Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:01

Ik ga me toch ook maar verder inkijken voor houttegels.
Wilde laminaat maar dit vind ik eigenlijk nog mooier

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:15

Over pvc nagedacht? Dat nemen wij. Veel minder loopgeluid dan laminaat en "warmer" en zachter dan tegels. Niet achterlijk duur en heel makkelijk schoon te houden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:36

Wij hebben wel over pvc nagedacht maar vriendlief vond het niet mooi. Achteraf wel blij om, want onze buren hadden na de eerste verjaardag al een dikke kras erin. Terwijl ze toch ook niet het goedkoopste hadden...

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:53

Ik zou ook tegels verkiezen boven pvc, zeker met vloerverwarming dan heb je ook de warme vloer.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:11

Wij hebben pvc in de kapsalon gehad en waren daar zo ontevreden over, het ziet er super uit! Maar is zo verschrikkelijk qua onderhoud en kras gevoelig

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:00

Had je dan wel de grootste slijtlaag pvc? Wij nemen een pvc vloer met de grootste slijtlaag. De vloer moet heel erg goed droog zijn voordat het gelegd wordt en we nemen een te verlijmen vloer. Over de klik versie van het pvc hoor ik nogal veel slechte verhalen.

PVC kan trouwens prima in combinatie met vloerverwarming.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:48

idd vloerverwarming en verlijmd met dikkere slijtlaag (niet de 0,3 mm)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:50

Ik hoorde ook veel negatieve verhalen over pvc. Daarnaast maakte ik me zorgen over de brandveiligheid. Wat als je huis in de fik vliegt, hoe houdt die vloer zich dan... Als alles gloeiend heet wordt en gaat roken en smelten, dan heb je een groot probleem... Oké, de kans is klein, maar mede hierdoor durfden we het toch niet aan en zijn we uiteindelijk voor keramisch parket gegaan :j

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 22:16

Mijn vloer ligt er nu bijna in. Ik ben er nu al erg blij mee. Morgen uitharden en donderdag wordt hij gevoegd.
Afbeelding

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:21

Heel mooi! <3 Ziet eruit als de kleur die wij nemen!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:06

Mooie vloer zeg :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:11

Prachtig! Kan niet wachten tot de onze erin gaat. Even geduld nog, nu eerst de muren en vloer boven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:27

Waarom hebben ze de vloer niet met het licht mee gelegd? Dat is gebruikelijker.
Erg mooi wel hoor!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:33

Wij willen ook pvc gaan nemen maar als ik de reacties lees vraag ik me af of dat wijd is. :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:58

benangelique schreef:
Waarom hebben ze de vloer niet met het licht mee gelegd? Dat is gebruikelijker.
Erg mooi wel hoor!

Zou de kamer zo niet breder lijken?

*schrijft weer puntje op om aan te denken*

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 10:04

Ik heb lang getwijfeld over de legrichting en kwam er echt niet uit. Uiteindelijk adviseerde de tegelzetter deze legrichting ivm het ruimtelijke effect.
De voegkleur heb ik gisteren ook uitgezocht. Ze hadden een voeg in dezelfde kleur als de tegels, waardoor de voeg niet opvalt.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:19

Wieldop schreef:
Wij willen ook pvc gaan nemen maar als ik de reacties lees vraag ik me af of dat wijd is. :=

Je kunt pvc beter niet zelf leggen. Maar als jij het laat leggen dan is het prima hoor. Het is heel belangrijk dat de vloer goed droog is en dat er goed geëgaliseerd wordt. Bij klik pvc kun je beter wegblijven. Als je het doet, doe het dan goed met een verlijmde vloer door een goed bedrijf.
Ik vind die tegels niet zo, maar dat is heel persoonlijk. Als je de vloerverwarming te snel opstookt dan liggen je tegels ook zo een keer los. Alles heeft ze voor en zijn tegen, blijft uiteindelijk een persoonlijke keus. Ik vind echt hout eigenlijk het allermooiste, maar dat is icm vloerverwarming niet zo handig.
Boven heb ik lekker goedkoop laminaat (maar wel goede kwaliteit) , ziet er ook prima uit.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:02

Symbeami schreef:
Wieldop schreef:

Je kunt pvc beter niet zelf leggen. Maar als jij het laat leggen dan is het prima hoor. Het is heel belangrijk dat de vloer goed droog is en dat er goed geëgaliseerd wordt. Bij klik pvc kun je beter wegblijven. Als je het doet, doe het dan goed met een verlijmde vloer door een goed bedrijf.
Ik vind die tegels niet zo, maar dat is heel persoonlijk. Als je de vloerverwarming te snel opstookt dan liggen je tegels ook zo een keer los. Alles heeft ze voor en zijn tegen, blijft uiteindelijk een persoonlijke keus. Ik vind echt hout eigenlijk het allermooiste, maar dat is icm vloerverwarming niet zo handig.
Boven heb ik lekker goedkoop laminaat (maar wel goede kwaliteit) , ziet er ook prima uit.

