Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Wat goed zeg, voor 5 jaar vastgezet!
Wij gebruiken de cv alleen nog voor warm water en douchen.
Gisteren was onze tuinkamer 's middags opgewarmd tot 23 graden in de zon. Dan hoeven we binnen helemaal niet meer te stoken, heerlijk is dat!
Eigenlijk zou ik wel graag een boiler of warmtepomp of wat dan ook laten installeren zodat we het douchen ook op stroom/zonnepanelen kunnen doen, maar dat vind ik dan weer zonde van het geld omdat we hier gehuurd zitten.
moonsparkle schreef:[ [url=m/lH3ERS.png]Afbeelding[/url] ]
86 procent hoger, hoe dan
Zonnebloem92 schreef:moonsparkle schreef:[ [url=m/lH3ERS.png]Afbeelding[/url] ]
86 procent hoger, hoe dan
Wij zijn van 200 per maand naar 330 gegaan geen 86% maar wel een forse stijging.
Wat betreft paarden houden, hier is een doe-het-zelf stal met 24/7 buiten in de meeste gevallen net zo duur als een paard op volpension met een binnenbak.
Voor mijn paard was het ook niets om altijd maar buiten te staan (voor mij ook niet overigens).
Heb 2 jaar een paard verzorgd die stond op een weiland met schuilstal zonder elektra of stromend water, dat vond ik wel afzien.
Prairy schreef:Wij hebben eigenlijk sinds de vorige winter de verwarming nog niet aan gehad. Woonkamer/keuken verwarmen we met de houtkachel en de rest van het huis niet.
Gas gebruiken we dus alleen voor douchen, koken op inductie. Gebruiken wel meer elektra met thuiswerken en elektrische auto.
Ik had ook de mazzel dat ik een langjarig contract had afgesloten 2,5 jaar geleden. In juni loopt dat af, benieuwd waar we dan op uitkomen.
Varekaj schreef:Zou dat in BE ook zijn? Want dan is dat wel interessant om weten inderdaad! Thx voor de tip, gaan we uitzoeken.