Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:27

purny schreef:
Er zijn in Nederland ook nog zat doelen te behalen. Denk aan extra belasten van vervuilende bedrijven zoals Tata en het verplicht stellen van electrische wagens die bezorgdiensten aanbieden (postnl, DHL enz)
Maar men haalt het schijnbaar liever bij de mens die al krom moet liggen per maand.

In sommige gevallen ben ik best voor een Nexit.

En hoe gaan wij het dan in ons eentje redden :=

Een nexit is echt het allerlaatste wat we zouden moeten willen.

We leven in een ontzettend moeilijke tijd nu, we staan voor de grootste crises sinds de tweede Wereldoorlog.
De klimaatcrisis in al zijn facetten, de energiecrisis, de vluchtelingencrisis.
Het is zwaar, waarom moeten we dan wel onze levensstijl willen blijven houden. Iedereen moet inleveren. De luxe levensstijl die we hier gewend zijn kon natuurlijk ook niet eeuwig aanhouden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:46

purny schreef:
Er zijn in Nederland ook nog zat doelen te behalen. Denk aan extra belasten van vervuilende bedrijven zoals Tata en het verplicht stellen van electrische wagens die bezorgdiensten aanbieden (postnl, DHL enz)
Maar men haalt het schijnbaar liever bij de mens die al krom moet liggen per maand.

Dat stuit mij ook tegen de borst, de burger moet betalen voor dit en voor dat en met de gevolgen dealen etc. Maar hoe dan? Ze doen net of iedereen al die verhogingen en belastingen kunnen betalen wat dus niet het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:56

Elisa2 schreef:
purny schreef:

Dat stuit mij ook tegen de borst, de burger moet betalen voor dit en voor dat en met de gevolgen dealen etc. Maar hoe dan? Ze doen net of iedereen al die verhogingen en belastingen kunnen betalen wat dus niet het geval is.

Het is niet de overheid die een grote kist met geld achterover drukt en lachend zit van haha kijk nou ze nou eens dat ze het niet kunnen betalen. Jij noemt steeds die 200 miljoen voor excuses.

Met de 17,5 miljoen inwoners in Nederland is dat €11,42 per persoon he. Daar ga je geen gaten mee kunnen dichten.

En zoals purny verplichten van elektrische wagens voor bezorgdiensten, helemaal voor! Maar je weet wie die rekening betalen gaat he? Dat berekent postnl en andere diensten dan gewoon door aan de afnemers dus jij en ik.

Helaas zijn crisissen normaal.. die komen voort uit oorlog. Kijk maar na de 2e wereldoorlog hoe groot de economische crisis toen was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:06

Het gaat er om dat die mensen die e11,42 in de meeste gevallen zelf hard nodig hebben! En het blijft niet bij dat bedrag, overal zit belasting op en alles gaat omhoog, omhoog..behalve de lonen.

Ik snap ook wel dat crisissen voortkomen uit een oorlog, maar juist dan is het belangrijk om goed na te blijven denken over hoe je je eigen land en inwoners kan behoeden voor nog meer problemen. Pas als dat goed gaat kun je weer over de grenzen gaan kijken..als er "over" is en dat is er nu niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:13

Elisa2 schreef:
Het gaat er om dat die mensen die e11,42 in de meeste gevallen zelf hard nodig hebben! En het blijft niet bij dat bedrag, overal zit belasting op en alles gaat omhoog, omhoog..behalve de lonen.

Ik snap ook wel dat crisissen voortkomen uit een oorlog, maar juist dan is het belangrijk om goed na te blijven denken over hoe je je eigen land en inwoners kan behoeden voor nog meer problemen. Pas als dat goed gaat kun je weer over de grenzen gaan kijken..als er "over" is en dat is er nu niet.

Behalve de lonen, dat is ook niet waar natuurlijk en dat is de schuld van de overheid toch niet? Dat zijn de werkgevers! Het minimumloon is met 10% omhoog gegan.

De laagste lonen bij de overheid zijn heel veel gestegen die hebben dat wel gedaan. En er zijn ook best wel werkgevers die dat gedaan hebben. De werkgever van mijn vader heeft de laagste lonen met 20% laten stijgen. Bij mijn man op werk zijn de lonen met 10% gestegen.

Dus dat lonen niet stijgen is ook niet waar.

