Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:25

Ik zag het inderdaad, nu heb ik alleen 2x voor doordeweeks nodig enkele reis en dat kost 7,- per reis dus zo'n treinkaartje is dan niet gunstig voor mij maar veel mensen hebben er vaak veel aan :j

Net bij de Lidl geïnformeerd naar de biologische kipfilet, aardige personeel maar bij de filiaal waar ik was verkopen ze het niet :\
Binnenkort maar even de andere filialen bellen, hopelijk hebben zij het wel in hun assortiment. Ze hadden wel rundervinken en hamburgers dus dat laatste ook maar een keer meenemen, kijken hoe die smaken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:26

Van Coop schijnen verschillende varianten te zijn met ook andere prijsstellingen, goedkoper naarmate ze groter worden.

Wij hebben hier in het dorp een Coop Compact, die schijnt het duurste te zijn en een SuperCoop ofzo een stuk goedkoper :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:27

Met de trein vanaf hier is niet te doen, moet ik toch eerst een stuk met de auto.
Maar ik zou veel geld besparen wanneer ik niet zou hoeven tanken :+

Vandaag veel schappies bij Appie besteld. Ik heb veel voorraad nodig en mag niet te zwaar tillen dus maar sinds lange tijd weer eens Appie laten komen.

Voor groente en fruit morgen naar Lidl!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:34

ong. 30 euro enkele reis inderdaad, waarvan 25 euro naar de trein (zaandam-leeuwarden), en heen en weer op 1 dag is bijna niet te doen, zeker niet als je ook met bussen te maken hebt.
Afgelopen vrijdag was ik ruim 5 uur onderweg toen ik eindelijk aankwam in het minidorpje wat mijn zus haar woonplaats noemt lol, nu zat daar wel wat vertraging bij, maar die vertraging zat op het allereerste stukje treinreis en loop je nooit meer in (je loopt daardoor zelfs meer vertraging op ivm andere route moeten nemen).

Naar leeuwarden is het 3 uur enkele reis ong. (en dan nog een uur met de bus), naar heereveen (waar ik gisteren opstapte) 2,5 uur

:')
Ook kwam ik erachter dat er dan wel gratis internet in de trein is *\o/*
maar geen stopcontacten, en mijn laptopbatterij is niet super

In sommige treinen zitten er in de eerste klas wel stopcontacten en daar heb ik mezelf dan ook illegaal even geparkeerd om weer op te laden, als ik betrapt zou zijn, tja so it be, ik had een zeer gegronde reden om gebruik te moeten/kunnen maken van internet (extreem veel regelen/zoeken telefoonnummer.... en daarnaast is eerste klas rustiger qua mensen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:38

Wat een rotstuk , ben blij dat ik dan er al woon :P

ja klopt dat mis ik altijd een stopcontact mijn lappie is na een half uur leeg...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:43

pmarena schreef:
Van Coop schijnen verschillende varianten te zijn met ook andere prijsstellingen, goedkoper naarmate ze groter worden.

Wij hebben hier in het dorp een Coop Compact, die schijnt het duurste te zijn en een SuperCoop ofzo een stuk goedkoper :P

Ja de enkele keer dat ik in de coop hier in de buurt was geweest (zit een paar dorpen verderop dus alleen als ik daar in de buurt was voor wat anders en tegelijkertijd ook wat boodschappen nodig had bijv) kon ik me de hoge prijzen niet echt herinneren. Maar dat is volgens mij een Supercoop (blauw logo).
Dit was vlgs mij een normale Coop, tenminste dat stond op het bord lol (oranje logo/huisstijl)
Het viel mij dus met name op met melk bijv. 1,60 voor een 2 liter fles van het goedkoopste/huismerk, waar ik bij de dirk/ah 1,20 betaal.
Nu is het dus ook de enige supermarkt in het minidorpje en het dorpje heeft daarentegen 2 of meer vakantieparken dus tja dan ligt de prijs hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:11

Weten jullie ook waar de diepvrieszakken broccoli het goedkoopste zijn? ben nogal verslaafd aan broc broc :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:13

geen idee eerlijk gezegd maar het is nog tot en met morgen bij de lidl in de aanbieding meen ik gezien (en onthouden?? lol) te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:19

Ik moet morgen nog naar de lidl , ik pak de folder erbij :)

Oh verse dan kan ik voor het eerst eens proberen het zo in te vriezen met even kort koken , zus heeft ooit gezegd hoe maar dat moet ik opzoeken :P

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:26

Ik had gisteren nog een mazzeltje bij de jumbo, kwam een verpakking vlees tegen wat over de datum was. Dus ik mocht gratis een goede verpakking meenemen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:11

takkie_muis schreef:

Oh verse dan kan ik voor het eerst eens proberen het zo in te vriezen met even kort koken , zus heeft ooit gezegd hoe maar dat moet ik opzoeken :P

Mij is het niet gelukt, werd na het ontdooien erg waterig..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:02

Diepvries broccoli is bij de Lidl in elk geval goedkoper dan bij de Appie. Dat heb ik toevallig een week of 2 geleden ff uitgezocht ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:08

Zo duur vind ik de Coop Compact hier eigenlijk helemaal niet.
Altijd wel leuke aanbiedingen ook van groente, vlees enzo :)

