Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:15

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:20

Zo ik was weer voor 33 euro klaar bij de AH, had eigenlijk vooral groente en fruit nodig.. Heb de diepvries la weer vol zakken groente en de fruitmand weer vol :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:29

Mri, door het plaatje van de wiki weet ik wat het is. Volgens mij heb ik dat wel eens gegeten (garnering in een restaurant)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:35

Kaki, mmmm lekker!

Morgen weer boodschappen doen. Straks maar vast lijstje maken.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:55

Al wat inspiratie inmiddels vonneke voor aankomende week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:12

Nee! Echt niet hihi. Hopelijk na vanacht hihi

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:48

IvysToeter schreef:
ik heb boodschappen gedaan.
was in totaal net geen €35,- kwijt.
dan kunnen we eten&drinken tot volgende week zondag.
en hebben we ook nog wat extra dingen op voorraad.
Ik heb het volgende gehaald:
* 6 pakken melk
* 3 flessen Yogho
* aardappels
* chocopasta
* pindakaas
* appelmoes 1 potje
* potje mais
* pot aardappel anders
* spekjes om uit te bakken
* hagelslag
* kippenvleugels
* rundersaucijzen
* diepvries sperziebonen
* boemboe voor sajoerboontjes
* schouderham voor op brood
* kipfilet voor op brood
* zak ijsbergsla
* pakje met sladressing (zitten 3 zakjes in, dus kunnen we 3x mee doen)
* doosje eieren
* rol beschuit
* 4 blaadjes andijvie voor de cavia's
* een fles olijfolie (die was het duurste, maar kunnen we een hele tijd mee doen)

daar doen jullie mee tot volgende week zondag? 10 dagen,2 keer groente vind ik ook wel weinig en eten julie bijna geen vlees?, ik zie maar een keer rundersaucijzen staan en een keer kip.koekjes en toetjes eten jullie ook niet, zo kom ik ook wel goedkoper uit denk ik[ geen kritiek hoor iedereen is anders]
ik geef mijn cavia een grote krop andijvie per 5 dagen ongeveer

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:42

Net voor €15.60 boodschappen gedaan bij Lidl. De kinderen zijn bij hun vader en dan maak ik niet veel op in het weekend.
I.v.m. afvallen enkele Linessa producten:
plakken kaas,
yoghurt potjes,
halfvolle roomboter.

mager rundergehakt,
pot tomaten saus voor pasta,
twee rollen volkoren beschuit,
twee pakken met 6 flesje drinken voor mee naar school. (helaas gaan pubers niet meer met een beker ranja ;) )
zak snoep.
struik broccoli

Net een macaronischotel gemaakt waar ik twee dagen van kan eten daar zit de helft van de gehakt in, 200 gram, en macaroni groente die ik nog in de vriezer had.
Van de andere helft heb ik samen met gehakt wat ik gisteren uit de vriezer had gehaald (was nogal vet dus niet zo geschikt voor de macaroni) 5 gehaktballen gemaakt. Die doe ik straks in de vriezer en eten we maandag (3 stuks) en de week daarop voor de kids en voor mij een biefstukje van de koe die onderweg is naar mijn vriezer.

Gisteren hebben we geen zuinige dag gehad. Ik heb vanaf half 6 tot 8 uur in het ziekenhuis gezeten met mijn dochter. Ze is met buitenrijden van haar pony gevallen en tegen een paaltje geland. Nu heeft ze een breukje in haar bovenarm. Toen we terug kwamen hebben we frietjes met snack meegenomen van de cafetaria. Echt geen zin meer om te koken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:44

Maar pubers gaan wel met een hervuld flesje, dat deden alle pubers bij mij op school.

Netjes bezig verder :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:50

Dat doen we ook wel hoor, hervullen. Helaas zijn die flesje van Lidl niet zo sterk en natte boeken zijn ook erg kostbaar, dus na een paar keer vullen nemen wij toch nieuwe flesjes.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:52

Of je geeft ze een Sigg-flesje maar dat is natuurlijk helemaal not done :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:18

Dat wordt een dure geschiedenis, er zijn hier al zoveel bekers zoek geraakt of vergeten en beschimmeld terug gevonden.
Een half jaar geleden nog een pony-plaatjes-beker van Mepal voor mijn dochter gekocht. Die is zoek en heeft zijn geld echt niet opgebracht. Dag €12,= :wave:

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:15

Hoe gaat het nu met je dochter tiwi?

Ik moet dit weekend ergens tijd proberen te vinden om boodschappen te doen, maar ben bang dat ik geen vrij plekje kan vinden..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:37

Met wat paracetamol gaat het best goed. Ze is gewoon naar school geweest, met de mama taxi want ze mag niet fietsen.
Best balen met de dure benzine, betaalde gisteren €1.755.

In de winter breng ik haar ook altijd, ze heeft een beperking en fietst op een aangepaste fiets. Die is erg zwaar en door verminderde spierkracht in haar benen kan ze zichzelf en die zware fiets niet opvangen als ze wegglijdt.
Net nu het mooi weer wordt kan ik haar weer brengen en halen terwijl ik juist zelf ook weer zo lekker aan het fietsen ben. |(
Door die fiets kan ik ook niet met een kleine-lichte auto toe. Geregeld moet ik haar halen en moet die zware fiets op de (extra zware) twinnyload.

Vanmorgen hebben we met de fysiotherapeut afgesproken dat ze 's morgens met de auto naar school gaat en 's middags terug loopt, 1,5 km.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:41

Die 1,5 km zul je toch niet zo vlot merken aan je tank benzine?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:47

vonneke schreef:
Die 1,5 km zul je toch niet zo vlot merken aan je tank benzine?

