[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:59

Die foto's kan ik wel missen, de belangrijke heb ik wel op de camera roll staan.
Het ging mij er vooral om dat ik niet weg zou zijn uit de groepsgesprekken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:15

Sodera schreef:
Fotos worden nl "dubbel" opgeslagen in zowel je camera rol als op whatsapp.

Je kan instellen of de foto's in je camera rol worden opgeslagen of niet. Ik hoef echt niet alle foto's die ik per app ontvang in m'n camera rol. Als er eens een is die ik wel wil bewaren doe ik dat wel handmatig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:48

Dat kun je ook uitzetten he! Dat foto's van whatsapp gelijk op je camera roll komen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:34

Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet hierop. Ik heb voor Facebook messenger ingesteld dat deze geen gebruik mag maken van mobiel internet. Desondanks krijg ik op mobiel netwerk meldingen als ik nieuwe berichten heb. Waarom?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:05

Dorus schreef:
Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet hierop. Ik heb voor Facebook messenger ingesteld dat deze geen gebruik mag maken van mobiel internet. Desondanks krijg ik op mobiel netwerk meldingen als ik nieuwe berichten heb. Waarom?

Als ik het goed heb staat data die voor pushberichten (ik neem aan dat je dat bedoelt met de meldingen die je binnenkrijgt, want als het goed is zouden de berichten in de app zelf niet moeten laden wanneer je die zou openen met je huidige instellingen) wordt gebruik onder het kopje 'Systeem' (als je je mobiele dataverbruik bij instellingen opzoekt), en niet onder de messenger app zelf. Die systeem data kun je niet apart uitzetten, als je geen data voor pushberichten wil moet je die meldingen apart uitschakelen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:39

Als ik de app open dan krijg ik inderdaad de melding dat er geen verbinding met internet is :j
Maar als ik dat uitschakel krijg ik dus ook geen pushberichten meer als ik op de wifi zit? Want ik wil die pushmeldingen wel, maar niet op mobiel netwerk. En omdat nou iedere keer aan te gaan passen afhankelijk van op welk netwerk ik zit dat zie ik ook niet zitten.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:29

Dan krijg je inderdaad ook geen pushberichten van messenger meer op wifi := Heel onhandig is dat ja, en om dat nou steeds weer aan te passen... Maar het is voor zover ik weet wel de enige oplossing (behalve het geheel uitzetten van het gebruik van mobiele data) om geen data meer te gebruiken aan pushberichten, omdat de telefoon dat ziet als systeemfunctie in plaats van als functie van de app.
Heb je überhaupt een databundel? Want pushmeldingen zouden nou niet echt een grote kostenpost aan data moeten zijn :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:52

Ik heb een databundel en vorige maand heb ik voor het eerst zuinig moeten doen op het eind omdat hij er nogal hard doorheen ging. Begin volgende maand wordt m'n databundel alleen drie keer zo groot dus zou het wat dat betreft geen probleem meer moeten zijn.

Maar het heeft niet alleen met die databundel te maken. Ik krijg nu tijdens werktijd vragen binnen die ik op dat moment niet kan beantwoorden (gegevens en bestanden niet beschikbaar) en waarvoor ik eigenlijk ook geen tijd heb. En het leid me teveel af. Daarnaast zijn de meldingen weg tegen de tijd dat ik wel beschikbaar ben en is er kans dat ik wel eens iets over het hoofd zie en vergeet.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:07

Ik kom hier even binnenvallen :o Ik heb sindskort een iPhone (hiervoor altijd Samsung) en loop tegen een probleempje aan. Ik heb begin deze maand muziek op mijn iPhone gezet door het op mijn computer te downloaden, vervolgens op itunes om mijn laptop te zetten en daarna het te synchroniseren met mijn telefoon. Ik heb nu wat extra muziek gedownload en wil dat op diezelfde manier weer op mijn iPhone krijgen, maar hij synchroniseert de itunes op mijn laptop niet met de muziek op mijn telefoon. Wie weet wat ik moet doen om het op mijn telefoon te krijgen?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:24

