Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:19

Ok ik zal ook even mijn kamer showen :')
Iig de voorkant... want die is nu bijna klaar :P
Het is nogal een moeilijke huiskamer om in te delen, 13m lang en 4,5m breed, daarbij loopt hij in een soort boog met veel hoeken en ramen :+

Omdat het zo'n extreem groot oppervlak is heb ik ervoor gekozen mijn muren redelijk donker te houden... leem op de lange zij wanden en bordeaux op de kleine wanden met ramen.
Ik ben nog bezig om wat deuren wit te maken... aangezien deze erg donker werden tegen de grije muur. (ze waren eerst ebben, zwart bruin)

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil boven de bank nog een ander schilderij... dan verplaatsen we deze twee naar elders in de kamer :D Ik wil een mega schilderij erboven.. van new york oid :)

Zidore

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:22

die vind ik ook leuk, maar wel wat donker inderdaad. Die grijze muur ziet er heel gaaf uit, maar door je donkere bank wordt het een donker geheel. Met wat witte kussens maak je het geheel volgens mij al wel wat lichter, een groter wit tafeltje zou ook leuk zijn. ;-)

joyce, ik zei niet vervangen hoor van je tv kast en sidetable. die zijn allebei supermooi, maar ikzou ze gewoon allebei wit verven.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:26

deze kamer vind ik persoonlijk wat minder (niet mijn smaak :) )
de vloer is absoluut niet mijn ding en het tvmeubel en de salontafel ook niet
het vormt voor mij geen geheel
de bank en je grijze muur vind ik wel heel mooi :j
maar zoals Zidore zegt is dat wat donker dus zou ik kiezen voor wat lichtere kussens of een groot licht schilderij erboven ofzo

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:29

De tafel wordt sowieso nog vervangen... TV meubel gaat ook nog weg en de tv komt met een glazen achterwand aan de muur te handen :D
Het excemplaar salontafel wat er nu staat is een bijzettafel :') Omdat de oude salontafel te groot was met de nieuwe bank :) Dus daar zijn we nog naar op zoek :D
De foto's zijn aan het begin van de avond gemaakt, daardoor toont het ook wat donkerder dan dat het is :)

Vloer moet ik helaas voor lief nemen... 1 het is een huurhuis, 2 13 x 4,5 m huiskamer, + de hal + de kleedkamer vind ik iets te veel investering voor een huurhuis :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:32

kan ik me voorstellen, dat je de vloer lekker laat liggen :)
misschien een groot kleed ofzo onder je salontafel

zo'n glazen achterwand hebben wij ook, is ideaal en errug mooi (vind ik hihi)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:34

ik vind deze salontafel van de ikea wel gaaf (zou ook wel bij jou mooi staan) maar weet niet of die pastAfbeelding TV aan de muur vind ik persoonlijk niet zo mooi, zoals joyce hem in een kast heeft vind ik altijd leuk. je vloer is prima hoor, je zou die van mij moeten zien, die is zoo nodig aan vervanging toe dat ik hier geen foto's durf te plaatsen :o ;-)

oh tenzij je helemaal dol bent op de new york poster (vind ze zelf wat afgezaagd tenzij je daar natuurlijk geweest bent) dan vind ik wat grotere zwart/wit foto lijsten met zwart wit foto's van je familie of huisdieren oid ook altijd leuk. en je visite vind het ook altijd leuk om naar dit soort foto's te kijken. een paar van deze bijvoorbeeld (wat grotere) Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:37

Ben meerdere keren in New york geweest... alleen ik zoek nog een speciaal schilderij (geen poster, ik heb echt een hekel aan imitatie-posters := ) Waar veel wit of andere lichte tinten in voorkomen :j Om de boel wat lichter te maken.
Die tafel is trouwens helemaal mijn ding niet :o Het moet echt een stuk strakker en moderner :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:38

Iemand stelde een vraag over een hocker. Vrienden van mij hebben een hocker als salontafel. Ze hebben zelf een dienblad gemaakt met de afmetingen van de hocker die standaard op de hocker staat. Hier staan gewoon plantjes, glazen, theekist, melk & suiker op!

Ik vind die standaard afbeeldingen ook behoorlijk afgezaagd. Ik vind ze wel leuk, maar zoveel mensen hebben ze in huis, dat ik het niet meer leuk vind :o Ik heb nagenoeg alles wat aan de muur hangt van wikipedia of zelf gefotografeerd!

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:39

Ik lees even mee :D

Ben al zo lang ik op mezelf woon aan het zoeken naar een huis indeling wat bij mij past maar ik kan er maar niet uitkomen?!?

