Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:34

Oh ja maar als het buiten zo warm is doe ik buitenom niks niks hoor. Daarbij wil ik de eerste echte regen toch even afwachten mdat er heel veel stof mee komt als het gaat regen.

Ja het was echt niet normaal. Snap niet dat mensen zo kunnen leven hoor :o Wij zijn beiden best netjes en ik heb best veel vakantie dus elke vakantie krijgt het huis ook weer een grote beurt en dan is het voor de rest maar gewoon bijhouden en dan wordt het nooit echt vies. Maar onder de gasbranders was het gewoon zwart en dat krijg ik dus ook niet meer schoon :n Nu zie je dat ook niet dus heel erg vind ik dat niet hoor.

Ben wel doodsbenauwd voor de vloer :+ Elke keer als er een druppel opvalt ren ik er al weer heen met een doekje om het er af te halen :+

Ja duur zijn ze toch niet. Volgens mij 70 euro en dan heb je alles er bij. Hoef geen super de luxe ding hoor, gaat er om dat je het makkelijk kan verplaatsen. Maar als je idd alles nieuw moet kopen wordt het idd wel duur.
Heb het vriedlief vanavond gevraagd en hij was nog niet erg enthousiast :')

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:16

Geïnspireerd door jou heb ik toch alle ramen gewassen, van binnen én buiten :D
Geeft wel voldoening, ziet er meteen stukken beter uit! Jammer dat het morgen waarschijnlijk gaat regenen, maarja, dan heb ik iig m'n best gedaan :+

Wij houden het huis ook gewoon bij, hebben geen uitgesproken poets-tic (echt totaal niet), maar vind het wel prettig om de boel een beetje bij te houden.

Nu valt me trouwens in dat wij meteen twee tuinslangen gekocht hebben, vandaar dat ik een beetje onwel werd aan de kassa van Intratuin :')
We hebben er één met zo'n karretje om te verplaatsen (die staat achter in de tuin) en één met zo'n haspel om op te hangen (met zo'n systeem dat ervoor zorgt dat die slang niet steeds automatisch oprolt).
Wij hebben de tuin niet aan het huis vast liggen, dus het is nogal een aparte constructie om water achter te krijgen (zal jullie niet vermoeien met het hele verhaal ;) ), daarom hadden we dus twee slangen nodig.
Plan is om ooit eens water tot achter aan te leggen, maar dat is echt voor OOIT en nog niet in de nabije toekomst. Voor nu werkt de constructie met aan elkaar gekoppelde tuinslangen :)

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:06

Vanmorgen de sleutel van m'n nieuwe huisje gekregen en gelijk aan de slag gegaan met m'n moeder en m'n broer. We hebben alle plafonds gewit en al het houtwerk is geschuurd en ontvet. Morgenavond alles nog een keer nalopen en dan beginnen aan de wanden. Ben benieuwd hoe de kleuren gaan uitpakken :-) zal proberen foto's te plaatsen met "voor" en "na" ^^.

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:59

Hallo allemaal,
ik zat er aan te denken m'n slaapkamer een keer een makeover te geven. Word wel weer eens tijd :P .
Nu ben ik een beetje inspiratie aan het op doen op internet etc. Maar het is toch nog best moeilijk allemaal! Vind donkerpaars/aubergine(?) een hele mooie kleur. Soms ook in combinatie met zilver/grijs. Een subtiel barok printje vind ik soms ook leuk. Wil niet alle muren donker, want het moet nog wel een beetje ruim ogen, niet zo donker allemaal.
Hebben jullie misschien nog voorbeelden/ideetjes/tips? :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:04

Tja, ik heb ook niet alles schoon afgeleverd toen hoor. De keukenkastjes waren ook smerig bovenop := := :=

Maar zij had zo'n haast met de oplevering dat ik blij was dat we het huis op tijd leeg hadden (we zijn toen een nacht doorgegaan en stonden half uur voor overdracht nog lampen van plafond te halen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:34

Maar er zit wel een verschil tussen "niet schoon" en "gewoon smerig"
Ik ben zeker 4 uur bezig geweest in die keuken, waarvan bijna twee uur met de koelkast (en dan heb ik de vriezer nog niet eens gedaan bedenk ik me nu). Ik denk dat ze die gewoon uitgezet hadden, en toen is het water op de achterkant natuurlijk naar beneden gelopen. Dat had allemaal zwarte strepen getrokken.
Vanaf het eerste moment dat ik die koelkast opendeed rook ie of er rauw shoarmavlees in lag :+