Wij hebben al 5,5 jaar thuis houttegels toen kwamen ze net uit maar los liggen doen ze echt niet hoor! We hebben vloerverwarming/koeling. Zijn krasvrij en makkelijk te onderhouden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:34

Marsu schreef:
Ik heb lang getwijfeld over de legrichting en kwam er echt niet uit. Uiteindelijk adviseerde de tegelzetter deze legrichting ivm het ruimtelijke effect.
De voegkleur heb ik gisteren ook uitgezocht. Ze hadden een voeg in dezelfde kleur als de tegels, waardoor de voeg niet opvalt.

Slim om t dan zo op te lossen inderdaad. Hopelijk verkleurd je voeg ook niet met de tijd

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:19

Super mooi!! Ik vind vooral de kleur erg mooi

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:56

Wij zijn dus wel voor PVC gegaan samen met vloerverwarming.

Hebben een kwalitatief goede vloer uitgekozen, verlijmd op de betonvloer inderdaad.
Wel zelf gelegd maar met tips van een ervaren stoffeerder want anders was het niet te doen geweest.
Als je de trucjes eenmaal weet is het appeltje-eitje maar ja dat is met zoveel dingen.

Wonen er nu een half jaar en de vloer is geweldig! 1x per 2 weken de dweil er over en voor de rest gewoon stofzuigen, gaat super en hij krast absoluut niet. Al aardig wat verschoven en laten vallen en je ziet er niets op.

Keramisch parket hebben wij juist in de badkamer gelegd. Iets donkerder dan bovenstaande.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:26

Hier zijn ze vandaag de opleverpunten aan het afwerken. Alleen de trap is er nog steeds niet, hopelijk komt die volgende week.
Bovenverdieping is verder bijna helemaal klaar. Nog wat raambekleding uitzoeken en dan kunnen we vast wat spullen naar boven brengen.
Beneden zijn we er nog steeds niet helemaal uit wat we nou willen, schilderen of behangen...... we gaan het eerst maar met verf proberen denk ik.
21 oktober komen ze egaliseren en dan 24 oktober wordt de vloer gelegd. Daarna kunnen we over. Ik zal blij zijn als het allemaal klaar is en we daar wonen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:36

Wij wonen al in ons nieuwe huis maar wij lopen geloof ik iets voor op jullie symbeami. Wijhebben een jaren 70 twee onder een kap gekocht die we gelijk 16 m2 hebben uitgebouwd. In juli kregen we de sleutel, hebben 't huis helemaal leeggetrokken op de keuken na (was helemaal jaren 70 ook nog van binnen, groene badkamer, groene toiletten, bruine schouw, steenstrips op de muren, marmer op de vloer e.d. op de bovenverdieping hebben we ook nog deuren deurkozijnen en muren verzet.
We zijn 15 sept erin gegaan.
Vorige week is de vloerverwarming gefreesd, gisteren is de vloer geegaliseerd en volgende week woensdag wordt de pvc vloer geplakt (we laten het doen). Nu moeten we eerst de vloerverwarming opstoken en dan af laten koelen zodat dat goed kan zetten en eventueel kan scheuren. dan komen de scheuren iig niet in de pvc vloer.

Keramisch parket hadden wij in de vorige badkamer, nu hebben we betonlooktegels met el. vloerverwarming eronder.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:21

Vloerverwarming zijn wij ook aan het opstoken en laten afkoelen, inmiddels al met de tweede ronde bezig.
Ook hebben we nog een bouwdroger staan, die trekt toch nog zo'n 10-15 liter vocht per dag uit de woning. Zaterdag komt de vloerenboer het vochtgehalte van de vloer meten. Wij laten de pvc vloer ook leggen en verlijmen.
Het is wel erg warm in huis.
Sjimmy ons huis is compleet nieuwbouw, maar omdat we er naast wonen kunnen we er gewoon in en zijn we nu dagelijks aan het klussen. Alleen is vriendlief inmiddels weer aan het werk en vandaag doe ik niets in de woning omdat ze er druk zijn met de deuren in hangen, vensterbanken er in maken en de rest van de opleverlijst. Gisteren ben ik in mijn eentje aan het behangen geweest en nog wat kleine dingetjes gedaan. Vandaag ga ik eens even wat rolgordijnen uitzoeken voor de dakramen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:49

Bij ons gaan ze inderdaad ook eerst vochtgehalte meten voor ze gaan leggen. We moeten ook goed de ramen en deuren zoveel mogelijk open zetten.
Behangen heb ik afgelopen zaterdag gedaan.
Het is bij ons geen nieuwbouw maar er ligt wel een nieuwe dekvloer in en ook alle wanden zijn opnieuw gestuct dus wel te behandelen als nieuwbouw.
Lekker dat je er nog naast woont. Wij kamperen in huis verplicht ontbijt op bed enzo op "vloerdagen" :D met drie kleine kids, chaos, kijk erg uit naar volgende week!