Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:43

Hoezo nieuwbouw is niet groen??? :)) :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:46

Ik zal je dan ook niet verder uit de droom helpen dat alles op rolletjes gaat lopen na sleuteloverdracht....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:49

Ach het scheelt dat je aan nieuwbouw (als het goed is, tenzij je nog extra dingen gaat doen) niet meer echt hoeft te verbouwen. Alleen maar mooi maken..........

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:57

Groen is het zeker :D

We zitten nu al met samengeknepen billen..... Diversen gaven aan dat je de laatste 5% achter moet houden totdat alles wat nodig is, opgeknapt is. (we weten nu al zeker een paar dingen die niet in orde zijn :P ) Maar onze aannemer heeft helaas eigen regels...... Vrijdag hebben we de vooroplevering. Moeten dan iemand (eigen huis) meenemen. Punten worden genoteerd en ze hebben dan 1 of 2 weken (nog in overleg) om die punten op te knappen. Vóór de sleuteloverdracht eisen ze dat we de rest betalen, anders krijgen we de sleutel niet.................. ;(

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:24

Kentaro schreef:
(Cardy, hoe gaat het met je paardje??)

Lange week achter de rug en kan nu eindelijk pas bijlezen! (ben nu bij pagina 6 :') ).
Daarom even snel alvast reactie.

Het gaat goed met mijn paardje, ze knapt al behoorlijk op. Kreeg vorige week bericht van de arts in utrecht dat we haar niet meer kunnen rijden, aangezien ze een enorme botwoekering heeft op haar been. Behandelend arts (hoofd chirurgie) had dit in de afgelopen 14 jaar nog maar 6x meegemaakt. Moest wel lachen want 6 jaar geleden is Lavita door dezelfde arts afgeschreven (enige oplossing: inslapen). In die 6 jaar toch nog vrij ver gekomen in de dressuur en we zijn van "inslapen" naar "niet meer rijden" gegaan. Om het maar positief te bekijken.

overigens loopt ze weer stukke beter, dus ik vermoed dat we over een paar weekjes weer rustig kunnen gaan rijden.
Die pony blijft mij alleen maar positief verbazen. Elke keer bewijst ze weer het tegeldeel van wat de artsen zeggen.

overigens afgelopen zaterdag van mijn jongste paard afgestuiterd, waardoor enorme hoofdpijn (en weinig bokt..). Die gaat binnenkort een paar maandjes op bootcamp ~~}>

TeeGee schreef:
Ik was jullie kwijt!!

Cardy wat naar van je paardje. Volgens mij heb ik je zusje een tijdje terug gejureerd.

Echt waar? Wat grappig, waar was het? (mag ook via pb)

Ik ga hopelijk snel bijlezen, want ben erg benieuwd hoe ver iedereen is! Wij gaan, hopelijk, morgen eindelijk de keuken plaatsen (de keuken waarvan ik al te vaak foto's heb laten zien O:) )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:28

Wat fijn te horen dat je paardje toch weer de goede kant op lijkt te gaan!! Hoop echt dat het zo positief blijft!!
We zijn uiteraard heel benieuwd naar de foto's van je keuken in het echie!! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:43

Kentaro, Mijn nieuwbouwverhaal :
- Geen gas en water bij oplevering (had maar 5 dagen totdat ik mijn huis uit moest en had alles al op de rit gezet, dus ik had het kunnen weigeren. (drie weken geen water en gas gehad)
- Lekkage doordat er een gipsplaat in een CV leiding geschroefd was: Resulteerde in: een nieuwe muur, een vern**kte vloer die de aannemer weigerde te vergoeden. Na negen maanden getouwtrek en 6 aangetekende brieven en een ingehuurde derde partij mijn geld teruggekregen;
- Ofwel, mijn huis moest weer helemaal leeg, omdat ik een nieuwe vloer kreeg
- Tot de dag van vandaag lekken mijn kozijnen aan de voorzijde (bij alle buren overigens)

Ik heb in totaal 13 maanden mijn 5% achtergehouden... Helaas de juridishce strijd verloren.

