinig om te updaten naar windows 10. hoe kan ik dit oplossen? kan ik een usb gebruiken hiervoor?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:50

LidyK97 schreef:
kan iemand mij helpen? ik heb een laptop met 21 GB harde schijf ruimte in totaal. nu heb ik nog 7,46 GB vrij, te weinig om te updaten naar windows 10. hoe kan ik dit oplossen? kan ik een usb gebruiken hiervoor?

Zou je kunnen proberen...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:51

Heb je totaal 21 gig? Dat is wel erg weinig..
Had je al schijfopruiming gedaan? Dat kan nog iets schelen.
Maar ik ben bang dat het gewoon niet gaat lukken dan..
Overigens had ik maar 10 gig vrij op mijn SSD en kon ik wel installeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:53

hoe moet ik dat dan precies doen horseydude? := ben een leek hoor, en straks heb ik geen een windows versie meer op de laptop staan haha

schijfopruiming al gedaan! hij is net nieuw dus heb er geen rotzooi op staan, alleen wat er al op stond

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:55

LidyK97 schreef:
hoe moet ik dat dan precies doen horseydude? := ben een leek hoor, en straks heb ik geen een windows versie meer op de laptop staan haha

schijfopruiming al gedaan! hij is net nieuw dus heb er geen rotzooi op staan, alleen wat er al op stond

In je BIOS het opstarten instellen op USB. Opslaan, USB erin prikken en gaan met die banaan! Achteraf NIET vergeten terug te zetten naar je HDD!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:06

wat is het BIOS? vanuit het congratie scherm is hij nu gewoon aan het downloaden, ik weet niet waar hij het nu opzet