NOu ga zo eerst eens wat boodschappen doen en dan eens kijken wat ik vandaag allemaal kan gaan doen.
Heb niet zo heel erg veel zin eigenlijk :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:41

Maar er zit natuurlijk wel een verschil in niet schoon of echt smerig :). Hier was het ook echt zoooo ontzettend goor, bizar gewoon. Maargoed, meer dan de helft ging er toch uit en naar de stort :=.
Edit: Hahaha SaKKIA, we dachten hetzelfde :)

Ramen lappen, heb ik gister toevallig ook gedaan. Is inderdaad een rotklusje, maar geeft wel altidj een lekker voldaan gevoel erna. Ik ging zaterdag de laatste raankozijnen witten en toen ik het tape eraf wilde halen, bleek dus dat dat na 7 maanden niet meer zo makkelijk ging :=. Toevallig is mijn buurman glazenwasser van beroep, dus had even zijn spulletjes geleend. Nu is het weer netjes, zonder plakresten haha.

Grijs? Ik vind die RAL-kleur toch echt weer dat typische "pisgeel" zeg maar. Kan er geen grijs in ontdekken :D. Maar misschien toont het door lichtinval of door meubels ofzo anders. In de slaapkamer is het nu gelukkig wel grijs, maar 1 wandje toont toch een beetje blauwiger, terwijl het evenveel laagjes heeft en precies dezelfde verf is. Waarschijnlijk zit er buiten iets waardoor het zo lijkt, anders weet ik het ook niet :).

Gefeliciteerd Luce_, wat ontzettend leuk! Ben benieuwd naar je foto's!

_Aniek, mijn schoonouders hadden dat op de muren, op zich wel heel leuk, maar ook wel vrij donker. Geloof dat ze 1 wand met aubergine verf hadden, 1 korte wand met bijpassend barok behang en de rest in een tint grijs. En dan inderdaad ook met zilveren dingen.
Misschien de wand om je raam heen donker doen en dan een wand die daarop aansluit?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:46

Oh nou dan was het "gewoon smerig" op de kastjes :+ :+
Tja, jammer dan.......

Een koelkast uit zetten met de deur dicht is niet erg verstandig nee :n :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:16

smerig op de kastjes zou ik geen enkel probleem vinden...in de kastjes?(frietvet jam en kruimels van obepaalde leeftijd )
of een kookplaat waarvan je denkt dat ie afgekit is maar dat dat dus ook een rand vet blijkt te zijn , plukken (honden)haar die overal en nergens tegen muren aangeplakt zitten met een vettige substantie etc vind ik beroerder...
en dat je weken later nog steeds bossen haar uit de opengemaakte afvoeren kan sleuren omdat haar verwijderen blijkbaar teveel moeite is na het douchen van jezelf of het wassen van de honden ( hoewel het probleem zich ook in de wasbakken van de keuken en badkamer voor kwam ??
uiteindelijk dan alsnog na veel geploeter er achter komt dat de douchebak echt wit is ipv creme(achtig) en dat je sowieso niet durft te douchen voor de douche met een fles chloor (ja, 1 fles chloor om de badkamer bruikbaar te maken ) is uitgeschrobd, van onder tot boven ( en nee ik heb geen smetvrees, ik ga op allerlei obscure festivalletjes ook gewoon onder de douche en naar de dixie , beetje zweven en niet nadenken, komt wel goed)
en dan te bedenken dat al het sanitair en de keuken er nog geen twee jaar in zaten :=

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:50

@Sakkia: 4 uur ben ik hier ook wel bezig geweest :j Ijskast was dan weer verbazingwekkend schoon vergeleken met de rest van de keuken.
Diepvries zit hier niet ingebouwd, die hadden we zelf meegenomen en was dus mooi schoon :D

@Yv: Haha, ik had ook pisgeel verwacht bij RAL9001. In het gunstigste geval crème :') (omdat de tegeltjes in de badkamer ook tegen crèmekleurig aan zitten), maar ik vind het echt grijzig ogen. Misschien idd door de lichtinval en de rest van de badkamer (tegels op de vloer hebben blauw erin zitten). Heb er iig beetje spijt van en moet nu tot de volgende verfbeurt wachten om het over te schilderen :P

@Sonja_vR: Dat klinkt wel heel smerig := Al was het fornuis hier ook echt smerig, zit een Boretti in en ik denk dan als je zulke dure spullen koopt, zorg je er toch ook goed voor?! Nouja, niet echt dus... Wij hebben er flink aan geschrobd en inmiddels blinkt ie weer.
Ben de keukenkastjes zelfs met wasbenzine te lijf gegaan, zo vettig waren ze := Spons bleef er gewoon aan plakken, echt niet overdreven.
En dan ben ik dus ook iemand die absoluut geen smetvrees heeft en ook dixies gebruikt :D

Wij gaan zometeen onze bank ophalen, ben benieuwd hoe dat gaat want we moeten 'm zelf naar boven transporteren. Leuk leuk... geen hulp vandaag, ik had geroepen dat me dat heus wel lukt :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:02

Wij hebben ook 9001 op de muur en dat is heel mooi off white geworden!

