FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:11

Die discussie over wel of geen dorp, ik woon in een plaats met bijna 70.000 inwoners. Maar nog zijn hier puristen die vinden dat wij een dorp zijn. Want, geen stadsrechten. Hier vlakbij wel een veel kleinere plaats, met stadsrechten. Dat zou dan een stad zijn. Maar ik vind dat ook qua mentaliteit en faciliteiten veel meer een dorp dan de plaats waar ik zelf in woon.

_Lorette_

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:41

Ik vind het hier ideaal. Klein stadje met historisch centrum, redelijk centraal in het land, rustig,veel voorzieningen aanwezig en op korte fietsafstand van een grotere stad voor de overige voorzieningen (bijv. bios).

Wat een mooi paardenbedrijf met de HIT-actief stal. :) Lekker plekje om je paard te hebben.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:46

Wij gaan van stad naar dorp verhuizen :) Heb nu 20 jaar in de stad gewoond, in mijn puberteit prima naar mijn zin gehad, maar mijn echte 'roots' liggen toch meer op het platteland.. :P Zelfs een poging gedaan tot wonen in Amsterdam, maar dat was de grootste fout die ik heb gemaakt haha.

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-40007513-meikade-16/
Mooi stukje grond erbij, prijs is een beetje pittig :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:48

Ja en dan is het ook nog de bodem prijs om überhaupt in contact met de verkopers te komen, reken maar dat je er nog flink wat geld bij moet leggen..
Wel een mooi huis though.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:48

En dan nog helemaal verbouwen, want er zit goed veel werk aan :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:51

Wat de prijs al snel richting de miljoen schopt. En dat is dan ineens wel heel duur voor zo'n huis :=

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:56

Ik woon voor het eerst in mijn leven in een dorp en ik vind het nog fijn ook! Ik mis niks en dat de winkels hier op zondag dicht zijn, dan pak ik toch de auto om ergens anders boodschappen te doen. Bedoel, ik doe hier toch al geen boodschappen in het dorp. _O-

Vanaf volgende week woon ik ook weer in een dorp, alleen dit dorp is onderhand net zo groot als de stad waar ik vandaan kom. Ik zou nooit in een stad als Rotterdam, Amsterdam, Utrecht enz kunnen wonen, ik weet zeker dat ik direct over prikkelt ben. :') Ik vind het wel fijn om naar een grote, drukke stad toe te gaan, maar ik ben er blij om dat ik zelf kan bepalen hoe lang ik in de drukte blijf hangen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:21

Ik kwam erachter dat ik wel wat tegenstrijdige wensen heb, want ik woon graag in de stad maar ook wel graag rustig. Maar de nabijheid van leuke dingen, evenementen, een goede bieb, theaters etc en dat dat ook 'van mij' is omdat ik er woon voelt wel goed. (En ook het gemengde, en soms het massale.)
Ik wil dan ook echt niet weg uit Utrecht.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:40

Nieuwe buurtgenoot is vorig jaar uit Utrecht vertrokken vanwege te druk. Nu zit hij echter hele dagen voor zijn panoramaraam waar niets achter gebeurt.. Hij was blij dat ik laatst mijn ponies in het weitje tegenover zijn huis zette. (Twee oudere merries, dat brengt ook niet veel leven in de brouwerij).

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:46

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:48

Ik vond het niet vervelend om in een stad te wonen (Enschede of Hengelo), dat heeft ook echt z'n voordelen... alle voorzieningen dichtbij, gewoon op de fiets naar de stad om uit eten te gaan of een terrasje te pakken. Shoarma e.d. wordt gewoon thuisbezorgd zonder extra kosten als je belt, winkelcentrum om de hoek, dat soort dingen.
Maar hier in de middle of nowhere voel ik me toch het lekkerst. In het buitengebied, perceel van ruim een hectare, paarden aan huis, natuur om de hoek. Dit hoort bij een dorp van 800 inwoners waarvan de helft in het buitengebied woont :')

Ik wil dan weer niet weg uit het oosten, grote stad als Rotterdam vind ik leuk voor een weekend, daarna ga ik weer fijn terug naar huis. Brabant heb ik helemaal niks mee, dat "gezellige", niks voor mij :n
En ik ben allang blij dat niet iedereen hier wil wonen, wordt het veel te druk hier :D

(Voor)oordelen hoort wel een beetje bij dit topic trouwens en dat maakt het ook wel weer leuk. Zoveel mensen zoveel meningen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:01

Ik vind die in Ede niet duur hoor. Normale prijs hier in de regio.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:26

Ik woon in een kleine stad van ong 16 000 inwoners en ben toch een centrum meisje hoor. Zou het liefst ergens wonen aan de rand van een centrum dat je als je visite hebt gewoon te voet een terrasje kunt doen of even snel naar de super loopt.

