Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:05

Hoe bevalt de nieuwe job varekaj?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:14

Druk,en dan vooral in de zin van heel veel info op hele korte tijd te verwerken krijgen. Verder wel fijn tot op heden! Het voelt goed met de stap die ik wou zetten in ieder geval.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:14

Fijn om te horen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 20:17

Mooi!

Ik had opeens een dag vrij omdat er te weinig cliënten op de crisisopvang zitten ... heb je soms zo eens in de zoveel maanden. Zul je zien dat het volgende week weer knetterdruk is :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:17

Lekker!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:25

Ik zit nu op week 3 van mijn kasboekje en alleen al door alles op te schrijven en bij te houden merk ik dat je bespaart, zonder er echt moeite voor te doen. Ik heb nu ruim 200€ minder uitgegeven dan ik eerder deed en ik moet nog een week, dat is lekker want kan aan het eind van de maand extra op de spaarrekening. :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 21:02

Kan ik m'n nagels eindelijk weer eens een weekje gelakt houden :+ (mag geen gelakte nagels als ik in directe zorg werk), sta volgende week maandag pas weer ingeroosterd *D

Super Giolli! Je bent veel bewuster van wat je doet als je het opschrijft, uit-typt of wat dan ook maar ergens vastlegt. En het werkt super motiverend als je daardoor geld over kunt maken naar je spaar _/-\o_

Lekker deze maand, zo'n kort maandje :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:30

Goed bezig Giolli! Heb je al een spaardoel voor jezelf bedacht? Dat helpt ook vaak heel goed om impuls aankopen te minderen.

Ik wil volgende maand proberen om maximaal 100 euro aan boodschappen uit te geven. 28 maart gaan we naar Curaçao en de vriezers zitten tot hun strot toe vol. Die wil ik graag een stuk leger hebben, ook voor groente en fruit dat er van de zomer weer in moet.

Het geld dat we dan besparen kunnen we op Curaçao mooi uitgeven aan restaurants uitproberen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:59

Ik heb de bezorgbundel opgezegd. Scheelt me weer 15 euro per maand.
Maar ik ben ook lid geworden van de vriendenloterij. Wie weet win ik wel een leuke prijs.

Vandaag weer eens fysiek boodschappen gedaan. Voor 3 dagen was ik 39 euro kwijt.
Maar ik had dan ook een paar dure dingen zoals zuurkoolspek...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:54

Vrienden loterij, brrr. Heeft me veel moeite gekost om er weer vanaf te komen. Niet bellen maar mailen iig. De enige die wint is de loterij ;) geld kun je beter investeren, dat levert je zeer waarschijnlijk meer op uiteindelijk. Zegt degene die al een tijdje heeft meegespeeld met wat loterijen :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:18

Ik krijg echt minstens eens per week reclame voor de vriendenloterij, zo vaak dat ik alleen maar nog minder lid wil worden omdat ik me er aan erger :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:38

Mijn vriend had weer eens een meevaller: 1 cola uit de automaat willen en er eentje gratis bovenop krijgen :')

Ik ga alsnog wat aan mijn spaargeld moeten zitten voor de laatste van de maand maar normaal betaald zich dat volgende week alweer terug. En dan zooooo benieuwd naar mijn inkomen voor februari! 2 deeltijdse jobs gecombineerd, zou wel fijn bedragje kunnen zijn en maart dan mogelijk nog eens.
Al hoop ik dat ik gewoon snel fulltime de nieuwe job kan doen. Scheelt toch aardig wat aan verplaatsen en bijgevolg benzine.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:49

Prairy schreef:
Vrienden loterij, brrr. Heeft me veel moeite gekost om er weer vanaf te komen. Niet bellen maar mailen iig. De enige die wint is de loterij ;) geld kun je beter investeren, dat levert je zeer waarschijnlijk meer op uiteindelijk. Zegt degene die al een tijdje heeft meegespeeld met wat loterijen :P

Ik heb al een keer duizend euro gewonnen en maak veel gebruik van de museumkaart.
Regelmatig een klein prijsje gewonnen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:57

Prairy schreef:
Goed bezig Giolli! Heb je al een spaardoel voor jezelf bedacht? Dat helpt ook vaak heel goed om impuls aankopen te minderen.

