Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:29

Dankjewel al voor de reacties. Ik denk dat we met onze overwaarde al een heel eind er zijn qua kosten, maar ik heb ook begrepen dat de bank eist dat je overwaarde in een nieuwe hypotheek moet stoppen, dus is even de vraag of dat dan kan.
Een gedeelte zal denk ik onder verbetering kunnen vallen; warmtepomp, vloerverwarming, glazen pui met beter isolerend glas. Verplaatsen van muren, leidingwerk, kozijnen/deuren binnen, badkamer en keuken niet. Een voorbehoud incl financiering daarvan is dus niet gek, thanks!
Stucen van de buitengevel is ms ook een verbetering (isolerend effect?)
Enig nadeel ms nog qua financiering is dat het huis al een A label heeft (bijzonder genoeg want niet alles is dubbel glas)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:08

CCCCC schreef:
Wij hebben bezichtigd en het huis is echt top! Vanmiddag even met een bevriend makelaar bellen om te checken wat hij een reëel bod vindt en daarna even met de hypotheekman om te kijken of we zonder voorbehoud van financiering kunnen bieden..

Verkopend makelaar gaf aan dat er vanmorgen al een bod was binnen gekomen.. Dus we moeten snel handelen.

Ik zou echt niet zonder voorbehoud financiering bieden als je het geld niet op de bank hebt staan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:15

boeflover schreef:
Dankjewel al voor de reacties. Ik denk dat we met onze overwaarde al een heel eind er zijn qua kosten, maar ik heb ook begrepen dat de bank eist dat je overwaarde in een nieuwe hypotheek moet stoppen, dus is even de vraag of dat dan kan.
Een gedeelte zal denk ik onder verbetering kunnen vallen; warmtepomp, vloerverwarming, glazen pui met beter isolerend glas. Verplaatsen van muren, leidingwerk, kozijnen/deuren binnen, badkamer en keuken niet. Een voorbehoud incl financiering daarvan is dus niet gek, thanks!
Stucen van de buitengevel is ms ook een verbetering (isolerend effect?)
Enig nadeel ms nog qua financiering is dat het huis al een A label heeft (bijzonder genoeg want niet alles is dubbel glas)

Overwaarde mag je ook gebruiken ter verbetering van je huis. Eigen bouwdepot zeg maar.
Weet niet wat er gebeurd als je er een nieuwe auto van koopt, dacht dat het van invloed was op de aftrekbaarheid van je hypotheekrente.

Mer1980

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:52

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:33

Mag ik mij hier na een hele lange tijd van meelezen ook melden?
Wij zijn een maand geleden naar de financieel adviseur geweest om gewoon vast te inventariseren hoe we ervoor stonden zodra we wilden gaan kijken, geen serieuze zoekplannen voor dit jaar, pas na 1 januari. Heel specifiek eisen en wensenlijstje en maar 1 wijk waar we willen wonen, dus een hele kleine vijver om uit te vissen. Echter, kwamen we plots ons droomhuis tegen die al even te koop stond. We zijn vrijdag wezen kijken en het was echt alles wat we zoeken en meer. Zondag onze adviseur opdracht gegeven te gaan bieden wat hij maandag om 9 uur meteen heeft doorgespeeld incl een persoonlijke brief nog. Dinsdag tussen de middag kregen we eindelijk de ontvangstbevestiging en ze zouden zo snel mogelijk reageren. Woensdag ook niks gehoord dus donderdag heeft hij er achteraan gebeld. Ze verwachten ons gisteren of vandaag te laten weten hoe en wat. Is het normaal dat het zo lang duurt voor ze op je bod komen want het voelt alsof je aan een lijntje wordt gehouden. Voor zover wij weten zijn we de enige bieders en we hebben de bieden vanaf prijs geboden die nog erg stevig was voor de buurt en het werk wat er nog in gaat zitten., zoeken trouwens in de woonplaats van de poster boven me :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:47

Nee hoor, is niet heel gek. Gewoon afwachten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:49

Wij hebben gisteren definitief akkoord gekregen *\o/* de financiering is dus rond! We zijn heeeeel blij. Vandaag was de laatste dag...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:25

Oké duidelijk, dank je J0anieke!

