Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Onze boot is nog steeds niet klaar.
Maar ik ben nu erg bang geworden voor de boot! mijn vriend is 2 weken terug in het water gevallen.Hij wilde vanaf de steiger op de boot klimmen,maar hij is gehandicapt en kan niet goed klimmen zeg maar.De boot ging schuiven en hij viel eerst op de rand v.d. boot en toen het water in.Ik was zelf in de boot om foto's te maken en schrok toen hij riep.
Hij kon er zelf niet uitkomen,hij is ook nog een zwaargewicht,dus ik kon hem er ook niet uit trekken.
Hij hield zich vast aan de steiger,en ik ging snel hulp halen.Veel mensen kwamen gelijk met me mee om te helpen.Dus toen we bij onze boot kwamen zag ik hem niet meer! mijn wereld stond even stil en ik was in shock,ik dacht echt dat hij verdronken was.Ik zag een beeld van hem onder water,verdronken.
Hoor ik ineens:ik zit hier,zat hij aan de andere kant v.d. steiger.Ik was ook erg boos op dat moment.
Nou we kregen hem er dus niet uit met mankracht,dus iemand ging een trap halen en zo kon hij eruit.
Pff ik was zó ongeloofelijk geschrokken,ik denk dat ik er een soort van trauma aan heb over gehouden.
Steeds zie ik beelden dat hij in het water valt,midden op het water,enz,enz.
Ik wil liever dat we de boot nu verkopen,ik durf echt niet meer.
8nnemiek schreef:Hier liggen we aan een vingersteiger met twee trossen, een spring en een paar fendersver tussen, redelijk stevig vast. Maar jullie moeten dus echt via de punt in de boot klimmen? Dat lijkt me inderdaad al wat lastiger. Is het niet mogelijk om achteruit in te parkeren zodat jullie via de zwemtrap aan boord kunnen stappen? Wij doen dat bijna altijd als er weinig wind staat, en dat is echt ideaal![]()
En bedankt voor de complimentjeswe zijn ook heel blij me de nieuwe kussens! Was een hoop werk, ik ben sowieso al niet heel goed met de naaimachine, maar uiteindelijk toch een mooi resultaat.
De vorige eigenaar vertelde dat er zelfs mensen de boot hadden laten liggen vanwege de kussens![]()
Volgende week is ons nieuw grootzeil hopelijk klaaren dan de tweede en derde week van Juni lekker met de boot op vakantie! Hebben jullie nog tips voor leuke plekken? We twijfelen nog tussen biesbosch en mss scheveningen, of het ijsselmeer..
gohya schreef:Klopt,we moeten idd. via de punt in de boot klimmen.Ik zelf kan dat makkelijk,maar me vriend dus niet.
We hadden vorig jaar al gevraagd om een plekje aan de zijkant,maar al die plaatsen zijn al bezet.We moesten wachten tot er eentje vrij kwam.
Achteruit erin zetten lukt me vriend nog niet zo goed.Tis ook best een grote boot,hij moet eerst goed oefenen met achteruit varen.
De Biesbosch schijnt erg mooi te zijn.
gohya schreef:ikke dat zeiden meer mensen daar in de haven,zeker nadat hij in het water was gevallen,dat ze hem toch echt voorrang zouden moeten geven.Mja als ze het niet doen?