FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:16

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:45

:x ik ben heel blij dat ik nooit in Amsterdam zou willen wonen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:16

Wat een tekst voor een parkeerplaats :') wat maakt het nou uit hoe de omgeving er daar uit ziet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:35

Ja hee, een auto wil ook wel wat uitzicht :7

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:37

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:49

SparklingApp schreef:
:x ik ben heel blij dat ik nooit in Amsterdam zou willen wonen..

Same. Mijn soort droomhuis is ook al duur maar niet zo duur als Amsterdam. _O-

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:49

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:51

Dat is gewoon een badmatje volgens mij haha

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:59

SparklingApp schreef:
Nog niemand het mooie stekkie van mijn ouders ontdekt?
Toevallig ook in Nijkerk, maar wel even wat anders.. ;)
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... izerweg-6/
Het mooiste paardenobject op een heel fijn plekje!

Ondanks het afschuwlijke bloementjes behang,zou ik dit direkt kopen als ik geld had.Maar dan voor het paarde gebeuren.Wat zonde dat het in de verkoop staat.
Ik ga toch denk eens aan de staatsloterij mee doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:00

k_m schreef:
Dat is gewoon een badmatje volgens mij haha

Badmatje door groothoeklens :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:05

Ik laat ze weghalen bij foto’s maken. Verschrikkelijke dingen :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:24

Cayenne schreef:
Huisje uit 1900 van 45m2.
Ze verkopen het ook letterlijk als tinyhouse :D
https://www.funda.nl/koop/s-heerenhoek/ ... answeg-57/

Best leuk als je kabouter bent met een minimalistische smaak. Wij hebben heel lang geleden gekeken bij zo’n soort huisje, maar met 1.80 en 1.87 was het geen goede keuze.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:16

O dat kleine huisje wat leuk! Badkamer is qua indeling precies gelijk aan de badkamer van mijn 1e woning.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:23

Cayenne schreef:
Huisje uit 1900 van 45m2.
Ze verkopen het ook letterlijk als tinyhouse :D
https://www.funda.nl/koop/s-heerenhoek/ ... answeg-57/

Als ik nog jong en alleen zou zijn, echt ideaal. Beetje fatsoeneren, maar dat is beter dan een studio van 30m2 voor hele hoge huur.

Omgeving voor garage in Amsterdam is toch wel een beetje belangrijk. Je wil weten of het makkelijk bereikbaar is, een nette buurt etc etc.

Merk wel dat veel mensen veel vooroordelen hebben over bepaalde woonplaatsen. Of dat nou een grote stad of een dorp is. Gelukkig heeft iedereen andere wensen, maar a;s je ergens niet gewoond hebt, kun je niet echt oordelen.
Ergens wonen is altijd anders dan ergens zijn voor een dagje of vakantie bijv.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:34

Tuurlijk kun je wel een oordeel hebben of iets wel of niet iets voor je is qua omgeving
Amsterdam is niks voor mij, net zoals als iedere willekeurige stad niks voor mij zou zijn
Ik ben een dorpsmens, sterker nog... ik zou het liefst ergens achteraf wonen aan het eind een doodlopende straat van een km lang waar mijn huis het enige huis in de straat zou zijn
Hoe minder buren hoe beter :')

Of dat achteraf dan in zuid Limburg of in een uithoek van Drenthe is maakt me theoretisch geen fluit uit
Alleen voor werk is de regio helaas een stuk beperkter (en bevolkter)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:41

Mensen oordelen te snel, want ook in Amsterdam kun je best rustig wonen. Het is niet alleen stad, drukte etc.
Maar geen dorp nee.

Wij hebben in Drenthe gewoond en kwamen in veel plaatsen er omheen, omdat er bij ons niks was.

Nu wonen we op de Veluwe, een iets groter dorp. Totaal anders. Niet met elkaar te vergelijken.

Kom ook weleens in het Zuiden en ook dat is totaal anders. Alleen dat is gebaseerd op een dagje of weekje en niet echt wonen.

Mensen romantiseren Drenthe of de Veluwe bijv weleens, omdat ze er op vakantie zijn geweest of zijn gaan rijden. Maar er wonen is totaal anders. En enkele km's geven je al een cultuur shock waar je U tegen zegt.