Ik wil volgende maand proberen om maximaal 100 euro aan boodschappen uit te geven. 28 maart gaan we naar Curaçao en de vriezers zitten tot hun strot toe vol. Die wil ik graag een stuk leger hebben, ook voor groente en fruit dat er van de zomer weer in moet.

Het geld dat we dan besparen kunnen we op Curaçao mooi uitgeven aan restaurants uitproberen :D

Niet perse een fysiek spaardoel maar wij hebben vorig jaar onze spaarpot geplunderd om te gaan verbouwen en nieuwe meubels te kopen. Ik zou het leuk vinden als we in elk geval weer 600€ per maand konden gaan sparen en dat is niet zo’n heel onbereikbaar doel, dus dan ziet onze spaarrekening er volgend jaar hopelijk weer heel anders uit. :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 02:15

PSvanLot schreef:
Prairy schreef:

Ik heb al een keer duizend euro gewonnen en maak veel gebruik van de museumkaart.
Regelmatig een klein prijsje gewonnen.

Dat is bankgiro loterij toch?

Ik heb mij een aantal keren met een leuke actie aangemeld voor de vriendenloterij. 4 dierentuinkaartjes, sauna entree voor 2 personen en een hema bon van 10 euro, na 1 keer meespelen kon je al opzeggen, is altijd goed gegaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:00

VriendenLoterij en bankgiro zijn samen gegaan.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:42

Loterijen enzo begin ik niet aan :')
Ik win werkelijk nooit iets, dus laat maar :D

Ik hou niet specifiek een kasboekje bij, maar kijk wel elke dag de bij- en afschrijvingen. Inderdaad, op die manier word je erg bewust en het scheelt echt.

Hier begonnen aan een nieuwe baan. Super leuk gelukkig :D En pak meer salaris, toch rond 600 netto. *\o/* En ik kan gratis mijn auto opladen op het werk, en krijg een goede reiskostenvergoeding :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:27

Dat klinkt goed allemaal! Kun je mooi 600 euro per maand extra sparen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:36

€600/maand netto is erg fijn ja :j

Ik ben héél blij met de stap die ik gezet heb om aan het begin van de maand lesgeld/stalgeld alvast van de rekening te halen en in een spaarpotje te stoppen. Het is veel makkelijker om van de rekening en bankpas af te blijven én als ik het bedragje zie wat nog op de rekening staat nu aan het einde van de maand, dan is dat alleen maar motiverend om er helemaal vanaf te blijven. Het geeft tegelijk ook rust, ergens is het wel een voldaan gevoel om te weten dat er sowieso niet meer maand is dan loon.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:02

Mee eens Varekaj!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 19:21

Yep that's the way :j

@Prairy even in je linkje gekeken... is dat jullie vakantiehuis *D wij wilden heel graag naar Cu/ of Bonaire maar ivm het tussendoor moeten testen zie ik dat nog steeds niet zitten... in mijn werk is de kans gewoon groter dan bij een 'regulier' iemand dat ik wel besmet blijk te zijn...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:31

Ja dat wordt ons vakantiehuis, vanaf april is het van ons :D Bokt krijgt vriendenkorting, dus als je interesse hebt hoor ik het wel ;)

Ik hoop dat ze begin maart aankondigen dat het testen eraf gaat, hopelijk helemaal. Zit zelf ook niet te wachten op nog meer stokjes in mijn neus :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:50

Tussendoor testen is er al af, VHU. (Of gaat er binnenkort vanaf).

Babsiej, dat is een flinke stap vooruit. Fijn zeg!

Hier weinig sparen weer :o Auto moet een beurt en ik heb alle balkontegels al gekocht bij Ikea. Die hebben nogal wat leveringsproblemen, dus ik dacht, ik koop ze maar vast. Over 2,5 maand krijg ik de sleutel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:02

Heel gaaf, Prairy!
Als wij ooit in Curacao zijn met de boot dan boek ik een weekje om lekker luxe in jouw vakantiehuis te kunnen logeren :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:03

Ik kreeg net de rekening van de zorgverzekering, ben wel bijna gelijk door mijn eigen risico heen...