[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:09

Ik heb net muziek in iTunes gezet, en nu wil ik die synchroniseren met mijn iPhone, en dan krijg ik deze melding;

Afbeelding

Terwijl ik net mijn computer heb gemachtigd. Zou iemand misschien weten wat ik hiermee aanmoet?

Edit; sorry voor de grote foto :o

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:29

LidyK97 schreef:
jaa dat heb ik allemaal gecheckt!

Wat raar :\ Software van beide computers ook up to date? Zelfde apple ID's op beide apparaten?

manonfleur schreef:
Ik heb net muziek in iTunes gezet, en nu wil ik die synchroniseren met mijn iPhone, en dan krijg ik deze melding;

Terwijl ik net mijn computer heb gemachtigd. Zou iemand misschien weten wat ik hiermee aanmoet?

Edit; sorry voor de grote foto :o

Heb je met meerdere apple ID's dingen op je computer/telefoon gedownload?

Shiloh

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:04

Het kan zijn dat je apple id/iphone al aan teveel computers is gekoppeld. Hier zit een beperking aan.

Ik raad aan via itunes alle machtigingen in te trekken en vervolgens je nieuwe computer opnieuw te machtigen. Via je account kun je ook zien welke computers allemaal gemachtigd zijn. Hier een handige link met alle uitleg:

https://support.apple.com/nl-nl/HT6283

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:25

Shiloh schreef:
Het kan zijn dat je apple id/iphone al aan teveel computers is gekoppeld. Hier zit een beperking aan.

Ik raad aan via itunes alle machtigingen in te trekken en vervolgens je nieuwe computer opnieuw te machtigen. Via je account kun je ook zien welke computers allemaal gemachtigd zijn. Hier een handige link met alle uitleg:

https://support.apple.com/nl-nl/HT6283

Bedankt voor de tip, maar dit had ik gelijk al gedaan. Eerst was mijn telefoon gekoppeld aan 3 computers en nu nog maar aan 1. Maar hij dieet het nog steeds niet :n

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:41

Hoi bokkers! Ik heb een vraagje :)
Ik heb ontzettend veel muziek op mijn iPhone staan, maar dit kost nogal veel geheugen. Daarom wil ik mijn muziek op een mp3-speler zetten. Een ipod ligt helaas buiten mijn budget momenteel (de ipod shuffle valt af; ik wil perse een schermpje).
Wat is jullie ervaring met een niet-Apple mp3-speler aan je Macbook? Ik begrijp dat ik niet kan synchroniseren met itunes, maar ik kan wel muziek in finder naar de mp3-speler spelen toch. Nu vraag ik me af hoe ik dan bepaalde afspeellijsten over kan zetten, en of dat überhaupt wel kan.
Alvast bedankt :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:00

Ik kan een i pad 2 (da's toch gewoon de 2e he?) 64 gb kopen voor een zacht prijsje. Zijn die nog wel een beetje compatibel of is dat echt vergane glorie?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:47

Mijn vader heeft nog een ipad 2 maar die is nu toch wel heel langzaam. En scherm is geen retina, dus niet zo scherp. Ik zou toch minimaal voor een 3 gaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:37

Ok, thanx ;)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:09

Hallo ik heb enigszins een dringende vraag. Ik krijg je me iphone 5c die ik nu denk ik net 2 maand heb niet meer aan. Ik heb er niks raars mee gedaan voorzover ik weet en hij is zelfs nooit gevallen. Help!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:21

Misschien helpt het als je hem aan je computer hangt en verbinding maakt met Itunes?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:24

En anders homebutton met vergrendelknop ingedrukt houden tot er een appeltje in het beeld komt.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:06

Oké wat doe ik nu weer fout?

Gister heb ik nieuwe muziek gedownload op mijn laptop voor mijn iPhone. Netjes in iTunes gezet en hij heeft deze ook gesynchroniseerd. Kreeg bij het synchroniseren echter wel een foutmelding dat de nummers (die ik al op de iPhone had staan) niet gevonden konden worden oid. Ik dacht; prima, die staan toch al op mijn iPhone. Nu kom ik er dus achter dat álle nummers die ik al op mijn iPhone had staan, weg zijn en alleen nog die nummers die ik gister gedownload heb erop staan. Nu met opnieuw synchroniseren geeft iTunes dezelfde foutmelding en ik heb géén idee wat ik fout doe.. (voor de duidelijkheid, ik ben volledig nieuw bij apple).
Afbeelding

Oftewel overal waar een uitroepteken voorstaat is niet gesynchroniseerd en is van de iPhone verwijderd. Ik heb verder nog niks geprobeerd om het te fixen want ik heb geen idee hoe ik het kan fixen..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:14

Heb ik weer, op Facebook gaan tegenwoordig wat ongepaste filmpjes rond, virus. Nu wil ik net reacties lezen omdat ik wilde weten wat je kunt doen wanneer je hier per ongeluk op klikt.en nu kun je al raden wat er gebeurde.... Ik klikte erop, maar kon gelukkig snel terug gaan naar de normale pagina, hij heeft dus niet geladen.