Ik wil graag strak en netjes maar tegelijkertijd ook gezellig.. (gaat schijnbaar niet zo goed samen :? )

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:39

aha dan is een schilderij of foto van new york in jouw huis zeker op de goede plek! je hebt een beetje de smaak van mijn vriend, die vind de tafel ook te 'romantisch' en wil gewoon een mooie witte moderne strakke tafel. zoals dit bijv. http://www.meubel-shop.nl/images/items/22_salon_140.jpg maar dat is de mijne weer niet (dus zitten we nu nog met een oude ;-))

vind het trouwens echt een leuk topic, ook om te zien dat ieders smaak weer anders is en al die foto's; super!
Laatst bijgewerkt door Zidore op 12-08-10 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:41

Wij hebben enkel schilderijen in huis... vind het toch specialer, je ziet er ook meer in met die perseelstreken erop :j

Ja dat standaard werk, ikea heeft zo'n mega new-york poster :P maar dat is niet helemaal mijn smaak :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:42

wij hebben een houten salon en eettafel met een metalen onderstel :)
het hout geeft toch wat warmte en door het metalen onderstel past het erg goed bij ons interieur

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:43

schilderijen vind ik ook erg mooi :j

hier komen straks voornamelijk zelf geschoten foto's aan de muur te hangen (vriendje is fotograaf)
nu nog wat op zoek naar ideeen, maar er moet wel snel wat komen want de muren zijn nu wel erg kaal en wit

ik wil er het liefste wat roze in hebben.... ben benieuwd of vriendje er ook zo over denkt hihi

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:43

omdat wij veel houten meubels hebben en een houten vloer wilden hebben wij de muren, plavond en kozijnen wit gehouden, maar omdat wij echt niet van steriel houden hebben wij verschillende tinten wit gebruikt.
het plavond is spierwit, bij de muren zit er een bruintint door, en bij de kozijnen een geeltint, dus los van elkaar is het alledrie wit, maar naast elkaar zie je duidelijk kleurveschil.
daarnaast hebben we een muur behangen, omdat we een kleur eng vonden hebben we een behang gekozen met hele grote bloemen erop in je raad het al allemaal veschillende wittinten.
dit allemaal heeft heel goed uitgepakt, het huis blijft nu wat rustiger door al dat wit naast dat hout, maar toch warm omdat het niet sterielwit is.
verder hebben we gekozen voor maar een kleur, en dat is ons geval groen geworden, dus de gordijnen, een grote stoel, een kleed dat opgevouwen op de bank licht, de kusentjes op de bank en het kussen in de hondenmand zijn groen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:44

Marley, Dat is mooi: hout met RVS. Toen ik mijn meubels ging kopen, lag dat iets boven mijn budget. Ik heb uiteindelijk voor cracelee glas (zie je de krassen minder op :D ) en RVS gekozen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:47

ik durfde geen glazen tafel := ik zou gek worden hihi
en het zou hier iets te steriel worden, vandaar dat ik per se het hout wilde hebben
maar ik vind jouw interieur ook erg mooi! zou ik zo kunnen gaan wonen :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:49

Marley, omdat mijn tafel uit 3 lagen glas bestaat, waarvan de middelste is versplinterd, zie je krassen en vetvlekken een stuk minder :D Ik speel dus een beetje vals!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:50

hihi dat scheelt een hoop :))

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:02

-oeps sorry.. heb alles weg gehaald... :o
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 12-08-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:11

Kaaaren, je mag geen foto's quoten..

ecyoj - ECHT precies zoals jij het hebt: suuuuuper!!!
ik herken wel erg veel terug van het standaard wat je nu in winkels ziet, ik houd meer van een aparte touch nog (zodat het niet het zelfde is als de rest van de wereld)
Maar jouw stijl vind ik erg leuk :j

c_alsemgeest, jouw stijl is strak en toch ook warm.
Zelf houd ik niet van metaal ed. maar over smaak valt niet te twisten, vind sowieso de siamees op de bank om op te eten :+:

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:15

Blijf leuke dingen hier voorbij zien komen!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:19

Ik zie echt onwijs gave woonkamers zeg *waaauw!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:20

De sidetable die nog nog hout kleur gaat waarschijnlijk ook wit ja.

en de tv kast ja wat ik zei vriend wil een andere tv die niet past daar in dus daar wacht ik even mee.

Wil alleen me tv neit aan de muur dus wil een kastje in t zelfde hout als me salon tafel. En daaronder nog ruimte voor ziggo kastje en dvd speler en wat cd's en dvd's. En dat wil ik dan dicht houden door gordijntjes maar dat moet ik allemaal ngo maar ff rustig gaan bedenken.

o heb me bank niet gefotografeerd (is toch lelijk) maar daar boven hebben wee een schilderij hangen. 2 rode rozen/tulpen erop. heel dik geschilderd

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:31

Ik lees ook braaf mee om ideeën op te doen, we hopen binnenkort een nieuw huis te kopen, en in gedachten ben ik al bezig met de inrichting :P. Probleem is wel een beetje dat het potentiële huis natuursteen op de vloer heeft. Ik zie allemaal prachtige voorbeelden voorbij komen op houten vloeren, die ik niet zie passen op een natuurstenen vloer...Iemand die daar ideeën voor heeft?
Onze huidige woonkamer (jaren 30 huisje):
Afbeelding
Afbeelding
De kleur van de kussens zit boven de tv in twee vlakken op de muur geschilderd, op de eerste foto zie je nog net een glimp. Het salontafeltje is standaard Ikea, maar heb ik zelf creme geschilderd (zelfde kleur als de plafondbalken) met 'versiering' in dezelfde kleur als de kussens. In de kast rechtsachter zit een glazen middenstuk met daarin wijnrekken, verlicht door meekleurende ledverlichting :P.
Laatst bijgewerkt door veerledec op 12-08-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:34

@ veerledec: woow, wat een onwijs gave kamer met die houten balken aan het plafond en die hele mooie open haard :+:

Laatst werd hier een link geplaatst met inrichtingen ook op stenen vloeren :j