Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:36

_Natasja_ schreef:
Dat washen doen jullie dat met een roller of spons of wat anders??

Met een kwast, en ik heb het uitgeveegd met een oud katoenen shirt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:40

Kastje wordt heel mooi Liesje.
Neem aan dat het bovenblad gewashed is en de onderkant gewoon met witte verf/lak?

Had een soortgelijke salontafel op MP gevonden voor 25 euro, maar er zit nu zo'n dikke buik in de weg
en de schuur staat zo vol dat ik die niet ff op kan halen helaas.
Was ook mooi dichtbij voor mij.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:42

Judith_ schreef:
Bovenstaande kast wordt heel mooi!

Ik ben zelf wat aan het rond kijken naar een mooie kaptafel die ik op den duur wil aanschaffen en pimpen. Helaas nu eerst tentamens en daarna een operatie, wordt een lange termijn plan gok ik. :D

Ik heb een queen anne kaptafel staan welke ik hoogglans wit heb geschilderd...alleen de spiegel heb ik niet gedaan maar wel cool geworden.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8M8GL6MQ.jpg

Anoniem

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:45

Hij is wel tof. :j
Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat voor een stijl ik zoek, zag ook een aantal strakere kaptafels die ook wel wat hadden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:46

Leuk topic!

Ik houd zelf heel erg van antieke romantische stijl, beetje landelijk wel. Op deze foto is mijn kamer 2 jaar geleden (inmiddels ander huis en andere kamer en de stijl wat mooier) maar wel een mooi beeld van mijn koopjesjachten. :D

Afbeelding

Antieke twijfelaar opgeschuurd en gebeitst, 40 euri op marktplaats (zelf lattenbodem in getimmerd), en de kroonluchter voor 7 euro op de Koninginnedag rommelmarkt. :))

Verder houd ik ook erg van oude stoeltjes opnieuw bekleden, met rozenstofje bijvoorbeeld. Heel leuk dat soort dingen. :j
Laatst bijgewerkt door Picassox op 25-01-12 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:47

ik liep heel toevallig tegen deze aan...ging kijken voor 2 nachtkastjes en heb deze ook maar gelijk mee genomen...had toch het vrachtwagentje van de zaak bij...:D

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:48

heel mooi bed...juist goed om deze in die stijl te laten...past allemaal goed bij elkaar

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:50

Dankje! Zelf vind ik dat niet meer zo mooi, heb het nu allemaal nog lieflijker, met heel lichtroze muur, verder alles wit, alleen dit bruine bed. Zal binnenkort eens een foto maken.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:55

je kan het natuurlijk ook ligt wit maken om het weer passend bij je kamer te maken door middel van beits of was...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:55

Heb net op mp zo'n Ikea vakjes kast op de kop getikt voor 12 euro. Is niet voor in huis maar voor in het kippenhok, ik ga er legnestjes van maken.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:57

Ja, maar als je het bed eenmaal wit maakt, kan het nooit meer mooi bruin worden. Ik heb er 100 keer over nagedacht, maar bruin is ook wel heel sjiek en geeft gelijk sfeer. :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:00

Leuk om te zien dat er nog meer liefhebbers van antiek zijn. Die witte kaptafel is mooi! Ik heb er zelf wel DRIE (heb kaptafeltic) en voorheen had ik er 4 maar eentje heb ik bij ex achtergelaten. Die had ik ooit voor 100 euro gekocht en die heeft hij bij zijn oom laten restaureren. Was van mahonie.

En dan heb ik nog een kleinere mahoniehouten kaptafel staan, donker met blond mahonie ingelegd, die staat op mijn slaapkamer (die is geheel in mahonie, wel verschillende tinten want het is bij elkaar gezocht en niet samen tegelijk gekocht, dat wordt te saai namelijk), en dan heb ik nog een eikenhouten kaptafel in de hal, die heb ik met mahoniewas op kleur gebracht en is nu mooier, en nog een honingkleurige in de serre, een wat robuustere, maar heel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:00

Ik hou normaal niet zo van bruin, donker hout e.d. maar vind hij bij dit bed wel erg mooi passen. Helemaal op de foto is het een sfeer die bij elkaar klopt. :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:06

Picassox schreef:
Ja, maar als je het bed eenmaal wit maakt, kan het nooit meer mooi bruin worden. Ik heb er 100 keer over nagedacht, maar bruin is ook wel heel sjiek en geeft gelijk sfeer. :j

Hangt er van af wat voor bruin. IK hou van warme tinten bruin: honingkleurig en met rode zweem, zoals bij noten of mahonie.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:28

Prachtig bed! Ik denk niet dat ik er iets aan zou doen..
Ik heb hier gister uit de groentetuin een oud raam gehaald (hebben de vorige bewoners gebruikt en daarna daar laten staan) verf is er afgebladderd, en eronder zit mooi "ruw" hout. Het glas is er inmiddels al uit, nu moet er nog een randje af en een spiegel in :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:37

BarockPinto schreef:
Kastje wordt heel mooi Liesje.
Neem aan dat het bovenblad gewashed is en de onderkant gewoon met witte verf/lak?

