Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:50

Wat voor auto ghostattack? Kan het niet direct terugvinden, is dat die Zoë?

ik heb zonet mijn minihengstje aangemeld voor de nmprs hengstenkeuring. Doei spaarcenten :') Kost nog een aardige duit verdorie. En de andere mini, zijn maatje, kan niet mee en ik heb daar geen ander vriendje voor en alleen zetten doe ik niet. Dus die zal nog tot april al zeker mee volpension moeten blijven staan. Doei extra sparen - part 2.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:08

Ghostattack schreef:
Dat is hier in het bedrijf ook een tijd gebeurd geloof ik, vonden ze niet zo leuk.

Ik heb de geschatte leverdatum van mijn auto binnen. Houd je vast he..

30 november -O- :')

Kan je meteen het 2023 model bestellen :') .

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:27

Varekaj schreef:
Wat voor auto ghostattack? Kan het niet direct terugvinden, is dat die Zoë?

ik heb zonet mijn minihengstje aangemeld voor de nmprs hengstenkeuring. Doei spaarcenten :') Kost nog een aardige duit verdorie. En de andere mini, zijn maatje, kan niet mee en ik heb daar geen ander vriendje voor en alleen zetten doe ik niet. Dus die zal nog tot april al zeker mee volpension moeten blijven staan. Doei extra sparen - part 2.

Nee Volkswagen Golf Variant!

paars

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:48

Wow zeg! Dat is lang…. Voor mijn auto wordt dat ook verwacht, plus een prijsverhoging die van invloed schijnt te zijn/worden op de bijtelling…want bij lease telt de datum van tenaamstelling of zo. Voor jouw Golf geen issue?
Hang maar een plaatje boven je bed dat je niet vergeet hoe ‘ie eruit ziet Haha.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:23

Ja de wachttijden zijn echt bizar. Ik ben maar voor een toonzaalmodel gegaan (auto werd gekocht door het bedrijf).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:11

paars schreef:
Wow zeg! Dat is lang…. Voor mijn auto wordt dat ook verwacht, plus een prijsverhoging die van invloed schijnt te zijn/worden op de bijtelling…want bij lease telt de datum van tenaamstelling of zo. Voor jouw Golf geen issue?
Hang maar een plaatje boven je bed dat je niet vergeet hoe ‘ie eruit ziet Haha.

2 prijsverhogingen hier -O-

Edit: Slim Poes, wij mogen geen showroommodel rijden. Enkel nieuw bestelde auto's

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 11:09

Wel hele mooie auto! Maar bizar zeg...
Bonusdochter heeft electrische fiets besteld... komt pas in juni :+

We hebben (Valentijn <3 ) weekendje Antwerpen achter de rug... was erg gezellig. Budgettechnisch viel het ook nog wel mee eigenlijk.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:48

Op de valreep nog even tickets voor Walibi besteld. Ben van plan aankomend seizoen te gaan. Nu kaartjes zonder datum 1+1 gratis, valentijnsactie, komt op 19 euro pp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:18

Da's wel fijne prijs ja, die pretparken zijn verdomd duur aan inkom alleen al. En met de trein naar Walibi in België is behalve duur ook nog eens een crime qua reistijd. Naar andere pretparken/dierenparken ook trouwens.

Ik moest gisteren tanken en schrok behoorlijk van de dieselprijs. Heb aan 1,66 getankt maar zag 'm nadien op andere plekken staan van 1,69 tot 1,77! En net nu komen de langere ritten met trailer er weer aan, want eventingseizoen staat voor de deur.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:27

Ik kwam van de week langs een tankstation met een benzineprijs van €2,28 :wow:

Ik ga dit jaar 2 keer met de trailer weg, vaker kan ik gewoon niet meer betalen. Een volle tank kost me €140 met de huidige trekauto en de auto mag eigenlijk net te weinig trekken voor het mooie. Mijn bestelde auto komt pas in 2023.... -O-

Wel een goeie besparing, gewoon niet met de trailer weggaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:41

