[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 06:48

Georgette, dat is balen zeg! Heb je een link van je 'droomhuis'? Ben benieuwd wat je zoekt, vind Hilversum erg leuke huizen hebben altijd. :)

Dancer, gefeliciteerd!

Bruceandnoon, fijn dat er wat ontwikkelingen zijn omtrent jou huis! Ik snap ook niet dat dat al zo lang te koop staat. Het is zo'n enorm smaakvol leuk appartement. 5jr geleden was je het waarschijnlijk binnen een week kwijt geweest. Ben je nog steeds aan het zoeken in de beemster?

Liesen, dat is balen. Dan was het gewoon niet voor jou bedoeld omdat er iets mooiers op je pad gaat komen. ;)

Nou hier helaas niks meer gehoord van de enthousiaste mensen van de open huizendag. Heel jammer. Wel vandaag weer een nieuwe kijker dus er blijft wel wat beweging in zitten. Daar ben ik blij mee. :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:19

Gefeliciteerd Dancer met! Ach joh het is zo 1december ;) Gisteren was het op het nieuws dat volgend jaar mensen eerst een deel van het huis met spaargeld moeten betalen. Dus ik hoop dat alles nu een beetje gaat aantrekken en dat we weer gauw kijkers krijgen..

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:44

@appiesjappie Als die regeling doorgaat dan zakt de hele huizenmarkt nog meer in. Er zijn meer mensen dan ooit werkeloos hoe moeten die dan gaan sparen voor een huis?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:05

en met de huren die voor iemand met een niet eens zo spannend hoog inkomen ook al steeds dichter bij een hypotheek komen te liggen word dat sparen alleen maar moeilijker. ook al heb je wel werk.
daarnaast kun je maar 105% van de aankoopprijs van het huis lenen, dus moet er iets gebeuren aan je huis(bijvoorbeeld dubbel glas+kozijnen, wat toch echt wel noodzaak kan zijn, ) dan heb je vaak al een bak eigen geld nodig omdat het niet te financieren is binnen de hypotheek. als je daarnaast ook nog een x bedrag in de aanschaf moet gaan stoppen, dan word dat een best bedrag wat je moet hebben staan.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:47

Ja maar het gaat pas in januari in dus mensen proberen voor 2014 hun huis te kopen... Nu was net op tv dat ze graag willen dat de hypotheken lager worden omdat de meeste huizen niet zoveel waard zijn.... Nou ik hooptoch echt dat dat heeeeel lang gaat duren want anders kijgen we echt een probleem en kunnen de prijzen nog verder gaan zakken denk ik.... Wat een ideeen hebben ze weer jongens.. Laten ze eerst de plannen een jaar vast zetten!! Mensen kunnen toch zo nooit wennen. Zo komt de woningmarkt nooit op gang

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:21

Jeetje wat een spannende ontwikkelingen weer. Op zulke momenten vraag ik mij echt af wat te doen. Toch nog maar blijven huren en goed te sparen of toch maar eens kopen. Dit soort nieuwe regels maakt het niet echt makkelijker. Inderdaad rust op de markt zou veel beter zijn. Nu blijft iedereen maar twijfelen. :\

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:13

Nelleke, ik heb je de link per pb gestuurd :) Hier al een dikke maand geen kijker gehad, echt een beetje balen. Maargoed, we wachten het wel weer af. Eerst bijna genieten van vakantie.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:45

Ja het is allemaal giga verwarrend!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 01:02

even een korte update; de eerste kijkers deze week waren niks, de tweede daarentegen waren perfect! ze waren ook heel enthousiast! ik hoop echt zo op een tweede bezichtiging!!! ondertussen zij wij vandaag bij een heel gaaf huis gaan kijken in de beemster. 1,6 hectare land, 4 boxen en een gedraineerde rijbak en gewoon een heel net onderhouden huis waar je stap voor stap dingen aan zou kunnen verbouwen/renoveren. wel stond het gras op het land en in de bak kniehoog haha. en of de duivel er mee speelt ook een telefoontje van een van de eigenaren van de woning waar we enige tijd geleden zijn gaan kijken; of we toch niet geinteresseerd zijn om hun woning tijdelijk te huren met mogelijkheid tot aankoop.. pff ik weet het dus allemaal even niet meer. het liefste verkoop ik ons huidige huis eerst voordat we aan een nieuw avontuur beginnen maarja je weet gewoon niet hoe lang dat kan duren!! we gaan maandag op vakantie en er dan maar eens heel goed over na denken!!
@ nelleke wat goed dat er in ieder geval kijkers blijven komen, er zit er vast 1 tussen!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:08

