Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:21

Ochtendpap, 2 boterhammen (lunch), koekje en fruit eet hij op een dag naast een avondmaaltijd en toetje of fruit na. Wanneer hij honger heeft laat hij het weten, iets minder geven terwijl hij wel wil eten zit er niet in. Broccoli oid koken alleen voor hem is altijd onhandig qua tijd vandaar dat ik diepvriesmaaltijden voor hem bewaar, wanneer we dan weg gaan heb ik dat altijd bij me. Als ik geen diepvriesmaaltijden meer heb krijgt hij een biologisch potje maar dat probeer ik qua kosten te vermijden en we houden bijna altijd wel wat over van de avond maaltijd omdat ik hier extra voor kook dus dat vries ik dan gewoon in.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:56

Bij Zeeman hebben ze vaak ook kleine vriesbakjes. Daar haalde ik ze voor zoonlief (ik stoomde eens in de 2 weken een rits maaltijden die de vriezer in gingen). Ze hadden er toen ook heel inimini bakjes, maar die waren enkel in het begin voldoende. En www.voordeelmuis.nl in de smiezen houden :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:59

maar daarom zei ik dat je misschien een zak diepvriesbroccoli (of andere groenten) kunt halen, hoef je alleen maar op te warmen in een klein pannetje. Ik heb tot die tijd altijd apart gekookt voor mijn dochter, gewoon een apart pannetje. Of de avond ervoor alvast voor hem wat klaar maken wat je kunt opwarmen, dan kost het je tijdens het koken zelf geen tijd/ruimte.
Als je bij familie gaat eten, kun je daar dan niet gewoon zelf wat klaarmaken voor hem, aardappeltje en nog iets erbij en klaar is het? Eet hij ook niet mee als je wel ergens uit eten bent, dat je dan een maaltijd neemt waarvan hij wat mee kan eten, of een kleine sidedish qua groente erbij voor hem?
Ik probeer maar wat hoor, zijn zelf gelukkig gezegend met een gemakkelijke eter, dat scheelt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:16

Quellian schreef:
Bij Zeeman hebben ze vaak ook kleine vriesbakjes. Daar haalde ik ze voor zoonlief (ik stoomde eens in de 2 weken een rits maaltijden die de vriezer in gingen). Ze hadden er toen ook heel inimini bakjes, maar die waren enkel in het begin voldoende. En http://www.voordeelmuis.nl in de smiezen houden :)

Zijn die van de zeeman niet erg klein? voordeelmuis ken ik niet.

opisop_shop schreef:
maar daarom zei ik dat je misschien een zak diepvriesbroccoli (of andere groenten) kunt halen, hoef je alleen maar op te warmen in een klein pannetje.

Maar dat is bijna meer moeite doen dan een opwarmmaaltijd opwarmen en dan krijgt hij meer binnen dan alleen groente.

opisop_shop schreef:
Als je bij familie gaat eten, kun je daar dan niet gewoon zelf wat klaarmaken voor hem, aardappeltje en nog iets erbij en klaar is het?

Qua setting niet handig, dan warm ik het gewoon net zo makkelijk op.

opisop_shop schreef:
Eet hij ook niet mee als je wel ergens uit eten bent, dat je dan een maaltijd neemt waarvan hij wat mee kan eten, of een kleine sidedish qua groente erbij voor hem?
Ik probeer maar wat hoor, zijn zelf gelukkig gezegend met een gemakkelijke eter, dat scheelt.

Qua tijdstip in een restaurant eten is dat voor hem te laat, hij heeft dan al gegeten en krijgt alleen wat stukjes brood als hij ons ziet eten. Wel wil ik hem mee laten eten wanneer we bv naar een Italiaan gaan, macaroni of spaghetti maar dit ivm de tijdstip nog niet gedaan.
We hebben de beslissing genomen om op de momenten dat we 's avonds niet thuis zijn gewoon een opwarmmaaltijd aan mijn zoontje te geven en dat gaat goed. Aankomende week ga ik kijken naar grotere maat bakjes en dan weer maaltijden invriezen.
Xenos ga ik in ieder geval kijken en anders koop ik die van Nuby.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:19

Net toch maar eens boodschappen gedaan in Duitsland bij Kaufland op aanraden van kennissen. Vond het best tegenvallen. Ken inmiddels aardig at prijzen uit m'n hoofd van de Lidl, en daar zat de Kaufland vaak niet onder.. Wel wat bespaard bij het tanken. Was 15 cent goedkoper dan in NL.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:20

Ik hoor wisselende verhalen over boodschappen in Duitsland doen. De een vindt het erg goedkoop en de ander merkt weinig verschil op vergeleken met de Nederlandse prijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:43

woon je dicht bij de grens ? , anders is benzine nog duur en drank is er wel goedkoper dacht ik

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:13

Carola, ze hadden meerdere maatjes. De kleinste kwamen qua inhoud overeen met de inhoud van de kleine potjes Olvarit. Maar ik had een vreetbeer, dus die waren al snel te klein. Daarna 250ml bakjes gaan gebruiken, sticker erop en in de vriezer.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:15

Dan gaat de zeeman ook op de lijst van winkels waar ik een keer ga kijken, bedankt!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:22

De 17 bakjes voor 3 euro (ofzo) van de IKEA zijn best ok, maar na een tijdje moet ik ze altijd weggooien omdat ze niet goed meer zijn. Bovendien zitten er een heleboel heeeele kleine tussen. En voor het milieu vind ik het ook niet zo prettig (maar daar ben ik zelf een mieperd mee).Liever heb ik glazen bakjes, maar die kosten weer wat meer.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:25

Die ikea bakjes worden hier al bijna 4 jaar heel veel gebruikt. In de vriezer, magnetron en vaatwasser en zien er nog uit als nieuw.