Een volle tank kost mij nu ongeveer €85-€90. Afhankelijk van de routes die ik neem en met/zonder trailer doe ik afstanden tussen 450km tot 650km gemiddeld. Tussen aanstaande zondag en 18/4 heb ik 6 verplaatsingen met de trailer, waarvan de dichtsbijzijnde 38km is en de verste 125km en dan 3 van +/- 55km. Allemaal afstanden enkele reis en op 1 na allemaal via de autosnelweg. Tel maar ff uit wat dat weer gaat kosten :')
Al denk ik dat ik de verste afstand, die van 125km, ga laten vallen. Ik ben namelijk altijd helemaal alleen op pad, ik ga op die wedstrijd hoogstwaarschijnlijk van 's ochtends heel vroeg al op pad moeten (startuur tussen 9u en 11u voor dressuur normaal gezien) en dan pas springen/cross rond de late namiddag. Zonder bijzitter of extra chauffeur voelt dat toch wel wat teveel van het goeie en het is een lange, eentonige rit.

Ik twijfel intussen meer en meer om mijn paard deze zomer gewoon 2-3 maanden alsnog 24/7 op de weide te zetten. Scheelt iig toch wel wat stalgeld, al kan ik het prima missen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:52

Zo dat zijn nogal wat ritjes met de trailer! 125 km is ook pittig ver zeg. Zijn het allemaal wedstrijden waar je voor op pad moet?

Ik ga 20 maart meedoen aan een TREC wedstrijd, ben benieuwd :+ Zo'n dag kost me al gauw meer dan €100, alleen het inschrijfgeld was al €40 :') Daar komt de benzine dan nog bij. Ik ben zo blij als ik eindelijk mijn auto heb en gewoon ongestoord op pad kan zonder na te denken over benzineprijzen.

Vandaag wel weer salaris gehad en gelijk al mijn openstaande rekeningen en boete betaald :o Ik probeer wat bij te verdienen met de behandelingen die ik doe, dus hopelijk gaat dat een beetje lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:57

Ik heb 1 ritje om mijn mini weg te brengen naar een kennis die hem klaar gaat stomen voor de keuring van NMPRS (50km enkel).
De rest van de ritten zijn inderdaad wedstrijdgericht: 1 eventingstage, 1 oefencross en de rest zijn allemaal effectief wedstrijden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:01

Wat een prijzen! En ik vond het volgooien van mijn Fiat 500 al duur, met zijn 35 liter tankje :')
Knap dat je dat allemaal in je eentje doet, zo’n trailer ritten, Varekaj!

Paard ‘s zomers 24/7 op wei klinkt goed. Kun je daar op je huidige stalling gewoon voor kiezen, of moet je dan voor een paar maanden verhuizen? In ieder geval fijn als je zo wat kan besparen, en voor je paard zal het vast heerlijk zijn.

Hier is het ‘tanken’ wel erg leuk inmiddels :))
De accu vol voor €8,50 :') En we redden het met slecht weer precíes vanuit Limburg tot onze bestemming in Zeeland. Echt ideaal!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:01

Ik moet daarvoor dan gewoon paard die periode naar mijn huurweiland verplaatsen.

Als je dit al veel vindt qua ritten... Voor paard volpension stond had ik, behalve de winter, wekelijks minstens 2 ritten. Ofwel les op de club, ofwel les privé en dan nog wedstrijden bij.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:08

Gelukkig kan ik het tanken combineren met mijn paard, en tank ik in Belgie. Maar die staat momenteel ook op €1,751.

En dat te bedenken dat ik daar ooit voor het eerst tankte voor; €1,29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:52

Ik weet nog goed toen ik vroeger ( :') ) stage liep in Amsterdam. En met langs de pomp lopen daar naar huis appte hoeveel het daar was .. €1,26 .. vonden we toen duur :+

Wij moeten binnenkort met de auto weg. Hebben mooi de elektrische gehuurd bij de verhuur. Het was hier vandaag €2,09 slaat nergens meer op.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 06:29

Al die wedstrijden en mini klaar stomen hoort ook niet echt in een besparingstopic :+
Het is gewoon een dure sport die elite aan het worden is.

