Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:47

Bedankt allemaal! We moeten nog wel even in onderhandeling over een aantal zaken in de woning, maar dat komt wel goed.

@Arielle, wat vervelend! Wat voor een soort woning en in welke wijk zoekt ze? Hoop niet dat ik een woning voor haar heb weggekaapt!

@ChantalSmook, ik zal zeker een linkje delen als het voorlopig koopcontract is getekend! :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:37

Gefeliciteerd!

Hier nog een weekje wachten...

Collega heeft 21.000 overboden vorige week en is het nog niet geworden... Het is gewoon gekke huis. Ben blij dat wij straks in ons eigen huisje zitten. Al moesten wij wel op sommige dingen inleveren. Maar goed. Dat zal je altijd hebben.

Weet iemand of je van de notaris vooraf een factuur voor de kosten koper krijgt, of moet je het bij de notaris overmaken?

_KimmeL

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:24

Veriye: Wij hebben nu de 10% bankgarantie naar de notaris overgemaakt, alle kosten van/aan het huis en gerelateerd aan de notaris worden daar vanafgehaald en het restant wordt weer teruggestort als de koop normaal doorgaat.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:16

Wij hebben het via een bankgarantie gedaan, niet zelf overgemaakt. Collega van mijn vriend heeft blijkbaar een week van tevoren een factuur gekregen en onze buren moesten het bij de notaris overmaken.
Wij zullen zien dus.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:07

Krijg je meestal een week van te voren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:53

Mer1980 schreef:
ChantalSmook schreef:
Mer1980, woonoppervlakte 110 en dan vraagprijs 510 voor een huis waar veel aan gedaan moet worden.. de Bilt zie ik. Is die regio zo extreem duur?

En al schandalig veel bezichtigingen ingepland .... :o

Een vriendinnetje van mij woont daar vlakbij en de prijzen zijn echt idioot hoog daar inderdaad.

Voor mensen die een waarborgsom storten ipv bankgarantie: houden jullie rekening met de negatieve rente die je waarschijnlijk moet vergoeden aan de notaris?

Edit: maar je spaart uiteraard de kosten voor een bankgarantie wel uit.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:58

Ccccc wat zijn dingen die jullie willen overnemen nog? Vond dat zelf lastig inschatten de waarde. Ik denk dat we teveel hebben betaald maar sommige dingen was ook wel fijn als het achter bleef om te starten.

Veriye welke regio is dat van die collega?

En geen idee hoe je de k.k. moet betalen enzo? Het is zo'n 15.000 toch wel al gauw?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:01

Je krijgt vooraf een rekening van de notaris. Geld moet voor de overdracht zichtbaar op zijn rekening staan.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:13

Bedankt iedereen! Hier kan ik wat mee.

De regio die mijn collega zoekt is Apeldoorn/Zutphen

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:34

Oh oke, via bankgarantie, dan zal het ook wel wat verschillen qua procedure want daar kunnen alle kosten ook niet vanaf.

Wij betalen 18 euro beheerkosten voor elke maand dat het geld bij de notaris is. Maar nogsteeds goedkoper dan de bankgarantie aanvragen. Mits je het geld zo hebt natuurlijk.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:47

ChantalSmook schreef:
Ccccc wat zijn dingen die jullie willen overnemen nog? Vond dat zelf lastig inschatten de waarde. Ik denk dat we teveel hebben betaald maar sommige dingen was ook wel fijn als het achter bleef om te starten.

Wij hebben in principe een all-in bod gedaan, alleen was dat niet helemaal goed doorgekomen bij de makelaar en de verkopers dachten dus dat ons bod exclusief is.