Had een soortgelijke salontafel op MP gevonden voor 25 euro, maar er zit nu zo'n dikke buik in de weg
en de schuur staat zo vol dat ik die niet ff op kan halen helaas.
Was ook mooi dichtbij voor mij.

Klopt!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:12

Judith_ schreef:
Ik hou normaal niet zo van bruin, donker hout e.d. maar vind hij bij dit bed wel erg mooi passen. Helemaal op de foto is het een sfeer die bij elkaar klopt. :)

Ik hou ook absoluut niet van donker, maar in m'n nieuwe kamer is het wel heel gaaf hoor. Alles zacht champagne/wit/beige en heel lichtroze, allemaal heel lieflijk, en dan zo'n stoer houten bed. Mooie contrasten geeft dat. :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:07

Wordt gaaf Liesje!

Ik hou zelf niet zo van mahonie, maar ik kan me wel voorstellen dat er "waarde" aan zit.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:13

Dankjewel Peet :D

Ik heb net de lades van de eerste laag verf voorzien. Nu doe ik alleen de voorpanelen nog een 2e of 3e keer dan dan vind ik het goed. Ik weet nog niet wat ik met de binnenkant ga doen. Ik wilde het misschien bekleden met een leuk stofje maar ik denk dat ik het toch maar gewoon verf :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:21

Liesje89 schreef:
Heb je een foto van jouw lampenvoet, Rinske?
Bij de woonXL heb ik wel een hele mooie gezien, zo'n driepoot.
Die kost 44,- dus ik vraag me af hoe die er in het echt uit ziet, haha.

Voor 44 euro gaat de mijne iig niet weg :P . Ik heb hem op MP voor 150 euro staan, maar voor 100 euro wil ik hem wel weg doen. Voor minder gaat ie iig niet weg, want deze is echt bijzonder mooi :) .

Afbeelding

Afbeelding

http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... G_0026.jpg

Liesje, het kastje wordt echt leuk! Goed bezig :j !
Laatst bijgewerkt door Rinske op 25-01-12 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:24

Hij is inderdaad érg mooi, maar 100,- wordt me een beetje te gek ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:45

Bedankt trouwens voor je compliment over mijn kastje!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:51

Graag gedaan, hij wordt echt leuk :j .
Ik heb trouwens vorige week nog een leuk kastje gekocht, als het morgen droog is zal ik eens even een foto maken, wellicht is het een leuk projectje voor iemand hier :) . Heb ook nog een leuke footstool te koop, in de stijl van zo'n leuk damesstoeltje.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:41

Rinske,
bedankt voor de 'promotie' van meubelwas. Ik heb mijn bank gedaan en hij knapt er echt enorm van op! De kleur is veel dieper en warmer.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:19

@Liesje: Je kastje wordt ECHT heel mooi! ;) Niet echt origineel meer, maar het is gewoon zo. Wat een goed idee, als ik ook eens zo'n kastje tegenkom... Ga je er kant en klare wijnrekken in zetten?
@Rinske: foto's! I like footstools, en kastjes zeker.
Ik ben heel rustig aan op zoek naar leuke stoeltjes voor straks bij de kachel, al dan niet op te knappen. Had hele leuke gezien, beetje Queen Anne stijl, maar mijn vriend vond ze verschrikkelijk... Als ze er over een paar dagen nog op staan ga ik ze denk ik toch kopen en pimpen, dan zwicht hij vast. Maar ik twijfel zelf ook of ik niet iets meer een leunstoe-idee wil. Zie wel heel veel rookstoelen, ook af en toe een setje van 2, maar kun je daar echt iets leuks van maken? De echte oude wel, die hebben mijn ouders ook (voor 5 euro op de veiling gekocht!), die zou ik heel graag willen, maar die kom je niet zo vaak tegen. Iemand een 'gewone' rookstoel gepimpt en wat was het resultaat? Ik vind ze denk ik toch iets te lomp. Welke wel heel mooi zijn trouwens: http://stoffeerderijschreur.nl/meubelst ... ?zithoeken en dan de vijfde en zesde foto. Daar ben ik maaaanden langs gereden in de etalage en net nu ik me bedenk dat ik ze wel heel leuk vind is de etalage leeg.. Toch maar eens navragen, maar ik vrees voor de prijs! Als ze uberhaupt te koop zijn.