Rekent : 's morgens heen + terug = 2 x 1.5
's middags heen + terug = 2 x 1.5
en dat 5x per week = 6x5=30 km per week korte stukjes met veel starten, dus niet zuinig qua verbruik. En dan ga ik er vanuit dat de auto route net zo lang/kort is als de route te voet en dat hoeft niet zo te zijn.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:57

Helaas niet, het fiets/voetpad is tussen de huizen door, met de auto moet je eromheen en aansluiten in de rij.

De benzine gaat echt heel erg hard op die korte stukken omdat je altijd met een koude motor rijdt.
Het gaat dan zo: 8.15 in de auto, 8.25 bij school, 8.35 weer thuis, hond uitlaten, spring op fiets en precies 9.00 op mijn werk.

Ik probeer juist de korte ritten te beperken, mijn auto haalt de 1:10 dan niet eens. Op de snelweg: 1:13, dat is dan weer heel normaal voor een wat grotere auto van 13 jaar oud.
Een maandje mama-taxi kost me een extra tank in de maand a €75, het is niet alleen naar school wat niet op de fiets kan, ook naar vriendinnen, 2x per week therapie, paarden etc. alles gaat dan met de auto.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:30

Je bent duidelijk toe aan een Aygo hihi. Mijn auto rijdt redelijk goedkoop 1 op 18 ongeveer. Als ik naar de opfok rijd naar mijn nieuwe hengstje is dat ongeveer 400 km. Dat kost me ongeveer 30 tot 35 euro. Ligt er ook aan waar ik tank. Toevallig van de week uit zitten rekenen.

Gister wat extra boodschapjes gedaan bij de Lidl. Ik moet volgende week de hele week werken. (heb een 0 uren contract dus het is altijd een verassing). Ik had trek toen ik honger had....dom. Maar toch nog redelijk weten te beperken.

Met de boodschappen van vorige week kunnen we nog zeker wel een weekje doen. We hadden wat mee eet meevallertjes en gister zijn we uit eten gevraagd door mijn zwager en schoonouders. Dus ik heb alleen beleg en wat te drinken voor op mijn werk meegenomen. Althans, dat was de insteek hihi. Mijn lijst;

Gebraden rosbief €2,59 (achteraf veel te duur niet opgelet)
Tapende €1,79
Boerenmetworst €0,89
Gebraden gehakt €0,55
Spinata worst €1,79
Minisalami snackjes €1,96
Pesto €0,99
2 6pack flesjes ijsthee €3,38
Afbakbroodjes €1,29
Meergranenbrood €1,49
2 pakken toiletpapier €7,18

Totaal 23,90

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:31

Vriendlief is trouwens woest. Het is voor het eerst nu dat ik serieus boodschapjes heb gedaan bij de Lidl. Hij denkt dat hij doodgaat aan de conserveermiddelen. Normaal haalde ik altijd alles vers bij de slager, bakker etc etc. Deed een hele middag over de boodschappen....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:34

Sharmila schreef:
Vriendlief is trouwens woest. Het is voor het eerst nu dat ik serieus boodschapjes heb gedaan bij de Lidl. Hij denkt dat hij doodgaat aan de conserveermiddelen. Normaal haalde ik altijd alles vers bij de slager, bakker etc etc. Deed een hele middag over de boodschappen....

dan geef je vriendlief een weekbudget en laat hem de boodschapjes doen.
wens hem succes. :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:54

mariska32 schreef:
Sharmila schreef:

mijn idee ja!! :')

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:04

mariska32 schreef:
Sharmila schreef:

_/-\o_ dat overleeft ie niet... :')

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:28

:') :') :') _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:12

Ik heb net voor een week eten gehaald bij de AH en was 29 euro kwijt.

ZA: Tosti
ZO: Aardappels, vlees groente,
MA: Nasi (zelf groente snijden champignons, tauge, prei, paprika)
DI: Quiche (zelfgemaakt met room, eieren, diepvries spinazie, geitenkaas en cashew noten) met een salade
WO: Penne met zelfgemaakt tomaten saus met verse tomaten, paprika, kappertjes, ui en champgions
DO: Brood met salade
VR: Pannenkoeken

Dan verder nog 2 waldkorn broden, 1 fles fris, 1 zakchips, vlees voor op brood, net manderijntjes, 1,5L yoghurt, 1L melk en 2 pakken van 1L karnemeld. Nou dat was het weer.

Pff wat een aansteller zeg! Geef hem dan idd maar een budget en veel succes! Groente in de winkel zitten echt niet meer op dan die in de winkel.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:33

Wij waren 50 euro kwijt, 40 euro ah, 2 euro groenteboer (die heeft 2 kilo bananen voor 2 euro) en nog 8 euro bij de nettorama.
Ben niet zo van de weekmenu's maar dit zouden we kunnen eten:

Chinese kool met tofu en noodles/rijst
Pasta/ lasagne met zelfgemaakte bolognese saus (bleekselderij en wortel)
Risotto met champignons en courgette (maar die groente kunnen ook door pasta met creme fraiche en bv zalm of kip uit de vriezer)
Pasta met champignons, spekjes en spinazie
Aardappeltjes met groenteomelet
Hartige taart met courgette, kikkererwten en geitenkaas
Pastasalade
Wraps
Rijst met soort van marrokaanse stoof met worstjes en aubergine in tomatensaus
Stoofpotje met aardappels
Allerlei soorten soep

En ik kan nog wel even doorgaan, als we de vriezer gaan leegeten kunnen we sowieso altijd wel 2-3 weken vooruit denk ik.