Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsepride

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:49

Dat het bij jullie zo vochtig is in huis? Hier heb ik juist tegenovergestelde, de lucht is eerder te droog door het verwarmen + standaard afzuig ventilatie?

Of zitten jullie in een oud huis met porusen daken en muren waar het vocht door naar binnen komt? Of je moet echt alles pot dicht hebben maar dat lijk mij echt niet gezond.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:52

Yv_ schreef:
Ik heb een paar pagina's gemist, dus als het daar al besproken is, laat maar weten: dan scroll ik even terug naar de bewuste pagina. Maar ik begreep dat het plafond per maand gaat gelden?

Per maand := en gaan zit dit dan ook aanpassen op de huidige buiten tempratuur :? Klinkt mij meer als een broodje aap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:59

Horsepride schreef:
Yv_ schreef:
Ik heb een paar pagina's gemist, dus als het daar al besproken is, laat maar weten: dan scroll ik even terug naar de bewuste pagina. Maar ik begreep dat het plafond per maand gaat gelden?

Per maand := en gaan zit dit dan ook aanpassen op de huidige buiten tempratuur :? Klinkt mij meer als een broodje aap.

Als je iets verder kijkt dan je neus lang is zal je zien dat élke energiemaatschappij + het kabinet dit noemt en het geen broodje aap is.

Ze hebben een hele verdeling per maand waarin je in de zomermaanden maar iets van 17 kuub mag vebruiken en in de wintermaanden heel veel meer.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:44

Klinkt wel erg ingewikkeld voor de simpele zielen in onze samenleving en wat als 1 maand kouder/warmer uitpakt dan een ander. Maar ik zal het wel zien.

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoeveel dit ons als samenleving gaat kosten deze regeling gezien we rechtsom weer zelf betalen via de belasting dienst terwijl er straks wel weer meer mensen moeten worden aangenomen om ook dit allemaal bij te gaan houden.
Ik krijg om deze manier veel mee het gevoel dat deze maatregel bedacht is om een leuk baantje te creëren voor een vriend of familie lid.
De beperkingen van maximale winsten die de energie bedrijven mogen maken kunnen ze ook makkelijk omzeilen door meer vrienden en familie leden op de loonlijst te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:46

Misschien moet jij eens gaan verdiepen in hoe zulke dingen werken voordat je dingen roept als mensen die niet er werken op de loonlijst zetten of dat de overheid dit bij moet gaan houden en daarvoor extra mensen aan nemen moet. Dat is allemaal helemaal niet aan de orde. De regeling is juist zo dat het vrij simpel toepasbaar is.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:48

Spenk schreef:
Ze hebben een hele verdeling per maand waarin je in de zomermaanden maar iets van 17 kuub mag vebruiken en in de wintermaanden heel veel meer.

Je mag prima meer verbruiken he, er zit niet een maximum aan je verbruik.
Je mag stoken zoveel als je wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:49

Gitana schreef:
Spenk schreef:

Je mag prima meer verbruiken he, er zit niet een maximum aan je verbruik.
Je mag stoken zoveel als je wilt :)

Ja dat snap ik uiteraard ook wel :)

Ik heb het over de maximums voor het plafond.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:52

Ja, maar ik wilde het toch even noemen :)
Het kan voor sommigen heel stressvol en controlerend klinken als je leest dat je "maar zoveel mag gebruiken" just sayin

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:58

Ik zag hier eerder iets over in dit topic voorbij komen, dus ik deel dit even:
Afbeelding

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:17

70 graden _O- Mijn cv ketel kan ik voor de verwarming niet hoger zetten dan 60 graden. Echter heb ik op 40 graden zijn en daar redt hij het prima mee. Ook wanneer het buiten vriest.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:25

Spenk schreef:
Misschien moet jij eens gaan verdiepen in hoe zulke dingen werken voordat je dingen roept als mensen die niet er werken op de loonlijst zetten of dat de overheid dit bij moet gaan houden en daarvoor extra mensen aan nemen moet. Dat is allemaal helemaal niet aan de orde. De regeling is juist zo dat het vrij simpel toepasbaar is.