Bovendien is de werkloosheid nog nooit zo laag geweest als nu en kunnen mensen best wat eisen bij de werkgever. Maar mensen hebben de neiging te blijven bij het oude en durven niet naar wat anders te gaan waar ze meer kunnen verdienen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:39

Elisa2 schreef:

Hulp vanuit ons naar een gebied en naar mensen dat in handen dreigt te vallen van een langdurige politieke vijand is ook in ons voordeel. Het is ook een behoorlijk strategische zet dat dat wordt gedaan. Naast dat het behoorlijk asociaal is, wat denk je dat er gebeurd als niemand Oekraine steunt en Rusland het land en zijn inwoners gewoon kan innemen en omtoveren tot Russisch grondgebied? Denk je dat dat goed/veilig is voor ons? Het is in iedereen zijn voordeel om elkaar te helpen tijdens een oorlog.

En een nexit, heb je het wel gezien hoe het er bij de brexit aan toe gaat? Bijv over de voedseltekorten omdat agrariërs geen werknemers kunnen vinden, omdat die functies grotendeels door mensen uit andere landen werden ingevuld..

MyWishMax

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 15:46

En Engeland heeft ook een enorme energiecrisis nu waarbij mensen geen verwarming kunnen betalen, plus nog aantal problemen zoals hierboven bijvoorbeeld. Die brexit was helemaal niet zo'n slimme keuze

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:09

Spenk schreef:
En zoals purny verplichten van elektrische wagens voor bezorgdiensten, helemaal voor! Maar je weet wie die rekening betalen gaat he? Dat berekent postnl en andere diensten dan gewoon door aan de afnemers dus jij en ik.

Nee, de techniek is gewoon nog niet ver genoeg gevorderd om een electrische vrachtwagen de hele dag vol beladen te laten rijden, en al helemaal niet internationaal. En het laden duurt nog veel te lang. Daar wordt volop op ingezet maar is momenteel nog geen haalbaar alternatief.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:59

In tegenstelling tot Nexit....

Ik.denk dat de enige manier om.een serieuze welvaarts achteruitgang in West Europa voor de komende 10 jaar te voorkomen is door asap Europa te verenigen tot 1 (ja, één) land.

Gaat nooit gebeuren... dus houd er maar rekening mee, we gaan een aantal economisch heel slechte jaren tegemoet.
En dat ligt niet aan de Haagse incompetentie.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:23

We leven in een ontzettend moeilijke tijd nu, we staan voor de grootste crises sinds de tweede Wereldoorlog.
Het is zwaar, waarom moeten we dan wel onze levensstijl willen blijven houden. Iedereen moet inleveren. De luxe levensstijl die we hier gewend zijn kon natuurlijk ook niet eeuwig aanhouden.[/quote]

Het zijn gecreëerde crisissen.
Puur gecreëerd.
Om controle en macht uit te oefenen.
De WEF agenda.
Alles voor het klimaat.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:27

Dees schreef:
In tegenstelling tot Nexit....

Ik.denk dat de enige manier om.een serieuze welvaarts achteruitgang in West Europa voor de komende 10 jaar te voorkomen is door asap Europa te verenigen tot 1 (ja, één) land.

Gaat nooit gebeuren... dus houd er maar rekening mee, we gaan een aantal economisch heel slechte jaren tegemoet.
En dat ligt niet aan de Haagse incompetentie.

De EU is al 1 groot land. Nederland heeft al niks meer in te brengen.
Net zoals met de digitale euro, voor de formaliteit een debat, maar is allang beslist.
Mensen afhankelijk maken van basisbehoeftes. En financieel uitkleden.
Zodat men controle kan uit oefenen
Laatst bijgewerkt door OleJon op 18-12-22 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Vattenfall weet nog steeds niet wat ze willen. Eerst kregen we €1500 terug, toen moesten we weer €1000 bij betalen en nu krijgen we weer €1500 terug. We zien het wel in april.

Ik heb nu in onze P1 meter ook onze huidige tarieven ingevoerd, dus mijn man gelooft nu pas dat het verwarmen met airco echt goedkoper is dan met de cv. Uiteraard is dan wel alleen de kamer waar de airco staat warm.

verootjoo

OleJon schreef:
Citaat:

Het is zwaar, waarom moeten we dan wel onze levensstijl willen blijven houden. Iedereen moet inleveren. De luxe levensstijl die we hier gewend zijn kon natuurlijk ook niet eeuwig aanhouden.

Het zijn gecreëerde crisissen.
Puur gecreëerd.
Om controle en macht uit te oefenen.
De WEF agenda.
Alles voor het klimaat.

Was maar alles voor het klimaat :z
Het lijkt er nog niet erg op dat de regering het klimaat hoog heeft staan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:37

Spenk schreef:
Elisa2 schreef:

Behalve de lonen, dat is ook niet waar natuurlijk en dat is de schuld van de overheid toch niet? Dat zijn de werkgevers! Het minimumloon is met 10% omhoog gegan.

