[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:06

Aha, op die fiets. Persoonlijk vind ik het wel heel erg akelig worden hoor met witte muren en dan ook nog witte meubels, dan moet je met een zonnebril naar binnen :=

Ik denk eigenlijk dat het dan leuker oogt met dit gekleurde behangetje en witte meubels :)

Zit dus wel over de plafonds te twijfelen of we die gewoon lekker zo laten of dat we daar nog wat met verf gaan doen, balken andere kleur maken ofzo. Maar alles helemaal wit maken lijkt me nou ook niet echt een verbetering eigenlijk? Ik vind die latjes die over het plafond lopen sowieso stom :P

Geen idee hoe het verder zal gaan.

Huis staat weer her en der in de verhuur aangeboden en zolang er geen koper is verhuren we het natuurlijk maar want dat huis kost toch een schep geld per maand -O-

Op 31 maart gaat de huidige huurder er officieel uit, hopelijk is het uitchecken al voor het weekend want dan hebben we het weekend er ook bij om daar aan de slag te gaan. In de eerste week van april gaan we dus klussen zodat we mooie foto's kunnen maken en 5 april dan hopelijk kijkers, en daarna gewoon maar weer verhuren als er op dat moment geen koop-interesse is.

De laatste dagen wordt het huis wel weer wat meer bekeken op Funda maarja dat hoeft ook niks te betekenen helaas.

In principe verhuren we het steeds alleen een expats / bedrijven, die zijn dan amper aanwezig en overnachten eigenlijk alleen. Die kunnen zo hun koffertje weer inpakken en een ander pand betrekken waardoor het snel opgeleverd kan worden als er een koper komt. Bezichtigingen kunnen dan ook gewoon doorgaan :)

Liselot

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:19

Ik zou het zelf ook allemaal nog wat kalmer maken, wat meer een eenheid om het zo te zeggen. Je kan best wel 1 muur in een kleurtje hebben, maar als de andere muur, de vloer en het plafond dan ook allemaal anders zijn (en je hebt er in nog weer een andere kleur een dekbedovertrek op) wordt het wel een beetje druk.

Dat aan expats verhuren lijkt mij ook wel een mooie, hoe kom je daar zo aan? Of is daar alleen vraag naar in het westen? Het verhaal van Lorette beangstigd mij wel om een huis in de verhuur te gaan zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:28

Sowieso wil ik dat spuuglelijke wit-zwarte dekbedovertrek er niet op hebben voor de foto's :=
Inderdaad meer rust creëren :j

Hier is er veel vraag naar woningen voor expats vanwege de aanleg van de 2e Maasvlakte waar in elke fase weer een blik buitenlandse werknemers opengetrokken wordt die enkele maanden tot jaren werk hebben. Onderbrengen in hotels is dan een dure grap, dan is het huren van volledig gemeubileerde en gestoffeerde woningen nog voordeliger voor die bedrijven.

Mijn woning wordt dan steeds gehuurd door iemand van het hogere segment (managers enzo) binnen zo'n bedrijf en het valt de buren op dat die mensen er dan zelden zijn...

Het is ook zo ontzettend zonde van dat huis, het is echt een mooi huis en sinds het helemaal verbouwd / gemoderniseerd is met nieuwe keuken en badkamer en alles, is het eigenlijk amper bewoond geweest dus nog niemand heeft er ècht plezier van gehad en het echt lekker intensief bewoond. Alle apparatuur is ook nog als nieuw, heb zelf bvb. de oven en magnetron ook nooit gebruikt of misschien 1 keer die ik dan blijkbaar vergeten ben :')

Het is gewoon zo zonde van dat huis dat niemand er ècht plezier van heeft terwijl het eigenlijk een heerlijk huis is :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-03-14 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:28

Als je je huis wil verhuren, heb je toestemming nodig van je hypotheekgever. En omdat er wat wietkwekerijen en andere huurders zijn die de waarde van de woning vakkundig om zeep helpen, stelt een bank een aantal eisen, ook vaak aan het huurcontract. Dit laatste omdat contracten toch een vak apart zijn, waar niet elke makelaar/verhuurder kaas van gegeten heeft.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:36

Dat snap ik Dammie ;) Heb meerdere vrienden die op die manier zelf een huis huren. Doel er meer op dat je een huurder en vreselijk moeilijk uit krijgt als hij kwaad in de zin heeft. Dan lijkt mij het verhuren aan expats een stuk "veiliger" om het zo even te noemen.

