Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:07

Ik ga er met mijn vingertop over en als het echt helemaal glad aan voelt dan is het goed :).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:13

Het hoeft niet helemaal kaal als alle verfdruppels die er zaten maat weg zijn en het glad / egaal aan voelt.

Ik kon even niet verder met klussen in het huis. Zouden grondverf en verf voor kozijnen gaan kopen maar overlijden in familie van m'n vriend dus loopt even anders.

Dus toen vandaag maar mijn chihuahua zijn huisje geverfd met greywash. En tijdens het verven zat Moos erin haha. Hij dacht hee daar is mijn huis weer. Afbeelding
Afbeelding

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:58

Leuke kleur zeg! ga ik eens opslaan.
Moet hoognodig met dribbel zijn hok bezig.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:41

wat een leuk paleisje voor je hond :))

wij willen straks voor de katten ook weer iets leuks in huis maar aangezien ik het overgrote deel van het kattenspul echt behoorlijk lelijk vind, gaan we misschien maar zelf wat maken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:18

Dit bovenstaande huisje heb ik voor m'n hondje maar is een kattenhuisje van Zooplus. Mijn kat pikt hem vaak ook in.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:46

bedankt klinkt eigenlijk logisch haha ... mooi zeg hondenpaleis

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:31

Leuk geworden zeg!

Wij hebben ons gisteren echt eindeloos verbaasd over kapstokken en dan met name over de prijzen. Hadden we er eindelijk eentje gevonden die een beetje aan onze eisen voldeed. 450,- ! :$ 8)7 Gaan er nu zelf maar eentje knutselen. Kunnen we hem meteen zo maken dat alles van de eisenlijst afgevinkt kan worden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:27

Woow dat die zo duur zijn.

Ik dacht vandaag ik ga de achterdeur nog even schuren van binnen, kaboem en vlammen.... Schuurmachine doorgebrand. Dus net maar een nieuwe gehaald. Nog even uurtje schuren en weer werken tot 11.

Dacht na twee weekenden werken dit weekend lekker te klussen maar morgen begravenis van vriend zijn opa.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 00:04

Ik heb respect voor jullie klussers. :') Heb even wat pagina's teruggelezen. Zag ook het Zooplus huis, die staat ook in gepimpte vorm hier in huis. :D

Ik kreeg het onlangs in mijn hoofd om mijn trap te gaan verven. Ik, die nu eenmaal 'niet zo handig' is. Maar ik heb het met een hoop gemopper gered. :')

Verder ben ik wat kleine klusjes in huis aan het doen. Nieuwe kasten. Nieuwe creatie aan de muur ophangen. Wat kleurtjes aanbrengen. Maat Oh wat ben ik blij als het erop zit. :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:18

Gad wat balen Marlis, dat zijn van stomme dingen die alles stilleggen. Boel geregel weinig effect.

Roosch, gewoon oefenen!

Ik heb sinds gister een soort migraine waardoor ik mijn ogen amper open kan houden tegen het licht. Ik hoop dat het snel over is of iig goed onderdrukt wil worden met pijnstillers want ik wilde eigenlijk wel wat doen vandaag...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:22

Oei rustig aan hoor M_i_R! :(:)

Roosch, straks zul je extra trots zijn op het resultaat. Juist omdat je het zelf hebt gedaan!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 16:56

Beterschap Mir! Wel goed je rust nemen hoor..

Hier is het einde bijna in zicht. Afgelopen dagen alle plinten gelakt.
Het enige wat nu nog moet gebeuren is de vloer beneden leggen, de plinten plaatsen en afkitten en de trap lakken :):)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:31

Hier zit alles tegen hele dag weg geweest ivm crematie. In kerk, nooit meegemaakt maar duurt erg lang. Toen vriend Ze spiegel eraf gereden en toen we vanavond nog wat wouden doen in het huis hield mijn auto ermee op tijdens het rijden. Stond ik dan op een landweg.

Vriend kan morgen dus ook niet klussen wordt naar mijn auto kijken. ANWB wist het ook niet. Maar waarschijnlijk einde verhaal.... En heb hem zo hard nodig.

Poeh wat een dag.

Raam ook nog niet hersteld en van de week bestelde radiator opgehaald hebben ze de verkeerde meegegeven.

Ik wil geluk...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:34

Hè gatver ik snap dat je daarvan baalt! Hoop dat het meevalt.

@targaryen je hebt helemaal gelijk. :D

Morgen nog een en ander doen met gelukkig wat hulp bij het opzetten van kasten en bam.. :):)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:42

Gecondoleerd marlis, wat een aaneenschakeling van pech verder... Hopelijk heb je het nu even gehad met de
Problemen en gaat alles weer voorspoedig!

Succes morgen Roosch!

Ik ben inmiddels weer levend en heb gelukkig vanmiddag nog een boel kunnen verven :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:58

aah Marlis, ik snap je gevoel helemaal. Hopelijk komt het met je auto toch nog goed!

Hier zat het ook even niet mee. Nadat de keuken eerder al verkeerd was ingemeten was ook nu de trap verkeerd ingemeten. Ik was woest!! Hij mist gewoon een trede. Uiteindelijk is er aan de onderkant een trede aangezet. Zie je verder bijna niet en we hebben geld terug gekregen. Maar man wat een stress.

