Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:38

De rode kool schotel gaat een kwartier de oven in. Het gehakt kruid ik wel overigens.

Ben hartjes wentelteefjes aan het bakken voor mijn lief.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:57

C_arola schreef:
Weet iemand waar je bakjes voor de vriezer met 0,25-0,3 l inhoud kunt kopen? Gaat om de zelfgemaakte voeding voor mijn zoontje, potjes zijn duur en hij eet gewoon mee met ons maar de bakjes die je kunt kopen zijn alleen 0,2-0,5 soms 0,3 maar de stukprijs ligt dan op 2,- per bakje wat erg duur is. 0,5 l inhoud heb ik niks aan omdat ik bijna nooit 2 dagen achter elkaar bewaarde voeding nodig heb.
Hema, blokker, action, ikea en xenos hebben het niet..

Ik wilde zeggen Tupperware maar die zijn heel wat duurder dan 2,-

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:01

Je hebt ook nog de marskramer, geen idee of die een webwinkel hebben of dat jij er één in de buurt hebt, en euroland is ook zo'n soort winkel vlgs mij (alleen van horen zeggen van mijn meoder want die zit hier niet), marskramer kan ik helaas ook niet meer even voor je kijken want die is hier 3 maanden geleden weggegaan

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:03

De ikea heeft een set bewaarbakjes, zitten allerlei verschillende maten in maar ook een paar hele kleintjes. Die gebruikte ik voor z'n hapjes.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:04

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:17

Wij hebben een euroland, ik weet niet of jullie dat ook hebben. Maar die verkope ook vaak van die dingen en heel goedkoop vind ik.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:17

omdat saroanda de link van ikea plaatste was ik natuurlijk nieuwsgierig en 'moest' ik ook kijken lol

zijn deze niet geschikt voor je doel?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30155180/
zijn 0,3 l inhoud

edit:
@ wemkelover...
Kijkend naar jouw woonplaats... mijn moeder woont in Lemmer dus in die regio zit iig Euroland, maar hier (zaanstreek) dus niet
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 14-02-14 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:18

Wat een leuke set van ikea zeg,en niet eens zo duur.
Handig voor ons in de caravan.
Mmm....toch eens kijken bij ikea over een paar weken als we toch in utrecht zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:27

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:43

Rampshellie schreef:
Big Bazar?

Ken ik niet, zit hier niet in de omgeving.

Charaz schreef:
Ik wilde zeggen Tupperware maar die zijn heel wat duurder dan 2,-

Klopt en dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over.
Marskramer heeft dacht ik dezelfde assortiment als blokker.

saroanda schreef:

Ik heb alleen dezelfde maat nodig, verder geen opbergmogelijkheid voor andere bakjes..

wemkelover schreef:
Wij hebben een euroland, ik weet niet of jullie dat ook hebben. Maar die verkope ook vaak van die dingen en heel goedkoop vind ik.

Hier niet..

Annemiek; ik ga je link zo bekijken. Duurt even voordat we naar de ikea zouden gaan en hier zit het nog niet maar misschien wel een idee :j

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:47

Ikea set is inderdaad wat voor ons, eens kijken wanneer we die kant op gaan, alleen voor zulke bakjes 1 uur enkele reis met de auto is geen optie :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:48

Volgens mij heeft Ikea ook een webshop en doen ze verzenden
Helaas niet online te koop. Wellicht een bokker die je wilt helpen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:06

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:43

C_arola schreef:
Ikea set is inderdaad wat voor ons, eens kijken wanneer we die kant op gaan, alleen voor zulke bakjes 1 uur enkele reis met de auto is geen optie :D

Ik heb ze toen der tijd bij de xenos gehaald vier bakjes voor drie euro ofzo ging super! Precies groot genoeg!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:36

Ik was het topic kwijt uit mijn eigen berichten?

Mijn vriend is een aantal weken geleden zijn baan verloren en kreeg per direct geen geld meer, toen werd ik toch wel een heel stuk creatiever dan ik al was :D De eerste week was ik 21 euro kwijt, de tweede week 23 euro en de derde week bijna 30 (moest ik kattenbakgrit en spullen voor de verjaardag van mijn zoontje hebben). Wij deden altijd boodschappen ergens tussen de 60 en 80 euro (waren daarmee al gezakt van 100-120 euro per week). Maar ik zie nu hoe makkelijk het me af gaat :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:11

pmarena schreef:
Ik heb deze een poosje geleden besteld, superfijne bakjes maar vergeleken met die van Ikea wel een stuk duurder :P

http://www.bol.com/nl/p/curver-fresh-go ... 002756272/

Ziet er ook goed uit maar de verzendkosten..

Themba schreef:
C_arola schreef:

Ik heb ze toen der tijd bij de xenos gehaald vier bakjes voor drie euro ofzo ging super! Precies groot genoeg!

maat 0,25l? ik kon ze niet vinden. Zo ja dan ga ik daar kijken, in de stad hebben we een Xenos.

Laatje kan ik trouwens niet uit de wasmachine halen, vrees voor een flinke emmer water en een doek om het poeder op die manier eruit te krijgen.
Goed bezig Quellian!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:16

Verzendkosten waren voor mij gratis, je hoeft maar voor 20 euro te bestellen bij Bol voor gratis verzending.... :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:25

Quellian schreef:
Ik was het topic kwijt uit mijn eigen berichten?

