Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CCCCC schreef:Wij hebben bezichtigd en het huis is echt top! Vanmiddag even met een bevriend makelaar bellen om te checken wat hij een reëel bod vindt en daarna even met de hypotheekman om te kijken of we zonder voorbehoud van financiering kunnen bieden..
Verkopend makelaar gaf aan dat er vanmorgen al een bod was binnen gekomen.. Dus we moeten snel handelen.
boeflover schreef:Dankjewel al voor de reacties. Ik denk dat we met onze overwaarde al een heel eind er zijn qua kosten, maar ik heb ook begrepen dat de bank eist dat je overwaarde in een nieuwe hypotheek moet stoppen, dus is even de vraag of dat dan kan.
Een gedeelte zal denk ik onder verbetering kunnen vallen; warmtepomp, vloerverwarming, glazen pui met beter isolerend glas. Verplaatsen van muren, leidingwerk, kozijnen/deuren binnen, badkamer en keuken niet. Een voorbehoud incl financiering daarvan is dus niet gek, thanks!
Stucen van de buitengevel is ms ook een verbetering (isolerend effect?)
Enig nadeel ms nog qua financiering is dat het huis al een A label heeft (bijzonder genoeg want niet alles is dubbel glas)
Mer1980 schreef:Nou het huis van mijn opa en oma staat online. Ruim 40 jaar mooie herinneringen opgedaan. Nu mag iemand anders mooie herinneringen maken.
https://www.funda.nl/koop/de-bilt/huis- ... erweg-162/
knabbelgirl schreef:Mag ik mij hier na een hele lange tijd van meelezen ook melden?
Wij zijn een maand geleden naar de financieel adviseur geweest om gewoon vast te inventariseren hoe we ervoor stonden zodra we wilden gaan kijken, geen serieuze zoekplannen voor dit jaar, pas na 1 januari. Heel specifiek eisen en wensenlijstje en maar 1 wijk waar we willen wonen, dus een hele kleine vijver om uit te vissen. Echter, kwamen we plots ons droomhuis tegen die al even te koop stond. We zijn vrijdag wezen kijken en het was echt alles wat we zoeken en meer. Zondag onze adviseur opdracht gegeven te gaan bieden wat hij maandag om 9 uur meteen heeft doorgespeeld incl een persoonlijke brief nog. Dinsdag tussen de middag kregen we eindelijk de ontvangstbevestiging en ze zouden zo snel mogelijk reageren. Woensdag ook niks gehoord dus donderdag heeft hij er achteraan gebeld. Ze verwachten ons gisteren of vandaag te laten weten hoe en wat. Is het normaal dat het zo lang duurt voor ze op je bod komen want het voelt alsof je aan een lijntje wordt gehouden. Voor zover wij weten zijn we de enige bieders en we hebben de bieden vanaf prijs geboden die nog erg stevig was voor de buurt en het werk wat er nog in gaat zitten., zoeken trouwens in de woonplaats van de poster boven me