Bij mijn buren:
- Lekkages bij de uitbouw (aan de binnenkant) waardoor stucwerk scheurde en eraf viel (8 appartementen)
- Verkeerd aangesloten retourleiding van de CV ketel waardoor er CO vrijkwam (2 appartementen)
- Daklekkage bij mijn buren waar zowel de aannemer als de VvE niets aan wilde doen, wat resulteerde in duizenden euro's schade (gelukkig heeft deze meneer een goede verzekering). Y;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:48

Ik weet niet of ik nu blij moet worden dat wij niet de enige zijn die van alles mis hebben, of dat ik hier nog verdrietiger van moet worden.............. :D :+
Ik baal er ook heel erg van dat er wettelijk beschreven staat dat je de 5% achter mag houden, maar dat onze aannemer dan dus gewoon de sleutel niet geeft...........
Dan kun je zeggen vecht het aan, maar we zitten compleet met de planning (de badkamer man kan alleen in week 30 beginnen, anders heeft hij geen tijd meer) en we willen uiteraard ons huidige huis ook op tijd opleveren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:49

Cardy, in Heemskerk :)

Mo, wat een ellende zeg!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:57

TeeGee schreef:
Cardy, in Heemskerk :)

Mo, wat een ellende zeg!!

O nu je het zegt! Ik was haar groom :Y) . Kwam toen nog melden dat ze het uit haar hoofd deed.
Die dag was pony niet zo braaf (bijna 19 jaar al maar gedraagt zich een stuk jonger :') ). Was overigens haar 1 na laatste wedstrijd..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:10

Mo wat een ellende...
Het ergste lijkt het me als je aannemer nét voordat het af is failliet gaat :oo Die verhalen lees je ook in de krant...

Pff ik merk dat een 2e keer schilderen van de deur niet motiverend werkt voor mij :o
Ik loop te knoeien... Ik vind het zonde van mijn tijd :o maar gelukkig is het nu gebeurd. Nu de rest...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:36

Ja zo'n situatie ken ik ook..... gezin met kinderen. Nieuwbouw huis gekocht. Eigen huis verkocht en nu de ontwikkelaar (niet de aannemer) failliet. Ondertussen wonen ze al een jaar bij een van hun ouders omdat dat maar doorsleept.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:44

Mijn ouders hebben dat ook gehad, aannemer failliet....
Twee dagen voor mijn ouders tekenden had de aannemer zijn faillissement aangevraagd, en je kan dus eigenlijk niets.
Echter moet een aannemer ook iets betalen, aan een verzekering of fonds of zo, mijn moeder is daar achteraan gegaan, in eerste instantie wilde ze geen informatie verschaffen maar na uitleg van de situatie bleek dat hij niet betaald had en mijn ouders dus zonder problemen van het contract af konden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:33

Kentaro, Wat is dat voor louche aannemer, of is het een 'gerenomeerde' aannemer?
Mijn aankoopwoede is gezakt... Nu kijken of ik het weekend vol kan houden :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:22

Pfff als ik al die verhalen hoor over koopwoningen ben ik toch wel blij met mijn (te kleine) huurappartement.
Als ik ook om me heen kijk wat de prijzen doen in de huur ook, zit ik ook nog wel goed.
Dan maar wat te klein dan al die ellende.

Vandaag de deur gehaald, hij is alleen net ff te klein,maar wil er een tocht strip onder doen.
Ik moet op de deur zelf nog het hangwerk bevestigen dus dat moet (denk ik) goed komen.
En zo niet dan was de deur erg gewild.
Heb vandaag ook maar gelijk het bed gehaald hihi,kon het nietlaten.
Dus nu maar snel verf scoren en laminaat,dan ben ik al een heel stuk opweg weer.
Moet alleen nog even kijken wat beter is, eerst de kast laten bouwen?
Of eerst het laminaat leggen?
Ik wil wel onderin de kast ook het laminaat hebben.
Of zou ik dat achteraf moeten laten leggen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:25

Onderin de kast laminaat :o? Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Hoe groot is de kier onder de deur?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:28

Ik krijg een eigen gemaakte kast van plafon tot aan de grond.
Dus vind het wel makkelijker schoon te houden om er onderin (dus ook op de vloer) laminaat te hebben.

