[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 18:51

5,5 % voor 10 jaar vast, met NHG is echt enorm veel! Wij hebben al een aanbod van 1% minder liggen en een andere bank wil daar nog onder gaan zitten!

Only_Hellen

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:00

Ik heb ze ook voor 4,3 voor 10 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:11

Hihi, mijn rente staat nog op 3,25% 6 jaar vast met NHG :+

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:51

Maar dat is alweer een paar jaar geleden. Ik gok 2004 of 2005. Je zult wel schrikken als ie verlengd moet gaan worden, en al helemaal als je bij een maatschappij zit die met verlengingstarieven werkt.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:59

leuk een huizentopic!!
wij hebben ook na 4 maanden onderhandelen het huis van onze dromen gekocht en nu is ons huis sinds een week of 3 te koop (met praktijkrumte en grote tuin, maar niet groot genoeg om paarden te houden, vandaar onze verhuizeing naar een huis met 2 ha grond :D )
Ik doe de rondleidingen zelf, in een half uur heb ik alles zowel binnen en buiten laten zien, als menden geinteresseerd zijn kunnen ze een tweede uitgebreidere keer komen. We hebben andere huis zonder makelaar gekocht en degene die ons nieuwe huis en dit huis getaxeerd heeft, heeft zijn medewerking verleend als tussenpersoon, om op Funda te kunnen komen en ook dat zij de aankooptoestanden doen (bieden etc) want dat kost veel tijd en energie (en die hebben we nu hard nodig voor het nieuwe huis waaraan een hoop moet gebeuren!)
al met al een hele spannende tijd nu en er komt veel op ons af, maar we hebben er zikn in..de tekeningen zijn klaar en vergunningaanvraag is weg, nu de overdracht nog op 1-6 en een aannemer uitzoeken (want die wij wilden en eerder bij ons verbouwd heeft, blijkt failliet te zijn :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:02

Only_Hellen schreef:
Maar dat is alweer een paar jaar geleden. Ik gok 2004 of 2005. Je zult wel schrikken als ie verlengd moet gaan worden, en al helemaal als je bij een maatschappij zit die met verlengingstarieven werkt.

2005 idd ;) Maar ik hoop toch niet dat ie wordt verlengd, dan zou mijn huis nog 1,5 jaar te koop staan :n Ik ga bij mijn vriend in en die heeft een huurhuis, dus ik hoop dat ik de hoge rente oversla :P

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:03

Oh, woning staat te koop Relaxed. Maar de rente is nog steeds niet hoog hoor, alleen niet zo extreem laag meer.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 20:35

Relaxed schreef:
Hihi, mijn rente staat nog op 3,25% 6 jaar vast met NHG :+

Onze huidige hypotheek zat ook rond die toer, valt toch weer tegen, nu iets hoger.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:45

Mooi huis Josefien, prachtige keuken en verder ook helemaal goed!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:48

thanks! we hebben de foto's en bijpassende tekst zelf gemaakt en er is ook een folder via de makelaar te krijgen (heb ik ook gemaakt) De makelaar zei al dat ik mijn roeping gemist heb hahaha!

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:44

Zesiram schreef:
Wij zijn over hypotheken aan het onderhandelen :D Al 0.6 % onder het aanvankelijke rentebod van onze bank ondertussen en er is nog ruimte denk ik zo maar. Nooit eerder gedaan, maar het is echt de moeite waard als je ziet wat het oplevert!

Hoe krijg je dat voor elkaar? Offerte van andere banken of goed verhaal over jullie salarisontwikkeling in de toekomst?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:43

Inderdaad offerte van andere banken, en veel banken hebben extra korting voor young professionals ( hbo (+) opgeleid, onder de 32 of 35 dat scheelt een beetje per bank ).
Die korting bieden ze niet uit zichzelf aan, daar moet je wel om vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:50

Ik zal er ook om vragen :j bedankt voor de tip! Ik ben zelfs nog -naast mijn baan- bezig met een Master en mijn vriend doet ook een extra opleiding naast zijn fulltime baan, dus dat willen we ook extra benadrukken.

Ik heb morgenochtend een bezichtiging en we zijn net door de buurt en langs het huis gefietst... en het zag er veelbelovend uit moet ik zeggen! :j

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:19

wij hebben bij ING een hypotheek via ING maar mèn, wat zijn die traag zeg! die man zegt elke keer dat ie het zo druk heeft..en op een gegeven moment is mijn man wat duidelijker geworden en heeft gezegd dat hij niet tevreden as over de gang van zaken en toen werd meneer ineens erg snel en ging op zondag aan de slag. Het zou vorige week aan de backoffice zijn voorgelegd (ondertussen hebben we zelf de waarborgsom al betaald aan de notaris, want we zaten aan een datum vast) maar we hebben weer niks gehoord. En dan te bedenken dat zo'n ING meneer zelf 2,5.000 euro in zijn zak steeks als provisie..daar mag ie wat mij betreft wel wat harder voor werken ;)
maar de tekeningen voor de verbouwing zij n wel klaar en zijn woensdag naar de gemeente gegaan met de aanvraag voor sloop- en lichte bouwvergunning. En nu maar wachten!
ps mogen we ook foto's plaatsen van de woning die je gaat kopen/ verkopen??

