Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:46

Ik kom uit dezelfde regio als Ditano, maar heb dan in het Nederlandse grensdorp gewoond. Als klein kind viel het
enorme verschil me al op wat betreft het aanbod. Ik merk dat er in het grensgebied steeds meer Nederlanders
een winkeltje openen, maar als zij hun Nederlandse ideeën 'doordrukken', kunnen ze zo hun zaakje sluiten, want
daar is blijkbaar totaal geen vraag naar. Ik vind het altijd wel leuk, dat de officiële landsgrens ook meteen zo'n
overduidelijke overgang met zich mee brengt wat smaak en manier van leven betreft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:49

Ik kwam dat soort doeken van een zebra, olifant en nog iets... inderdaad tegen in een meubelzaak. Misschien dat je eens op internet zou kunnen kijken, er zijn ook zaken die ze verzenden!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:51

Ja typisch he, Siets?
Ik woon in Enschede en in mn jeugd in Glanerbrug gewoond, dus ook tegen de grens aan. En vroeger kon je duidelijk de Duitsers er uit halen, alleen al door hun kledingkeuze :=
Zelfde met Duitse stijl van meubelen. Net over de grens bij Denekamp zit een grote woningwinkel XLLLutz, maar daar zie je de laatste jaren dus ook wel een 'modernisering' (voor NL begrippen dan). Maar dat zal vast ook wel te maken hebben met het grote aantal Nederlanders dat ze hebben als publiek.

rowo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:03

@ MamaMiesje, die zaak in Dld heb ik nog niet van gehoord. K woon nu tijdelijk in E'de, maar we willen weer terug naar Haaksbergen. Die zaak bij Denekamp over de grens is dus dichtbij. Hebben ze eens site?

Verder zijn hier genoeg leuke meubelzaken (meubelboulevards in de buurt). Ik ben iig niet iemand die stad en land afreist voor meubels :n

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:06

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:11

Ze hebben wel echt hele lelijke dingen zeg :+ Ik dacht overigens dat het meer zo'n grote outlet ofzo was, maar dat is dus niet zo.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:14

Nee, het is een soort van mega Leenbakker zeg maar.
Je kunt er overigens wel heerlijk frühstucken :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:15

Ik werd nog niet erg warm van de meubels op de site, dus waarsch kom ik er ook niet :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:17

Njah...de meubels zijn inderdaad niet geweldig, heel soms staat er wat moderns tussen.
Maar de keukens, de accessoires en de lampen zijn grotendeels wel weer leuk.
Ze hebben ook een hele uitgebreide collectie textiel en kopjes/bekers/glazen :j

Oh en voor je eventuele hubbie: er is ook een Mediamarkt :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:18

Ik heb het liefst al het moois in 1 winkel, zodat ik niet eerst 20 winkels af moet :)) Ben wat dat betreft echt een slechte, luie shopper.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:16

Ik ga zo die duitse site bekijken.
Ik heb net mijn badkamer gedaan met de stoomreiniger. Wat een topapparaat :D Alles is brandschoon en blinkt als een gek!

Ik vind shoppen voor mijn huis wel leuk, in tegenstelling tot kleding die ik online koop via esprit of superstar :')

Site bekeken: Ze hebben wel leuke dingen, maar ook minder mooie dingen (net als in NL). Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, want de prijs vind ik redelijk laag voor sommige dingen. De meeste meubels zijn zover ik kan zien een beetje IKEA-achtig!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:19

Siets schreef:
Ik kom uit dezelfde regio als Ditano, maar heb dan in het Nederlandse grensdorp gewoond.

Oh...ben nu toch wel benieuwd waar :o
Tja ...die Duitsers zijn zo,n beetje ouderwets ja dat klopt .
Heel typisch is lelijke plavuizen zover het oog reikt , en een dondere eiken keuken _O-
Daar is bij mij gelukkig binnen niets van te zien , ik heb een mix van modern met Afrikaanse accenten .
Van de zomer wil ik graag alles laten stucken en schilderen waarschijnlijk met grijs tinten .
Mijn meubels heb ik in NL gekocht behalve de bank en de eetkamer stoelen .
Ik zal mijn profiel eens van actuelere foto,s voorzien .

Maar goed zal eens vaker een meubelwinkel/leenbakker of zo binnen lopen .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:25

Hier net een deel van het houtwerk/lambrizering van de keuken geverfd.
Wel een uitdaging, want het behelst een muurtje en een plankje boven de verwarming waar de poezen veel overheen lopen of op zitten of liggen :=
Heb de kleur 'Moss' van het merk 'Painting the past' gebruikt; beetje grijsgroene kleur. Ik vermoed dat het íets grijzer gaat uitvallen omdat de oorspronkelijke kleur van het houtwerk zachtgeel is/was, maar er moet nog 1 of 2 lagen overheen en dan verandert het nog wel meer denk ik :j

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:06

Wij hebben sinds een week een nieuw huis. Ik zit telkens maar te dubben over de kleur van de muren in de woonkamer, en moet voor morgenmiddag beslissen.
Heeft iemand nog goede ideeen????