Maar dan wel zo aan de rand dat je met wat wandelen of 2min fietsen aan de natuur zit. Speld in een hooiberg is dit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:31

Mijn voorkeur gaat uit naar lekker een dorp als Aalden (met prima supermarktje overigens, en anders zit je zo in Sleen voor AH en Emmen is om de hoek), grote tuin, voel me prettig in die omgeving (paps komt uit Zuid-Oost Drenthe vandaan), kom er vaak. Maar voor werk is het niet praktsich. Dus dan second best, grote stad is mij te druk dan word ik gillend gek, maar ik wil wel alle voorzieningen. Dus dan kom je in een randgemeente uit. En Houten bevalt ook echt prima :j onze wijk is rustig, alle voorzieningen hebben we in het dorp en ik zit zo in Utrecht of Nieuwegein voor winkelen.

Houten zou ook een dorp moeten zijn, maar tis aardig groot. Het is wel geen stad, dus noemen ze het gewoon 'gemeente'.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:35

Schuur_ schreef:
Ik woon in een kleine stad van ong 16 000 inwoners en ben toch een centrum meisje hoor. Zou het liefst ergens wonen aan de rand van een centrum dat je als je visite hebt gewoon te voet een terrasje kunt doen of even snel naar de super loopt.

Maar dan wel zo aan de rand dat je met wat wandelen of 2min fietsen aan de natuur zit. Speld in een hooiberg is dit :D

Ik woon nu eigenlijk zoals jij omschrijft. Alleen echt 'natuur' hebben we ook weer niet, maar je zit wel overal heel dichtbij en dat is wel ideaal. Zo woon ik bijvoorbeeld op 300 meter van het treinstation (met verbinding naar Arnhem en Utrecht), 300 meter de andere kant op hebben we een Action en AH. Als je dan nog iets verder loopt zit je al midden in de stad :j Denk dat dat ook wel in ons voordeel is straks met de verkoop :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:40

Schuur_ schreef:

Moet je hier komen wonen :j ok centrum is net geen loopafstand (5 min fietsen) maar verder is het precies alles wat jij omschrijft. Super op 2 min lopen. Bos op 2 min fietsen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:28

Ik vind het wel grappig om alle verschillende meningen over ideale woningen en woonplaatsen te horen. Ik heb altijd gezegd dat ik voor geen goud in Amsterdam zou willen wonen en ben ook in Utrecht gaan studeren terwijl Amsterdam dichterbij was. Ik ben uiteindelijk van opleiding veranderd naar een opleiding die niet in Utrecht bestond en ben toch in Amsterdam gaan studeren. 2 1/2 jaar terug ben ik ook in Amsterdam gaan wonen, al mijn vrienden wonen hier en na het afronden van mijn opleiding werk ik nu ook al een tijd in Amsterdam. En ik zou de komende tijd niet weg willen waar ik nu zit, voor mij is het toch de juiste fit.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:31

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:36

Mooi!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:58

Even nog reactie op vorige pagina: ik snap de ecologische lol van een tiny house. Maar ik wil er niet in wonen. :') Ik ben toch wat minder minimalistisch, wil wel een comfortabel leven.
Nu hoef ik ook geen dik landhuis natuurlijk.

En overigens: heb ook in Utrecht gewoond een half jaar tijdens m'n studie en naast dat ik failliet ging erop (studie nam 6 dagen in de week in beslag toen dus bijbaan zat er niet in) vond ik het geen fijne stad om te wonen.
Maar ben zelf ook meer van niet al te veel hoge gebouwen, openheid, en bomen.

Iemand hier trouwens ook net als ik niet in een flat willen wonen? Heb natuurlijk wel in een studiootje gewoond maar kon er een op de begane grond krijgen.
Ik wil graag mijn voordeur op de grond blijkbaar. _O-
Het is deels hoogtevrees en deels gewoon niet uit te leggen geloof ik.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:04

Ik heb een aantal jaar op 15 hoog gewoond, enige voordeel was het uitzicht. Voor mij hoeft het niet nog een keer in ieder geval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:05

Heb wel in een flat gewoond maar het idee dat overal rondom mensen wonen kon ik niet aan wennen. Kleine ruimte maakte me niks uit. Ik zou best in een tiny house kunnen wonen mijn eerste woning was ook heel klein en de flat was ook niet groot. Maar dan moeten er wel heel veel spullen weg :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:10

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:20

Ik zou niet in een flat willen wonen, tiny house ook niet.
Maar mijn (duplex beneden)woning is niet groot te noemen, denk 70m2.
Perfect voor mij en mijn diertjes, tuintje erbij, 2 slaapkamers.
Enige wat ik nog wens is een voortuintje zodat ik net wat meer privacy heb, al is het maar 30cm.
Nu lopen voorbijgangers bijna door de vensterbank heen wat het gevoel geeft dat ze allemaal bijna binnen staan. :+

Voor het beeld, dit is een plattegrond van mijn woning:
Afbeelding
Ruimte 11 is 2x3,5m, 5 en 15 zijn van de bovenburen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:30

Zolang een flat niet gehorig is vind ik het echt wel ok! Ik ga juist voor het eerst sinds lange tijd op de begane grond wonen (en voor het eerst een miniem tuintje) wat ik raar vind. Geen uitzicht, geen lucht.