Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:40

PSvanLot, ik wil 1 muur juist kleur geven..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:41

Van de Ikea. Op de kop kan hij perfect uit :+ :Y)
(zo goed, dat ik vermoed dat hij bedoeld is om op 2 manieren op te kunnen hangen, met nap of met haken)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karin1985 op 28-09-19 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:42

Relaxed schreef:

Ja maar waarom juist niet die muur?
Of begrijp ik je nu ook verkeerd?

Ik heb mijn woonkamer, slaapkamer en kledingkamer allemaal voorzien van contrastkleuren. Allemaal de muur die je meteen ziet als je binnenkomt. Een andere muur zou ik me niet goed kunnen voorstellen omdat je dan zo snel het contrast mist ofzo, niet meer zo'n echte binnenkomer ofzo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:43

Relaxed schreef:

Zou ik dan juist doen waar je je bed tegen zet! mooie kleur zoeken die bij je bed past.

Wij gaan voor 2 muren een kleur. Het blauwe behang en aan de andere kant iets beige achtigs.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:44

Janine1990 schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb mijn woonkamer, slaapkamer en kledingkamer allemaal voorzien van contrastkleuren. Allemaal de muur die je meteen ziet als je binnenkomt. Een andere muur zou ik me niet goed kunnen voorstellen omdat je dan zo snel het contrast mist ofzo, niet meer zo'n echte binnenkomer ofzo.

ik heb beneden alleen het plafond wit. Ik vond het gewaagd maar de interieur styliste kwam ermee. Super goed uitgepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:44

Ja dat is dus ook de bedoeling ;) muur waar bed komt krijgt kleur.. Nu de vraag welke van de 2.. De muur die je ziet als je binnenkomt of de korte muur ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:45

Relaxed schreef:
Zuignappen werkt niet in de douche, door kalk plakt het nooit lekker op je tegels. Ik zal ff zoeken naar die van ikea..

Zuignappen werken nog beroerder als niet alle nappen vacuum zuigen omdat er precies een voeg onder zit. :+

PSvanLot

Relaxed schreef:
Ja dat is dus ook de bedoeling ;) muur waar bed komt krijgt kleur.. Nu de vraag welke van de 2.. De muur die je ziet als je binnenkomt of de korte muur ;)

die je ziet bij binnenkomst ;)

Anoniem

lor1_1984 schreef:
Relaxed schreef:
Zuignappen werkt niet in de douche, door kalk plakt het nooit lekker op je tegels. Ik zal ff zoeken naar die van ikea..

Zuignappen werken nog beroerder als niet alle nappen vacuum zuigen omdat er precies een voeg onder zit. :+

Dat is vrij logisch ;) maar ook zonder voegen gaat het moeilijk ivm kalk..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:46

PSvanLot schreef:
Janine1990 schreef:

ik heb beneden alleen het plafond wit. Ik vond het gewaagd maar de interieur styliste kwam ermee. Super goed uitgepakt.

Ik bedoel niet zo zeer dat ik niet meerdere muren in een kleur zou willen zien. Maar juist wanneer je maar één muur kleurt, dat dit best een blikvanger mag zijn... Eigenlijk vind ik dat het dat moet zijn dan :j
Dus zelfde mening als PSvanLot, de muur die je ziet bij binnenkomst!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:48

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:

Ik bedoel niet zo zeer dat ik niet meerdere muren in een kleur zou willen zien. Maar juist wanneer je maar één muur kleurt, dat dit best een blikvanger mag zijn... Eigenlijk vind ik dat het dat moet zijn dan :j
Dus zelfde mening als PSvanLot, de muur die je ziet bij binnenkomst!

Zeker waar!! Het woongedeelte leende zich er niet heel erg voor hier. Het gedeelte waar de keuken zit valt wel op met groentint op de muren en de industriële zwarte glasdeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:50

Yes dat bevestigd wat ik zelf ook dacht. Early dew heb ik staan en moet nog een plaat hout als hoofdbord achter mijn bed hebben. Waarschijnlijk osb plaat, kwam ik op pinterest tegen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:51

Relaxed schreef:
Yes dat bevestigd wat ik zelf ook dacht. Early dew heb ik staan en moet nog een plaat hout als hoofdbord achter mijn bed hebben. Waarschijnlijk osb plaat, kwam ik op pinterest tegen.