De kier is denk ik een cm of 5, heb het nog niet gemeten wat de precieze maat is.
Had geen zin meer vandaag :)

Zat zelf te denken om aan beide kanten een grotere tochtstrip eronder te doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:32

Heb je kastdeuren of schuifdeuren??

Mootje, vanuit het bedrijf waar ik werk ken ik deze aannemer. Het is altijd al een 'aparte' geweest qua omgang, maar wel een goede aannemer, van voornamelijk villa's en grote woningen. Dit project van 13 woningen is een 'groot' project voor hun. Ging er eigenlijk helemaal vanuit dat we ons over de bouw geen zorgen hoefden te maken :P Nu is dat ook wel zeer netjes gebeurd hoor!
Maar de 'afspraken'........ :r Voorbeeldje: volgens bestek moeten we naar de tweede verdieping een open trap hebben. Deze was per ongeluk een dichte. Eerst was ik daar blij mee, tot m'n nieuwe buurman kwam en dit absoluut niet wilde i.v.m. veel licht verlies. Gaven we hem groot gelijk in. Hij heeft bij de aannemer geklaagd en deze belde ons wat wij wilden. Ook open dus. Het ging maar om 2 trappen!! De drie huizen van de 6 (2 onder 1 kaps) die verkocht zijn, heeft er 1 hardhouten trappen besteld, dus die waren er nog niet. De 7 onder 1 kap aan de over kant was het wel goed gegaan. In plaats van dat ze nu gewoon netjes nieuwe trappen erin zetten, hebben ze de achter en zijschotjes eruit gehaald............... Het ziet er niet uit!! M'n vriend sprak de uitvoerder. Die vond het ook niet mooi, maar zei dat de aannemer er nu niets meer aan deed. Als we bij oplevering klaagden zou hij nog wel kijken wat ze konden doen........ }:0
Maar met de sleuteloverdracht vind ik helemaal wat. Hij denkt gewoon dat hij zijn eigen regels kan maken!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:35

Waarom laminaat? Een stukje zeil of plakplastic lijkt mij veel makkelijker te bewerken en af te werken... Anders krijg je sowieso kieren en hoe wil je de voorkant afwerken, of vind je het niet erg om tegen de rand van het laminaat aan te kijken als je kast open staat? Of de kast moet een verzonken bodem hebben natuurlijk :)
Kentaro, Toevallig Allure bouw?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:40

Voor de kast gaan het schuifdeuren worden.
Voor de rest moet ik hem nog wel een uitgebreide tekening laten maken,maar de plannen liggen er wel al voor tegen de tijd.
Dus weet niet precies hoe hij het gaat bevestigen.
Weet ook nog niet zeker of ik de rails gelijk op de grond wil, of dat er een koofje onderkomt eerst.

Ik wil sowieso laminaat ik de slaapkamer daarom dacht ik eraan om de kast erop te laten bouwen.
Maar geen idee dus of dit makkelijk is :)
Op zich vind ik het niet erg om tegen de rand aan te kijken,want als het goed is zit altijd mijn kast dicht :) (op dingen pakken na ;) )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:44

Wij hebben nu eerst laminaat gelegd en daarop de kastindeling geplaatst. de rail kon er mooi bovenop en de deuren lopen niet tegen het laminaat aan :P

Mootje, nee dat bedrijf ken ik niet :P

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:48

Ok dus het zou een mogelijkheid zijn om later de kast erop te bouwen.
Heb je er misschien een foto van Kentaro?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:54

Deze foto is niet heel duidelijk, maar stond al op m'n computer.

Afbeelding

het kan zeker! We zijn heel toevallig vanavond voor een offerte geweest voor in ons nieuwe huis! Wanneer we het laminaat hebben liggen, komen ze het nog een keer precies opmeten!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:56

Dat zier er wel netjes uit ja.
En hier heb je dan ook het laminaat onderin de kast toch?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:02

We hebben nu op de vloer en tegen het plafond een blauwe 'plaat' zitten. Maakt het wel af en geen kieren!