ChantalSmook schreef:Jeetje bizar allemaal hoor, wat een geld! enne 8 jaar doorsparen ja... als je 50/60k. is dat echt een enorme opgave wilt hebben, hoe wonen jullie nu? Particulier of sociale huur of koop?
Hier besloten toch een hypotheekaanvraag te gaan doen van 12 maanden, dan maar iets meer kosten maar hebben we zekerheid i.p.v. het uitstellen van de hypotheek aanvraag tot half april met onze wensen en hij heeft aangegeven dat de aankoop makelaar de definitieve koop akte e.d. door mag gaan zetten. Hypotheek man gaat nu opnieuw nog door rekenen voor de laatste opties en dan kunnen we een keuze maken. Heb er de hele dag over gepiekerd en geeft nu al rust.
Ik moet ook zeggen dat ik van alle berichten hier en in mijn omgeving niet veel blijer ga worden met het idee op zoek te gaan naar een huis waar we een hypotheekaanvraag voor kunnen krijgen tussen de 3 en 6 maanden. Ik wil gewoon weg hier, een vooruitzicht en niet mee in die onzekere gekte en die mogelijkheid hebben we nu met al onze wensen (mooi huis, zon in de tuin, natuur op loop afstand, werk is nét fietsbaar met elektrische fiets).
Bouwkundige keuring is trouwens redelijk positief, hier en daar wel wat aanmerkingen maar geen drastische grote dringen. 2236 euro kosten direct en op korte termijn 2722 euro. Geloof door de CV ketel uit 2012. Maargoed zit ook schilder werk in aan de buitenkant wat we gewoon prima zelf kunnen met goede verf bijvoorbeeld. We gaan er natuurlijk pas volgende winter in, dus zou dan pas voorjaar 2022 worden. Ik denk dat we daar nog wel even wat mee moeten zodat het niet weg gaat rotten. Maargoed desnoods halen we er zelf even een likje verf over op de zwakke plekken en werken we dat t.z.t. goed weg weer. Maargoed dat moeten we met de aankoop makelaar maar even over leggen.
Jeetje voor jou ook een hoop gedoe. Maar goed dat je voor zekerheid hebt gekozen. Dat is toch wel zo prettig, vooral in deze tijd.
Hopen dat het allemaal snel en soepel voor jullie verloopt.
Hier is het een gigantische spaarmissie inderdaad. Wij wonen wel particulier, maar alles inclusief. Mijn huisbaas betaalt zelfs de belasting (water etc). Daaarnaast is het een topvent dus het huis is ook tiptop in orde. Er is voor ons dus geen haast meer in de zoektocht. Daardoor hebben wij ook besloten dat zodra we nu kopen, we direct een fijn huis voor de toekomst kopen, met een tuin. Wat meer spaargeld geeft dan een wat ruimere keuze.
Daarnaast is er veel ruimte om te sparen met 2 inkomens en de relatief goedkope huur. Dit bedrag is dus zeker haalbaar, maar dan moeten we het sparen natuurlijk wel volhouden.
Wellicht komt er onderweg nog een crisis of ineens een pareltje langs en dan zijn we in ieder geval voorbereid.