Wij kwamen vrij vroeg in Almere te wonen tussen het zand en beton. We hadden nog een zaak in Amsterdam en we hebben echt alle grapjes en vooroordelen wel gehoord.
Ik heb Almere zien groeien en veranderen. Nog hebben mensen vooroordelen, terwijl het zo groot en gevarieerd is. Zonder vooroordeel is daar eigenlijk voor bijna iedereen wel iets. Drukte, buurtjes, dorpsachtig, luxe.

Het mooie is dat ik mensen weleens hoor vooroordelen en vraag; ben je er al eens geweest? En dan blijkt van niet. Dat bedoel ik met vooroordeel. Mensen gaan uit van plaatjes, beelden, verhalen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:47

Superpony
Ik weet dat je ook wel anders kunt wonen Dan midden in het centrum
Maat het is en blijft niks voor mij
Winkels in woonplaats boeit me ook niet, moet nu ook van het dorp af voor de boodschappen(bijna mijn hele leven al )
Mijn oordeel is ook niet gebaseerd op cultuur die ergens heerst maar puur op het feit dat ik een dorp met enige regelmaat al te druk vind
Laat staan een stad , stad is leuk voor even, maar ik zou er nooit en te nimmer willen leven ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:52

Amsterdam trekt mij ook totaal niet, maar dat is net alsof geen enkele grote stad mij trekt :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 01:44

De stad trekt mij ook niet en kan er ook niet meer wennen. Maar in dorpen zit zo ontzettend veel verschil. Het ene dorp is echt het andere niet.
Zelf rustig wonen, wil niet altijd zeggen afgelegen. Wij woonden in lint bebouwing en daar was echt niks verder. Ja, bs, huisarts, kapper.

Het was ook niet naar 1 persoon, maar over het algemeen. Sprak laatst nog iemand die zei; Ik zou nooit naar het Noorden willen. Vroeg, ben je er weleens geweest? nee........ We hadden het over Friesland, maar dat vind ik weer totaal anders dan Drenthe en Groningen. Je kan wel iets vinden wat overeenkomt natuurlijk.

We wonen nu in een best druk dorp en mentaliteit is niet geweldig hier, dus zou hier nooit meer voor kiezen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:49

Ik snap niet goed waarom je geen (ver)oordeel zou mogen hebben over een bepaalde plaats als je er nooit gewoond hebt. Wordt jouw woonplezier daardoor aangetast? Als iemand tegen mij zegt dat hij/zij nooit in Twente zou willen wonen, zelfs zonder goede argumenten of kennis, maar mij dat echt niks uit. Maar goed... dit is off-topic.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:53

Hier in het dorp is helemaal niks. Ja de kerk, een klein restaurantje en een fietsenzaak maar voor andere dingen moeten we toch altijd ergens anders naar toe en eerlijk? Ik vind het heerlijk!

En ik moet er ook niet aan denken om ergens te moeten wonen waar het veel drukker is :n Dorpen met 1000den inwoners bedank ik echt voor, en na een paar uur shoppen in de stad ga ik alweer gillend naar huis laat staan dat ik er zou gaan wonen.
Ik hoef echt niet in Amsterdam/Rotterdam/elke andere stad geweest te zijn om te weten dat ik daar pertinent niet wil wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:56

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:07

Ja dat noem ik dus al geen dorp meer. Wij hebben er net 500, dát is een dorp. _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:08

Wij hebben altijd prettig gewoond in Ermelo. Maar ik hoef er niet naar terug, want we wonen hier ook vlak bij de bossen en hebben veel meer voorzieningen dicht bij. Ik vond alle vakantiegangers in de zomer best een nadeel, werd je voor een boodschap naar de bakker gestuurd dan had je pech in de zomermaanden kon je zo een hele tijd moeten wachten voor je aan de beurt was. Andere kant was dan weer wel dat er een hoop te doen was in de zomermaanden, en dat was ook leuk om bijvoorbeeld met je familie of je vriendinnen samen naar toe te gaan :j

Dit bijvoorbeeld is een prachtig huis, je bent alleen wel buren van een camping: https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... engweg-11/

Aan dezelfde weg: https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... -engweg-1/

Wonen aan het bos: https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... osrand-23/

Zo'n huis als dit vind ik zo mooi om te zien: https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... zenlaan-6/