Heb de wc en de douche beneden schoon. Douche krijg ik gewoon niet helemaal schoon, zit bruine aanslag op eb ik krijg het er gewoon niet af :n moet ik even ander spul voor halen! Wc was gelukkIg helemaal niet vies! Komt uiteraard wel een nieuwe bril oP. Maar dat moet vriendlief maar even doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:33

Vankje schreef:
@Sonja_vR: Dat klinkt wel heel smerig := Al was het fornuis hier ook echt smerig, zit een Boretti in en ik denk dan als je zulke dure spullen koopt, zorg je er toch ook goed voor?! Nouja, niet echt dus... Wij hebben er flink aan geschrobd en inmiddels blinkt ie weer.
Ben de keukenkastjes zelfs met wasbenzine te lijf gegaan, zo vettig waren ze := Spons bleef er gewoon aan plakken, echt niet overdreven.
En dan ben ik dus ook iemand die absoluut geen smetvrees heeft en ook dixies gebruikt :D

Wij gaan zometeen onze bank ophalen, ben benieuwd hoe dat gaat want we moeten 'm zelf naar boven transporteren. Leuk leuk... geen hulp vandaag, ik had geroepen dat me dat heus wel lukt :')

klinkt vergelijkbaar :D :=

"ikke zelluf doen >insert stampvoet smiley< " klinkt ook herkenbaar trouwens
"nee joh, lukt best ....."

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:07

o hou op over smerige huizen... toen ik terug in mn huis kwam (1,5jr verhuurd) heb ik 2,5 week non stop kunnen schrobben :r :r :r

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:56

Zo, de bank is boven. Was even puffen en vloeken, maar hij staat :D
Vanmorgen ook het stoeltje van de antiekmarkt naar de meubelstoffeerder gebracht, die gaat het opnieuw stofferen en verder opknappen. Schrok me wel het apelazarus van de kosten, maar dan heb je ook wat :+ (hoop ik :P )
Had dat ietsje verkeerd ingeschat, vriendlief had me wel al verteld dat dat een dure grap zou worden, maar blijkbaar verstonden we niet hetzelfde onder "duur" :D Ik had het toch iets minder duur ingeschat. Maar goed, komende 30 jaar ga ik wel op die stoel zitten :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:11

Gave badkamers komen er hier weer voorbij <3 ...dat is ook nog een toekomstig
projectje bij mij .Mijn badkamer is helaas niet echt groot , en moet in bad douchen ..
In dab gaan , is niet mijn ding ...dus mijn wens is bad eruit en een fatsoenlijke
douche ervoor terug .

Welkom Bellatrix

Een gaaf stoeltje heb je gekocht Vankje..., leuk hoor zo,n markt afstruinen .
Moet zeggen dat ik ook fan geworden ben van de tweedehands winkel hier in het durp.
Ben benieuwd hoe je stoel er na de make over uit ziet .
Vanavond "bank zitten " ?

Toe ik 5,5 jaar geleden hier ging wonen was het ook een veize bende hier .
Weet nog dat ik zo,n bad/tegelsreiniger op de boverste rij tegels spoot , toen ik helemaal rond
was liepen de bruine trepen zooi al naar beneden ..iieek.
Er werd fanatiek gerookt in de badkamer .

Al het verfwerk klaar _Luce ?

Kleuren kiezen blijft lastig Aniek , misschien een klein potje verf laten mengen om te testen op de muren ?
Heb ik laatst ook gedaan , heb toen maar 2 tinten lichter gekozen.

Laatst in de tweedehandwinkel nog een dienblad gescoord .