Wat fijn 996981! Van harte gefeliciteerd *\o/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:05

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:40

Wij hebben net een bod gedaan! Heel spannend haha! :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:50

knabbelgirl schreef:
Mag ik mij hier na een hele lange tijd van meelezen ook melden?
Wij zijn een maand geleden naar de financieel adviseur geweest om gewoon vast te inventariseren hoe we ervoor stonden zodra we wilden gaan kijken, geen serieuze zoekplannen voor dit jaar, pas na 1 januari. Heel specifiek eisen en wensenlijstje en maar 1 wijk waar we willen wonen, dus een hele kleine vijver om uit te vissen. Echter, kwamen we plots ons droomhuis tegen die al even te koop stond. We zijn vrijdag wezen kijken en het was echt alles wat we zoeken en meer. Zondag onze adviseur opdracht gegeven te gaan bieden wat hij maandag om 9 uur meteen heeft doorgespeeld incl een persoonlijke brief nog. Dinsdag tussen de middag kregen we eindelijk de ontvangstbevestiging en ze zouden zo snel mogelijk reageren. Woensdag ook niks gehoord dus donderdag heeft hij er achteraan gebeld. Ze verwachten ons gisteren of vandaag te laten weten hoe en wat. Is het normaal dat het zo lang duurt voor ze op je bod komen want het voelt alsof je aan een lijntje wordt gehouden. Voor zover wij weten zijn we de enige bieders en we hebben de bieden vanaf prijs geboden die nog erg stevig was voor de buurt en het werk wat er nog in gaat zitten., zoeken trouwens in de woonplaats van de poster boven me :)

We hebben bijna een week moeten wachten op reactie op ons bod.
Zenuwslopend, maar van de andere kant ... ook geen afwijzing :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:19

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:34

Brielle <3
Leuk huis ook, jullie gebruiken de slaapkamer beneden zo te zien niet als slaapkamer, dat lijkt me ook niet heel praktisch.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:59

Nee klopt wij wonen er ook met zen 2 en hebben geen kinderwens dus is onze waskamer

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 02:17

Mer1980, woonoppervlakte 110 en dan vraagprijs 510 voor een huis waar veel aan gedaan moet worden.. de Bilt zie ik. Is die regio zo extreem duur?

En spannend wachten op de biedingen!

Wij hebben maandag gesprek met de hypotheek adviseur en heeft alle opties op een rij gezet met langere looptijd. Ben benieuwd. Hij zei wel al dat je daarvoor op een of andere manier voor gaat betalen. Maargoed als we er daarmee tussen kunnen komen. Nou prima!

1 optie was geen kosten maar de huidige rente t.z.t. mee te nemen. Maar hij verwacht geen hoge rente stijging. Anders is het al gauw 4 tot 6000 euro verleng kosten na het half jaar.

Dinsdag dan de keuring en als dat rapport binnen is dan definitief de overeen komst op laten stellen. Spannend!

Little birdy ook een sfeervol huis. Mooi die boog in de keuken.

Knabbel girl spannend! Wel positief dat hij al ietsje langer te koop stond. Ben benieuwd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:04

ChantalSmook schreef:
Mer1980, woonoppervlakte 110 en dan vraagprijs 510 voor een huis waar veel aan gedaan moet worden.. de Bilt zie ik. Is die regio zo extreem duur?

En al schandalig veel bezichtigingen ingepland .... :o

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:30

De regio rondom Utrecht is inderdaad erg populair en de prijzen van huizen liggen ontzettend hoog. Dit is in deze regio echt geen gekke prijs voor dit huis. Ik denk dat het snel verkocht is.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:32

Om deze reden zijn wij gaan kijken in Den Bosch!

En ik kan verklappen dat ons bod is geaccepteerd *\%/* *\%/* *\%/*

Enorm onwerkelijk.. 2 woningen bezocht, waar deze er 1 van is. Eerste bod ooit op een woning en we kregen vandaag het verlossende telefoontje *\%/* *\%/*

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:35

CCCCC schreef:

Enorm onwerkelijk.. 2 woningen bezocht, waar deze er 1 van is. Eerste bod ooit op een woning en we kregen vandaag het verlossende telefoontje *\%/* *\%/*

Gefeliciteerd. *\o/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:51

CCCCC schreef:

Wat goed ! Gefeliciteerd

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:52

Wat goed, gefeliciteerd!! *\o/*

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:02

Wat leuk, gefeliciteerd!
Een vriendin van mij is ook aan het kijken in Den bosch maar dat valt nog niet zo mee.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:10

Gefeliciteerd!! :D

Als ik terug kijk naar onze zoektocht verschilt t ook enorm per wijk hoe snel er wordt geboden en hoeveel er wordt overboden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:26

WoW net een dag op funda en 4 bezichtigingen al gepland vind dat best snel gaan :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:33

Cccc gefeliciteerd!!! Wat gaaf. Den Bosch scheelt schijnbaar wel dan he. En ook een super sfeervolle stad vind ik. Wel fijn het eerste huis waar je serieus op gaat bieden. Ben benieuwd naar een linkje als je dat later wilt delen.

Little birdy waarschijnlijk heb je over een week ook al een serieus bod dan!

Mer1980 bizar haha. Ik vond onze vraagprijs al hoog i.v.g. met regio van mijn vader en Kaj zn familie (Friesland Gelderland Zeeland. Maar als ik deze prijzen dan hier zie!