Wij hebben nu ook besloten om de verhuisdata toch goed te halen om de beneden verdieping te laten schilderen en ook de vloer te laten leggen door iemand anders. Zo hebben wij tijd om de focus te leggen op de details en afwerking.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:31

Wat een pech allemaal Marlis. Hopelijk zit het jullie gauw weer een beetje mee! :(:)

Moeten jullie op een bepaalde datum echt over eemsiej? Kan inderdaad veel schelen als je een aantal dingen uitbesteedt. Hoe is het nu met de keuken opgelost?

Dat begint op te schieten Nassie! :):) Wanneer willen jullie over, al enig idee? Wij lopen echt gelijk op ongeveer. Wij moeten nog precies hetzelfde doen, alleen dan de vloer boven in plaats van beneden. En een traprenovatie in plaats van lakken. En nog de wasmachine en -droger aansluiten, op een aantal deuren het deurbeslag er nog op etc. Kleine dingen allemaal. Nu eerst even gordijnen bestellen en vanmiddag weer verder met plinten lakken :O

Fijn dat je nog wat hebt kunnen doen M_i_R! Migraine is zó vervelend.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:04

Wat een gedoe Eempiej. Helaas is het ook mijn ervaring dat wat je uitbesteed zeker niet goed hoeft te gaan. In tegendeel: alles wat we hebben uitbesteed is niet in 1x goed gegaan en heeft men voor moeten terugkomen. Alles bij jullie nu wel naar wens opgelost?

Lak je de plinten van te voren of als ze er op zitten? Wij hebben ook net plinten besteld afgelopen weekend, zowel voor het plafond als de vloer. We hebben echt veel kunnen doen afgelopen weekend uiteindelijk dus daar ben ik erg blij mee. Hopelijk na volgend weekend al het verfwerk af en dan met 5,6,7,8 mei het laminaat leggen. Volgend weekend lukt net niet vrees ik.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 14:12

Ja ik heb de plinten eerst gelakt. Dan werk ik ze hier en daar wel bij als ze erop zitten, maar hoef ik ze niet eerst helemaal te gaan lakken + alles af te plakken.

Leuk Mir dat we gelijk op lopen :):)
Wij gaan over met Pinksteren. Hemelvaart gaan we een weekend weg en daarna kunnen we in principe over, de bank komt ook voor Pinksteren en de tafels ook.
Gisteren een begin gemaakt met de plinten beneden, gaan we woensdag mee verder en dan zal het wel af zijn.

Einde is in zicht na 9 maanden klussen ha-le-lu-jaaa !

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:21

Oh hahahah dan lopen we niet gelijk. Wij zijn vandaag precies twee jaar aan het klussen en ik denk in/na de zomer klaar. de woonkamer is nu bijna af, dus daarvoor zijn de plinten. Maar de slaapkamers en hal achter zijn nog kale gipsmuren, geen plafond, geen stroom, geen water, betonnen vloer. Maar we werken alle ruimtes wel echt af voordat we door gaan naar een volgende omdat we anders met dit soort dingen als plinten aan het einde zitten en dan komt het er niet meer van.

Wij willen ze ook eerst lakken inderdaad maar af en toe slaat er een vlaag van luiheid toe en dan denk ik: als die grondverf er mooi op zit is dat ook best :') maar goed, dan gaan we toch maar aan de slag omdat het gelakt wel echt mooier is.

jij gefeliciteerd dat het einde in zicht is!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:26

plinten zou ik ook van te voren lakken, op werkhoogte ipv over de vloer heen te kruipen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 14:38

Ik wilde perse dat de plinten dezelfde kleur hadden als de deuren.
Bij mijn ouders thuis zitten er spierwitte plinten op en de deuren zijn 9001, dat vind ik zo'n groot contrast :')

Oh Mir.. Ha ha we lopen niet gelijk.
Wij moeten hierna alleen nog de tuin en eventueel de zolder.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:39

Ik lak de plinten ook eerst. En desnoods daarna nog even bijwerken met een fijn kwastje.
Ik heb daar echt een enorme discussie over gehad met m'n schoonvader. Die was heel stellig over eerst de plinten erop, en dan lakken. Nadat ik zei dat ik écht niet twee verdiepingen alle kamers rondom af ging plakken en daarna nog eens een keer op m'n knieën een roller er langs ging halen, maar dat hij het maar ging doen als hij er nu niet over op zou houden heb ik hem er niet meer over gehoord :')
Tot zover de klusfrustraties haha.

Bikkels hoor, zo lang aan het klussen. Wij zijn nu 4 maanden bezig en ben het een beetje beu aan het raken :o Al is het denk ik ook waar je je op in stelt...

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:33

Nou groot gelijk hoor. Zag dat ook niet zitten al die kamers rond op de knieën.
Grrr irritant he al die mensen met de goed bedoelde adviezen en ideeën. Ik ben vooral allergisch geworden voor de zin: "maar ik zou het toch zo doen...."

Ik had mij ingesteld op een jaar klussen en afzien. Al met al meegevallen :')

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:26

Goeie tip van de plinten! Ga ik gelijk komend weekend even doen haha!

Uiteindelijk heb ik in de keuken een extra kast laten plaatsen van 30 cm. Hierdoor is de doorgang weer mooi ruim geworden.
Qua trap is er nu een extra trede aangemaakt aan de onderkant. Als je het niet weet zie je het niet.

Wij gaan 14 mei verhuizen. Dan hebben we een mooi lang weekend :)