ooeeh dat is inderdaad moeilijk... Wij hebben het ook al een paar keer gehad. We konden het huis van mn vriend zn oma heel goedkoop krijgen vrijstaan, weiland, schuren enzovoort ideaal voor ons maar we waren ons huis nog niet kwijt. Het huis zou anders verkocht worden aan een ander familielid of aan iemand anders... We twijfelden heel erg maar inmiddels is hij verkocht aan een ander familielid en zijn we blij dat we het niet gedaan want we zitten nu sowieso al 3 maand aan ons huis vast endan hadden we 2 hypotheken moeten betalen niet te doen...Het gaat zo slecht met de huizenmarkt dat we het er niet op willen gokken. Ondaks dat we kijkers hebben gehad die heeeel positief zijn over ons huis maar ja hun zijn hun huis ook niet kwijt terwijl zij ook kijkers hadden die super positief waren die een bod hadden gedaan maar daarna niks meer van zich hebben laten horen. Zo hangt alles aan elkaar. Ik vind het te gevaarlijk om 2 huizen te hebben.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:32

Ooh jammer Georgette, wij hebben al twee maanden geen kijkers gehad. Helaas, we willen het huis zo graag kwijt. Dus alsjullie iemand weten.

@appiesjappie er zijn zoveel huizen te koop, je komt vast wel weer een mooie tegen!

Moet je eens op http://www.drieklomp.nl kijken haha

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:18

Ja daarom.... Zo denken we nu ook. We kijken ook voorlopig niet meer op funda hhaaha...

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:00

wij hebben al 2 huizen op dit moment en het is net kantjeboord qua financieen. een derde erbij zou heel onverstandig zijn haha. maar waar we nu dus over twijfelen is of we dat huis wat we nu aangeboden hebben gekregen moeten gaan huren en ons eigen huis dus ook verhuren. maarja het blijft huren he, dus het kan zo maar zijn dat je wel met dubbele lasten zit wanneer de huurders besluiten te vertrekken. misschien is het dan verstandiger om echt te wachten tot het verkocht is en dan pas een volgende stap zetten. Ik hoop toch zo dat de kijkers van afgelopen week nog een tweede bezichtiging willen!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:02

appiesjappie schreef:
Ja daarom.... Zo denken we nu ook. We kijken ook voorlopig niet meer op funda hhaaha...

haha herkenbaar! ik kijk bijna elke dag of er iets nieuws bij is gekomen moet ik bekennen. maar beter is het misschien om het niet meer te doen en af te wachten tot we echt iets kunnen aankopen. Ookal moet je daar je droomhuis voor laten schieten, dan is het waarschijnlijk gewoon not meant to be!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:11

Ik kan het echt niet laten om elke dag op Funda te bekijken. Interessante huizen bewaar en volg ik. Ik vind het juist handig om te weten of bepaalde huizen in prijs zakken. Daar krijg ik dan automatisch een e-mail over. Kan altijd handig zijn als het wél ooit een keer op bieden mag aankomen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:07

ja het is inderdaad handig als je het in de gaten houd. Maar ik merkt dat het bij ons een beetje dekopgek maakt. Van oeeeeh ze zakken met de prijs. Zullen we kijken.. nee toch maar niet.. Alleen voorbij rijden ok... hahahZogaat het dan en dan is het vekocht enbalen we als een stekker. En we kunnen toch niet verde zolang ons huis verkocht is...

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:55

nee daar heb je gelijk in. wij hebben ook een zoekopdracht ingesteld zodat alle huizen die binnen ons profiel passen naar ons worden doorgestuurd. en idd de prijswijzigingen bij houden. En het blijft zo leuk om in al die huizen binnen te kijken :-P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 08:04

Ik herken dat wel hoor, appiesjappie. Er is op dit moment maar 1 huis dat ik in de gaten hou. Die is onlangs wel met prijs gezakt.

