Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:56

Wow meelezer hier.
Ze moeten blij zijn dat mensen hier aan mee willen werken, ik was al drie keer afgehaakt. En de makelaar gaat hiermee ook het morele boekje te buiten hoor, door de gelegenheid te gebruiken om zo door te vragen.
Uiteraard dat staat hem vrij, maar zo zijn jullie niet het gesprek in "gelokt".
Hopelijk is het alle moeite waard! :)
Ik ben een slecht mens en zou met zo veel bemoeienis juist zin krijgen om alles helemaal om te gooien hihi

Hutcherson

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:04

Jaa simbaa ik snap je 100%
Heel eerlijk, hoe langer je erover nadenkt hoe minder positief het wordt haha.
Nouja we weten zeker dat we ons bod kunnen rondkrijgen bij de bank maar de vragen gingen ver.

Het is echt dat we dit huis heel graag zouden kopen maar veel verder moet het niet gaan. En ik denk dat we afhaken als we na morgen niks weten (weer belofte niet nagekomen).
Dus ik hou nog heel even hoop, maar prettig is het niet. Het is echt dat we graag willen en de prijs oke is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 07:21

Ik zou als alles achter de rug is een klacht over de makelaar neerleggen, denk ik. Wat een butale aap zeg :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 07:22

Hutcherson schreef:
Jaa simbaa ik snap je 100%
Heel eerlijk, hoe langer je erover nadenkt hoe minder positief het wordt haha.
Nouja we weten zeker dat we ons bod kunnen rondkrijgen bij de bank maar de vragen gingen ver.

Het is echt dat we dit huis heel graag zouden kopen maar veel verder moet het niet gaan. En ik denk dat we afhaken als we na morgen niks weten (weer belofte niet nagekomen).
Dus ik hou nog heel even hoop, maar prettig is het niet. Het is echt dat we graag willen en de prijs oke is.

Weet je nu ook waarom het vanuit de verkopers zo lang duurt? Is het enkel emotie?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:03

Misschien kunnen ze het onderling niet eens worden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:35

Jeetje, dat is erg brutaal van de makelaar zeg!
Ik hoop dat het geluk jullie kant op valt. Het is dat jullie het huis graag willen natuurlijk. Dan ga je dit gesprekken wel aan. Maar anders zou ik mooi denken: :evaw:

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:37

Dat zou kunnen, dat ze het onderling niet eens worden. Het gaat om een drietal broers-zussen en moeder. Moeder wil alleen maar dat ze wel de centjes krijgen :')
Ene broer kan zich er vanwege medische redenen niet mee bemoeien dus broer en zus blijven over. Het ligt voor hen emotioneel, omdat zij er opgegroeid zijn en veel mooie herinneringen hebben.
Maar goed nogmaals: het huis staat al veel langer te koop. Dit is de zoveelste keer dat er kopers geïnteresseerd zijn en het bijna verkocht wordt.
Steeds loopt het stuk en heel eerlijk hoop ik dat ze snel gaan bewegen hierin want anders haken de huidige kopers ook af.
Overigens is deze morgen de 'uiterlijke' termijn waarop we iets horen. Nu is het pas half 10 maar heb niet veel hoop.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:39

Lijkt me enerzijds ook heel frustrerend voor de makelaar.. Steeds zo dichtbij een verkoop en dan haken de verkopers zelf af :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:39

Hutcherson schreef:
Dat zou kunnen, dat ze het onderling niet eens worden. Het gaat om een drietal broers-zussen en moeder. Moeder wil alleen maar dat ze wel de centjes krijgen :')
Ene broer kan zich er vanwege medische redenen niet mee bemoeien dus broer en zus blijven over. Het ligt voor hen emotioneel, omdat zij er opgegroeid zijn en veel mooie herinneringen hebben.
Maar goed nogmaals: het huis staat al veel langer te koop. Dit is de zoveelste keer dat er kopers geïnteresseerd zijn en het bijna verkocht wordt.
Steeds loopt het stuk en heel eerlijk hoop ik dat ze snel gaan bewegen hierin want anders haken de huidige kopers ook af.
Overigens is deze morgen de 'uiterlijke' termijn waarop we iets horen. Nu is het pas half 10 maar heb niet veel hoop.

Hmmm, klinkt enorm vermoeiend vooral.