Die van ons at met 16 maanden gewoon mee met de pot. Uit eten doen we op een tijdstip dat het voor hem ook etenstijd is of hij gaat niet mee. En als we iets eten wat niet voor hem geschikt is krijgt 'ie een potje.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:29

Carola, misschien weet je het al hoor, maar op Zwolle Zuid hebben we tegenwoordig ook een Xenos zitten. Naast de eveneens nieuwe Action. (Waar vroeger Jamin en Vogele enzo zaten). En in Zwolle Zuid zit ook een Zeeman. Zit trouwens ook een Kruidvat, geen idee of die wat hebben, maar een enkele keer hebben die ook wel eens diepvriesbakjes en je kan maar net mazzel hebben. Blokker zit er ook, maar daar had je geloof ik al gekeken :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:32

saroanda schreef:
Die ikea bakjes worden hier al bijna 4 jaar heel veel gebruikt. In de vriezer, magnetron en vaatwasser en zien er nog uit als nieuw.

Die van ons at met 16 maanden gewoon mee met de pot. Uit eten doen we op een tijdstip dat het voor hem ook etenstijd is of hij gaat niet mee. En als we iets eten wat niet voor hem geschikt is krijgt 'ie een potje.

Fijn :)

Bij mij smelten soms stukjes binnenkant als ik ze in de magnetron doe. En ze worden natuurlijk rood van de saus, wat ik na een tijdje toch onsmakelijk ga vinden.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:33

Heb jij pittige saus? :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:38

Sheran schreef:
De 17 bakjes voor 3 euro (ofzo) van de IKEA zijn best ok, maar na een tijdje moet ik ze altijd weggooien omdat ze niet goed meer zijn. Bovendien zitten er een heleboel heeeele kleine tussen. En voor het milieu vind ik het ook niet zo prettig (maar daar ben ik zelf een mieperd mee).Liever heb ik glazen bakjes, maar die kosten weer wat meer.

Maar glazen bakjes schijnen het niet goed te doen in de vriezer en ik weet ook niet hoe ze het in de magnetron doen.

Alwiene schreef:
Carola, misschien weet je het al hoor, maar op Zwolle Zuid hebben we tegenwoordig ook een Xenos zitten. Naast de eveneens nieuwe Action. (Waar vroeger Jamin en Vogele enzo zaten). En in Zwolle Zuid zit ook een Zeeman. Zit trouwens ook een Kruidvat, geen idee of die wat hebben, maar een enkele keer hebben die ook wel eens diepvriesbakjes en je kan maar net mazzel hebben. Blokker zit er ook, maar daar had je geloof ik al gekeken :)

Ik weet het inderdaad, daar kan ik ook een keer kijken maar voor nu staat de stad in de planning :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:27

Ik zat even te kijken wat karbonades kosten , had gewoon weer zin erin :P En toen waren er 2 pakken met de datum van vandaag , hoppa en karbonades en bij de jumbo is win win :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:00

Mazzel :) :), wij gaan vanavond ook schouderkarbonade eten lekker gemarineerd op de wijze van hoe je de indische speklapjes marineerd recept van ah. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:06

Deze zijn al gemarineerd ze ruiken lekker ook :P , die van jou klinken ook heerlijjk!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:07

Wij hadden vanavond ribkarbonade, was afgelopen week bij C1000 in de aanbieding.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:09

Hier net op zondag naar de Jumbo, verschrikking qua drukte en ze hadden heel slim het bord met 4e wachtende gratis boodschappen weggehaald, jammer want er waren erg veel 4 wachtenden in de rijen bij de kassa's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:13

Ik snap ook nooit de drukte

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:53

C_arola schreef:
Hier net op zondag naar de Jumbo, verschrikking qua drukte en ze hadden heel slim het bord met 4e wachtende gratis boodschappen weggehaald, jammer want er waren erg veel 4 wachtenden in de rijen bij de kassa's.

Maar als alle kassa's open zijn, geldt het ook niet, he? Of waren er nog kassa's dicht?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:03

Ah dat wist ik niet, waren geen kassa's dicht. Dan verklaart dat het :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:14

Momenteel zijn er weer treinkaartjes bij de Kruidvat in de aanbieding
13,99 voor een dagkaartje en gelden alleen in het weekend, te gebruiken tot 25 juni (koningsdag uitgezonderd)

Ik liep er toevallig tegenaan omdat ik de komende maanden bijna wekelijks waarschijnlijk tussen zaandam en friesland heen en weer zal reizen ivm het regelen van allerlei zaken (mijn zus woont in friesland, mijn moeder woon'de' :( in friesland) en ik heb geen auto.
Voor mij persoonlijk is een kortingskaart handiger en zal dus ook waarschijnlijk geen hele rits kaartjes aanschaffen maar als ik geen kortingskaart zou aanschaffen zou het me per treinreis (moet daarna nog met de bus verder als ik niet wordt opgepikt vanaf het station) al 11 euro per enkele reis schelen.

Verder heb ik kennisgemaakt met de achterlijk dure COOP lol
Maar ja bij mijn zus is de COOP de enige supermarkt in de buurt, voor andere supermarkten ben je je besparing al weer snel kwijt aan de benzine en momenteel is de tijd er niet naar om boodschappen 'te plannen'
Maar..... ergens daar in de buurt moeten wel meerdere Plus supermarkten zijn... kan ik daar ook eens kennis mee maken lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:16

Ik heb dan familie in de zaanstreek , echt duur even heen voor een bezoekje idd...

Ik heb voorlopig niet 1 nodig , is wel ideaal :)