En dan nog een lastige : in de hal zitten schrootjes :r :r
Aangezien we er al voor 1 juli in moeten is eruit halen geen optie (zit ook op het plafond _-:( ) :
iemand een idee voor een kleur???

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:37

Voor 1 juli?? Dan heb je toch alle tijd.......... schrootjes heb je er binnen paar uur uit. Dat is echt appeltje eitje.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:38

haha, grapje , voor 1 april!!!

We doen niks aan de hal omdat we eerst alle slaapkamers in orde willen hebben(4) en dan nog de woonkamer , en voor 1 april moet mijn oude woning opgeleverd worden, dus eerst de belangrijke dingen en daarna pas de hal en zolder. We zijn zelf niet heel handig dus het gaat daardoor ook niet echt snel, en veel vakantie hebben we niet dus het moet in de avonden als de kinderen er niet zijn . Conclusie veel in weinig tijd!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:40

:+ Oh dat scheelt haha.

Nou ja, dan zou je het op zich nog wel kunnen doen.... maar anders zou ik ze denk ik gewoon wit maken. Valt minste op :+

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:41

Wat voor kleuren zijn je meubels, ik denk dat je met wit nooit de fout in kan gaan, dan kun je altijd nog een keer van 1 wand de meubels naar voren schuiven en verven.

Schrootjes ik ben ook heel erg anti schrootjes, maar een vriendin van mij heeft ze in haar huurwoning en wil ze niet weghalen, die waren allemaal dat vieze bruin... Ze heeft ze in de woonkamer gebroken wit geschilderd en de overige wanden met een heel licht warm bruin en in de gang creme met grijze trapleuningen en dat gecombineerd met een beetje riviera maison stijl inrichting en dat staat heel mooi.

Neemt niet weg dat ik ze er in mijn eigen huis altijd per direct uit zou slopen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:44

Ik vind schrootjes best leuk in een boerderij ofzo....
Ik zou kleuren gebruiken die bij elkaar horen, bijvoorbeeld een lichte tint groen op de muren en iets donkerder groen op de schrootjes!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:46

mmm, 1 wand bruin en de rest creme wit is idd wel sjiek!!

Ik had in mijn ouwe huis witte muren maar dat steekt zo af bij mijn paarse bank en zachtrose accecoires!!

Ja, in een boerderij missch wel maar niet in een nieuwbouw 2 onder 1 kap.....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:52

Beige met bruin vind ik persoonlijk erg afgezaagd.
Mijn dressoir/vloerkleed/theekastje idee gaat de ijskast in, heb net (weer) mijn spaarrekening geplunderd voor mijn auto -O-

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:52

Bij de Gamma hebben ze vaak ook wel van die kleurseries met staaltjes staan, dan kan je het goede creme / wit bij het bruin zoeken.... Zo heb ik mijn kleuren voor in huis ook bepaald.

Wij moeten in augustus ons huis uit, ik kan niet wachten om voor mezelf weer nieuwe kleuren te gaan uitzoeken....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:45

luckyboy5 schreef:
Wij hebben sinds een week een nieuw huis. Ik zit telkens maar te dubben over de kleur van de muren in de woonkamer, en moet voor morgenmiddag beslissen.
Heeft iemand nog goede ideeen????

En dan nog een lastige : in de hal zitten schrootjes :r :r
Aangezien we er al voor 1 juli in moeten is eruit halen geen optie (zit ook op het plafond _-:( ) :
iemand een idee voor een kleur???

Wit, of creme, of grijs ofzo?
Ligt er een beetje aan hoe je de rest van je huis gaat doen :)
Creme met bruin zou mij ook te afgezaagd zijn :P

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:48

Mootje schreef:
Mijn dressoir/vloerkleed/theekastje idee gaat de ijskast in, heb net (weer) mijn spaarrekening geplunderd voor mijn auto -O-

:(:) Maar als je het invriest blijft het idee wel extra lang houdbaar :j

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:07

Iemand betere ideeen voor de hal dan?
of fotoos van een hal??? :P

Ik heb al wel zon leuke kitsch plafonaire (noemje dat zo?) gezien voor de hal, zo een met veel glim, ik ben echt een ekster :+

Oja , en de vloer in de gang zijn van die lelijke witte glimtegels, maar die laat ik voorlopig wel zitten :handig voor de honden , ik heb een puppie en een 15 jarige incontinente westhy, dus dweil veel :')