Ik kijk al kwijlbekkend naar dat huis vanaf een jaar voordat ons eigen huis te koop ging. :') Meer met het idee dat dat een droom zou zijn voor over 15jr. Na berekenen van de financiën blijkt dat het eventueel wel haalbaar is om het huis te kopen dus tsjah...

Keep on dreaming, en mocht dat huis onverhoopt toch ineens verkocht worden dan was het gewoon niet voor ons bedoeld. Alles heeft een reden. :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:42

Dat huis staat dus ook al een hele tijd te koop?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:41

Dat kan uiteindelijk alleen maar in je voordeel werken toch :-)
Spannend hoor Nelleke, afwachten of je eigen huis op tijd verkocht is zodat je zelf je droomhuis kan kopen. Hoe is t met jullie kijker afgelopen?
Moeilijke keuze bruce, ik zou zelf liever eerst verkopen voordat ik iets zou kopen, omdat t nu gewoon te riskant is.
Hoop ook niet dat ze die eigen geld regeling gaan invoeren, we hebben wel eigen geld maar nooit genoeg..

VL z'n contract is eindelijk binnen dus gaan nu eerst maar gesprek bij de hypotheker aanvragen. Ondertussen hebben we wel een leuk huis wat zeer waarschijnlijk binnen budget valt gezien, staat nog maar kort te koop dus we gaan zien of dit inderdaad voor ons bestemd is!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 06:38

Georgette, ja dat huis staat nu bijna 3jr te koop. Heb gister met m'n vriend besproken dat we er toch maar een afspraak gaan maken voor een bezichtiging. En bij nog 1. Die laatste voldoet eigenlijk niet helemaal aan de eisen (te weinig grond) maar is qua locatie wel helemaal geweldig, beter dan die ander.

Dat huis wat jij mij hebt gepb-t trouwens, geweldig, prachtig! Zou ik zo in gaan. :') Echt mijn stijl. Het is dat ik niet zoiets zoek maar ik snap dat je verliefd kan worden op zo'n huis.

Spannend WillemYntjee. Heb je dat huis al bezichtigd?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:32

Gezien de woningbouw geen woning voor me heeft. (ik was nummer 60 van de 80 inschrijvingen zo groot is het aanbod dus hier)
ben ik maar gaan kijken naar particulier. betaal ik wel iets meer, dan maar iets zuiniger gaan leven maar krijg ook meer huurtoeslag.

maar nu moet ik me inschrijven bij een makelaar. dat is allemaal prima. willen ze ook een werkgevers verklaring hebben. dit is toch alleen nodig bij koop??? ik wil alleen huren..

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:39

Jolandaa_ schreef:
Gezien de woningbouw geen woning voor me heeft. (ik was nummer 60 van de 80 inschrijvingen zo groot is het aanbod dus hier)
ben ik maar gaan kijken naar particulier. betaal ik wel iets meer, dan maar iets zuiniger gaan leven maar krijg ook meer huurtoeslag.

maar nu moet ik me inschrijven bij een makelaar. dat is allemaal prima. willen ze ook een werkgevers verklaring hebben. dit is toch alleen nodig bij koop??? ik wil alleen huren..

Ik verruil over 2 maanden mijn particuliere huurwoning voor een koopwoning. Mijn huurwoning heb ik gevonden via kamernet.nl. Via een makelaar heb ik ook wel aan gedacht, maar die vragen vind ik toch wel erg veel geld voor bemiddeling. Ben je niet te veeleisend dan is er via de "gewone" sites met geduld ook echt wel wat te vinden.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:19

Jolandaa ik denk dat ze een werkgeversverklaring willen om te zien of je voldoende verdiend om de huur te kunnen betalen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:33

Kijken kan natuurlijk altijd Nelleke. Wie weet valt het wel tegen, kan ie meteen van je lijstje af en hoeft het ook niet meer in je hoofd rond te spoken :)

Mooi huis he? Straat verderop staat nog zo'n soort huis te koop, ook met een uitbouw. Beetje zelfde stijl. Hoop dat ze beide nog even te koop blijven staan en nog iets zakken in prijs ;)