E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:01

vikki schreef:
Oke... provider is gebeld, maandag middag komt er een monteur... Kan ik dus niet skypen met mijn hubby in Frankrijk dit weekend... |(

Als hier mijn internetverbinding lastig doet reboot ik het modem (uitzetten, 15min. wachten, aanzetten) en dan werkt alles weer. Zeker na een storing bij de provider wil dat nog wel eens helpen.

Taffje

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:40

Ik ben even aan het kijken maar hoe leg ik nou een link tussen mijn Callibre en dropbox? Of kan dat niet?
Nieuwe Library maken naar een internet lokatie lukt niet.........

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:13

Je hoeft geen link te leggen. Je opent gewoon een nieuwe bibliotheek in Calibre. Dan gebruik je de knop voeg boeken toe in Calibre en selecteer je de dropbox/NL goede boeken Calibre. Deze bibliotheek kun je gewoon opslaan op je computer. Zorg ervoor dat je je bibliotheek niet in de dropbox opslaat, dan kan ik hem namelijk niet goed meer bijwerken.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:36

Hij loopt, dank je:D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:32

He wat super dit topic!
En begreep ik t goed hebben jullie een gedeelde bibiotheek?

Ik zelf denk dat ik voor sony ga maar ben vooral me nog aan t rt zoeken en ga eerst dit topic eens door spitten!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:19

Ik wil ook een e-reader gaan kopen, ik ben overtuigd en het scheelt zo'n gesleep elke dag met die dikke boeken :P
Ik heb nog geen idee wat ik wil, eerst maar even rondneuzen, er is zoveel keus :=

Wat vinden jullie prettiger met lezen en/of meenemen, 5 of 6 inch?
En wat zijn volgens jullie belangrijke dingen waar je op moet letten, lezen ze allemaal dezelfde soort bestanden oid? Ik ben echt een computerkneusje dus geen idee hoe dat allemaal zit :P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 01:40

Ik weet niet hoe de rest er over denkt. Maar ik vind het vooral prettig als er iets van een usb of sd slot inzit. Zodat je bestanden kan uitwisselen met je computer. Sommige mensen doen dat liever per wifi.

Belangrijk is epub lezen en eventueel pdf. Meeste boeken zijn in epub.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 10:28

Taffje schreef:
Zijn mijn boeken goed gegaan? Heb er ruim 900 geplaatst.........
Ik heb ze hier gezet My Dropbox » Bokt Boeken » Inzendingen » Nederlands » EPUB maar zie ze niet meer.

Dus als ik dit volg dan moet ik ook al mijn boeken er tussen kunnen zetten??

Edit: zojuist geprobeert: maar dan moet ik alle 1400 boeken die ik nu heb staan 1 voor 1 openen en er tussen zetten. Of is er een andere manier. Ik heb overigens nog geen Calibre op mn pc staan. Werkt het sneller als ik dat wel eerst download, of heeft het daar niets mee te maken?

Edit 2: zojuist 18 engelstalige boeken er tussen gezet. het lukte direct om ze allemaal te uploaden.. Dus waarschijnlijk deed ik net gewoon iets verkeerds.. Ben alleen benieuwd of het nu goed gegaan is. Zou iemand eens willen kijken?? want ik zie ze nergens staan terwijl hij wel 100% oke aangeeft..

Edit3... GEVONDEN... ze staan alleen onder de NL boeken |o zal eens kijken of ik ze om kan zetten naar de andere map...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:07

This is me.... je moet je boeken zetten bij inzendingen.... nederlands ... en dan epub. Niet in de lijst gaan zitten klooien !!

CalvinM zorgt dat ze allemaal er netjes tussen komen !!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:16

@ Slimmerik: het is gelukt hoor.. :D (en voor zover ik weet niet in de lijst geklooid ;) )
Ik heb ze inderdaad gewoon bij de link neer gezet die jij aangeeft. En dit ook voor de Engelse boeken, (maar dan bij Engels)

Echt super handig dit :D

Ik heb te veel boeken om ze 1 voor 1 up te loaden. (ze staan hier op de harde schijf op alfabetische volgorde en per naam in een eigen map.. ) Maar zal kijken of ik om de zoveel tijd wat boeken die er nog niet tussen staan tussen kan zetten..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:37

Pfjoew..... Ga er meteen snel kijken :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:45

Ik heb er een zootje van gemaakt op mijn E reader.
Kan ik gewoon alles er af gooien en met Calibre er weer opzetten, d.w.z. staan ze er dan net zo netjes op?
Ik heb nu heel vaak verkeerde teksten van de boeken er op staan en op Calibre staan ze keurig bijgewerkt op auteur - enz....

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:02

This_is_me schreef:
Taffje schreef:
Zijn mijn boeken goed gegaan? Heb er ruim 900 geplaatst.........
Ik heb ze hier gezet My Dropbox » Bokt Boeken » Inzendingen » Nederlands » EPUB maar zie ze niet meer.

Dus als ik dit volg dan moet ik ook al mijn boeken er tussen kunnen zetten??

