manzano schreef:Das denk ik gekookt idd.
Ik kook voor 2 personen altijd 250 gram ongekookte pasta of rijst. Aardappels weeg ik nooit. Das op "gevoel".
Toevallig enorme pan nasi gemaakt van de week (onverwacht heel veel eters in huis waar ik even een snelle maaltijd in elkaar zou flansen), pak van 400 gr. was voor 4 personen (stond op het pak lol). Maar aangezien er ook een behoorlijke hoeveelheid kip en groenten doorging, en daarnaast ook extraatjes als kroepoek/atjar ed, hebben we hier met 7/8 volwassenen van gegeten, wel moet ik daarbij zeggen dat daar 2 mensen met een maagverkleining tussen zaten dus die eten kinderporties.
Maar omdat ik met dit topic in mijn hoofd liep had ik het even uit zitten rekenen:
- pak kipfilet a 5.50, hiervan nog zegmaar 4 euro voor de maaltijd gebruikt (andere filetjes ingevroren)
- pak witte rijst van euroshopper a 0.34
- roerbakmix a 0.79
- boemboe a 0.99
- kroepoek (es) a 0.51
- casave kroepoek a 0.64
Verder had ik er nog 1.5 paprika en 1 prei extra ingedaan (naast de roerbakmix dus) die nog in de koelkast had liggen en satesaus, chilisaus, sambal en atjar had ik allemaal nog op voorraad staan.
Vond dat ik dat toch heel netjes had gedaan, uitgerekend kwam het neer op ong. 8 euro totaal, dus 1 euro pp