Wat is eigenlijk de reden van verkoop Pmarena? Is het niet mogelijk voor jou/jullie om weer in dit huis te gaan wonen?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:38

OK, Liselot. Er zijn ook manieren om in je contract af te dekken dat de huurder echt weg moet na een bepaalde periode. Want dat is wat de bank wil: een huis met huurder is minder waard dan een huis zonder huurder.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:44

Dan nog zijn huurders beschermd in Nederland. Als ze er dan niet uit zijn of gaan kan je ze er bijna niet uit zetten. Ook als huurders de huur niet betalen moet je geloof ik eerst 3 maanden achterstand hebben en dan duurt de procedure om ze eruit te krijgen nog een halfjaar als ik het goed heb.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:48

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:54

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:59

Als huurders niet meewerken heb je er echt een hele, hele zware kluif aan om ze er uit te krijgen / je geld te krijgen want je kan geen kant op als ze niet meewerken...hoe hard de rechter het ook met je eens is -O-

We hebben zelf eind 2008 een ander huis gevonden waar we nu dus al jaren in wonen.
Vrijstaand in de polder, halverwege onze oude woningen. Hadden allebei een eigen huis en dat van hem is gelukkig al jaren geleden verkocht. Hebben we ook nog even 2 maanden samen in gewoond toen mijn huis al verhuurd was maar we nog niet in ons huidige huis konden.

Huis waar we nu in zitten heeft in principe alles dat we zochten dus konden we eigenlijk niet laten schieten, het huis in Oostvoorne is al jaren totaal overbodig voor ons, we hebben er alleen maar last van.

Eind 2009 is nog een soortgelijk huis verkocht voor 262.500 euro. Zat wel een dakkapelletje op en zag er netjes uit, maar was verder niet zo gemoderniseerd als ons huis. En heeft een kleinere tuin die bovendien pal tegen de weg naar de dorpskern aan ligt, en het huis van de buren staat er vrijwel tegenaan waardoor het hoekhuis-effect ook wel een beetje weg is.

Alleen was daar alles wit van binnen en dat sprak de kijkers wel aan zeker :P

Vraagprijs van beide huizen was toen 299.000 euro. Geen idee of de koper mijn huis ook bekeken heeft.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-03-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:01

wat rekenen jullie makelaars aan 'opstartkosten' en wat krijg je daarvoor?
we hebben bij 2 makelaars offerte opgevraagd, en het startbedrag scheelt ongeveer 200,-
bij makelaar 1 zijn evt wel kosten voor intrekken, bij makelaar 2 niet.
verder bieden ze zo ongeveer hetzelfde aan qua foto's funda etc.
verder zit er nogal een groot verschil (20k) in de adviesvraagprijs)
ik denk dat we maar op ons gevoel af moeten gaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:03

pmarena, wat jammer van die huurders zeg.. ik hoop dat jullie gauw nieuwe vinden, of nog beter Kopers!
bij evt nieuwe huurders kun je dan wel de gemeente/toeristenbelasting gaan doorberekenen.. dat is misschien wel een voordeeltje. succes!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:19

Nou ik hoop eigenlijk op gewoon weer echte buitenlanders deze keer, want sowieso blijft het een raar zaakje met die toeristenbelasting voor een Nederlander.... ik kan toch niet met goed fatsoen aan een langdurige huurder vragen om een nachtverblijf-register bij te houden -O-

Bedankt :)
Hopelijk doet het klussen wat..... we tobben maar gewoon voort -O-

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:35

Jeetje dat is al echt lang pmarena, balen zeg -O- Hopelijk als de markt wat aan gaat trekken, dat dat voor jullie ook eindelijk kopers op gaat leveren!

Juval wij hadden bij 2 makelaars een gesprek. De ene rekende €484 opstartkosten, de ander €675 en als je mooiere foto's wilde en een completer pakket met bv. iets voor op social media, kwam daar nog €150 bij. Sowieso was het verschil tussen beide makelaars aanzienlijk, de eerste rekent 1,3% excl. btw, de ander 1,75% incl. btw. De verkoopprijzen kwamen wel op hetzelfde neer, scheelde €2.000, maar bij dezelfde prijs hadden we bij de tweede €600 duurder uit geweest. Dus gekozen voor nummer 1, hoewel we daar nu een beetje onze twijfels bij hebben of dat een goede keus is geweest omdat ze nogal laks zijn tot nu toe. Maar goed, als het straks snel verkocht is hoor je ons nergens over. Mochten de 4 kijkers van vandaag en de 2e bezichtiging van morgen niks opleveren, dan gaan we wel op onze strepen staan. Kost allemaal al genoeg tenslotte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:47

Bedankt :)

De eerste makelaar die niet laks is moet ik nog meemaken :=

Maargoed, die zullen het wel druk hebben met andere dingen misschien, en wellicht kost 1 en ander meer tijd dan je zou denken... laten we even niet van het slechtste uit gaan :P

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:53

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:51

Hier weer een volgend drama!!!
Wanneer houdt het nu eens een keer op?
Het huis waar wij woensdag naar zoufen gaan kijken is uit de verkoop gehaald!!!!
Kreeg vanmiddag een belletje van de makelaar dat die mensen het niet meer wilde verkopen.
Nu moeten we weer op zoek naar een ander huis.
En we moeten 30 juni uit ons eigen huis omdat het verkocht is.
Heb nu een vriend van mijn broer gebeld die makelaar is en die gaat helpen zoeken naar een geschikt huis voor ons.