Ik,tank in België maar dat station hanteert geen Belgische prijs….zit vaak 20-15 cent onder de Nederlandse prijs .
Wil best stukje verder rijden maar dan verdwaal ik denk ik en word het ook niet meer realistisch.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:19

Ik heb een paard te koop staan en als ik deze verkocht heb komt er voorlopig ook geen andere.
Mooi even een tijdje sparen. Het kost me toch vlot €500 per maand en ik kan genoeg voor anderen rijden. Dan steek ik het liever een tijdje in mijn zak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:10

Het is maar hoe duur je het zelf maakt. Op een weiland scheelt best wat geld, je bent er vooral meer tijd mee kwijt is mijn ervaring. En verder kies je zelf hoe vaak je les neemt, hoe duur je die lessen wil maken, of je nieuwe spullen koopt of tweedehands, wat voor pension je kiest. Het zou mij op jaarbasis denk ik toch wel €6000 schelen, en dan tel ik al het bovenstaande mee incl startgeld en verplaatsingen.

Maar aan de andere kant heb ik wel iets nodig waar ik echt mee bezig kan zijn. Is het geen paardrijden, dan zou ik waarschijnlijk nog extra werken. Of een andere sport of hobby intensief uitoefenen. Dan zou ik bijvoorbeeld duatlon proberen ofzo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:15

Ik heb mijn paard niet eens zo duur staan vind ik, maar kan het dier niet op een weide houden bijvoorbeeld. Wil gewoon een jaar rond kunnen trainen en dan is heb je een binnenhal en een stal nodig. Voor mij is tijd geld, dus ben blij dat ik weinig aan verzorging kwijt ben iedere dag.

Als je genoegen neemt met rijden wanneer het weer het toelaat, je een paard koopt wat jaarrond 24/7 buiten kan lopen, dan zul je met een goede 200 euro per maand wel uit kunnen denk ik.

Buiten de paarden hockey ik ook, dat is ook niet echt een goedkope sport.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:05

Ja hoor, ik ben nu rond de 400 euro kwijt voor de basis van twee paarden.
- +- hectare land = 180 per maand
- onbeperkt hooi (1 baal per 10 dagen aan 60 euro) voor 6 maanden per jaar
- bekappen doe ik zelf
- dierenarts, tandarts en osteo eens per jaar = 300 per paard. Als ze zich niet kapot maken tenminste
= 90 +45 +30 euro per maand per paard gemiddeld.
komen dan wel nog eens wat zakken voer, bieten, extraatjes etc bij.
en de rest (piste huur, tuig, lessen, trailer) maak je zelf zo duur als je wil.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 12:38

Ik heb nu ook al ruim een jaar geen paard meer. Geen paard meer maar wel een prima spaarrekening. Tja... het geeft me veel rust.
En hetzelfde, niet meer qua rijden maar wel qua verzorging dat ik overal wel terecht kan.

Maar een eigen paard is hoe dan ook goud waard. Absoluut. Letterlijk en figuurlijk :+ En soms kriebelt het enorm. Dan ga ik even langs bij mensen die wel een eigen paard hebben of bij mijn vroegere pensionstal :o :7 moet ik ook niet te vaak doen want met die prima spaarrekening en nu stabiliteit in mijn inkomen etc is de stap naar toch weer iets van mezelf maar een kleine :x O:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:02

Gelukkig zit ik in de luxepositie dat mijn spaarrekening niet te vrezen heeft onder mijn paard. Kan net zoveel sparen als altijd. Maar het is wel lekker om straks nog meer weg te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:08

Jeetje wat een levertijd zeg op die foto's, de elektrische fiets ook overigens.

Hier niet zo'n beste bespaar maand... Da moest komen voor mijn paard op een zaterdagmiddag, mijn auto moest een beurt, ik moest naar de kapper en wilde veel highlights en ik heb lipfillers genomen.

Wat betreft het paard zat ik gemiddeld op 500 per maand, dit is dan stalling, lessen en hoefsmid.
Nu met mijn jaarling zit ik op 200 per maand, mooie besparing zou je zeggen echter is mijn dochter gestart op de peuterschool dit kost mij 120 euro per maand zelf en heb ik een paard wat ik bijrijd waarvoor ik maandelijks 100 betaal exclusief lessen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-22 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt