[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:28

Tjeee Karuna! Het zit jou ook echt ALLEMAAL tegen... :\

Ik heb ook alles lopen nu, vind het reuzespannend allemaal. Intussen zit ik thuis en wacht op een telefoontje over een sollicitatiegesprek... Gelukkig sta ik nog wel op contract bij Randstad.
Durf alleen geen ww aan te vragen ivm de hypotheekaanvraag.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:36

Jeetje Karuna, wat een rot situatie... Met recht een hoofdpijn dossier!

Janine, zit je werk er al weer op dan? Zit jou ook niet mee he...

Wij hebben de offerte van de bank binnen, is exact wat onze adviseur voorspelt had (ook Aegon). Mijn werkgeversverklaring is ook eindelijk binnen. Vanavond een gesprek met de adviseur en dan zullen we waarschijnlijk akkoord geven :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:44

Jep, te hard gewerkt... -.-
Maar sta op contract tot 11 juni, betaalt alleen niet :+ Kan nu misschien op een andere locatie aan de slag, maar heb eerlijk gezegd liever nog een tijdelijke klus.
Wil straks wel écht gaan solliciteren op normale functies, ben beetje klaar met het hele uitzendgebeuren.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:54

M_D_H schreef:
Jeetje Karuna, wat een rot situatie... Met recht een hoofdpijn dossier!

Janine, zit je werk er al weer op dan? Zit jou ook niet mee he...

Wij hebben de offerte van de bank binnen, is exact wat onze adviseur voorspelt had (ook Aegon). Mijn werkgeversverklaring is ook eindelijk binnen. Vanavond een gesprek met de adviseur en dan zullen we waarschijnlijk akkoord geven :o

mag ik vragen hoe lang bij jullie de doorloop tijd was via aegon? O:)

Karuna, dat verzin je toch niet... wel echt vervelend -O-

Spannend janine!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:10

Euhm. Onze adviseur had alles voorgerekend en bereid dus had feitelijk alles al gedaan.
Hij heeft 8 mei de aanvraag gedaan.
12 mei zouden we de offerte krijgen maar dat duurde eigenlijk wat langer, de offerte hebben we 17 mei pas gekregen. Dus eigenlijk 7 werkdagen :o

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:32

Karuna, heb je weer uitstel dan? ik meen dat alles vrijdag klaar moest zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:09

M_D_H schreef:
Euhm. Onze adviseur had alles voorgerekend en bereid dus had feitelijk alles al gedaan.
Hij heeft 8 mei de aanvraag gedaan.
12 mei zouden we de offerte krijgen maar dat duurde eigenlijk wat langer, de offerte hebben we 17 mei pas gekregen. Dus eigenlijk 7 werkdagen :o

Zo lang? :oo

Bij mij was de offerte er nog op de dag van aanvraag...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:18

Ja, dat had onze adviseur ook verwacht en zo gaat het normaal ook...
Je kan je voorstellen dat ik behoorlijk gestresst was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:25

Ik ben benieuwd hoe dat zo bij ons gaat, alles ligt nu bij de adviseur om achter offertes aan te gaan :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:59

Bij ons duurde de Aegon 2 maanden :') ze waren druk..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:16

Leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik sta echt nog maar aan het begin. Ik heb 1 huisje bezichtigd, maar dat was niks voor mij. En ik heb morgen een gesprek bij de bank, dus dan kan ik daarna hopelijk wat gerichter opzoek gaan. Ben benieuwd hoe veel ik kan lenen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:06

Donderdag loopt het voorbehoud af. Woensdag 5 uur smiddags dus effectief. Weer een dag voorbij. Hypotheekverstrekker en verzekeraar zijn nu met elkaar aan het vechten. Dit stuk moet hoe dan ook eerst geregeld zijn. Maar eigen hypotheekaanvraag die maatschappij weet opeens niet of ze wel hypotheek willen geven met allimentatie opeens. Daarvan nog niks gehoord vandaag.

Nog geen twee dagen meer dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:07

Kan je geen verlenging van het voorbehoud aanvragen? Wij kregen te horen dat dat vaak geen probleem is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:12

Is al 2 keer gebeurd en deze verlenging was op het nippertje. Nog meer wil de vrouwelijke verkoper absoluur niet. Tenminste dat was de laatste keer het verhaal. Ondanks dat ik al meteen heb aangegeven het gaat een heel lange tijd duren.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:16

Wat ontzettend vervelend karuna. Zowel voor jullie als voor verkopers.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:22

Yeps. Maar ik heb nog twee dagen schrijf ik hoopvol. :') ben inmiddels zo murw dat elk bericht ok is. Is het een nee ga ik veel tijd steken in enkel laten genezen, oude huis opknappen en motorrijbewijs halen. :+

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:25

Duimen draaien dan maar!