Duimen maar dat jullie snel wat horen +:)+.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:44

Pff, want een soap zeg. Erg brutaal van de makelaar. Ik kan me wel voorstellen dat het voor de verkopers fijn is om te weten dat het voorbehoud er wel is, maar de financiering geen probleem lijkt te gaan geven. Zeker als de andere bieders dat voorbehoud niet hebben. Maar dat hoeft niet op detailniveau.

Ik duim voor je dat je straks wat hoort.

Gisteren zijn wij even in ons aanstaande huis geweest. Even een rondje in de buurt gereden. Die kende ik wel ongeveer, maar toch fijn om te zien dat je met 100m zo het bos in wandelt <3
Verder was het huis nu leeg en konden we een en ander goed zien. Plannetje gemaakt voor de verbouwing en van het weekend maar even kijken of ik dat schematisch in een haalbare planning kan gieten. We zullen alles moeten plannen om de stukadoor heen. Ervoor breken, muurtje bouwen, balk plaatsen, stopcontacten naar beneden verleggen (als we toch bezig zijn :+), lambrisering in de gang verwijderen. Dan kan de stukadoor er in. En dan kunnen we de rest gaan doen. Verven, vloer, enz. Boven hebben ze de muren zo afschuwelijk geverfd. Echt. Hoe dan? :+

En hopelijk ruikt het dan ook een stuk frisser. Stel je een lucht voor van oude rooklucht, nicotine en natte hond :=

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:56

-
Laatst bijgewerkt door Aight op 12-05-25 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:57

Natte hond lucht a la. Maar nicotine is heel lastig te verwijderen. Als het in de muren zit dan helpt verven niet. Dat trekt er zo doorheen -O-
Mijn moeder heeft destijds bij het erven van haar vaders rookhuis eerst alles kunnen insprayen met amoniak een aantal keren (das ook niet een lekker geurtje) en kunnen afdeppen. Hele bruine strepen op die muren. Blegh!
Hopelijk blijft dat jullie bespaard.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:58

Aight schreef:
pffff wat verschrikkelijk zeg. Heel eerlijk, dit is waarom er eigenlijk altijd een makelaar tussen zit, juist om de emotie even los te koppelen. En het erge is nog dat waarschijnlijk de emotie voor hen de prijs in gedachten hoger ligt.

Wij hadden ook iets vreemds hoor, een uitgebreide extra clausule in het koopcontract dat we bewjisstukken etc. moesten aanleveren mochten we de financiering niet rondkrijgen. Nou mooi niet, een statement van een erkende bank moet voldoende zijn, maar ze hoeven niet in onze spaarrekening en salarisstrookje te kijken of het echt wel zo is... :=

Meen je niet dat laatste. Willen ze echt je rekening etc zien?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:03

Ik denk ook dat ze het onderling niet eens zijn Hutcherson, jullie bieden meer en denk vandaar vragen over financiën
Dan houden ze bij financiering oké meer over, het gaat bijna altijd om geld

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:14

-
Laatst bijgewerkt door Aight op 12-05-25 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:16

-
Laatst bijgewerkt door Aight op 12-05-25 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:38

Nee gelukkig niet. Alleen op de trap. Maar schoonzoon heeft een schoonmaakbedrijf, dus die komt met zijn tapijtreiniger. En anders gaat dat er ook af,
Maar verder ligt er overal laminaat en dat gaat er toch uit.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:03

Ons bod is geaccepteerd! *\o/*

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:03

Hutcherson schreef:

Gefeliciteerd!! Wat superleuk voor jullie, is de moeite niet voor niks geweest! :')

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:18

Hutcherson schreef:

Wat fijn! Gefeliciteerd *\o/* hopelijk verloopt de rest van het proces wat gemakkelijker. Veel plezier alvast met de voorpret van het verhuizen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:32

Gefeliciteerd!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:35

Wat goed! Gefeliciteerd!!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:47

Dankjulliewel. Ondanks dat gekke gesprek zijn we toch blijkbaar goed overgekomen en is dit unaniem besloten. Toch wel heel blij :):)
We gaan vanavond lekker uiteten en ons na de pasen zorgen maken over de rest van het verloop. Hopelijk gaat dat inderdaad wat beter dan het voorgaande proces!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:00

Gefeliciteerd!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:16

Hutcherson schreef:

Whooeehooeee, eindelijk *\o/*!! Gefeliciteerd!