[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:19

Ik heb ook een iPhone 5s en ik doe er echt heel veel op en sluit vaak mijn apps niet af maar die van mij gaat gewoon een hele dag mee.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:19

Werken de laders wel op andere telefoons?
Vind het gek dat met een nieuwe accu nog niet beter is.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:21

Ja opladers werken wel op andere telefoons :j ...
Het lijkt iets met de software te zijn, telefoon is praktisch helemaal vernieuwd en de laatste software is geïnstalleerd maar het probleem blijft |o

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:24

En eens resetten?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:26

Hij is al helemaal terug naar Fabrieksinstellingen geweest, ook geen resultaat...
Zou het een virus kunnen zijn ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:11

Ik denk dat er gewoon iets mis is met je iphone zelf.. Kan je niet een keer naar een iStore gaan? Ik heb ook een 5S en ben juist enorm te spreken over de batterij.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:52

Als je er inmiddels ook al een nieuwe accu in heb gezet, zou ik inderdaad ook even naar een iStore gaan. Met een nieuwe accu zou dit niet moeten kunnen vind ik :=

Mijn 5 moet ik ook een aantal keer (2/3) per dag opladen. Hij is inmiddels ook bijna 2 jaar oud en ik ben ook zo'n persoon die hem s'nachts de hele nacht aan de lading leg, dus zo raar is het niet O:) Gebruik hem trouwens ook vaak op een dag. Maar inmiddels wil ik er wel een nieuwe accu in laten zetten, helemaal omdat ik straks hele dagen van huis ben en niet weet of ik een stopcontact bij de hand heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:06

Ik zit heel veel op mijn telefoon en laad hem niet eens elke dag op. Een tweede dag redt hij uiteraard niet :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:13

Ik heb het ooit met mijn 4S gehad na een update dat hij de batterij als een gek leeg trok. Bleek een software fout te zijn. Toen ik dat had aangepast was het probleem opgelost.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:27

Rebeccaa schreef:
Ik zit heel veel op mijn telefoon en laad hem niet eens elke dag op. Een tweede dag redt hij uiteraard niet :')

Ja hier precies hetzelfde. Heb m'n iPhone nu een maand en wat zijn iPhones toch fijn zeg. Voor mij geen Android meer. En over foto's maken nog niet eens gesproken want dat doet die ook zo mooi :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:29

Ik las vandaag een goede tip op Facebook.

Heel veel mensen hebben in hun telefoon een ICE contact "in case of emergency". Alleen omdat telefoons tegenwoordig gelocked zijn, kunnen ambulance mensen daar niet meer bij.

Als je naar de gezondheidsz app van Apple gaat, dan kun je een medisch ID toevoegen inclusief info over medicijnen, allergieën maar ook contact personen aanwijzen.

Bij nood kun je dan in het lock scherm naar noodgeval en dan links onder naar medisch ID en rechtstreeks bellen naar je emergency contact.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:23

Thanks voor de tip!
Heb dit direct ingesteld, wist ik nog niet. :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:41

Dat zag ik idd ook! Heb het meteen gedaan. :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:44

O thnx ga ik ook meteen doen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:04

Ik wil de paar jaar oude Mac van mijn vriend weer onder het stof vandaan trekken, maar hoe pak ik dat het handigste aan? Concreet:

- Hoe wis ik alle bestanden die erop staan? De Finder is een grote puinhoop aan mappen en bestanden. De dingen die echt bewaard moeten worden staan al op een schijfje en op Dropbox, dus alles wat er nu opstaat mag weg. Hoe doe ik dat het makkelijkst?
- Geinstalleerde programma's moeten daarbij wel blijven staan (hoewel enkelen ook weg mogen, hoe gaat dat handmatig?)
- Er staat nog vrij oude software op (is voor het laatst een paar jaar geleden geupdate). Is het handiger om eerst alles op te schonen en dan te updaten, of eerst updaten en dan de computer leegruimen?

Het mag duidelijk zijn dat ik alleen iPhones en iPads gewend ben, met een Mac weet ik me nog geen raad :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:31

Hmmm, als ik jou was zou ik de schijf gewoon formatteren en echt helemaal opnieuw beginnen. Die programma's die moeten blijven staan, heb je de .dmg (installatie programmatje) daarvan nog niet ergens anders staan, of te downloaden? Installeren op mac is zo simpel, ik zou dan gewoon even helemaal vers beginnen.

Als je dat niet wilt, zou ik gewoon alle bestanden en mappen handmatig verwijderen, verder kunnen programma's die eraf mogen vanuit de programmas map in finder gewoon naar de prullenbak gesleept worden. Ze worden dan gedeinstalleerd.

Updaten van de software kan altijd... Ik weet alleen niet precies hoe dat zat, of alle vroegere versies gratis konden updaten, of vanaf een bepaalde versie. Geen idee. Daarvoor moet je gewoon de mac app store laten zoeken naar updates.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:47

Thanks, daar kan ik wat mee. Ik geloof dat ik van alle programma's die ik wil houden nog wel de cd'tjes of downloadcodes heb. Dan ga ik gewoon helemaal opnieuw starten!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:26

Ik zou wel even uitzoeken welke OS versie je "recht op hebt" zeg maar, en hoe je dat op een geformateerde schijf geinstalleerd krijgt. Ik denk dat Mac wel ergens een optie heeft voor een versie installatie, dat die je op sleeptouw neemt zeg maar. Maar ik heb dus geen idee hoe of wat, want ik heb dat nog nooit hoeven doen.

Hier een nuttige link denk ik:

http://www.appletips.nl/een-mac-opnieuw ... n-install/

SmulSmurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:17

Sinds kort heb ik een ipod.
Altijd heb ik al niet met itunes over weg gekunt.. Maar nu krijg ik het dan eindelijk wel voor elkaar muziek erop te zetten..
Maar dan kun je afspeellijsten maken maar kun je vanuit al je muziek nooit zien wat je al aan een afspeellijst is toegevoegd.. Want daar blijven alle nummers gewoon staan..
Weet iemand hoe dit wel kan? Of hoe ik dit makkelijker kan doen?

Sorry voor de misschien onduidelijke uitleg.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:45

Hoi, weet iemand hier misschien een handige app om (zonder wifi) muziek te luisteren?
Spotify heb ik (de gratis versie), maar die werkt alleen met wifi. En oja, ik heb een IPhone 5 :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:47

misschien gewoon muziek op je iphone zetten

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:48

Ariannee schreef:
misschien gewoon muziek op je iphone zetten

Ja, dat lukte me nooit, maar ik kreeg net ook een tip via PB die ik morgen even ga proberen. Maar ik dacht, misschien weet iemand hier een handige app :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:49

sorry ik zou geen offline app weten. of je moet gedownloade muziek op je iPhone zelf zetten!

kan iemand me please helpen, ik heb een nieuwe laptop en daar wil ik iTunes op, heb op beide laptops home sharing aan gezet maar mijn nieuwe laptop vind de bibliotheek van mijn oude laptop niet?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:58

LidyK97 schreef:
kan iemand me please helpen, ik heb een nieuwe laptop en daar wil ik iTunes op, heb op beide laptops home sharing aan gezet maar mijn nieuwe laptop vind de bibliotheek van mijn oude laptop niet?

Hebben beide computers de nieuwste versie van itunes? Zitten ze beide op dezelfde wifi? Staan de schermen van de computers allebei aan en open op itunes terwijl je home sharing probeert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:20

jaa dat heb ik allemaal gecheckt!