Nu doen ze niet zo moeilijk over dingen als gordijnen e.d. maar ze hebben dit jaar een palletkachel laten installeren die hen 9.000 euro gekost zou hebben. Wij willen hem wel overnemen, maar met bovenstaand in ons achterhoofd gaan we er niet al te veel voor willen geven.. Dus dit is even onderhandelen. Gelukkig zit mijn vriend in de sales, dus ik laat dat lekker aan hem over. *D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:05

Oh serieus. Jammer dat dat niet doorgekomen is allemaal. De pallet kachel is wel enorm sfeervol maar 9000 zou ik ook niet betalen. Vooral afwegen of je er een wilt en wat je er dan aan uit zou geven. Vond dat ook het stomme bij ons. Gordijnen en alles is toch op maat gemaakt. Heb je niks meer aan en dan toch best wat geld willen.

In mijn huur flat laat ik ook gewoon alles achter van laminaat en gordijnen straks dan denk ik. Vaak komen er mensen in sociale flats die weinig geld hebben. Broer van mijn man gaat net op zichzelf in een huis maar dat is in januari. Dus die zal geen 10 maanden wachten ook al heeft hij nauwelijks geld. Anders mocht hij het ook wel ophalen. Alleen rolgordijnen gebruik ik misschien nog voor onze sta caravan.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:17

Ja precies, lampen en gordijnen zijn ook best wel smaak afhankelijk. Er zit nu een wat ouder koppel in, met bijbehorende smaak. Terwijl wij echt van strak en modern houden. Dus wat mij betreft nemen ze de gordijnen lekker mee haha, de plafonds zijn even hoog als in ons huidige huis, dus kunnen best wat raambekleding meenemen. Ook heeft het nieuwe huis rolluiken, dus donker wordt het wel, zelfs als we nog geen gordijnen hebben.

Vriendje wil wel graag een palletkachel (ik vind het een beetje onzin, we hebben daar ook vloerverwarming), maar we weten ook van kennissen wat zij betaald hebben voor een kachel + installatie, dus dat houden we in ons achterhoofd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:26

Over 1 maand krijgen we de sleutel.
Ben benieuwd wat er blijft staan aan meubels :D .

Eigenaresse was oud en is overleden. We hebben de erfgenamen gezegd dat ze de meubels mogen laten staan.

Reden: sommige oude meubels zijn prima te pimpen en de rest is handig tijdens de verbouwing.

Maar, we betalen er natuurlijk niet voor.

Wij wachten nog af wat de kopers van ons huis overnemen. We hopen veel :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:50

CCCCC schreef:
ChantalSmook schreef:

Wij hebben in principe een all-in bod gedaan, alleen was dat niet helemaal goed doorgekomen bij de makelaar en de verkopers dachten dus dat ons bod exclusief is.

Nu doen ze niet zo moeilijk over dingen als gordijnen e.d. maar ze hebben dit jaar een palletkachel laten installeren die hen 9.000 euro gekost zou hebben. Wij willen hem wel overnemen, maar met bovenstaand in ons achterhoofd gaan we er niet al te veel voor willen geven.. Dus dit is even onderhandelen. Gelukkig zit mijn vriend in de sales, dus ik laat dat lekker aan hem over. *D

Dit hebben wij ook gehad! Wij hebben het hard gespeeld en gezegd dat we anders de koop zouden willen ontbinden. Omdat het wel echt de fout van de makelaar was hebben zij uiteindelijk de kosten betaald aan de vorige eigenaren en hadden wij onze spullen :) :Y)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:53

Maar jij had het voorlopig koopcontract al getekend?

Wij vinden het heel lastig, het huis is populair, ze hebben best wat biedingen gehad die allemaal heel dicht bij elkaar liggen. Wij zijn bang dat als we zeggen 'ja dit is ons bod en anders houdt het op', ze wel naar nummer 2 gaan..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:33

CCCCC schreef:
Maar jij had het voorlopig koopcontract al getekend?

Wij vinden het heel lastig, het huis is populair, ze hebben best wat biedingen gehad die allemaal heel dicht bij elkaar liggen. Wij zijn bang dat als we zeggen 'ja dit is ons bod en anders houdt het op', ze wel naar nummer 2 gaan..