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:23

Die ING man steekt die provisie niet in zijn zak hoor. Die is gewoon voor de ING. En als het allemaal zo lang duurt, kun je toch nog naar een ander? Pas goed op bij ING met de verlenginsrentes.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:31

ik meende dat zij wel degelijk met provisie werken want dat is de slagroom op hun basissalaris toch?? het is niet handig naar een ander te gaan omdat we alles al geregeld hebben, gaan er van uit dat deze week alles klaar is!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 09:36

Ligt het aan de ING of aan je tussenpersoon?

Wij hebben een keer gehad dat de bank ons dossier ergens in de stapel had gegooid, waardoor wij extra kosten moesten gaan maken ook i.v.m. een waarborgsom. Achteraf hebben we daarom een claim ingediend bij de bank, en die inderdaad die kosten vergoed gekregen.

We hebben ook wel eens een ernstig luie (tenminste dat denken we ) tussenpersoon gehad, waardoor van alles te laat geregeld was. Achteraf hetzelfde gedaan, maar daar kwamen we niet verder dan excuses en een bloemetje. Ach, hadden we de postzegel er toch maar uit ;)

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:40

Weet iemand of er bij nieuwbouwwoningen, waarbij je koopt van de bouwfirma, ook te onderhandelen valt over de prijs?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:42

Zesiram, aan de tussenpersoon... we wachten inerdaad deze week af en dan gaan we weer klagen..
Eilandje, volgens mij kun je altijd onderhandelen over de prijs, maar zeker weten doe ik het niet..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 09:46

@Eilandje: zeker onderhandelen, zeker in deze tijd! Ze zijn blij als ze er vanaf zijn momenteel.
@Josefien: zet je klacht op papier, dan heb je later iets om op terug te vallen, mocht het echt uit de klauwen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:40

Ik kom net terug van een bezichtiging. Het huis viel me absoluut niet tegen, juist omdat het een jaren '50 woning is is het erg breed. Zit een nieuwe keuken, nieuwe badkamer en nieuwe CV-ketel in. Er stond alleen 5-slaapkamers in de advertentie maar het blijken 2 slaapkamers, 1 piepklein kamertje waar net een kast in kan :P en 1 grote zolder (die evt. te splitsen valt) te zijn.
Het enige echte grote nadeel vind ik dat er een flat aan de achtertuin grenst, die je de avondzon ontneemt (qua inkijk valt het mee, daar zitten alleen kleine ramen richting de tuin).
Tuin was mooi, indeling bevalt me wel... alleen moet er overal dubbel glas geplaatst worden. Dat zit nu alleen beneden en boven in de grote slaapkamer, maar het is volgens mij al best oud.

De makelaar vertelde ook dat de mensen gaan scheiden en er dus wel vanaf willen... dat is ook wel een fijn idee qua onderhandelingen :o (stom he, het voelt alsof ik wil profiteren van hun scheiding)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:21

oh maar dat hebben wij ook gehad met ons nieuwe huis, dat was een hele fijn onderhandelingspositie en heeft ons op een héle scherpe koopprijs gebracht :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:48

ik lees hier dat er nog best veel problemen zijn met banken en tussenpersonen. tussenpersonen moet je gewoon uitschakelen, die verdienen alleen maar over jouw rug aan iets wat je makkelijk zelf kunt.
en dat is keihard onderhandelen. die banken denken je in de mangel te hebben maar je kunt gerust eens van je afbijten en laten merken dat je ook met andere banken in gesprek bent. tja het blijven banken dat wel.
zoals jullie merken, ben ik erg negatief over die gasten. heb redelijk ervaring daarmee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:06

wij hebben een vast 'tussen'persoon bij de rabobank. die regelt ook alles bij het bedrijf van mijn ouders.

weten iig wat we aan hem hebben

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:13

Mag ik binnenvallen met een vraagje?

Vriend krijgt volgend jaar januari als het goed is vast contract, ik werk nu via een uitzendbureau en wil dit jaar mij gaan orienteren op een baan in zijn regio (we wonen nu ver uit elkaar).

Ik heb nu een eigen woning met een overwaarde van ongeveer 70.000 Euro.

Als wij volgend jaar samen een huis willen kopen, kunnen wij dan een hypotheek krijgen? Hij heeft dan vast contract, ik waarschijnlijk nog niet (aangezien ik eerst nog werk in zijn regio moet kunnen vinden), maar ik heb wel eigen vermogen.