Edit: zojuist geprobeert: maar dan moet ik alle 1400 boeken die ik nu heb staan 1 voor 1 openen en er tussen zetten. Of is er een andere manier. Ik heb overigens nog geen Calibre op mn pc staan. Werkt het sneller als ik dat wel eerst download, of heeft het daar niets mee te maken?

Het lukt inderdaad niet om ze in een keer te doen, maar een paar honderd per keer wel. Ik heb ze in vier porties gedaan.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:29

Welke merken hebben jullie?
En op welke basis hebben jullie voor die gekozen?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:04

Ik heb een Sony PRS 650. Ik zocht een e-reader waar ik ook artikelen op kan lezen (pdf) en daar aantekeningen bij kan maken, en bij voorkeur wou ik ook 16 grijstinten ipv 8 ivm figuren. Van de readers die dan binnen mijn budget over bleven had de sony verreweg de beste reviews, plus dat de sony voor het touchscreen een techniek gebruikt waarbij er minder reflectie is dan "normaal".

Ik heb hem nog maar 2 dagen dus kan er nog niet heel veel over zeggen, maar op het eerste gezich bevalt hij wel, lekker snel en duidelijk leesbaar :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 15:49

@ Kido: ik heb er nog geen een, maar ik ben aan het sparen voor de Irex.. Ik heb gekozen voor deze e-reader omdat het scherm 8inch is, en hij 16 grijstinten heeft. Verder ziet hij er mooi uit en heeft goede reviews gekregen.. Hij is alleen wat duurder dan de gemiddelde reader.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:43

Margee schreef:
Ik heb er een zootje van gemaakt op mijn E reader.
Kan ik gewoon alles er af gooien en met Calibre er weer opzetten, d.w.z. staan ze er dan net zo netjes op?
Ik heb nu heel vaak verkeerde teksten van de boeken er op staan en op Calibre staan ze keurig bijgewerkt op auteur - enz....

Als je met calibre een boek converteert en daarna de metadata veranderd heeft het geconverteerde file de oude metadata nog. Dus wat heb je met je files gedaan tussen het in calibre zetten en het naar je e-reader sturen en in welke volgorde.

Verder kan je e-reader er een andere volgorde van maken omdat nieuwe titels en laatst gelezen titels vaak bovenaan in de map/lijst komen te staan. Bij sommige e-readers kan je de volgorde aanpassen via je menu.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:47

Zie net een leuke alleen geen idee of t was zou kunnen zijn.
T zou gaan om een pocketbook IQ ziet erg leuk uit allemaal.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:42

Beste Bokkers,

omdat mijn tante nogal vaak vliegt, willen we haar met kerst een e-reader geven. Heb een groot deel van het topic door gelezen.
Nu heeft selexyz zijn eigen e-reader ontwikkeld ( http://www.selexyzebooks.nl/product/999 ... o-e-reader ). Ik heb echt geen idee of dat dit een goede e-reader zou zijn? Ik las hierboven dat je voornamelijk moest kijken naar iets van een USB of een SD-slot zodat je niet alles via wiffi hoeft te doen?
En over hoe hij de bestande leest?

Het gaat mij er voornamelijk om dat je ook de boeken via internet kan dingesen. En niet alleen maar kopen, omdat mn tante nogal een diverse smaak heeft en het leuk is als er ook een divers aanbod op komt te staan voor kerst!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:55

Kan ik ook meedoen met dat van Calibre?
Zo wisselen jullie dus boeken uit?

@Nikki: Ik heb een Sony Touch PRS-650, maar dat is wel zonder wifi (vond ik niet nodig). Ik heb de reader nog maar 2 dagen, maar tot nu toe vind ik hem echt helemaal super. Ik heb deze hoes er bij besteld:
http://www.sony.nl/product/rda-reader-covers/prsasc65g.ww

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:19

Heb de bebook one (versie 2010), sinds begin dit jaar en hij bevalt me prima. Eerst was de batterij zo leeg, maar bleek een bug in deze versie te zitten, na een update werkt ie prima. Heb een 16gb sd kaart erbij, dus er gaan heel wat boeken op. Wilde geen touchscreen (word gek van vette vingers, heb ik ook last van met de telefoon....) en gewoon met kabeltje naar de pc, maar dat werkt prima! Ben er erg blij mee en heb al vele bldz gelezen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:10

Ik heb de Sony PRS 600 (de oude, zonder touch dus).

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:41

Persoonlijk vind ik de touchscreen functie niet echt prettig. Ik was de pen al de eerste dag van de vakantie kwijt en zonder pen is het toch echt lastiger. Natuurlijk is dat voor iedereen weer anders, wat je maar net prettig vindt werken.
Voor het downloaden van een boek gebruik ik de wifi ook niet, alles gaat via de computer.

Die nieuwste die hierboven genoemd werd, met 2 schermen vind ik echt geweldig. Je kan er echt bijna alles mee.
Was dus toch weer te snel met beslissen..... ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:14

Hoe duur is die met twee schermen dan? Mijn Sony was niet zo duur :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:19

Oef €600 :=