Mijn vriend is een aantal weken geleden zijn baan verloren en kreeg per direct geen geld meer, toen werd ik toch wel een heel stuk creatiever dan ik al was :D De eerste week was ik 21 euro kwijt, de tweede week 23 euro en de derde week bijna 30 (moest ik kattenbakgrit en spullen voor de verjaardag van mijn zoontje hebben). Wij deden altijd boodschappen ergens tussen de 60 en 80 euro (waren daarmee al gezakt van 100-120 euro per week). Maar ik zie nu hoe makkelijk het me af gaat :)

Netjes! Maar eet je dan ook gezond?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:26

Carola, zit er niet gewoon een vergendelingetje oid aan de binnenkant van het laatje?
dat is bij de meeste wel zo, ben er nog geen tegen gekomen waar het laatje er niet uit kan en er inmiddels aardig wat onder handen genomen (thuiszorg)

verzendkosten bol is idd combineren, kijken of er nog meer is wat je nodig hebt wat ze goedkoop hebben en Xenos heeft over het algemeen wel kleine bakjes etc, althans, ik kom ze eigenli9jk altijd tegen als ik eens in de xenos ben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:27

Bij Wibra hebben ze ook heel stevige diepvriesbakjes.

DebGizmo, absoluut! Ik ben van de groente en het fruit. Maar als de spruiten bv in de aanbieding zijn (vorige week bij AH 89ct, 1+1 gratis en dus 45ct per pond) dan eten we gewoon 2x per week spruiten. Aardappelen zijn ook altijd wel ergens in de aanbieding (afgelopen woensdag gehaald bij Plus, waren 75ct per 2,5kg, dus 2 zakken gehaald). Bij mijn werk zit een Vomar en AH, bij mij in de wijk zit een C1000 en onderweg zit een Plus, dus piep overal naarbinnen voor de koopjes.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:35

pmarena schreef:
Verzendkosten waren voor mij gratis, je hoeft maar voor 20 euro te bestellen bij Bol voor gratis verzending.... :)

Klopt maar ik heb verder niks nodig. Ga dus eerst bij Xenos en Wibra nog een keer kijken.

Sonja_vR schreef:
Carola, zit er niet gewoon een vergendelingetje oid aan de binnenkant van het laatje?
dat is bij de meeste wel zo, ben er nog geen tegen gekomen waar het laatje er niet uit kan en er inmiddels aardig wat onder handen genomen (thuiszorg)

verzendkosten bol is idd combineren, kijken of er nog meer is wat je nodig hebt wat ze goedkoop hebben en Xenos heeft over het algemeen wel kleine bakjes etc, althans, ik kom ze eigenli9jk altijd tegen als ik eens in de xenos ben.

Wel een lipje aan de bovenkant maar daar zit geen beweging in.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:28

Alter_Ego schreef:
In stukjes snijden, of ook erg leuk, de 'bladen' van elkaar losmaken. Beetje olie verwarmen, witlof erin en eventjes roerbakken. Na ongeveer een minuutje de honing erover, beetje naar eigen smaak net hoe zoet je hebt wilt hebben. Dat nog eventjes omscheppen en dan is het al klaar. Supersimpel!

Goeie tip! :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:39

Carola ik heb deze daar altijd voor gebruikt;
http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... &merk=3550
plus de deksels
http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... &merk=3550
zit je dus rond de 13 euro voor 10 stuks. Zijn erg handig in gebruik vind ikzelf.

nuby heeft ook opbergbakjes maar die zijn wel kleiner, 5euro voor 6 stuks
http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... merk=14746

of anders de grotere versie, 8euro voor 6 stuks
http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... &merk=9531

Ik kookte vaak 1x per week diverse groentes en vroor deze in dmv de aventbakjes.
Weet niet hoe oud je kleine is en hoeveel er dus gegeten wordt, maar die vond ik dus wel fijn.
Heb ze ook voor invriezen van borstvoeding gebruikt, converter plus speen erop en het is meteen een drinkfles.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:00

Die eerste heb ik van Avent Philips, zijn inderdaad ideaal maar die zijn dus te klein voor de maaltijden die mijn zoontje nu eet terwijl 2 bakjes weer veel te veel samen is.
Mijn zoontje is nu 16 maanden en eet nu gemiddeld 250 ml per avond en ik vries eten wat over blijft in zodat ik altijd eten voor hem heb mochten we een keer pizza eten of buiten de deur bij familie of restaurant gaan eten.

Ik denk dat ik eerst bij Xenos ga kijken, bij de Action kon ik de juiste maat niet vinden, en mocht daar niks zijn dan ga ik waarschijnlijk voor de Nuby, bedankt voor het meedenken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:11

dan zou je dus inderdaad die onderste van nuby kunnen nemen, die zijn 300ml.
Wat eet hij verder dan?
Mijn dochter is altijd te porren voor wat kale aardappels of pasta, dus voor nood kan ik dat altijd even snel klaarmaken want dat is zo gebeurd. Eet ze de dag erop wel weer wat extra's aan groente of fruit.
wel goed dat je geen potjes pakt in elk geval, scheelt veel geld en zelfgemaakt is natuurlijk veel gezonder! Je zou ook een zak ingevroren broccoli kunnen halen, kun je zo een paar roosjes uitpakken en koken als je het een keer nodig hebt.