Morgen komt koper hier om het contract te ondertekenen. En woensdag zelf bij een woning kijken. Spannende tijden ook

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:32

Hier begint er gelukkig schot in te komen. Notaris belde vandaag dat ze overdracht voor 31 mei willen plannen (bouw begint 30 mei maar financieringsvoorbehoud loopt tot half juli). Lijkt er op dat financiering wel rond kan komen voor die tijd (lang leve Rabo) en anders lopen we toch tegen bouwrente aan dus hele proces ineens nog meer aan het versnellen vanavond.

Zal ook wel heel blij zijn als hypotheek afgerond is, kunnen we focussen op alle opties van de bouw en daarna ga ik ongeveer bevallen (vandaag 32w zwanger).

Vrijdag definitieve verkoop gesprek met makelaar over onze huidige woning en dan gaat ook het hele verkoop klaar (foto's maken etc) spelletje beginnen.

Gelukkig eerst even stille verkoop omdat ons nieuwe huis volgend jaar pas klaar is dus staat niet zo'n druk op nu te verkopen, wil die stress het liefste over de bevalling heen tillen namelijk!

Edit: ja ik weet dat dit raar klinkt, juist niet zo'n haast met verkoop maar dubbele lasten hebben we sowieso, liever nog stuk rust in huidige huis met afbetaling hypotheek dan extra verhuizing, huren etc.
Wonen in een zeer gewilde wijk met gemiddelde omlooptijd van minder dan 3 maanden en hebben verwachting op een nette overwaarde. Vraagprijs komt op 239.000 voor nu dus ook binnen gewilde prijsklasse gelukkig.
Laatst bijgewerkt door ElizeVdS op 22-05-17 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:35

Hier een fikse tegenvaller, er gaat ergens iets mis met de werkgeversverklaring van mijn vriend, maar ik snap er niks van. De getallen lijken niet te kloppen met zijn jaar opgaven. Onze hypotheek adviseur zei vandaag' Morgen hebben jullie de afwijzing binnen' maar wij willen nog niet opgeven. Zij wel. Dus ik heb een second opinion aangevraagd bij een andere adviseur. Weliswaar wel duurder maar dat maakt mij momenteel niet uit. Ik wil het geregeld hebben.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:37

Karuna wat een drama zeg. Is je niet gegund lijkt het wel!

Roos ook al een tegenvaller. Hopelijk biedt andere adviseur uitkomst. Enig idee waar dat verschil vandaan kan komen?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:56

Nee geen idee, ik snap er ook vrij weinig van. Daarom toch maar een andere adviseur geraadpleegd, die gaat morgen goed kijken naar al onze papieren. Hebben namelijk al het papierwerk wel compleet onderhand.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:49

Gaat heel vaak wat mis met de werkgeversverklaring begreep ik van onze adviseur. Kan je op internet niet vinden hoe het precies zit en zelf nakijken en dan eventueel snel een nieuwe aanvragen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:53

MarjanB schreef:
Bij ons duurde de Aegon 2 maanden :') ze waren druk..

Dat zei onze adviseur ook al, vanwege de laagste rente die ze bieden zijn ze gewoon erg druk.
Maar wij doen eerst een gewone aanvraag en als we de 5 dagen voorbij zijn maken we er een spoed aanvraag van. Wij willen alles binnen hebben voor 9 juni want dan moet de financiering rond zijn :o

Gister dus akkoord voor de hypotheek gegeven, opstal, inboedel en aansprakelijkheidsverzekering geregeld en nu is het weer wachten op de bank.

Karuna wat een vervelende situatie zeg. Hoop dat voor jou dat het op de een of andere manier toch geregeld kan worden.

ElizeVds, goed over nagedacht dus.
Hoop dat het goed uitpakt :j

RoosG, wat een vreemd verhaal?
Kunnen ze niet uitleggen wat er precies mis is met de werkgeversverklaring?
Ik zou ook gaan voor een second opinion.
Wij hadden eerst ook een probleem met de werkgeversverklaring van mijn vriend maar dat komt omdat het een Amerikaans bedrijf is waarvoor hij werkt en die kwamen eerst aan met een Amerikaanse verklaring die hier dus niet geldig is. Toen kwamen ze met een Nederlandse werkgeversverklaring wat al een verouderd model is en nadat wij het juiste model aangedragen hebben hebben ze de goede ingevuld :+.
Mijn werk heeft gelukkig meteen de goed ingevuld anders hadden we nog langer moeten wachten :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:14

Balen Karuna, wat een gedoe zeg.
Roos, gek.. Hoe kan dat nu afwijken?

Wij de bank gebeld met een simpele vraag, althans dat vinden wij. Zijn wij inmiddels 3 man verder en nog niemand die het weet. Nu gaan ze intern kijken wie het wel kan weten en dan moeten wij op gesprek komen :+ Het lijkt mij dat je als bank wel weet hoe je omgaat met agrarische bedrijfspanden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:28

Bij mij wijkt mn verklaring ook af van mn jaaropgave.. want op de verklaring wordt ouderschapsverlof niet meegerekend, die is op basis van mijn 40 urige contract waar ik op korte termijn ook weer volledig aan ga voldoen :=