De laagste lonen bij de overheid zijn heel veel gestegen die hebben dat wel gedaan. En er zijn ook best wel werkgevers die dat gedaan hebben. De werkgever van mijn vader heeft de laagste lonen met 20% laten stijgen. Bij mijn man op werk zijn de lonen met 10% gestegen.

Dus dat lonen niet stijgen is ook niet waar.

Bovendien is de werkloosheid nog nooit zo laag geweest als nu en kunnen mensen best wat eisen bij de werkgever. Maar mensen hebben de neiging te blijven bij het oude en durven niet naar wat anders te gaan waar ze meer kunnen verdienen.

Nou dan hebben jullie geluk want bij mij en anderen die ik ken stijgen de lonen niet! Waarom? Omdat heel veel bedrijven dat echt niet kunnen betalen en anders massaal omvallen.

Wat de overheid doet is iets bij werkgevers neerleggen wat zij dus in veel gevallen niet waar kunnen maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:40

Gitana schreef:
Elisa2 schreef:

Hulp vanuit ons naar een gebied en naar mensen dat in handen dreigt te vallen van een langdurige politieke vijand is ook in ons voordeel. Het is ook een behoorlijk strategische zet dat dat wordt gedaan. Naast dat het behoorlijk asociaal is, wat denk je dat er gebeurd als niemand Oekraine steunt en Rusland het land en zijn inwoners gewoon kan innemen en omtoveren tot Russisch grondgebied? Denk je dat dat goed/veilig is voor ons? Het is in iedereen zijn voordeel om elkaar te helpen tijdens een oorlog.

En een nexit, heb je het wel gezien hoe het er bij de brexit aan toe gaat? Bijv over de voedseltekorten omdat agrariërs geen werknemers kunnen vinden, omdat die functies grotendeels door mensen uit andere landen werden ingevuld..

Ik heb het niet over Oekraïne al kun je daar natuurlijk wel je vraagtekens bij zetten want Oekraïne was niet eens lid van de EU. Maar goed, oorlog is vreselijk en het is belangrijk om er voor die mensen te zijn. Ik doelde op de achterlijke 200 miljoen voor excuses voor een slavernij verleden..

Ik heb het ook niet over een nexit, maar wel over een overheid die aub de juiste keuze maakt en in deze tijd is er geen ruimte voor dat soort zaken als zomaar 200 miljoen weggeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:44

Wat let je om dan een baas te zoeken die wel voor je betalen wil? De banen liggen nog steeds voor het oprapen momenteel ik krijg dagelijks op linked bericht met wij zoeken personeel. Ik ben ook wel eens gewisseld om meer te kunnen verdienen waardoor we nu hele ruime speling hebben. 4 jaar geleden hadden we de rekeningen niet meer kunnen betalen nee met dat loon.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:50

Dat kan ik niet vanwege persoonlijke redenen op dit moment.
Dat is helaas ook niet voor iedereen even makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:54

Nee dat kan ik snappen.

Ik bedoel alleen dat er zo makkelijk met het vingertje naar de overheid gewezen wordt. Hunnie moeten het maar oplossen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:56

We houden wekelijks alles bij en we gaan, logisch, met de kou omhoog. Maar ik vind 150m3 gas toch behoorlijk, zeker omdat we ‘m niet hoger zetten dan 17,5. Ketel pas nagekeken en ik heb het idee dat daar iets niet goed is gegaan. Uitgebreide uitleg volgt later.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 00:24

Huh maar is die 150m3 dan voor 1 week? Dat lijkt mij wel heel veel

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 00:30

Wij zitten op 10 m3 per dag bij dit vriesweer.
Staat ie overdag op 15 en vanaf namiddag op 17.

-O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 05:01

Hier ook 10-12m3 met dit weer, overdag op 19 en 's nachts 17.

Mijn geschatte verbruik snap ik ook niks van. In 3 dagen is mijn geschatte verbruik met 600m3 gestegen en daarmee mijn voorgestelde maandbedrag met 100e.
Als dat wordt gebaseerd op de afgelopen 3 jaar kan dat toch nooit na een paar koude dagen zo absurd fluctueren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 05:05

Juist wel. Omdat ze er dan vanuit gaan je veel meer verbruikt hebt nu dan normaal en de koudste maanden nog moeten komen. 12 per dag is enorm natuurlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 05:12

Dat zeg jij, als ik de afgelopen jaren terug kijk is december altijd de maand geweest met het hoogste verbruik bij mij en zie ik ook een verbruik in lijn met vorige jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 05:14

Je verbruikt altijd zo veel? Dan zou het kunnen zijn ze dan rekenen met dat je dan in de dure maanden ruimschoots boven het plafond uit komt.