Wel een beetje smerig hoe ze de laatste tijd het vlees / vis prijzen, dan staat er bvb. heel groot 5 euro op een pak vlees, en dan reken je af en dan blijkt er een heel stuk kleiner de echte prijs voor dat pak op te staan, dan was die 5 euro voor een standaard hoeveelheid van een pond of kilo ofzo -O-

Maarja ook vaak iets met een korting van 30-50% als het nog maar 1 of 2 dagen voor de datum is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:10

C_arola schreef:
takkie_muis schreef:

Brr dan haal ik liever een zak uit de diepvries , ik eet het overal door wel 3x per week :P

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:27

Dat vond ik ook bij de Jumbo van de kipfilet, grote sticker erop van 5 euro, dan denk je het is een grote verpakking, er zit veel in. Heb goed gekeken het is maar 800 gram. En bij de Lidl betaal je voor 600 gram 3.36, en dat zijn nog veel mooiere stukken kipfilet ook, en smaakt ook nog eens beter. :)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:30

Vanaf morgen in de aanbieding bij C1000 Pampers 1 + 1 dat is een koopje! En nog meer aanbiedingen 1 + 1.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:10

takkie_muis schreef:
C_arola schreef:

Brr dan haal ik liever een zak uit de diepvries , ik eet het overal door wel 3x per week :P

Misschien deed ik het verkeerd, heb het ook met de championroerbakgroente can de AH gehad.

Pampers zag ik inderdaad, gisteren op zwangerschapspagina was het gepost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:05

M'n laatste kipfilet uit de vriezer is op.. maar helaas zit de AH te ver om binnen een uur indien nodig met boodschappen thuis gebracht op de uni te staan (ivm een project moet ik in de buurt blijven). Vandaag dus eens in de GB langs het vlees gelopen om de afprijzingen te bekijken. Er zit namelijk een heel groot verschil in kiloprijzen tussen NL en B. En ik heb nu niet het idee dat dat komt door betere levensomstandigheden, dus daar begin ik niet aan. Vandaag veel gele stickers. Dus had eigenlijk keus genoeg wat voor vlees ik mee zou nemen. Uiteindelijk de gyros houdbaar tot morgen genomen, dus dat ligt nu in mn vriezer. Normaal 500 gram voor €5 en nu €1,50 *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:18

Vanmorgen los gegaan bij de Lidl. 114 euro!! Zoveel was ik nog niet eerder kwijt.

Zitten wel 4 leggings voor de kids bij, 4 kleurboeken en een hoofdkussen a 8 euro (ook geen geld)

Voor de rest wat voorraad kip en gehakt en veeeeeeeeeeeeeel groente en fruit. Genoeg om 3 soepen van te maken: erwten, broccoli (nog nooit gemaakt :P ) en groente.
Vond nog een zakje cranberries waar ik even saus van maak en invries.
Verder nog wat schoonmaakmiddelen en batterijen.

Oh ja, 2 pakken vaatwastabletten voor 5 euro!! Zit ik weer even goed!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:14

Wat is het stil hier!

Weinig bezuinigd hier, afgelopen vrijdag naar de huishoudbeurs geweest en daar wel leuke koopjes gescoord, maar dankzij de hoge kosten voor reis, parkeren en entree is dat uiteindelijk natuurlijk niet bepaald bezuinigen. :=

Zo maar eens de aanbiedingen van deze week bekijken, want daar ben ik ook nog niet aan toe gekomen :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:19

Ik heb zelfs bezuinigd op mijn bezoek aan de huishoudbeurs :D De kaartjes gewonnen via facebook, parkeren door 2 personen gedeeld. Flesje drinken zelf mee en eten in de "vreethal" gedaan. Vriendin heeft me getrakteerd op pizza achteraf omdat ik gereden heb. Op de beurs een fotolijst, shirtje en 2 flesse mayonaise gekocht.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:30

saroanda schreef:
Ik heb zelfs bezuinigd op mijn bezoek aan de huishoudbeurs :D De kaartjes gewonnen via facebook, parkeren door 2 personen gedeeld. Flesje drinken zelf mee en eten in de "vreethal" gedaan. Vriendin heeft me getrakteerd op pizza achteraf omdat ik gereden heb. Op de beurs een fotolijst, shirtje en 2 flesse mayonaise gekocht.

Doe je goed! Haha, ik heb wel alvast bezuinigd op de kaartjes voor volgend jaar. Hebben meegedaan aan een heel leuk gesprek aan de statafel bij Café Bepp waarmee we gratis kaartjes voor de hhb van volgend jaar verdiend hebben :D

Was samen met mijn zus, dus parkeren en reiskosten gedeeld, en kaarten gekocht in de voorverkoop voor 15 euro. Maar op de beurs nog best veel gekocht, maar zeg nou zelf: 2 flessen Silan wasverzachter voor 2 euro is ook bezuinigen op de boodschappen toch? :P

Waarmee had jij die kaartjes gewonnen? Heb aan verschillende facebook acties daarvoor meegedaan, maar had geen mazzel.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:33

Kleertjes.com, die gaven 40x 2 kaarten weg, en waren helemaal niet zoveel reacties op. J moest een passende reden geven waarom je de kaarten wilde winnen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:45

Ik had 2e gratis en treinkaartje van 12,25.. Ook goed te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:47

Ik kon dit jaar helaas niet -O-

Ik heb 25 zakjes vlees in de vriezer die maak ik eerst op deze week shoarma halen bij de appie