Er staat een huis te koop naast dat huis wat wij woensdag eigenlijk zouden bezichtigen.
Er zit alleen 1 maar aan en dat de vraagprijs 30.000 euro meer is terwijl het hetzelfde huis is.
Alleen dat huis staat al meer dan een jaar te koop dus misschien dat ze nog wel willen zakken met hun prijs.
Morgen maar ff een belletje doen naar die vriend van mn broer want die heeft het in beheer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:55

Je kan altijd een bod doen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:06

Dat kan idd maar ik vraag me af wat dan een reeel bod is.
Huis staat te koop voor 299.000 euro en dat andere huis stond te koop voor 269.000 euro.
Ik weet het allemaal niet meer.
Waar wij willen wonen staat heel veel te koop maar mn vent wil perse een huis met garage vast aan het huis.
En daar staat dus heel weinig van te koop en als het te koop staat dan vragen ze er een hele hoop geld voor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:25

Lovemyhorse , snap dat je het een beetje boel beu bent momenteel, maar wie weet wat er opeens op je pad komt,
ik duim dat er ruimte tot onderhandelen is bij het huis wat er nu te koop staat (als het huis jullie verder aan staat )

hier hebben we na een gesprek met de verkoopmakelaar besloten met een bouwkundige door het huis te gaan , nu even afwachten wanneer dat kan van de week (we moeten even 3 agenda's coördineren ) en dan gaan we zien wat hij er van zegt .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:04

pffft, wat is zon koopcontract een worsteling om doorheen te komen zeg...

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:50

Wij hebben net besloten dat we voor een nieuwbouwhuis gaan.
Mooie 2-onder-1 kappers met garage eraan vast.
Ze moeten ze nog gaan bouwen maar ze verwachten dat ze heel erg snel gaan bouwen en dan zijn ze binnen 4 maanden klaar vermoeden ze.
Morgen krijg ik meer nieuws te horen over die nieuwbouwhuizen.
Ze worden opgeleverd met een complete keuken voorzien van inbouw-apparatuur,wc geheel betegeld,badkamer geheel betegeld en voorzien van douche,wc,wastafel en spiegel en de plafonds zijn al afgewerkt met spuitwerk,benedenverdieping voorzien van vloerverwarming,openslaande deuren naar de tuin,zonnecollectoren.
Het enige wat we moeten doen is de tuin aanleggen,schuttingen rondom achter,muren verven oid en de vloeren erin leggen.

Voor het geld wat we nu kwijt zijn aan een nieuwbouwhuis kunnen we geen bestaande woning kopen en geheel inrichten naar onze smaak.
Ben erg blij als morgen die vriend van mn broer belt met de nodige informatie enz.
Heb wel alvast een optie genomen!!!
Dat geintje flikken ze ons geen 3de keer hopelijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:53

dat klinkt goed lovemyhorse! ik hoop dat het gaat lukken. succes!!

tamara, heb je nog wat gehoord van al je kijkers?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:13

Dat klinkt inderdaad goed LMH, snap jullie goed! En klinkt sowieso goed, zo'n nieuwbouwwoning waar al zoveel bij in zit en waar dus een garage bij zit als ik het goed heb? Wat kost dat & waar is dat als ik vragen mag?

Van de 4 kijkers zijn er 3 geweest, eentje is niet op komen dagen want die had een vergadering die uitliep, maar ze zou morgen bellen voor een nieuwe afspraak. Even afwachten dus. Een gezin met kinderen vond het te klein (je kunt hier echt prima een gezin in kwijt en voor deze prijs ga je echt niks vinden in deze wijk wat groter is maar goed, hun verlies :Y) ). En een jong stel wat echt mega enthousiast was en ter plekke al aan het twijfelen was over een tweede bezichtiging. Dat is positief dus, verwachten daar eigenlijk dus wel een tweede bezichtiging van :D Nummer 3 heeft de makelaar niets over verteld, en vergeten naar te vragen dus vermoed dat dat nog wel in het verslagje komt wat ie in ons dossier zit.

Hebben gelijk maar even een opdrachtje uitgezet bij de makelaar om eens na te gaan in hun bestanden en die van andere makelaars of er nog woningen in de stille verkoop zijn die binnen ons wensenlijstje passen. Zijn net nog langs een huis gereden waar we donderdag een bezichtiging hebben en de wijk & locatie & huis van de buitenkant spreken ons echt aan maar tsja, niet perse het dorp waar we willen wonen...

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:42

Tamara je hebt pb.
Supergoed nieuws Tamara!!!
Dr zal er toch wel eentje zijn die voor de 2de keer komt bezichtigen?
Merk wel dat de huizenmarkt aan het aantrekken is.
Op funda gaan de huizen als warme broodjes over de toonbank.
Allemaal succes met de verkoop van de woning en de kopers met het vinden van hun droompaleisje.
Ik ga naar mn bed toe en hoop echt dat we morgen goed nieuws te horen krijgen van de makelaar.