Het spijt mij om je teleur te stellen, maar tegenovergesteld gebeurt juist. Des de meer regelgeving en subsidies die je hebt, des te meer mensen dat je nodig hebt om dit uit te rollen, te regelen, bewaken, en te verbeteren.
Afbeelding

Uiteindelijk moet deze subsidie ook weer betaalt worden, vraag is wel uit welk potje dit gehaald zal worden en van welke doelgroep dit ten kosten gaat.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:34

Het lijkt of sommige mensen liever hebben dat de overheid niks doet. Ik ben in ieder geval wel blij met het prijsplafond.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 00:22

Cynthia82 schreef:
Ik zag hier eerder iets over in dit topic voorbij komen, dus ik deel dit even:
[ [url=m/qitbx9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thx!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:20

_djoeke_ schreef:
Het lijkt of sommige mensen liever hebben dat de overheid niks doet. Ik ben in ieder geval wel blij met het prijsplafond.

Ook als je daardoor juist meer gaat betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:21

Elisa2 schreef:
_djoeke_ schreef:

Ook als je daardoor juist meer gaat betalen?

Leg eens uit? Het prijsplafond is vele malen lager dan de prijzen nu.

En als je nu al minder betaald blijft dat gewoon.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:32

Hoe dan als alle tarieven stijgen per 1 januari en er weer 21% BTW op komt en de prijs voor stroom duurder wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:46

Elisa2 schreef:
Hoe dan als alle tarieven stijgen per 1 januari en er weer 21% BTW op komt en de prijs voor stroom duurder wordt?

Dat komt niet door het prijsplafond. Maar als je een vast contract hebt stijgen je prijzen nket slleen de btw ja. Maar dat was al lang bekend dat dat maar eenmalig zou zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:59

De btw en heffing, of hoe heet het, gaat terug naar hoe het was voor 2022. Dus bij vaste tarieven gaat het ook terug naar de kosten die je al had. Voor die mensen was de btw en verhoging van die teruggave een mooi mazzeltje. Die was eigenlijk al niet bedoeld voor mensen met vast contract en tarief, maar te ingewikkeld om dat allemaal apart te doen. Net als die 190 euro. Die maatregelen waren bedoeld voor mensen die last hadden van de hoge energieprijzen.

Het wordt dus niet perse duurder, het gaan terug naar de originele prijs. Ja, die mensen gaan meer betalen als in 2022, maar weer hetzelfde als daarvoor als je nog vast contract had toen. Dat was al aangegeven he? Dat dit een tijdelijke maatregel was. Ook zonder prijsplafond was dit gebeurd.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:12

Bellatrix schreef:
In mijn slaapkamer tocht het bij de ramen. Is enkel glas. :brr:

Ik heb in mijn werkkamer met enkel glas de thermo coverfolie van Tesa vorige week geplaatst. Is niet duur en het helpt echt tegen tocht :j . Was een beetje sceptisch, maar het werkt! Het houdt ook goed de warmte binnen, dus veel minder warmteverlies.

Het is op veel sites uitverkocht, maar wij hebben nog een paar pakken bij de plaatselijke HUBO gevonden. Gaan de ramen in de keuken ook nog doen (rest van het huis heeft wel dubbel glas of voorzetramen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:15

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:23

Door de EU bedoel je? Onze overheid heeft zich ook maar aan zulke dingen te houden

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:32

Misschien fijn als mensen zich eens gaan realiseren dat dit allemaal gebeurd omdat de wereld in een staat is om van te janken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:37

Gitana schreef:
Misschien fijn als mensen zich eens gaan realiseren dat dit allemaal gebeurd omdat de wereld in een staat is om van te janken.

Zo denk ik er ook over, ik ga er in elk geval niet van uit de de overheid en EU dit soort dingen doet om een beetje zinloos mensen te treiteren.

O.a. fossiele brandstoffen die gewoon een keer op raken, een steeds erger vervuilde wereld, een wereldwijde pandemie, een grootmacht die oorlog voert.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:40

Er zijn in Nederland ook nog zat doelen te behalen. Denk aan extra belasten van vervuilende bedrijven zoals Tata en het verplicht stellen van electrische wagens die bezorgdiensten aanbieden (postnl, DHL enz)
Maar men haalt het schijnbaar liever bij de mens die al krom moet liggen per maand.

In sommige gevallen ben ik best voor een Nexit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:04

Alsjeblieft Purny, kijk eens goed naar wat de Brexit heeft gedaan. Je bent gewoon niet realistisch.