[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:01

Sinds een paar dagen doet mijn Wifi thuis lastig op mijn telefoon. Tv, computer en telefoon doen het wel goed. Ik heb de mediabox (of hoe heet dat ding) al een paar keer uit en aan gezet maar dat helpt niet. Kan het iets in mijn telefoon zijn?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:14

Hallo,

Ik heb net mijn I phone gesynchroniseerd en dat ging denk ik niet helemaal goed. Ben mijn muziek kwijt.
Ook pakte hij niet mijn wachtwoord van Wifi.
Wat heb ik verkeerd gedaan? Help!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:46

gewoon opnieuw beginnen, dat wifi wachtwoord komt me bekend voor, dat heb ik regelmatig met m'n IPad. Die moet ik dan opnieuw van scratch af beginnen en dan pakt ie het wel. Alles staat toch op ITunes of in de ICloud, dus als het goed is, ben je nooit iets kwijt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:13

Weet iemand waar die screencovers redelijk voordelig te krijgen zijn? Behalve op eBay?;)
Heb er nu ineens een behoorlijke kras opzitten (op die protector) en ik wil hem morgen vervangen, maar ik weet niet waar ik die dingen voordelig kan halen. Mediamarkt heeft ze wel maar die zijn vrij prijzig of niet?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:23

Hema misschien? Of Xenos? Volgens mij heb ik ze bij die winkels gezien. :j Geen idee hoe duur ze daar zijn trouwens, maar zal wel geen fortuin kosten.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:25

Plaatselijke braderie?

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:47

Een tip voor iedereen die goedkoop accesoires wil (oa die screencovers in alle mogelijke modelletjes - goedkoopste: 4.95 euro, heb deze besteld en hangt er nu eentje over mijn iphone en die van mijn vriend: goed spul! :D )

iphone2day.nl

Sammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:14

Hoi! Ik heb een vraag naar de ervaringen van jullie. Ik heb namelijk net mijn iphone uit mijn zak laten vallen en nu is mijn beeldscherm in hee lveel stukjes. Hij doet het nog wel, maar kijkt niet echt makkelijk. Hebben jullie ervaringen met reparaties? En wat zouden jullie dan adviseren? Ben al een beetje aan het zoeken geweest en zie toch veel verschillende prijzen voorbijkomen dus vandaar. En heeft iemand misschien ervaring met swoppen ofzo? Dus je telefoon inleveren en voor een bepaald bedrag een gemaakte telefoon terugkrijgen? Alvast bedankt!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:18

Klasgenootje heeft het laten doen (en meteen van zwart naar wit laten veranderen :=) en daar was ze in totaal 100 euro aan kwijt, maar weet niet in hoeverre zij daarvoor verzekerd is geweest.

Sammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:34

Oke, ja ik heb de mijne overgenomen dus is niet verzekerd. Van kleur veranderen hoef ik niet, het is echt alleen het schermpje.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:53

Dat zou ik niet weten zo :o Misschien dat iemand anders kan helpen!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:44

Sammie12 schreef:
Hoi! Ik heb een vraag naar de ervaringen van jullie. Ik heb namelijk net mijn iphone uit mijn zak laten vallen en nu is mijn beeldscherm in hee lveel stukjes. Hij doet het nog wel, maar kijkt niet echt makkelijk. Hebben jullie ervaringen met reparaties? En wat zouden jullie dan adviseren? Ben al een beetje aan het zoeken geweest en zie toch veel verschillende prijzen voorbijkomen dus vandaar. En heeft iemand misschien ervaring met swoppen ofzo? Dus je telefoon inleveren en voor een bepaald bedrag een gemaakte telefoon terugkrijgen? Alvast bedankt!

http://www.smartphonerepair.nl/
Snel, makkelijk, betrouwbaar en één van de goedkoopste. :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 00:39

Mijn broertje zijn telefoon was ook gevallen en lag ook in veel stukjes. Laten maken bij een telefoonzaak, was 150 euro. Maar werd vergoed, via de inboedelverzekering. Maar dat is, eigenlijk, alleen als hij bijvoorbeeld in huis is gevallen.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:14

of je zegt dat hij in huis is gevallen en je moeder moet dan even 'getuige' spelen.

Ik heb een vraag, de trilfunctie van mijn telefoon (Iphone 4) is nu inmiddels al een drie-kwart jaar kapot, dus hij kan al niet meer trillen, maar sinds gisteren doet ook de lock button (dus die bovenop om hem in sleepmode te zetten) het ook niet meer, heeft nog iemand dat probleem gehad of enig idee hoe je het kunt maken? Garantie heb ik volgens de Apple store al niet meer omdat mn telefoon al bijna 2 jaar oud is & hij een paar keer gevallen is, maar ik heb hem nu toch echt niet laten vallen en hij deed het opeens niet meer? help? :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:32

Ik heb ook een vraag. Wilde vanavond voor het eerst in een paar weken weer nieuwe muziek op mijn Iphone zetten. Het aansluiten gaat prima, Itunes opent en ik kan zien welke nummers er op de Iphone staan. Ik kan ze dan ook afspelen. Maar ik kan geen nieuwe nummers op mijn Iphone zetten en ik kan via Itunes ook geen nummers van de Iphone verwijderen. Hoe kan dit? Hij zeurt wel altijd om een update, maar daar heb ik niet echt positieve dingen over gelezen, dus die doe ik liever niet eigenlijk...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 00:46

Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen. Maar ik heb de update uitgevoerd, maar het maakt geen verschil.
Het viel me ook op dat iTunes mijn iPhone niet synchroniseerd als ik hem aansluit. Dat deed hij eerder wel...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:30

WTF! Ik update Itunes nooit meer...
Ik heb die update dus gedaan, en nu is mijn muziek en playlists uit Itunes weg. Ik luister nooit muziek via Itunes, dus alles wat ik heb staat op mijn externe hardeschijf. Ik wil nu nieuwe nummers op mijn Iphone zetten, maar dat kan alleen als ik synchroniseer, wat inhoud dat hij alles wat nu op de Iphone staat eraf gooit en de nummers uit Itunes erop zet toch? Nou, dat betekend dat ik 973 nummers kwijt ben en er 10 op mijn Iphone staan.
Omdat ik de nummers nog wel heb, maar dat allemaal door elkaar staat (bij heel veel nummers die ik er niet op wil hebben), trekt dat synchroniseren me niet zo. Daar komt bij dat hij de nummers dan met titel en artiest in Itunes zet, al die info staat dan in het vakje "titel" en dan moet ik dat voor 973 nummers handmatig gaan aanpassen in Itunes. Dit komt door de manier waarop ik aan de nummers gekomen ben, dat is nl niet via Itunes, dus dat is altijd een beetje werk. Niet zo'n probleem als het er een stuk of 20 zijn, maar 973 is een ander verhaal.
Bovendien zijn er een aantal nummers die ik niet meer heb, en ben ik dan ook mijn apps kwijt. Moet ik die allemaal opnieuw gaan opzoeken zeker.
Ik heb ook nog andere dingen te doen, dus ik heb daar niet zoveel zin in.

Is er een manier om de nummers die nu op mijn Iphone staan op mijn laptop (windows 7) te krijgen, en dat ik ze dan allemaal in 1 keer weer in Itunes kan zetten zodat ik ze weer op de Iphone kan zetten samen met die nieuwe nummers?

Het enige wat ik wil eigenlijk is dat ik er nummers bij kan zetten op de Iphone zonder dat hij de dingen die er nu opstaan verwijderd. Kan dit?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 06:54

Je kunt je muziek ook handmatig beheren, dan ga je naar het allereerste scherm (wel eerst je automatische synchronisatie afbreken!) en dan kun je dat aanvinken. Met het allereerste scherm bedoel ik dat scherm waar het plaatje van je iPhone staat.
Als je handmatig beheert dan moet je wel alle liedjes die je er nieuw op zet handmatig gaan verslepen, is niet veel werk maar als je synchroniseren gewend bent is het even wennen misschien. Succes!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:05

Naja, ik heb dat geprobeerd, maar om dat aan te vinken en van toepassing te maken moest ik eerst synchroniseren, alles weg.... En dat pokke vakje gaat ook steeds weer uit... Maar mijn iPhone synchroniseerde gelukkig al niet vanzelf. Maar er kon gewoon geen nieuwe muziek bij omdat... Tsja, dat weet alleen Joost.
Als ik ooit een kind krijg, noem ik hem Joost, dan kan hij mij dit uitleggen:p

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:18

Dat is ook iets wat ik nog steeds niet onder de knie heb.. ik wilde mn nummers op een externe harde schijf hebben en dan Itunes aan die harde schijf hangen. Dat is vooralsnog niet gelukt :D Tevens zit ik ook te goochelen met synchroniseren (ondanks een paar goeie tips uit dit topic :P )
t zal de leeftijd zijn :D

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:24

Hmm dan weet ik heb ook niet, ik heb alle muziek die ik download (via YouTube) al als een mp3 bestand in een speciaal mapje zitten zodat ik het nooit kwijt ben mocht iTunes crashen. Weet niet of je ze zo hebt opgeslagen, oude computer of op externe harde schijf, maar anders kun je ze toch weer naar je muziekbibliotheek zetten met map toevoegen aan bibliotheek?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:48

Dat heb ik nu inderdaad gedaan. Maar eigenlijk Moet ik na het downloaden altijd de titel en artiest aanpassen. Dikke meevaller, dat hoefde nu niet. iTunes deed dat zelf goed.
Maar ik moet wel alle nummers weer opzoeken op mijn hardeschijf. Ik heb dat een beetje vreemd georganiseerd, dus dat is nogal een werkje. En ik moet een hoop cd's rippen om een hoop nummers weer op de iPhone te krijgen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 01:28

Weet hier iemand hoe je een oudere update terug kan zetten op je iphone toevallig?
(van bv een week geleden)?
Waar kan ik die terug vinden?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:06

Weet iemand of ik ook een internet abonnement kan nemen voor mn iPad met alleen wifi, dmv een dongel of stick? Heb al op internet gekeken maar word er ff niet veel wijzer van..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:29

die vat ik niet, een IPad heeft altijd de mogelijkheid tot verbinding maken met wifi, als je geen wifi ter beschikking hebt, kan je, als je IPad daar geschikt voor is, een microsimkaart in stoppen met data (geen spraak). Ik heb er een simkaartje in zitten met 1 gig geloof ik, daar doe ik al maanden mee.