Itunes synchroniseerd alles wat in de bibliotheek van itunes op je laptop staat. Dus alle muziek die je er op wilt hebben moet in je bibliotheek staan anders verwijdert hij het van je iphone.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:31

Maar hij verwijdert niks van mijn iPhone? De nieuwe muziek wordt er niet bijgezet...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:40

Als je de iPhone aangesloten hebt en je gaat in iTunes naar het overzicht van de telefoon en dan naar muziek. Staat dan ook alles aangevinkt voor synchronisatie?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:46

Ja dat stond het wel, echter ben ik nu nog verder van huis, want ik ging proberen om mijn iPhone opnieuw aan te sluiten en nu lukt dat dus ook niet meer :\

Ik ben dol op mijn nieuwe iPhone, maar muziek op je telefoon zetten gaat niet zo makkelijk...

Edit: Oké iPhone is weer aangesloten bij itunes. Echter nog steeds die nieuwe nummers niet op de telefoon. Moet ik met een kabeltje de iPhone verbinden aan de laptop om te synchroniseren?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:06

Ja dat moet wel met het kabeltje!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:08

Ik wou net zeggen dat het was gelukt haha! Vergat het kabeltje. Bedankt voor jullie hulp :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 01:03

Hebben jullie bij het laden van jullie iPhones ook zulke hete adapters. Mijne is soms zo gloeiend heet, terwijl ik hem niet eens volledig op laat laden.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 01:26

Dat is bij elke Apple apparaat.

Ik heb het bij m'n iPhone en m'n iPad en de iMac word van boven ook gloeiend heet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:45

Mijn MacBook oplader wordt ook heet. Als ze 100% zijn opgeladen, zijn de opladers ook weer afgekoeld.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:44

Inderdaad, mijne worden ook heet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:49

De mijne worden wel warm, maar niet gloeiend heet.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:46

Oke thanks! En is het ook zo dat het niet goed is om je iPhone aan de lader te houden (dus bijvoorbeeld snachts aan de lader) nadat die 100% geladen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:52

Ze zeggen dat het met de opladers en telefoons en batterijen van tegenwoordig niet meer zo erg is, maar ik haal hem er zelf voor de zekerheid wel meestal af. Ik lig 's avonds toch altijd in bed, dus dan laad ik hem alvast op en als ik ga slapen, haal ik hem er vanaf. Dan is m'n iPhone 100% en 's ochtends is die nog 97% of zo. Die 3% mis ik niet op een dag. (M'n batterij is toch nooit leeg :'))

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 05:38

Ik heb de mijne altid de hele nacht aan de lader als hij leeg is. Heb nooit iets gemerkt aan de batterij daardoor.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:03

Ik laad die van mij gewoon de hele nacht op en als ik wakker word haal ik de oplader eruit.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:12

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een iphone 5s die zich binnen 5 uur helemaal leeg trekt qau accu?

Ik heb een nieuwe accu in mijn telefoon laten zetten om hopelijk het probleem op te lossen, maar er is niets verbeterd.
Sluit bewust alle apps af nadat ik ze gebruikt heb en kan de telefoon gerust een aantal uur niet aanraken en toch trekt hij heel de accu leeg.

Daarnaast zijn er maar 2 kabels welke lijken te werken voor het laden.
Heb zelfs 3 nieuwe originele apple kabels en adapters gekocht om te kijken of ik toevallig een defecte had maar alleen een heel oud kabeltje werkt momenteel.

Inmiddels is de connector al 2 maal vervangen. Telefoon helemaal binnenste buiten gekeerd omdat het probleem zich voor deed na het plaatsen van de nieuwe accu. Heb een nieuwe glasplaat gekregen en ook een nieuw LCDscherm omdat de pinnetjes lam waren na 5 keer uit elkaar halen.

Maar probleem is nog steeds niet boven water :Y) Ben bang voor het moment dat dit kabeltje overlijd omdat telefoon dan niet meer te laden is. Hij connect ook niet met de andere kabels met onze iMac -O-