Is mijn telefoon nu ook besmet? En hoe kan ik het virus er weer afkrijgen mocht hij er wel opzitten? Linkt hij ook door naar mijn iMac en iPad?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:52

Poek, als je synchroniseert blijft inderdaad alleen datgene dat je synchroniseert op je telefoon staan. Al het andere gaat eraf. Er zijn programmatjes voor om de muziek de op je telefoon staat er weer af te halen, maar dat is nu te laat want het is er al af.

De uitroeptekentjes voor de liedjes in itunes betekend dat hij de bestanden niet kan vinden. Waarschijnlijk heb je die verplaatst naar een andere map of verwijderd. Dan klopt de verwijzingslink niet meer (zie het als een soort webpagina url, die dan dus niet meer klopt) en kan hij de liedjes niet vinden.

Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je alle nummers weer moet verwijzen naar hun goede locatie. Het makkelijkste is dus denk ik om je itunes bibliotheek op te schonen door alle nummers te verwijderen en alles opnieuw toe te voegen. Enige nadeel is wel dat je afspeellijsten dan allemaal opnieuw aan moet maken.

Als je dat doet zal hij alle nummers weer terug op je iphone zetten.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:19

Shiloh schreef:
Poek, als je synchroniseert blijft inderdaad alleen datgene dat je synchroniseert op je telefoon staan. Al het andere gaat eraf. Er zijn programmatjes voor om de muziek de op je telefoon staat er weer af te halen, maar dat is nu te laat want het is er al af.

De uitroeptekentjes voor de liedjes in itunes betekend dat hij de bestanden niet kan vinden. Waarschijnlijk heb je die verplaatst naar een andere map of verwijderd. Dan klopt de verwijzingslink niet meer (zie het als een soort webpagina url, die dan dus niet meer klopt) en kan hij de liedjes niet vinden.

Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je alle nummers weer moet verwijzen naar hun goede locatie. Het makkelijkste is dus denk ik om je itunes bibliotheek op te schonen door alle nummers te verwijderen en alles opnieuw toe te voegen. Enige nadeel is wel dat je afspeellijsten dan allemaal opnieuw aan moet maken.

Als je dat doet zal hij alle nummers weer terug op je iphone zetten.

Echt heel erg bedankt voor je bericht!

Ik heb alles verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu staan weer alle nummers op de iPhone! Ik weet nu ook weer wat fout is gegaan. Ik heb de namen van de mapjes waar de muziek instond aangepast, wat dus blijkbaar niet zomaar kan :+

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:34

Hoi iedereen,

Ik zit met een echt vreselijk irritant probleem.
Ik weet niet hoe het komt maar plotseling krijg ik coooonstant irritante popup meldingen dat ik me moet inloggen in de icloud. Iedere keer klik ik op annuleren maar dan krijg ik meteen een nieuwe. Bij instellingen staat dan weer dat ik me kan uitloggen, dus dat inloggen klopt dan niet. Wil ik me dan uitloggen dan moet ik mijn wachtwoord geven. Nu ben ik daar een beetje wantrouwig voor aangezien ik niet snap hoe heel deze situatie komt en ik bij mijn weten ook nooit heel dat icloud gedoe heb aangezet of wat dan ook. Zo lang ik mijn iPhone al heb, staat het dat er geen info wordt opgeslagen in de cloud.
Ik heb mijn gsm al op en af gezet, ik heb al de instellingen herstelt etc maar niets helpt.
Ik wordt echt zo ambetant hiervan aangezien ik zelfs nog geen berichtje kan sturen of gewoon mijn gsm open kan doen want het is de ene melding na de andere en ik snap niet vanwaar dit komt.

Nu nog de meest domme opmerking die je gaat horen maar op dit moment zitten wij in een heel hevig onweer, is mijn iPhone misschien op hol geslagen? :') Nee serieus, ik weet echt niet wat ik misschien fout heb gedaan en zou hier erg graag van af willen. Mijn wachtwoord geven doe ik niet graag aangezien ik weer met (onrealistisch hoop ik) dingen in mijn hoofd zit van virus of gehackt etc.

Iemand die me kan helpen of dezelfde situatie heeft meegemaakt? Het zou heeel welkom zijn! :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:33

Er is wel een update uitgekomen vanavond; 8.4.1
Misschien die even doen en wordt het vanzelf opgelost.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:18

bij mij is alles van slag, mijn iPhone6 is een keer te vaak gevallen, vrees ik, hij laadt slecht op en met bellen val ik na 3 woorden gewoon weg en wordt de verbinding verbroken (gesprek mislukt, is de melding dan), de communicatie via Caroussel (dropbox) met de iMac is foetsie en meer van dat soort gedoe, ik denk dat ik de simkaart maar overzet in de 5 (als ie past, maar dat zal wel weer niet)

Ik heb alle standaard dingen al geprobeerd overigens om de boel weer aan de praat te krijgen.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:21

Hoi Bokkers! Ik heb een probleem met de wifi van mijn iphone 5s, hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Mijn iphone wil namelijk niet verbinden met wifi op de een of andere manier. Hij pakt hem automatisch zegmaar, maar blijft dan bezig met verbinden.. Dus dat rondje blijft maar draaien.

Wat ik al geprobeerd heb: meerdere keren uit en aan, ook met homeknop opnieuw opgestart, wifi uit en aan en alle netwerkinstellingen opnieuw ingesteld.

Als mijn vriend zijn iphone als hotspot aanmeld kan ik daar wel mee verbinden..

Hoop dat iemand mij kan helpen! Gisteren ge-update naar IOS 8.4.1

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 00:06

Hallo,

Ik heb een vraagje. Als je je iPhone synchroniseert met iTunes. Dit doet die automatisch bij het aankoppelen van je laptop. Slaat die dan gelijk op de pc je foto's en video's op?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:26

Dat kan je in itunes instellen of je laptop gelijk itunes opent zodra je je iphone aansluit.
Foto's en video's zet hij niet gelijk op op je laptop. Dat moet je weer met windowsverkenner doen. Bij windows xp en 7 kwam er dan een popup of je foto's wilde uploaden, maar bij windows 8 krijg ik die melding niet, en is me het ook nog niet gelukt.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:21

Super, dankjewel!

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:41

mOamm schreef:
Hoi Bokkers! Ik heb een probleem met de wifi van mijn iphone 5s, hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Mijn iphone wil namelijk niet verbinden met wifi op de een of andere manier. Hij pakt hem automatisch zegmaar, maar blijft dan bezig met verbinden.. Dus dat rondje blijft maar draaien.

Wat ik al geprobeerd heb: meerdere keren uit en aan, ook met homeknop opnieuw opgestart, wifi uit en aan en alle netwerkinstellingen opnieuw ingesteld.

Als mijn vriend zijn iphone als hotspot aanmeld kan ik daar wel mee verbinden..

Hoop dat iemand mij kan helpen! Gisteren ge-update naar IOS 8.4.1

Dit kan een kleine bug zijn in de nieuwe iOS, probeer anders eens een hard-reset. Dit reset je iphone zonder het verliezen van je persoonlijke gegevens zoals mail, smsjes, contacten, foto's, muziek etc. etc. etc.

Lees hier hoe je dit doet : http://nl.wikihow.com/Je-iPhone-een-harde-reset-geven

Mocht dat niet lukken, even contact opnemen met Apple, kan zijn dat jouw 5S in de ''probleemlijn'' zit. Dit kunnen ze makkelijk checken aan de hand van je IMEI-nummer (deze kun je vinden op de verpakking en volgens mij bij de 5s ook nog op de achterkant van je telefoon. Anders via instellingen > Algemeen > Info. Succes!

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:44

Morrie schreef:
bij mij is alles van slag, mijn iPhone6 is een keer te vaak gevallen, vrees ik, hij laadt slecht op en met bellen val ik na 3 woorden gewoon weg en wordt de verbinding verbroken (gesprek mislukt, is de melding dan), de communicatie via Caroussel (dropbox) met de iMac is foetsie en meer van dat soort gedoe, ik denk dat ik de simkaart maar overzet in de 5 (als ie past, maar dat zal wel weer niet)

Ik heb alle standaard dingen al geprobeerd overigens om de boel weer aan de praat te krijgen.

Ook al een hard reset geprobeerd? Ik heb dit ook gehad en bij mij bleek er gewoon een connector binnenin los te zitten. (dit is een kabeltje die onderdeel naar onderdeel verbindt.) Het ging bij mij om de connector die van het moederbord naar de antenne gaat. Het zou bij jou ook nog de connector van de batterij naar moederbord kunnen zijn. de Iphone 6 en vooral de 6 plus zijn hier erg gevoelig voor.

Zoek iemand in je omgeving met verstand en vraag of die hem even wil openschroeven en alles wil checken. Tenzij je nog garantie/verzekering hebt zou ik die eerst even navragen :)

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:39

Ik wilde geen apart topic voor mijn vraag aanmaken, dus ik probeer het hier maar even. Ik wilde graag het programma imovie voor mijn macbook downloaden en dat kostte 15 euro via itunes. Ik was te lui om naar de winkel te fietsen en een itunes card te halen. Toen vond ik dat je ze ook via de apple site kon bestellen. Dus ik kocht een card van 25 euro en stuurde die naar mezelf. Ik kwam er alleen nu achter dat het een cadeaubon is voor de apple store en geen card voor de iTunes store.

Weet iemand of ik met die apple cadeaubon een itunes card in apple webshop kan kopen??