Afbeelding

En vorige week nog een nieuw dekbedovertrek gekocht ..die ligt nu fris gewassen op mijn bedje ..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:22

Gaaf dienblad!! :oo
Die wil ik in het wit. :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:26

wauw!
wat leuk ditano, dat dienblad is wel mooi!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:45

Thanks dames ...zag hem hangen en was verkocht .
Ben me nog niet zeker of hij zo blijft , of dat ik hem schilder .
Ik zei al ...heel gevaarlijk hier de tweedehands winkel ...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:51

Errrg mooi :j
Ik vind het wel jammer; bij ons is de kringloop van een nogal hoog 'Zigeunerkind met traan'-gehalte :')

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:37

@Ditano: Ben ook erg benieuwd naar de stoel na de make-over :)) 4 weekjes wachten helaas, meneer had het erg druk.
Mooi dienblad heb je gekocht :j Hier is bij de kringloopwinkel niet veel te vinden, kom steeds een beetje teleurgesteld terug. Ga liever naar de antiekmarkten.
Hebben nog niet op de bank gezeten, kom net terug van stal; leuke Parelli-les gehad met m'n merrie :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:45

Ik heb een ander idee van 'vies' denk ik...
In mijn vorige huis heb ik me het leplazarus staan schrobben (2x, ook vriend zijn huis met verkoop...) maarja in mijn eigen naoorlogse huis had ik nieteens een afzuigkap.... Vét!

En daarbij, nieuwe mensen gaan meteen poetsen meestal, dus ja, dan gebeurt het dubbel. Ik ga niet alles onwijs staan schrobben dan. :o

Ik vind dat het dienblad zo moet blijven :j

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:48

Gaaf dienblad zeg, helemaal mijn smaak :j

Ieeeh, hier al meer vieze huizenverhalen :=
Hier zag het er op het eerste gezicht oké uit, maar toen alles weg was was het echt smerig.
Leuke was dat de verkoper nog durfde te beweren 'dat z'n vrouwtje zo lekker schoon was en dat hij trots was dat ze het zo schoon en fris achter konden laten :') Wij hebben van ellende de afzuigkap maar direct weggegooid (zo baggervet, die durfde ik niet meer aan te zetten) en uiteindelijk maar gewoon een nieuwe keuken hebben geplaatst, had er zo'n vies gevoel bij. Echt een gevalletje 'voor het oog schoon, maar in de hoekjes en naden waren ze zeker 2 jaar al niet geweest :=

Hier ook 2 nieuwe overtrekken binnen, een witte met wat paars/blauwe bloemetjes van Cinderella en een taupe met Carpe Diem van Beddingfield. Net lekker gewassen, morgen eens kijken hoe dat ligt i.p.v. de goedkopere van de Blokker :)

http://media.fonq.nl/fonq/normaal/62847 ... k-logo.jpg
http://media.fonq.nl/fonq/normaal/46223 ... e-diem.jpg

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:55

Gaaf dat dienblad!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:35

Vankje wat lekker dat de bank heel boven is gekomen! Wel een beetje pijnlijk dat t stofferen zo duur is, ben je bij meerdere stoffeerders geweest voor een offerte?

Ditano getver! Roken in de badkamer :? Leuk dienblad!

Mae die van beddinghouse is gaaf!

Hier even niet zo veel geweest maar zat gedaan! De slaapkamers zijn bijna klaar, vanmiddag voor het laatst de vloer in de whitewash gezet, morgen de plinten er tegenaan. Dan kan de inbouwkast weer in elkaar gezet worden en de bedden er in! Donderdag moeten we er al slapen.
Beneden is de keuken eruit, dit weekend wordt de nieuwe keuken geplaatst.
Gisteren hebben we de lelijke openhaard ombouw eruit gebroken want vandaag is er voor een deel gestuct, morgen gaat hij weer verder. Foto's:

Kamer Sylvie:
Afbeelding

Kleuren van onze slaapkamer:
http://img853.imageshack.us/img853/9532/dsc9293n.jpg

Woonkamer:
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 06:31

Ik mag van mezelf niet te vaak naar de tweedehands winkel :o ...want ik kom bijna altijd wel met iets naar
buiten .
Ondertussen krijg ik daar iedere keer al koffie aangeboden :=
De volgende dingetjes heb ik daar geschoord:

Kandelaars ;

Afbeelding

Afbeelding

Kastje ;

Afbeelding

Lantaarn ?

Afbeelding

@Kaygee , dat word een echte meisjes kamer voor Silvie <3 .
Verder ben ik erg benieuwd na het eind resultaat .

@Mae ...ach ja ...vergeten te melden , de afzuigkap heb ik hier ook weg gegooid .
Was een en al vet van binnen ...
Je laatste overtrek vind ik ook erg gaaf ...