Volgens mij kwamen we er achter omdat we het koopcontract gingen tekenen, en daar dus verkeerd in vermeld stond wat de inbegrepen goederen waren. Wij hadden echter wel een voordeel, het huis was eigenlijk al verkocht aan een andere koper maar dat was niet rond gekregen. Dus we wisten dat de verkopers & makelaar op een schopstoel zaten om op tijd van dat huis af te komen. Zij hadden namelijk al een ander huis gekocht en de overdrachtsdatum naderde.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:03

Onze aankoopmakelaar heeft weer een bod gedaan op een huis die we bezichtigd hebben in Culemborg afgelopen vrijdag. Spannend! Inschrijving is net dicht. :) We gaan weer duimen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:09

ElSea schreef:
Volgens mij kwamen we er achter omdat we het koopcontract gingen tekenen, en daar dus verkeerd in vermeld stond wat de inbegrepen goederen waren. Wij hadden echter wel een voordeel, het huis was eigenlijk al verkocht aan een andere koper maar dat was niet rond gekregen. Dus we wisten dat de verkopers & makelaar op een schopstoel zaten om op tijd van dat huis af te komen. Zij hadden namelijk al een ander huis gekocht en de overdrachtsdatum naderde.

Ah ja ok! Dan snap ik dat je zo'n statement durft te maken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:54

Yipee spannend! Hoeveel biedingen heeft jullie aankoop.makelaar al gedaan?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:05

Spannend Yipee! De markt is hier echt hysterisch. Wij zitten inmiddels in ons nieuwe huis (nadat we tijdens de verhuizing allebei corona hadden) maar hebben het gelukkig buiten Funda om kunnen kopen.
Vriendin van mij zoekt nu in Culemborg en als ik hoor wat er steeds geboden wordt... zij vissen ook steeds achter het net.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:16

Yipee schreef:
Onze aankoopmakelaar heeft weer een bod gedaan op een huis die we bezichtigd hebben in Culemborg afgelopen vrijdag. Spannend! Inschrijving is net dicht. :) We gaan weer duimen.

Heel spannend! Hopelijk goed nieuws!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:34

Nymeria schreef:
Spannend Yipee! De markt is hier echt hysterisch. Wij zitten inmiddels in ons nieuwe huis (nadat we tijdens de verhuizing allebei corona hadden) maar hebben het gelukkig buiten Funda om kunnen kopen.
Vriendin van mij zoekt nu in Culemborg en als ik hoor wat er steeds geboden wordt... zij vissen ook steeds achter het net.

Ja, wordt er zelfs in Gelderland zoveel overboden? Pfoe!
Tante van mijn vriend heeft in Tiel een huis gekocht voor jaar na scheiding. Het was wel een wat ongunstig ingedeeld huis maar voor hun 2 meer dan genoeg. Maar gelood niet dat er toen al spare was van overbieden

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:45

Nymeria schreef:

Woon je nu in Culemborg ook? En ja in Culemborg gaat het er tot nu toe ook echt hard aan toe. Vraagprijzen liggen wel net even wat lager dan in Nieuwegein bijvoorbeeld dus vandaar dat we Culemborg meenemen als zoekgebied. Komen er zelf niet vandaan.

Ben benieuwd of het geadviseerde bod genoeg is. Zou mij niks verbazen als dat niet zo is namelijk. Wij zijn (vind ik) echt wel flink over de vraagprijs heen gegaan. Als ik meer weet zal ik het laten weten.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:32

Ik duim Yipee! Het is jullie zo gegund!

Wij hebben net de nota van de notaris ontvangen. Gelijk overgemaakt en er bleef zelfs nog iets op de spaarrekening over. Mooi meegenomen voor de verhuizing *\o/* komt nu echt erg dichtbij *\o/*