Linkje/foto?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:52

Relaxed schreef:
Nou ik ben vandaag verhuist. Momenteel woon ik ff boven, want beneden ligt alles nog op zijn kop, keuken en wc eruit, 1 bende nog :+

Mijn 1e vraag.. Slaapkamer is klaar, behalve de kleur.. Nu alles nog wit incl beige gordijnen van de vorige bewoner. Maar voor ik een muur ga verven moet ik eerst weten waar het bed het mooist/fijnst/handigst staat :+

[ [url=m/OO7IAV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zouden jullie doen? Aan de korte muur zit de lamp (ik heb alleen lampen aan de muren en nergens aan de plafonds :+ ) maar ik heb ook een nachtlampje, dus dat is geen noodzaak.

Hoe opent je deur. Is misschien nog wel een belangrijke vraag. Als hij naar binnen opent maakt dat wel verschil denk. Als hij naar binnen opent richting de badkamer dan zou ik het bed op de korte muur zetten. Als je hem namelijk op de lange muur zet, dan blokkeert de deur het looppad achter het bed langs. (mijn deur van de slaapkamer staat eigenlijk altijd open)

Opent de deur naar de korte muur, dan zou ik hem juist tegen de lange muur zetten, zodat je binnenkomt in een open ruimte.

Opent de deur naar buiten (wat ik hoop ivm de kledingkast) dan op de lange muur.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:53

PSvanLot schreef:

Heb je een foto? Ik zit hier ook over na te denken voor de woonkamer. Weet niet of ik het durf haha, zo gewend aan 1 stukje muur te verven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:55

Angelaa2 schreef:
PSvanLot schreef:

Heb je een foto? Ik zit hier ook over na te denken voor de woonkamer. Weet niet of ik het durf haha, zo gewend aan 1 stukje muur te verven.

kan ik wel voor je maken morgen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:00

Leuk! ik ben erg benieuwd. :)

En ik zou het bed denk ik tegen de lange wand plaatsen Relaxed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:07

Janine1990 schreef:
Relaxed schreef:

Linkje/foto?

https://pin.it/xbwcuc6icd2343
Maar dan niet zo'n donkere muur..

PSvanLot

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:09

Dat is echt heel erg tof!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:09

karin1985 schreef:
Relaxed schreef:
Nou ik ben vandaag verhuist. Momenteel woon ik ff boven, want beneden ligt alles nog op zijn kop, keuken en wc eruit, 1 bende nog :+

Mijn 1e vraag.. Slaapkamer is klaar, behalve de kleur.. Nu alles nog wit incl beige gordijnen van de vorige bewoner. Maar voor ik een muur ga verven moet ik eerst weten waar het bed het mooist/fijnst/handigst staat :+

[ [url=m/OO7IAV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zouden jullie doen? Aan de korte muur zit de lamp (ik heb alleen lampen aan de muren en nergens aan de plafonds :+ ) maar ik heb ook een nachtlampje, dus dat is geen noodzaak.

Hoe opent je deur. Is misschien nog wel een belangrijke vraag. Als hij naar binnen opent maakt dat wel verschil denk. Als hij naar binnen opent richting de badkamer dan zou ik het bed op de korte muur zetten. Als je hem namelijk op de lange muur zet, dan blokkeert de deur het looppad achter het bed langs. (mijn deur van de slaapkamer staat eigenlijk altijd open)

Opent de deur naar de korte muur, dan zou ik hem juist tegen de lange muur zetten, zodat je binnenkomt in een open ruimte.

Opent de deur naar buiten (wat ik hoop ivm de kledingkast) dan op de lange muur.

Hij opent naar binnen richting de lange muur, klink aan de badkamer kant zeg maar.. Komt verder geen kledingkast in hoor, die komt op een andere kamer. Dus alle ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:10

PSvanLot schreef:

Idd en volgens mij heel simpel. Had hiervoor steigerhout, maar wil nu iets anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:11

Relaxed schreef:
PSvanLot schreef:

Idd en volgens mij heel simpel. Had hiervoor steigerhout, maar wil nu iets anders.

Is het idd. En erg mooi <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:11

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:12

Relaxed schreef:
PSvanLot schreef:

Dat zegt mijn vriendje net ook. 'Dat is tof en je bent voor nog geen €20 klaar!'

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:15

@Relaxed: ik zou het bed met het hoofdboard tegen de badkamermuur zetten en de linnenkast tegen de korte muur.